Gå til innhold

Presentasjonstråd november 2012


lykkeliggift

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle opprette en tråd for oss som venter i november 2012. Legger inn et tomt skjema her, så kan de som vil fylle det ut.

Termin:

Alder:

Bosted-/område:

Sivilstatus:

Hvor lenge har dere vært sammen:

Barn fra før:

Prøverhistorie:

Jente- eller guttefølelse:

Symptomer per i dag:

Fødested:

Yrke:

Dyr:

Fritid/interesser:

Hus/leilighet:

Favorittmat:

Favorittdrikke:

5 ting jeg alltid har i veska:

I blant må jeg bare ha...:

Kan ikke leve uten:

Tanker om svangerskapet:

Tanker om å bli mamma:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo starte selv :)

Termin: 22.11.2012 (foreløbig)

Alder: 29, blir 30 før babyen kommer

Bosted-/område: Nordland

Sivilstatus: Gift

Hvor lenge har dere vært sammen: Litt over 2 1/2 år

Barn fra før: Verdens fineste datter som nærmer seg 7 måneder

Prøverhistorie: Begynte ikke på prevensjon etter fødselen siden vi håpte på to tette. Fikk mensen to ganger, og tredje gangen kom den heldigvis ikke :rodmer:

Jente- eller guttefølelse: Aner i grunn ikke, kanskje jeg heller litt mot gutt

Symptomer per i dag: Ingen! Er kanskje litt oftere på do

Fødested: Bodø

Yrke: Barne- og ungdomsarbeider

Dyr: Ingen

Fritid/interesser: Er vel blitt mindre av de den siste tiden, stort sett all tid går til familien :rodmer:

Hus/leilighet: Eier en halvdel av en tomannsbolig

Favorittmat: Er så masse god mat!

Favorittdrikke: Vann

5 ting jeg alltid har i veska: Bruker bare stelleveske for tiden

I blant må jeg bare ha...:

Kan ikke leve uten: Mann og barn

Tanker om svangerskapet: Håper på et like enkelt svangerskap som sist, var frisk og rask. Gleder meg til magen begynner og vokse, og til å kjenne liv der inne :rodmer:

Hadde en MA før vi fikk jenta vår, og er selvfølgelig redd for det. Men tenker positivt, og har trua på at dette går rette veien :)

Tanker om å bli mamma: Jeg rett og slett elsker å være mamma, det er rett og slett det største i verden :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin: 5 november (foreløpig menstermin)

Alder: 26, blir 27 før babyen kommer

Bosted-/område: Helgeland

Sivilstatus: Samboer

Hvor lenge har dere vært sammen: snart 4 år

Barn fra før: nei

Prøverhistorie: slutta på p-piller for ca 10 mnd siden og hoppa av i svingen et halvår etter det - siden drevet risikoadferd uten noe stort fokus på prøving

Jente- eller guttefølelse: ingen magefølelse, må ærlig innrømme at jeg fremdeles synes hele graviditeten er litt surrealistisk

Symptomer per i dag: er akkurat 7 uker på vei i dag og har vært endel kvalm siste uka. Har vært øm og hatt endel stikking i puppene, men mindre av det nå. Ellers er jeg trøtt...

Fødested: usikkert

Yrke: jobber i helsevesenet

Dyr: en rakker av en fuglhund på 1,5 år

Fritid/interesser: trening, padling, fjell og ski, musikk, røde kors osv osv.. sliter litt med å rekke over alt jeg gjerne skulle gjort!

Hus/leilighet: eier del av en tremannsbolig

Favorittmat: vanligvis veldig glad i sushi og god sjømat generelt, men akkurat nå kan jeg spy bare av tanken :gjeiper:

Favorittdrikke: rødvin... og ellers vann!

5 ting jeg alltid har i veska: mobil, lipgloss, tyggis og for tida sea bands og en masse "kvalmestillende" mat

I blant må jeg bare ha...:

Kan ikke leve uten: havutsikt og fin natur rundt meg!

Tanker om svangerskapet: håper jeg skal greie å holde meg i full jobb hele veien - satser på at kvalmen ikke forverrer seg og fordufter helt om noen uker! Gleder meg til å få litt mer energi igjen. Synes det er spennende med alt som skjer i kroppen og har gledet meg til å gå gravid, men akkurat nå er det litt slitsomt.. Gleder meg til ordinær UL og til magen kommer!

Tanker om å bli mamma: tja, skrekkblandet fryd? :rodmer: Har et par tantebarn jeg er veldig glad i som jeg har fått øvd litt med de siste årene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin: 5. november, foreløpig!

Alder: 25, blir 26 før babyen kommer.

Bosted-/område: Akershus

Sivilstatus: Gift

Hvor lenge har dere vært sammen: 5 år, vært gift i 1 mnd :rodmer:

Barn fra før: Ingen

Prøverhistorie: Det gikk på 2. forsøk :rodmer: Egget festet seg ca på bryllupsdagen vår :rodmer:

Jente- eller guttefølelse: Hadde en guttefølelse i starten, men nå sier magefølelsen jente! Men egentlig så aner jeg ikke :vetikke: hehe

Symptomer per i dag: Kvalme og oppkast, ømme pupper, veldig trøtt og sliten..

Fødested: Foreløpig ser det ut som det blir Ahus, dersom vi ikke flytter før den tid.

Yrke: Forsvarsansatt, med en helt annen utdanning i tillegg...

Dyr: Ingen foreløpig, men skal ta over en gård med kuer etter hvert :)

Fritid/interesser: Trene, bake, strikke/hekle, være med mannen, venner og familie :)

Hus/leilighet: Leilighet enn så lenge, skal ta over et stort hus når vi tar over gården!

Favorittmat: Sodd!! Er jo trønder ;)

Favorittdrikke: Farris, men hvis jeg skal spise sodd MÅ jeg ha ingefærøl ;)

5 ting jeg alltid har i veska: Lypsyl, mobil, kalenderen min, salte kjeks og lommebok

I blant må jeg bare ha...: Sjokoladepudding og vaniljesaus :jepp:

Kan ikke leve uten: Mannen min :rodmer:

Tanker om svangerskapet: Jeg gleder meg til kvalmeperioden er over og til vi kan offentliggjøre at vi skal ha barn. Synes det foreløpig er litt slitsomt at jeg går rundt og er i dårlig form, samtidig som jeg later som jeg har det fint... Men ser veldig frem til månedene etter at kvalmen har gitt seg! :) Skal prøve så godt jeg kan å holde meg i god form og trene gjennom svangerskapet :)

Tanker om å bli mamma: Kan nesten ikke tro at det er sant; Jeg skal bli mamma :rodmer: Jeg gleder meg utrolig mye!! Det blir en spennende og tøff oppgave! Men det blir også mye kos :)

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin: ca 13 Nov

Alder: 31(32 ved fødsel)

Bosted-/område: Akershus

Sivilstatus: Gift i 7 måneder

Hvor lenge har dere vært sammen: 10 år

Barn fra før: ei jente på 6 til sommern og en gutt på 4 til sommern

Prøverhistorie: Prøvde ikke, var et uhell

Jente- eller guttefølelse: Føler at jeg får gutt, andre sier jeg får jente

Symptomer per i dag: Vondt i rygg, småkvalm, små vondt i puppene, stikkinger

Fødested: Ahus

Yrke: Hjelpepleier(for tiden AAP-Nav)

Dyr: Katt

Fritid/interesser: Synge, leke med barna, være med venner

Hus/leilighet: Hus

Favorittmat: Biff og peppersaus

Favorittdrikke: Pepsi max ( Mohito)

5 ting jeg alltid har i veska: Lipgloss, mobil, paracet, lommebok, strikk

I blant må jeg bare ha...: Små godt

Kan ikke leve uten: Barna mine og mannen

Tanker om svangerskapet: Ikke helt planlagt, men veldig ønsket fra min side. Jeg håper jeg greier å ikke vite hva dt er(de andre gangene fikk jeg vite det) og er veldig redd for å miste for føler at dt er min siste sjangs for å få mitt tredje barn siden min mann ikke var veldig glad!!

Tanker om å bli mamma: Gleder meg til å nyte siste svangerskap i en tynnere kropp en med de to andre. Spent om jeg kaster opp i ni måneder som sist gang. Gleder meg til å kjenne spark og komme over usikkerheten om man mister eller at det går bra :)

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin: 13/14 november

Alder: 35

Bosted-/område: Nordland

Sivilstatus: Gift

Hvor lenge har dere vært sammen: ca 7 år

Barn fra før: Jente på nesten 5

Prøverhistorie: SA i februar, ble gravid med en gang igjen

Jente- eller guttefølelse: Aner ikke!

Symptomer per i dag: Ingen

Fødested: Bodø

Yrke: Pedagog

Dyr: Ingen

Fritid/interesser: Barn, mann, hus og sang

Hus/leilighet: Hus

Favorittmat: Sushi

Favorittdrikke: Vin, kaffe

5 ting jeg alltid har i veska: Pengebok, telefon, kalender, notatblokk og tyggis

I blant må jeg bare ha...: Kaffe

Kan ikke leve uten: Snuppa mi!

Tanker om svangerskapet: Håper det går like greit som sist!

Tanker om å bli mamma: Håper fødselen blir en positiv opplevelse, og IKKE slik som sist. Håper jeg vet mer om å ha en baby nå, og tar litt lettere på ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Termin: 10.11.2012

Alder: 27

Bosted-/område: På landet, midt i Buskerud

Sivilstatus: Gift i 3,5 år

Hvor lenge har dere vært sammen: 11 år

Barn fra før: Nei

Prøverhistorie: Satt på 2 forsøk

Jente- eller guttefølelse: Jeg tror jente, mannen tror gutt

Symptomer per i dag: Ømme pupper, kvalm (men ikke kasta opp), må tisse ofte, veldig trøtt og sliten

Fødested: Drammen

Yrke: Produksjonsmedarbeider

Dyr: En katt

Fritid/interesser: Kryssord, matlaging, lesing, sying..

Hus/leilighet: Enebolig på gård

Favorittmat: Kylling

Favorittdrikke: Pepsi max

5 ting jeg alltid har i veska: Lommebok, telefon, paracet, nøkler, penn

I blant må jeg bare ha...: kaker

Kan ikke leve uten: mann og katt

Tanker om svangerskapet: Grugleder meg...

Tanker om å bli mamma:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Termin: Foreløpig, veldig usikker termin er 29. november

Alder: Jeg er 22 år, blir 23 i August. Han ble 24 år tidligere i april.

Bosted-/område: Hedmark

Sivilstatus: Samboer

Hvor lenge har dere vært sammen: Det har vært komplisert veldig lenge, men vi er fra samme området og har visst hvem den andre har vært fra ungdomsskolen. Så møttes vi på fest i mars 2011, og jeg har bodd hos han siden og vi har vært veldig av og på om vi har vært kjærester eller om jeg bare har vært en venninne som har bodd hos han. Men i februar 2012 flyttet vi sammen på ordentlig i ny leilighet og ble samboere.

Barn fra før: Jeg har ei datter på 2,5 år fra et tidligere forhold. Og han tror ikke han har noen barn fra før sier han :fnise:

Prøverhistorie: Prøvere har vi vel egentlig ikke vært, men jeg har ikke gått på p-piller siden juni 2011. I septeber 2011 hadde jeg en spontanabort der jeg ikke visste at jeg var gravid engang. I desember 2011 fikk jeg greie på at jeg var gravid og vi bestemte oss for at vi ville ha barnet, men pga komplikasjoner ble vi rådet til å avslutte svangerskapet da jeg var 12+6. Dette var veldig tungt, og etter det har barn og graviditet vært et tabubelagt tema, helt til jeg tok en test for en uke siden som var tydelig positiv.

Jente- eller guttefølelse: Litt begge deler. Og litt tvilling-følelse :sjokkert:

Symptomer per i dag: Ømme pupper, tisser ofte, spiser og sover mer. Begynner allerede å få litt mage under navelen og litt "vaggete" måte å gå på. Kjennes ut som om jeg har for dårlig plass i magen også er jeg på en måte kvalm hele tiden. Tåler ikke synet, lukten, smaken eller tanken på peanøtter (av alle ting..) også går jeg rundt og raper hele tiden :fnise: Jeg føler meg veldig sjarmerende!

Fødested: Regner med det blir Elverum Sykehus, sånn som sist.

Yrke: Bartender/garderobevakt/arbeidssøker

Dyr: Vi hadde egentlig ei kattefrøken på snart 1 år. Også i mars fikk vi ei kattemor med fire kattunger for jeg måtte ta til meg, hvis ikke kom dem til å bli drukna. Så nå har vi kattefarm med 6 katter. Tre av kattungene og forhåpentligvis kattemora skal gis bort.

Fritid/interesser: Er med jentungen min så mye jeg kan, også rir jeg 1 gang i uka og svømmer 1 gang i uka. Kveldene går stort sett til å dra på besøk til venner, eller få besøk av venner og så se på tv.

Hus/leilighet: Jeg eier en leilighet som jeg leier ut, også bor vi i ei leilighet som vi leier igjen.

Favorittmat: Blodig biff og spekemat.. Med andre ord, akkurat det jeg ikke kan spise nå :(

Favorittdrikke: Fersken iste og iskald cola. Og vodka/battery :lur:

5 ting jeg alltid har i veska: Jeg har aldri med meg veska mi, men det ligger alltid ei vannflaske, hårstrikker, kulepenner, gamle kvitteringer og en tyggispakke eller pastilleske i den.

I blant må jeg bare ha...: IS! Gjerne grønn slush med eplesmak også en boks med ifa saltpastiller som jeg putter oppi.. Namnamnam!!

Kan ikke leve uten: Dattera mi :rodmer:

Tanker om svangerskapet: Jeg har ikke så mange tanker om det enda, men håper alt kommer til å gå like greit og fint som sist. Og at det ikke er tvillinger :gjeiper:

Tanker om å bli mamma: Nå er jo jeg mamma fra før, men det skal bli spennende å bli tobarnsmor. Jeg håper at jeg kommer til å elske det nye barnet like høyt som jeg elsker dattera mi, og at jeg fortsatt kommer til å elske dattera mi like høyt som jeg kommer til å elske det ny barnet. Jeg gleder meg til å se samboern min som far, og jeg gleder meg til å se datteren min som storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...