Gå til innhold

Tro


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Tror dere på Jesus?

Selv har jeg en sterk barnetro, ber aften bønn og også litt ellers.

Føler at denne troen hjelper meg i hverdagen....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det har levd en mann som tilsvarer den mannen som kalles Jesus (mulig han het det også), men jeg tror ikke han var en Guds sønn. Eller - jeg tror ikke veldig sterkt at han ikke var det heller, men for meg er det ikke viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det har levd en mann som tilsvarer den mannen som kalles Jesus (mulig han het det også), men jeg tror ikke han var en Guds sønn. Eller - jeg tror ikke veldig sterkt at han ikke var det heller, men for meg er det ikke viktig.

hva som skjedde for 2005 år siden vet jeg ikke sikkert, og det er ikke viktig heller iom at det ikke har noen ting med nå å gjøre. skulle ikke mye til på den tia å bli kalt profet, gud og jesus, men det som er rart er at folk tror på det nå liksom i år 2005. beats me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva som skjedde for 2005 år siden vet jeg ikke sikkert, og det er ikke viktig heller iom at det ikke har noen ting med nå å gjøre. skulle ikke mye til på den tia å bli kalt profet, gud og jesus, men det som er rart er at folk tror på det nå liksom i år 2005. beats me...

Hvis du er oppriktig interessert i problemstillingen, så anbefaler jeg som sagt boka jeg har skrevet om lenger opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er oppriktig interessert i problemstillingen, så anbefaler jeg som sagt boka jeg har skrevet om lenger opp her.

nope det er jeg ikke :) jeg bryr meg fint lite... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit, men da er det kanskje ikke så lurt å være bastant heller.  ;)

hehe jeg diskuterer som regel aldri religion for det pleier ikke å ha noe bra utfall... men jeg mener fortsatt det jeg mener :) og nå har jeg sagt det. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg diskuterer som regel aldri religion for det pleier ikke å ha noe bra utfall... men jeg mener fortsatt det jeg mener :) og nå har jeg sagt det. hehe

Selvfølgelig helt i orden.

Bare så det er sagt; jeg er ikke kristen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at Jesus har levd, og tror på mye av det vi vet om han. Men endel ting syns jeg er litt rare, og er ikke sikker på om Bibelen gir et helt riktig syn av han. Men jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_L@dy in red_*
Tror dere på Jesus?

Selv har jeg en sterk barnetro, ber aften bønn og også litt ellers.

Føler at denne troen hjelper meg i hverdagen....

:)

Ja det gjør jeg. Ble frelst for 2 årsiden og det var først da jeg virkelig kunne si at jeg begynte å leve. Å leve med Gud er spennende og rikt. Jeg har blitt rikelig velsignet med det meste. Og så har jeg fått et helt annet syn på verden, mennesker og andre verdier. Noe så verdifult. Det beste av alt, jeg har fått et evig liv i himmelen. Livet på jorden er bare en forberedelse på det neste liv. :)

Jeg er også blitt helbredet for flere av mine plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Jesus fra Nasaret er en historisk person, men jeg tror ikke at han er Guds sønn som stod opp fra de døde og skal komme igjen for å frelse verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Jesus fra Nasaret er en historisk person, men jeg tror ikke at han er Guds sønn som stod opp fra de døde og skal komme igjen for å frelse verden.

Jeg mener jeg leste noe om en oversettelsesmisforståelse, og at det ikke skulle være Jesus fra Nasaret, men Jesus nasareeren... og nå husker jeg dårlig, men tror at nasareerne var politiske bråkmakere eller ett eller annet sånn. Som sagt; husker fryktelig dårlig.

Han har levd, ingen tvil om det, men jeg tror ikke bibelen som den har blitt sammen etter Kong Konstantins ønske, forteller den egentlig sannheten om ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...