Gå til innhold

Kadust sitt nye treningshjørne :)


KaDust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så flink du er til å ha mat/planer osv! :)

Nå som jeg holder på med eksamen så ble det raskt halvveisløsninger, som peanøtter, frukt og skiver med egg/leverpostei. Prøve å holde budsjett samtidig som å være sunn skal ikke være lett.

Speilegg til middag og dent til drops. Rekker jo ikke annet? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å ha mat/planer osv! :)

Nå som jeg holder på med eksamen så ble det raskt halvveisløsninger, som peanøtter, frukt og skiver med egg/leverpostei. Prøve å holde budsjett samtidig som å være sunn skal ikke være lett.

Speilegg til middag og dent til drops. Rekker jo ikke annet? :vetikke:

Jeg er flink til å ha planene, men matplanen klarer jeg aldri å følge 100%. Både fordi vi ofte brått får mat av mormoren til samboer eller fordi samboer vil ha noe annet. :ler:

Det jeg gjorde når jeg hadde eksamensperiode var å ovnsbake det meste. Da ble det ofte ovnsbakt kylling, fisk eller hva enn og salat (da ble det ofte de ferdigposene med ruccola osv, og noe tomater, sukkererter og annen grønnsak jeg ikke kuttet opp). Det er jo tross alt bare å sette det i ovnen og ha på tikkeren så du ikke glemmer maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge inn gårsdagens mat og trening! Ops :P

Maten i går:

Frokost: To avocadosandwich og en liten klyse druer.

Mellommåltid: Cantaloupemelon og larabar

Lunsj: To rugsprø med philadelphia og druer + et eple med kanel

Middag: Fiskesuppe

Mellommåltid: Kokosnøtt-vann og mer melon.

Skal innrømme at jeg spiste to biter økologisk mørk sjokolade og at jeg spise litt saltet potetgull i går!

Trente yoga i 45 minutter også, men treningene føles ikke optimale nå og jeg blir groggy underveis. Tror med andre ord at jeg brygger på noe. Så i dag blir det treningspause og sunn mat så jeg kan slå denna sykdommen før den kommer og tar meg. Våknet med veldig sår hals, så tror det er lurt. Ikke noe vits i å trene, da åpner man bare armene for sykdommen. Høy puls = SYKDOM, VELKOMMEN! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, målene mine fra januar i år:

Midje: 66 cm
Rundt magen: 85 cm
Hofte: 90 cm
Rumpe: 95 cm
Lår: 52 cm
Legger: 35 cm
Armer(biceps): 24 cm

Og målene mine nå:

Midje: 59 cm

Rundt magen: 76 cm

Hofte: 88 cm

Rumpe: 94 cm

Lår: 49 cm

Legger: 33 cm

Armer(biceps): 27 cm

Jeg er kjempefornøyd. Har mistet fett og fått muskler. Håper på mer muskler fremover også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Virkelig imponerende! Og du har mest trent yoga? Jeg er så lite myk, så ser for meg at jeg ville slitt med yogaøvelser.

Du er superflink! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Virkelig imponerende! Og du har mest trent yoga? Jeg er så lite myk, så ser for meg at jeg ville slitt med yogaøvelser.

Du er superflink! :hoppe:

Mest yoga ja, men noe styrke og noe kondisjon også! Jeg var heller ikke myk når jeg startet, men hvis du starter med nybegynner-videoer så trenger du ikke være så myk heller :nigo: Så går det seg til!

Trenger ikke annen fitspo enn deg for tiden, jeg :blomst:

Åh, så koselig sagt! :kose: Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra jobba! Etter det jeg så på insta så kan det ikke være noe mer å gå ned på nå. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe tips til gode nybegynnervideoer i yoga? Jeg er stiv som en påle og svak som et pinnedyr.... Så jeg trenger det grunnleggende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke noe mer ned nå heller, bare bygge muskler :nigo:

Når jeg først startet så kjøpte jeg denne: http://cdon.no/film/yoga_for_absolute_beginners_%28import%29-213190

Det er mange videoer på youtube også som jeg vet om og brukte, kan titte igjennom i morgen og linke noen. Har ikke tid akkurat nå. :Nikke:

Jeg skal innrømme at jeg idag har mønsjet som bare det. Det har vært helt vilt på hvor mye dritt jeg har spist. Det er 3-årsdagen til meg og samboer i dag, så vi skulle i grunn kose oss litt, men så tok jeg helt av. :P Samboer ble jo nervøs fordi jeg ikke fikk mensen denne måneden heller (pga stress, jeg har tatt en test!) også svarte jeg med at jeg var gravid når han kommenterte spisinga mi. :P Stakkars!

Maten idag:

Frokost: To rugsprø med avocado, egg og spekeskinke

Lunsj: Melon og larabar (jeg stod opp sent så kunne ikke spise en stor lunsj fordi det nærmet seg middagstid)

Middag: Strimlet svinekjøtt og hjemmelaget pommes frites (ingen grønnsaker :hakeslepp: )

Dritt: En cola-is, en sandwich-is, en lollipop (har vært helt hinsides varmt i dag etter tordenvær i natt), litt ostepop, en sukkerbolle og litt mørk sjokolade.

Jeg blåser litt i at jeg skeiet skikkelig ut i dag, det er så sjeldent det skjer og en dag ødelegger formen min uansett. Hadde vært mer bekymret om det fortsatte sånn her, men det vet jeg at det ikke gjør. :lol:

Ikke noe trening heller fordi jeg brygger på noe. Forhåpentligvis er jeg mindre sår i hals i morgen når jeg drar på fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skumlest hele boka di - og her kommer jeg helt sikkert igjen! Stor inspirasjon! Skal følge deg på insta!

Skal prøve meg på bananpannekakene dine i helga! Det kommer til å bli en stor hit hos lillemor - med masse deilig bær og frukt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Du er så flink! :laugh: Jeg må innrømme at jeg har spist ett stykke sjokoladekake per dag tre dager på rad nå fordi samboeren kom hjem med en 6 kilos kake!!! Men ellers har jeg spist sunt og ikke for mye + trent. Men nå blir det bedre framover altså.... :) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig med meldinger i dagboka mi :hoppe:

Da var jeg hjemme igjen fra fjellet og tenkte jeg skulle gjøre en kort oppsummering på maten i helga:

Fredag:

Frokost: Rug og spelt-rundstykke med salat og spekeskinke + agurk

Lunsj: Rug og spelt-rundstykke med salat, ost og skinke

Mellommåltid: Softis :fnise:

Middag: Varm grønnsakssalat

Kveldssnacks: Grønnsaker og dip.

Lørdag:

Frokost: Rekesmørbrød

Mellommåltid: Grønnsaker og dip

Lunsj: En rug-baguette med baconpostei og en appelsin

Mellommåltid: Mer grønnsaker og dip

Middag: Tacotrays

Kveldssnacks: Moreller og litt potetgull

Hatt det helt fantastisk på fjellet i helgen, herreguuud så deilig det er! Vi dro hjem litt tidlig i dag da, tok en kort tur før vi dro. Skulle gjerne ha gått en lenger tur før vi dro hjem, men venninna mi er litt mindre fjell-trent enn meg så hun ble så sliten i beina, noe som ikke er så behagelig når hun skulle kjøre hjem. :P Skjønner jo det, selvom jeg lengtet lenger opp i fjellet!

Turen på lørdag var kjempefin da, vi gikk ikke en av de høyeste toppene, men det går helt greit. Var kjempefin tur likevel! Var også veldig heldig med været. Turen tok vel til sammen 3-4 timer. Kikket ikke på klokka når vi gikk oppover, men det var før 12 hvertfall og vi var nede igjen rundt 15.

Har kost meg masse i helga med andre ord! Forresten er jeg ikke blitt mere syk heller, så tror jeg satser på å trene igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så inspirerende dagbok du har :nigo: Kjempebra at du legger ut trenings- og matplan, så får jeg snike litt på hva dere tynne, i-form mennesker faktisk gjør på :fnise: Så bra at du ikke ble syk! Du klarte nok å stoppe det i tide med å ta en pause og høre på kroppen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så inspirerende dagbok du har :nigo: Kjempebra at du legger ut trenings- og matplan, så får jeg snike litt på hva dere tynne, i-form mennesker faktisk gjør på :fnise: Så bra at du ikke ble syk! Du klarte nok å stoppe det i tide med å ta en pause og høre på kroppen :Nikke:

:vinke: Så koselig at du stakk innom!

Takk! Du får snike så mye du vil! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åhh - så herlig med fjelltur. Ingenting er bedre enn frisk luft, flott natur og samtidig kjenne at man bruker kroppen litt! Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder fra fjellturen:

10352578_810622782290813_166997346469190
(Utsikten fra hytta)

10339551_810626422290449_230537739445283
(Del av hytta og utsikten bakover)

10341463_810623185624106_641095399107081
(Starten av stien opp til toppen av Karisetberget)

1904077_810624335623991_5181059177478670
(På toppen av Karisetberget, og ja jeg vet jeg trenger nye solbriller :ler: )

10298924_810624872290604_314746663580392

(Deler av utsikten på toppen)

10312413_810623838957374_215192526961080
(Annen del av utsikten)

10417529_810623902290701_460951073854569
(Bonnie på toppen :lol: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, det så herlig ut! Misunner deg så mye den fjellturen... Håper du koste deg litt for min del også :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, det så herlig ut! Misunner deg så mye den fjellturen... Håper du koste deg litt for min del også :hoppendeglad:

Det er jeg sikker på at jeg gjorde! Skulle helst ikke dratt derfra igjen, vil bare bli der. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...