Gå til innhold

gjenferd/ånder


snagglepusnos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror egentlig ikke på overnaturlige ting, men en gang opplevde jeg noe jeg som jeg ikke har noe forklaring på.

Var en gang på en hytte som foreldrene mine eier. hadde ei venninne som jeg var på tur med dit. En sen kveld så hørte jeg masse tramping og støy i kjelleren, hørte noen som flyttet og dro ting utover, varte c en halvtime. Trodde det var en snekker som drev å jobbet der og tenkte ikke noe mer på det. Fant senre ut at det ikke var mulig å låse seg inn der via kjellerdøren( en måtte gå ned via gangen inne) og at snekkeren ikke jobbet den aktuelle perioden. Dessuten var det en tidligere eier som hadde dødd på trappen ned til kjelleren.

Vet ikke hva det var jeg hørte, men en spennende tanke at det kanskje var noe overnatturlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_shine21_*

jeg tror vel egentlig ikke på det heller jeg, tror vist ikke på noe jeg.. heheh.. men hvertfall så har jeg opplevd litt sånn, men tror nok bare det er hjernen som spiller oss et puss..eller en ellerannen logisk forklaring, men har hørt babygråt fra loftet på en gammel gammel hytte som det liksom skulle spøke i (neij det var ikke en katt og ikke en annen baby for var nokså øde der, hehe) rullegardin som har tatt helt av uten at det var trekk eller noe.. (gikk å sjekka) tung gammel mannepusting i øret, samt en slags storm akkurat inni i rommet i taket, og dette kunne ikke høres utenfor rommet, alt skjedde i et rom. men som sagt tror jeg nok innerst inne at vi var så fiksert på at det skulle skje noe, hadde hatt spiritisme og greier at vi trodde vi hørte og så dette.. men når man opplever det så er det litt rart uansett hva d er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Isabellas

Noen har mer evne til å se de enn andre. Selv har jeg sett og opplevd masse og jeg er ikke ei gal jente. Barn er nok også mer mottagelige for slikt.

Endret av Isabellas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Betty Boop

miss sheba. Kjempefint å lese innlegget ditt. Jeg tror også at dette er noe som ligger naturlig i oss alle. Jeg tror det kan trenes opp som en hvilken som helst annen sans. Men at noen mennesker har det sterkere med seg fra starten av. Synes uansett at det er et spennende tema. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er nok også mer mottagelige for slikt, og jeg kjenner ei som har ei datter som ser ei dame i leiligheten.

Jeg kjenner også et barn som sa h*n hadde sett en mann i leiligheten. Dette barnet er fem-seks år, har foreldre som går på sterke medisiner for psykisk sykdom, h*n kan være alene hjemme i timesvis og da moren til barnet fortalte denne historien var hun god og brisen. Noen barn har meget livlig fantasi også, av positive eller negative grunner.

Jeg har ei venninne som stadig hører folk rope til henne, og det hende hun ser "syner". Hos henne har det sammenheng med at blodsukkeret er ute og kjøre, og hun tror ikke selv det skyldes noen "evne".

Ei anna venninne av meg opplevde en uforklarlig episode en gang, og hun var ikke alene om det. Selv om hun ikke pleier å tro på "sånt" har hun ingen annen forklaring på denne episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss sheba:

Utrolig fint å lese innlegget ditt,tror den 6.sansen er noe de fleste har,men at ikke så mange er bevisst på den,og avskriver mye som tilfeldigheter og lignende.

Er man bare åpen for alt, så kommer det til deg tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabellas
Jeg kjenner også et barn som sa h*n hadde sett en mann i leiligheten. Dette barnet er fem-seks år, har foreldre som går på sterke medisiner for psykisk sykdom, h*n kan være alene hjemme i timesvis og da moren til barnet fortalte denne historien var hun god og brisen. Noen barn har meget livlig fantasi også, av positive eller negative grunner.

Jeg har ei venninne som stadig hører folk rope til henne, og det hende hun ser "syner". Hos henne har det sammenheng med at blodsukkeret er ute og kjøre, og hun tror ikke selv det skyldes noen "evne".

Ei anna venninne av meg opplevde en uforklarlig episode en gang, og hun var ikke alene om det. Selv om hun ikke pleier å tro på "sånt" har hun ingen annen forklaring på denne episoden.

Jeg må legge til at den ungen er under 3 år, så det er nok ikke tull. Barn lyver ikke. ;)

Endret av Isabellas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Jeg må legge til at den ungen er under 3 år, så det er nok ikke tull. Barn lyver ikke. ;)

Nei, de lyver ikke fordi de lever i sin egen verden. Om en på 3-4 snakker om rosa elefanter og flyvende biler, lyver h*n nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro er å gjette. Vite er motsatt.

Men jeg har hatt erfaringer. De har aldri vært slemme mot meg (men mot andre som har hisset seg opp).

Jeg var.... redd en gang og blir mobbet av min sønn den dag i dag.

Det skjedde ting. Jeg merket det med en gang. Lufta ble som gele... Men av og til var det ro. Men det var/er feriehuset vårt og badet var i kjelleren, en gufsete kjeller...

Jeg tok med meg barnet og lot han leke med vannslangen mens jeg dusja. Jeg ble straks mye tøffere, for INGEN skal våge røre mitt barn. Det er lettere å bli beskytter, kle seg den rollen... da kan ingen skade deg eller de du selv beskytter...

Selvsagt har jeg opplevd mye mer, andre steder også, men det er andre historier.

Om jeg har blitt redd noen ganger?

Av 30 opplevelser har jeg kun blitt redd tre... Ikke så redd at jeg pissa i buksa men så redd at jeg .... løp en gang, løp en annen gang men ikke før "det" slutta, den tredje gangen - lo jeg men løp sammen med en venninne gjennom skogen...

Vi lo ikke mens vi løp, men når vi kom ut av skogen. Jeg hylte i skogen...

Mer orker jeg ikke skrive.

Ja, jeg ser og lukter og hører såkalte spøkelser.

Men hva det er vet jeg ikke... jeg har sågar vært med på å prøve drive en bort. Da skjedde det mer og mer i huset...

Jeg er også - dessverre - sanndrømt, men alltid for sent - alltid for sent...

Jeg kan ikke avverge ulykker.

Men jeg kan heale og jeg tar ikke betalt. (Men de sier at seg selv og sine nære er de mest krevende, kanskje, jeg er en mamma som aldri har influensa og aldri har hatt influensasyke barn....

Gave?

Ja, jeg burde vel begynt i bransjen.

Jeg kan også se i kaffe, eller lese fugler.

Nok om det.

Jeg kan si deg ingenting, har jeg funnet ut. Jeg kan bare være der. Veien må vi gå sjøl. Og jeg aner ikke hva det kommer av, men alt er oppstått av kjærlighet og innerst inne finnes bare kjærlighet.

(det motsatte av kjærlighet er frykt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Jeg tror at enkelte kan være veldig "følsomme" og ha en mye sterkere intuisjon enn de fleste andre. Spøkelser tror jeg imidlertid ikke på.

Jeg har hørt folk fortelle om opplevelser hvor de skal ha sett spøkelser, men jeg tror det uansett finnes en naturlig forklaring på det meste.

Hos noen slektninger av meg "ser" både far og datter en dameskikkelse som går gjennom rommet, oftest i stua. De andre i familien ser ingen ting av dette. De har opplevd at ting har forsvunnet på merkelig vis, og tilskriver det selvfølgelig denne damen. Hvis man tror veldig sterkt, så er det mulig å oppleve mye, tror nå jeg...

Så et tv-program som skulle forklare disse "spøkelsessynene" en gang, og der hadde de greid å filme en slags reaksjon som oppsto ved elektriske apparater (i dette eksemplet en PC). Det kom trekk fra en dør, og dermed oppsto det en "skygge" i nærheten av apparatet (skal ikke begi meg inn på en forklaring på hvorfor, det var komplisert) som forsvant like fort som den kom. Enkelte ville selvfølgelig sett dette som et spøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke klarer å komme opp med noe bedre, minner dette om hvor godtroende man var til religion og overtro før i tiden.

før i tiden?

mange tro da på gud idag også, og han er det vel heller ikke noen av våre glimrende tekniske inretninger som har klart å bevise at finnes? eller har jeg gått glipp av noe?

religion er basert på like ukonkret tro og mangler akkurat det samme håndfaste beviset, likevel er det faktisk en ganske stor del av verden som tilhører en eller annen religion som bunner i en høyere makt som vi ikke kan verken bevise eller se (ihvertfall de fleste av oss).

så dersom ikke spøkelser og ånder kan finnes om de ikke kan taes bilde av, finnes da heller ikke gud?

siden han ikke kan taes bilde av eller fanges opp på andre måter?

personlig er jeg skeptiker på gli i forhold til en høyere makt, og skeptisk/lite troende til spøkelser og ånder og hjelpere.

men jeg kommer nok til å bli troende lenge før noe teknisk redskap klarer å avbilde en åndelig skapning som spøkelse, ånd, hjelper, gud eller slikt.

men som en annen her var inne på, jeg er litt redd for det jeg... :sjenert:

noen har sagt at man må være åpen for det, for å kunne oppleve noe.

men det hadde jo vært dritskummelt, så jeg prøver hardt å ikke være åpen nok. :overrasket::ler:

tenk om liksom. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Devil's Spawn
før i tiden?

mange tro da på gud idag også, og han er det vel heller ikke noen av våre glimrende tekniske inretninger som har klart å bevise at finnes? eller har jeg gått glipp av noe?

Alle trodde på Guder før, og de færreste tror på alt som står i Bibelen. Vitenskapen har avkreftet noen udiskutable bibelske "sannheter" i løpet av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant, men det er da virkelig ganske mange som tror på en gud idag også, uansett hvor lite han kan bevises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss sheba. Kjempefint å lese innlegget ditt. Jeg tror også at dette er noe som ligger naturlig i oss alle. Jeg tror det kan trenes opp som en hvilken som helst annen sans. Men at noen mennesker har det sterkere med seg fra starten av. Synes uansett at det er et spennende tema.  :)

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...