Gå til innhold

Den Store katolske tråden


iviking

Anbefalte innlegg

Hei, for et halvt år siden spurte jeg en på forumet som var katolsk hvordan jeg skulle gå fram for å konvertere, det ble ingenting ut av det da. Men jeg hadde så flaks at jeg ble kjent med en venn som er katolsk, så sist Søndag ble jeg med på høymesse, noe som var en deilig opplevelse. Nå står troskurs for tur, føler virkelig jeg har funnet min kirke.

Tenkte jeg kunne oppdatere denne tråden etter hvert som jeg progreserer i den katolske læren.

Er jo også kjekt om noen andre vil dele sin erfaringer, har sett at det er en del katolikker på forumet, kansje dette kunne blitt en samletråd (bare hvis dere vil :klem: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det Maddy, jeg gleder meg faktisk en hel del. Fast gjest; bra da er vi ihvertfall to :klem:

PS: du vil ikke registrere deg da, det er helt gratis

Endret av ctybring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ctybring - lycka till med troskursen och kyrkan.

Kanske kan du starta en dagbok eller Blogg (men då måste du vara Supermedlem) här på KG som vi kan följa med i?

/Furstina - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede en egen blogg på kapitalist.frac.dk/blog , så jeg synes et supermedlemskap er bortkastet, desuten mener jeg det er horibelt at dere tar dere betalt for så simple tjenester i allefall når dere har så mye reklame. Se på mac1.no, der kan du legge inn den signaturen du vil, alle har tilgang til å laste opp på et gratis galleri, og alle kan opprette egen blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har allerede en egen blogg på kapitalist.frac.dk/blog , så jeg synes et supermedlemskap er bortkastet, desuten mener jeg det er horibelt at dere tar dere betalt for så simple tjenester i allefall når dere har så mye reklame. Se på mac1.no, der kan du legge inn den signaturen du vil, alle har tilgang til å laste opp på et gratis galleri, og alle kan opprette egen blogg.

var meg ovenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, for et halvt år siden spurte jeg en på forumet som var katolsk hvordan jeg skulle gå fram for å konvertere, det ble ingenting ut av det da. Men jeg hadde så flaks at jeg ble kjent med en venn som er katolsk, så sist Søndag ble jeg med på høymesse, noe som var en deilig opplevelse. Nå står troskurs for tur, føler virkelig jeg har funnet min kirke.

Tenkte jeg kunne oppdatere denne tråden etter hvert som jeg progreserer i den katolske læren.

Er jo også kjekt om noen andre vil dele sin erfaringer, har sett at det er en del katolikker på forumet, kansje dette kunne blitt en samletråd (bare hvis dere vil  :klem: )

Hvorfor ønsker du å konvertere til katolikk?? Hvorfor ikke ikke gå 5000 skritt videre å konvertere til Buddismen,,,de har skjønt ting for lenge siden,, kristne??? oj, ok om 1000 år så skjønner folk at det var en kjempemiss, alt er feil ved kristendommen,, Jesus,, han var ikke den,,,, kirken,, et konspiratum de luxum,

makten var den viktigste,,,, men nå er makten til kirken lik null, så nå er det like greit å skille staten fra kirken,, staten har ikke bruk for en slik middelmådighet lenger,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den katolske kirke er ikke en del av staten slik den protestantiske er.

Uansett så er det Islam som er den eneste sanne religionen og den eneste som er verdt å gå over til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker du å konvertere til katolikk?? Hvorfor ikke ikke gå 5000 skritt videre å konvertere til Buddismen,,,de har skjønt ting for lenge siden,,  kristne??? oj,  ok om 1000 år så skjønner folk at det var en kjempemiss,  alt er feil ved kristendommen,, Jesus,, han var ikke den,,,, kirken,, et konspiratum de luxum,

makten var den viktigste,,,, men nå er makten til kirken lik null, så nå er det like greit å skille staten fra kirken,, staten har ikke bruk for en slik middelmådighet lenger,,,

Jeg har lyst å konvertere til den katolske kirke fordi jeg allerede er kristen, men føler meg ikke helt hjemme i statskirken, desuten er den katolske kirke den oppringelige kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den katolske kirke er ikke en del av staten slik den protestantiske er.

Uansett så er det Islam som er den eneste sanne religionen og den eneste som er verdt å gå over til.

Jeg stiller meg tvilende til f.eks at muslimer tror at alt i koranen er ufeilbarlig, og at det er Allah som har skrevet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stiller meg tvilende til f.eks at muslimer tror at alt i koranen er ufeilbarlig, og at det er Allah som har skrevet den.

I motsetning til bibelen som er uten feil?

Insh Allah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har vi kommet hjem fra messe for en time siden. Var barnemesse i dag og 2 åringen min elsker å gå i Kirken. Siste uregistrert: denne tråden ble jo ikke startet for å diskutere hvilken religion som er best heller da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser av både buddhist og islam tråden, så er det flere som prøver å hjelpe deg på rett vei her i livet. Som det blir sagt et sted over her, før eller senere vil folk innse at kristendommen er en gigantisk løgn.

Insh Allah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser av både buddhist og islam tråden, så er det flere som prøver å  hjelpe deg på rett vei her i livet. Som det blir sagt et sted over her, før eller senere vil folk innse at kristendommen er en gigantisk løgn.

Insh Allah.

No offence, hvis du vil diskutere om kristendommen er usan så lag din egen tråd. Hvis ikke beat it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på at det har blitt startet en tråd om katolisismen.

Jeg skrev i en annen tråd at jeg var på vei til å konvertere, gikk på troskurs og alt, men ombestemte meg. Grunnen til at jeg fikk kalde føtter var at man kan bli nektet nattverden. Jeg så selv med egne øyne at en og annen person ikke fikk motta brød og vin selv om h*n gikk frem, men kun fikk velsignelsestegnet foran ansiktet. Dette synes jeg er feil tolkning av Guds ord, for nattverden er Guds gave og ikke noe som andre mennesker skal nekte oss. Dessuten er det uthenging av folk når hele menigheten ser at du ikke får motta nattverden.

Det hadde vært fint å høre trådstarters (og gjerne andre katolikkers) syn på denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...