Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Gjest Squill

Uff, det virker som om dere begge virkelig har vanskelige dager....

Studentprøver, hva med å gå til privat ultralyd, som jeg gjorde? Hvis du har noen i nærheten, vel og merke... Det må være veldig slitsomt å gå sånn og vente, og de burde jo kunne se noe nå. Jeg ville seriøst byttet fastlege hvis jeg var deg, hun der hørtes ut som en skikkelig ku!

Mee mee, krysser fingrene for deg også!! Det høres veldig vanskelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Sniker meg inn her. Fikk vite i dag at jeg er gravid, og det er ganske uvirkelig enda.. :gravid:

I følge terminkalkulater er jeg bare 4+2 på vei, så det er jo fortsatt tidlig. Termin blir da ca slutten av november. Er det vanlig å bestille tidlig ultralyd fra uke 8? Når bør man kontakte lege og jordmor?

Håper vi kan dele litt erfaringer her underveis og ønsker alle sammen lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Velkommen, lulus! Gratulerer så mye :blomst:

Jeg vet ikke hvor vanlig det er å bestille tidlig ultralyd privat, men jeg ønsket i hvert fall å gjøre det. For meg var det en slags forsikring om at det gikk veien, så jeg slapp å glede meg over noe som kanskje ikke var der... Jeg har første time hos fastlegen i morgen, tror det også er vanlig rundt disse ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squill: jeg har nettopp byttet fastlege, da min var i en annen kommune. Jeg bor på bygda, så det er ingen andre "ledige", så jeg får ikke byttet nå! Tenker at jeg bruker JM framover, istedet for legen.

Nå er henvisning til tidlig ul sendt, regner ikke med at det tar mer enn et par uker, så jeg får vente på den. Har ikke noe i nærheten, og må til sykehuset innlandet, så kan like greit vente :)

Gratulerer så mye, lulus :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, det er en spennende tid nå, og litt skummelt disse første ukene.. Det er jo greit med en forsikring om at ting er som det skal, ja. Vurderer om ikke jeg skal bestille privat jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, ja, den ventetiden er jo det verste.

Nei, altså for det første hadde ikke sykehuset sendt info til legen ang. SAen jeg hadde i november. Så det første hun spør om er hvordan det går med babyen. (Jeg er slank, så det ser absolutt ikke ut som jeg er 6 mnd på vei!) Jeg forklarer greia og at vi prøver igjen og vil vite om det går denne gangen.

Hun er negativ, og vil ikke fylle ut noen helseskjemaer med meg, hun skriver ikke engang en antatt termindato på papirene jeg får med meg - altså gjør ingenting av det som skal gjøres. Fordi hun mente at jeg måtte på ul først, for å se om det var noe liv denne gangen. Ingen vits å fylle ut unødvendige papirer om det gikk samme veien.

Det var ikke veldig koselig å høre at ikke legen hadde troa engang. Hun spurte ikke om noen symtomer, veide meg ikke, sjekka ikke termin, bare sendte hendvisning til ul etter jeg måtte mase, og sa at hvis det var noe å fylle ut så gjorde vi det om 4 uker når jeg hadde fått bekreftelse eller avkreftelse.

jeg er 7+0 i morgen, men hun nektet å høre på meg, og sa at man regner etter mens uansett hvor lang syklus du har, så du er 8 uker. Og jeg bare nei men jeg vet når jeg hadde eggløsning, men det brydde a ikke seg om. ÅÅÅÅ jeg ble så irritert.

Håper de på sykehuset er greiere :)

Skjønner godt at du ble irritert. For en oppførsel! tenker de ikke på hvilke følelser du sitter med?

Kjenner jeg ble sint bare av å lese :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du ble irritert. For en oppførsel! tenker de ikke på hvilke følelser du sitter med?

Kjenner jeg ble sint bare av å lese :(

Ble så forfjamsa av hele greia sÅ klarte ikke å si så mye. Skjønner ikke helt hva hun driver med. Hun var helt annerledes når jeg var der i november! Merkelig....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Sniker meg forsiktig inn her med dere. Jeg er i dag 6 uker på vei med min første, med menstermin 18. nov :)

Siden gleden fra den positive testen, har uroen kommet luskende. Huff, vil så gjerne at dette skal gå bra.

Krysser fingrene for oss alle! Gleder meg til å følge dere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke heelt om jeg tørr slenge meg med her, men gjør det likevel :fnise: . Menstermin 17. november og 6 uker på vei :gravid: Har vært relativt zen til nå, men kjenner jeg begynner å bli litt urolig... Spesielt hvis jeg henger mye her inne, da blir jeg nesten litt paranoid... "Alle" har jo opplevd SA eller MA jo :( . Prøver å ikke tenke så mye i den retningen, men er ikke like lett bestandig. Når er det "normalt" med første legetime? Noen sier uke 7-8, mens andre sier uke 12.. og noen er kjempetidlig pga medisiner eller andre ting. Så hva er vanlig om man ikke har noen spesielle plager? :biggrin:

Forresten, gratulerer til dere alle! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke heelt om jeg tørr slenge meg med her, men gjør det likevel :fnise: . Menstermin 17. november og 6 uker på vei :gravid: Har vært relativt zen til nå, men kjenner jeg begynner å bli litt urolig... Spesielt hvis jeg henger mye her inne, da blir jeg nesten litt paranoid... "Alle" har jo opplevd SA eller MA jo :( . Prøver å ikke tenke så mye i den retningen, men er ikke like lett bestandig. Når er det "normalt" med første legetime? Noen sier uke 7-8, mens andre sier uke 12.. og noen er kjempetidlig pga medisiner eller andre ting. Så hva er vanlig om man ikke har noen spesielle plager? :biggrin:

Forresten, gratulerer til dere alle! :blomst:

Gratulerer til deg også :blomst:

Jeg tror det er vanlig å bestille legetime til ca uke 8 når det er første barnet hvis ikke det er noe spesielt. Det har ihvertfall jeg gjort. Så har jeg bestilt time til jordmor og tidlig ultralyd i uke 12, bare fordi vi ønsker å se at alt ser ok ut :) Har bestemt meg for å gå til privat jordmor, da kapasiteten er ganske sprengt blant kommunale jordmødre her i Oslo. Greit at jordmor har god nok tid også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Millevanilje og Meloni :blomst:

Hvis det ikke er noe spesielt, eller en grunn til at du ønsker time tidlig, eller ul, så er det vanlig i uke 12, er det ikke? Men du gjør det jo så fort du ønsker, om du bare vil snakke med en jordmor eller lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk studentprøver :helen: og gratulerer tilbake til alle her!

Jeg lurer nå på hvordan jeg skal klare denne ventetiden. Det går jo så fryktelig sakte! Har første time hos jordmor i uke 10 (15.april), og det er så uendelig lenge til.

Alt bra med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skriver under på lang ventetid. Legen sendte henvisning til tidlig ul på tirsdag, det er jo nesten en uuuuke siden og enda ikke noe brev i posten eller telefon om når timen min er. Åh, så frustrerende med all ventingen.

Og jeg vil ikke fortelle det til så mange før jeg er "langt nok" på vei (i følge meg selv.....) hehe, så det kan bli litt ekstra ventetid. Men jeg vil heller vente litt lenger alene, enn at alle skal mase på hvor langt det er på vei og at jeg fooortsatt er gravid, når det er TRE måneder igjen.. haha, jepp, her er jeg føre var :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at du får vite mer om ul i morgen ;-)

Er det vanlig med tidlig ul? Legen har satt meg opp på ul i uke 18, men hadde jo vært gøy med tidligere.

Har ikke fortalt noen jeg, bortsett fra den kommende pappa og bestemor. Kjenner på at jeg ikke har så veldig lyst til det heller før jeg evt kommer meg til uke 12 :sukk:

BTW: hvor langt "må du være" i følge deg selv da? :)

Endret av millevanilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det :):) Nei, det er ikke vanlig. Eller, ikke å få det hvert fall, mange bestiller jo privat, men da betaler man gjerne en god slant for det. Jeg fikk ikke tilbud om det før jeg maste ang. blødninger osv. Har en BO bak meg, så derfor får jeg automatisk tidlig ul denne gangen for å se om det går bra nå :) Veldig betryggende synes jeg.

bare jeg og samboer som vet her også. våre foreldre får vite det når jeg er 3 fullgåtte måneder, altså 13+3. hvert fall noe rundt den tid. Det er en bursdag rundt de tider, så det passer fint å slippe nyheten på det tidspunktet til nærmeste familie.

Jeg vil gjerne være halvveis, minimum 20 uker før jeg forteller det til "omverdnen", men vi får se når kulen stikker fram, isåfall får vi ta det til ordinær UL engang mellom 17-20 :) Tror min kjære gjerne vil skrike det ut så fort vi har vært på OUL og funnet ut kjønnet, hehe.. så vi får se hva det blir til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får se hva jeg gjør da. Kan jo hende jeg blir virkelig utålmodig etter hvert.

Bra du får ekstra oppfølging. Sånn skal det være :smilyblomst:

Dette er første gang jeg er gravid. Har lest meg grønn på alt som kan gå galt osv. Huff, er nesten som om jeg går og venter på å miste :sjenert: Er ikke lett og slappe av gitt..

Skjønner godt at du vil vente så lenge. Krysser fingrene for at tia går fort og at alt går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter 1,5 år prøving er det endelig en liten spire i magen!:-)

Har regnet meg frem til termin 20. November:)))

Skal på UL hos gyn i slutten av uka, så får vel vite litt mer da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får se hva jeg gjør da. Kan jo hende jeg blir virkelig utålmodig etter hvert.

Bra du får ekstra oppfølging. Sånn skal det være :smilyblomst:

Dette er første gang jeg er gravid. Har lest meg grønn på alt som kan gå galt osv. Huff, er nesten som om jeg går og venter på å miste :sjenert: Er ikke lett og slappe av gitt..

Skjønner godt at du vil vente så lenge. Krysser fingrene for at tia går fort og at alt går bra :)

Min tredje gang som gravid, men forhåpentligvis første barn :hjerte: Krysser fingrene for alle november-desember-barna :pls:

over en uke siden legen sendte henvisning ang. tidlig ul, men har enda ikke hørt fra sykehuset...... Hmmm, mangler vel bare at legen har glemt hele greia og ikke sendt noe. Lurer på om jeg skal ringe på mandag om ikke det har kommet noe da, da har det jo gått to uker.

Etter 1,5 år prøving er det endelig en liten spire i magen!:-)

Har regnet meg frem til termin 20. November:)))

Skal på UL hos gyn i slutten av uka, så får vel vite litt mer da:))

Gratulerer så mye! :blomst:

Kanskje vi skal sette opp en terminliste her etterhvert som vi blir flere. LItt moro å se når vi har termin, og følge verandre utover svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare meg her hittil, jeg testet i dag endelig positivt 9dpo etter et års prøving! :D Termin har jeg regnet meg fram til blir rundt 02. november. Kjempehyggelig om det kommer flere etter hvert!

Jeg har nylig tatt positiv test, for FØRSTE GANG... etter mange års prøving :danse::hjerte:

Litt usikker på termin,dette kom litt uventet, jeg var sikker på at vi måtte ha hjelp for å bli gravid. Jeg har nemlig en en helt ubrukelig syklus, derfor umulig å kartlegge når jeg har EL. Men etter blodprøven jeg tok hos legen i forrige uke er jeg trolig i uke 6 eller 7. Skal til privat UL på mandag for å finne ut litt nærmere hvor langt på vei jeg er..Funderer på å utsette enda en uke, for å minimum være i uke 8 når jeg kommer til UL. Men, egentlig vil jeg bare vite hvor mange uker jeg er på vei. Jeg er dårlig som et uvær om dagen, kvalm og svimmel. Men dette er helt fantastisk! Håper alt går bra og at det kommer et lite novemberbarn :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke heelt om jeg tørr slenge meg med her, men gjør det likevel :fnise: . Menstermin 17. november og 6 uker på vei :gravid: Har vært relativt zen til nå, men kjenner jeg begynner å bli litt urolig... Spesielt hvis jeg henger mye her inne, da blir jeg nesten litt paranoid... "Alle" har jo opplevd SA eller MA jo :( . Prøver å ikke tenke så mye i den retningen, men er ikke like lett bestandig. Når er det "normalt" med første legetime? Noen sier uke 7-8, mens andre sier uke 12.. og noen er kjempetidlig pga medisiner eller andre ting. Så hva er vanlig om man ikke har noen spesielle plager? :biggrin:

Forresten, gratulerer til dere alle! :blomst:

Gratulerer. :hjerte: Vi er på samme linje høres det ut som. Mine venninner som har barn sier at hvis magefølelsen din er god, så skal du stole på den. Vi må ikke google oss ihjel. Gled deg over lillegull i magen og nyt tiden. Dersom det skulle ende på en annen måte, så ta de sorgene da..Det er hvertfall min strategi. Men jeg har en god magefølelse. Venninnene mine som også har hatt det, har har alle sammen 1 og 2 barn. Må være positive, selvom jeg også selvfølgelig har en liten stemme som hvisker meg i øret av og til..prøver bare å dytte den bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...