Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk! :-) Håper det!

I dag var det andre gang med Core Boot Camp, og ettersom jeg kickboxa i går var jeg ekstra støl. Men jeg klarte å gjøre mye likevel! På enkelte øvelser hadde jeg tyngre vekter enn sist, men stort sett holdt jeg meg på det samme. Jeg kjenner det skikkelig allerede, så dette gir virkelig resultater!

Får ikke ta med heftet vi skriver opp vekta vi løfter og hvor mange repetisjoner vi klarer, for hvis vi tar det med hjem er det lett å glemme neste gang. Så jeg husker ikke alt. Men jeg liker at det er faste stasjoner med faste øvelser, og lett å forholde seg til, samtidig som det er mulig å utvikle seg fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phew, nå har jeg nettopp kommet hjem fra kickboxinga! Glemte å oppdatere her når jeg var på Boot Camp sist, men det var hvertfall tungt, husker jeg! Spesielt Cat Slide, det er jo rene torturinstrumentet! Men skal igang igjen i morra, så det kan jo bli spennende.

Fordi...

I dag hadde vi en sjuk styrkeøkt på slutten av kickboxinga. Først hadde vi hatt en lang bokseøkt, pluss en intens fireminutters bokserunde med både frontkick, sidekick og roundkick.

Så var det styrke, der man var sammen med boksepartneren. Lå på rygg med beina "inni hverandre", og skulle ta situps, bokse mot hverandre, og ned igjen. Etterpå ligge og ta beina sammen som en planke og rotere i sirkel rundt den andre sine bein som gjorde det samme. Hmm, var det mulig å skjønne det i det hele tatt?! :gjeiper:

Men det som var hardest var at instruktørene gikk rundt og boksa oss i magen når vi lå der. HARDT! Da gjaldt det å stramme magemusklene. Herlighet så støl jeg kommer til å være i morra. Når jeg skal trene igjen...!

Jaja, det er moro! Spesielt at vi hadde denne styrkeøkta i januar også, og da husker jeg at jeg strevde mye mer enn nå! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var på utkikk etter flere dagbøker å følge for det er så inspirerende, og i så måte er din SUPER. Så gøy å føle seg sterk og i god form! Og treningene du driver med virker veldig morsomme, jeg er selv mest fan av kettlebells og crossfit-type trening for tiden, så den boot camp greia virker kjempeartig. :)

Har også fundert på å få meg den 30 days videoen, for jeg er så dårlig på å trene hjemme, men noen dager er det ikke mulig å få til noe annet, så da kunne det vært artig å ha et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Minner om da jeg trente karate da jeg var 11 og treneren LØP over magene våre mens vi lå på bakken :sjokkert:

Følte meg som reneste Karate Kid :legrine:

Høres iallefall ut som om du koser deg med treningen! Og det er jo det viktigste :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var på utkikk etter flere dagbøker å følge for det er så inspirerende, og i så måte er din SUPER. Så gøy å føle seg sterk og i god form! Og treningene du driver med virker veldig morsomme, jeg er selv mest fan av kettlebells og crossfit-type trening for tiden, så den boot camp greia virker kjempeartig. :)

Har også fundert på å få meg den 30 days videoen, for jeg er så dårlig på å trene hjemme, men noen dager er det ikke mulig å få til noe annet, så da kunne det vært artig å ha et alternativ.

Tjoho, så gøy med en følger til! Det er kjempefint å endelig føle meg i god form. Jeg er vel ikke det sammenligna med mange andre, men sammenligna med noen andre er da en god start! Og i alle fall sammenligna med den jeg var før. Hun late, sjokoladegumlende sofasliteren som ble sliten av å gå opp noen få trappetrinn! Rart at jeg var SÅ uinteressert i trening og kosthold.

Boot Camp er moro! Men det er dyrt om man skal gå på det fast, så det blir nok bare denne måneden her. Det vil forhåpentligvis gjøre meg enda sterkere, sånn at all annen trening, inkludert kondisjon, blir enda bedre.

Jeg er best på å trene enten hjemme eller ha et fast opplegg hvor jeg MÅ møte opp, som jeg nå har med kickboxing og boot camp. Trene på senter klarer jeg ikke å motivere meg til. Shred‘n er bra, men hvis du er godt trent må du nok gjøre øvelsene på det tyngste nivået for å få utbytte av det. Jeg tenkte å prøve meg på Jillians "Ripped in 30" snart. Den er visstnok tyngre enn den andre, og det er lagt inn hviledager. Og øvelsene virker litt kulere, men det er kanskje bare fordi jeg er litt lei de andre, hehe!

Haha! Minner om da jeg trente karate da jeg var 11 og treneren LØP over magene våre mens vi lå på bakken :sjokkert:

Følte meg som reneste Karate Kid :legrine:

Høres iallefall ut som om du koser deg med treningen! Og det er jo det viktigste :Nikke:

Haha, en voksen mann løp over magene deres?! Wow, det var skikkelig hardtrening! Må si jeg er veldig glad for at muskelmann-treneren vår ikke fikk samme ideen!

Ja, det er moro! Vekta går ikke så fort ned lenger, men jeg prøver å tenke at det ikke gjør så mye, og at det er viktigere at jeg liker det jeg ser i speilet og det jeg merker på kropp og klær enn det den forteller meg. Selv om jeg begynner å bli lei av å ligge og vippe opp og ned på de samme grammene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, denne uka har det jo vært to Boot Camp-treninger. På tirsdag var jeg som venta rimelig støl etter kickboxinga, men det gikk ganske bra! Cat sliden er den absolutt verste øvelsen, det er så utrolig tungt. Vilt at noe så uskyldig som to tynne stofffirkanter kan være så nådeløse mot beina! :fnise:

Og i dag klarte jeg kettlebell swing med 14kg, og har stort sett brukt 12, så det er jo framgang. Og Jaw Press var TUNG! Merkelig hvor vondt det kan være å holde en liten kettlebell ut med strake armer! :eeeh: Selv Mountain climbers var hard i dag, men jeg klarte 10 repetisjoner på 30 sekunder, og stort mer tror jeg ikke det er tid til. Men på siste runden svikta nesten beina under meg, hehe! Så dagens trening var egentlig tyngre enn tirsdagen, men det er fint å vite hvilke øvelser som kommer og å ha full oversikt.

De skal ha en sånn testhelg-greie på lørdag der man skal holde ut fire min i strekk med hver øvelse, og hvor øvelsene er litt annerledes enn de på de vanlige timene. Det er gratis, men jeg må nok stå over, for jeg må ikke glemme at jeg fortsatt er utbrent. Blir ikke frisk av å gjøre for mye, og den testen hørtes veldig intens ut. Men kan jo hende jeg tar en måned der en annen gang, og da skal jeg kanskje prøve! :Hehe:

Rart at det bare er tre ganger igjen! Men satser på å få til litt jogging i helga, må ikke glemme kondisen helt, og nå når det er mildere greier pusten å henge med også!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...ja han var en tøffing han treneren. Men han brukte bare et bein da(det andre på gulvet slik at han ikke drepte oss; mannen var tross alt 30 kilo tyngre enn oss fjærvektere :skratte: )

Skjønner det kan være frustrerende å se at vekta står stille. Men det er da en må, som du skrev, huske at formen på kroppen endrer seg selv om vekta ikke beveger seg like fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var da bra han hadde et bein på bakken! Hadde jo vært litt smådumt om han hadde tråkka dere istykker! :gjeiper:

Jepp, prøver å huske på det at kroppen forandrer seg selv om vekta står stille. Må klare å huske det når jeg har veiedag i morra også! Nå har jeg vært mellom 59.8 og 60.2 lenge! Men, men, det viktigste er at klærne passer og at jeg føler meg bra! :-)

At jeg før brukte bukser i 31" og nå har 27", for eksempel! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var da bra han hadde et bein på bakken! Hadde jo vært litt smådumt om han hadde tråkka dere istykker! :gjeiper:

Jepp, prøver å huske på det at kroppen forandrer seg selv om vekta står stille. Må klare å huske det når jeg har veiedag i morra også! Nå har jeg vært mellom 59.8 og 60.2 lenge! Men, men, det viktigste er at klærne passer og at jeg føler meg bra! :-)

At jeg før brukte bukser i 31" og nå har 27", for eksempel! :hoppendeglad:

Det er jo kjempebra! Husk at kampsport bygger godt med muskler, men også brenner fett som bare juling. Du vil få lavere fettprosent og mer definert kropp, og da spiller det jo ingen rolle hva vektnåla viser så lenge centimeterne går ned :jepp:

Jeg har jo økt med joggingen nå, og har en del intervall i tillegg. Vekta har ikke beveget seg, men alle målene mine har gått ned! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, *Maja*, det var en bra oppmuntring! Skal prøve å huske på det. Nå var det nemlig 60,2 igjen...!

Men jeg SER jo bedre ut enn jeg gjorde da jeg var det samme for en måned siden.

Får se i morra, det er nok det som blir den ordentlige veiedagen, for i dag skal jeg være borte hele dagen, og da blir det ikke noe koselig med etedag seint på kveld, hehe!

Pleier å ha veiedag på etedagen, for da er det lengst tid siden sist jeg proppa meg med kalorier!

Men har jo ikke trent så veldig mye kondis med unntak av kickboxinga, så når jeg får krefter til det igjen bør det nok hjelpe. Får komme meg ut på joggetur eller slenge på en av de hardeste Jilian-videoene i helga!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke mye. Men den er fortsatt litt sånn pølseskinn-trang. Så å kunne dra den på uten strev blir bra, hehe!

Men 58kg kilo er maksgrensa mi, vil definitivt beholde formene mine! Og nå er fokuset mest på å få mer muskler og bli strammere. Har ikke lyst til å være slank og dvask, hehe! Nå er det vel en mellomting mellom dvask og litt muskler! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, *Maja*, det var en bra oppmuntring! Skal prøve å huske på det. Nå var det nemlig 60,2 igjen...!

Men jeg SER jo bedre ut enn jeg gjorde da jeg var det samme for en måned siden.

Får se i morra, det er nok det som blir den ordentlige veiedagen, for i dag skal jeg være borte hele dagen, og da blir det ikke noe koselig med etedag seint på kveld, hehe!

Pleier å ha veiedag på etedagen, for da er det lengst tid siden sist jeg proppa meg med kalorier!

Men har jo ikke trent så veldig mye kondis med unntak av kickboxinga, så når jeg får krefter til det igjen bør det nok hjelpe. Får komme meg ut på joggetur eller slenge på en av de hardeste Jilian-videoene i helga!:-)

Ja joggingen vil definitivt ta knekken på fettprosenten din. Det er jeg et levende bevis på. Start med rolige joggeturer og øk med distanse og intervaller etterhvert som formen blir bedre. Lover deg at du vil bli imponert over resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Ja, hver gang jeg tenker "hjelper denne jogginga, tro?" tenker jeg på hvor mye du har fått til med jogging! Hvem kunne ant at Kvinneguiden skulle være så inspirerende?!:-)

Jeg jogga en tur i helga, og det var lenge siden sist, så det ble ikke så kjempelange strekk av gangen. Men hvis jeg holder lavt tempo klarer jeg å jogge ganske langt (ikke i forhold til deg, da, men i forhold til hva jeg klarte før).

I går var det Boot Camp igjen, og nå fikk jeg ny rekord på flere av øvelsene! Klarte 21 reps på Cat Slide, og det meste jeg har klart før er 18. Det er fortsatt en utrolig tung øvelse, men den gir resultater! Kjæresten min sier at rompa mi har løfta seg, og i dag så jeg det sjøl, hehe!

Alle øvelsene gikk egentlig ganske bra i går, det var slitsomt, men det gikk greit. Er ganske så ferdig på slutten, da, så er bra det ikke er mer enn tre kvarter. Intense minutter, detta!

I dag skal jeg kanskje jogge en tur, får se hvordan formen er når jeg har vært i stallen og gjort alt jeg må fikse i dag. Må prøve å huske at jeg er utbrent.

Men det er tydelig at kondistrening hjelper, for i dag er det ikke veiedag engang, og jeg var 59,7! 200 gram ned fra fredag, og det laveste hittil. Og jeg er klar over at 200 gram kan være alt fra dobesøk til mindre vann i kroppen, men jeg tar det jeg kan få, hehe! Og det er hvertfall 200 i riktig retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Kjempebra! Er så gøy når man kan se forskjell :) Selv har mine "lovehandles" blitt mindre. Jeg slanker meg jo ikke, men har ikke noe imot at akkurat de forsvinner som en side-effekt av treningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy, Daenerys! Er morsomt å se resultater etter trening, for da vet man man har jobba for å få det til!

I dag satte jeg ny joggerekord! Jeg jogga nesten to kilometer uten pause to ganger! Ute i blåsten og isen, hehe! Løpebrodder er tingen! :-)

Var en tur på ca 8 kilometer, og jeg hadde litt gåing mellom de to lange intervallene, pluss noen kortere joggestrekk.

Brukte 1 time og fem min på turen, og holdt ca 8 km/t. Hadde perioder med sju-og-noe!

Jeg som trodde kondisen hadde tatt helt kvelden! Virker som jeg har funnet et passe tempo jeg klarer å holde nå, og det er faktisk deilig å løpe ute i vinden og høre musikk, bare være i min egen verden.

:hoppendeglad:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det boot camp igjen, og dermed har jeg trent tre dager på rad denne uka!

Etter joggerekorden i forgårs var jeg ganske støl, og jeg fikk ikke begynt på cat slides, som jeg syns er best. Når jeg begynner på noen av øvelsene med vekter blir armene så slitne at det er vanskelig å få bra cat slides. Merka at det faktisk var armene som svikta der, men klarte ganske mange likevel.

Jaw press var også kjempekjempetungt, men det er veldig fint å merke at jeg greier å gjennomføre likevel. Også la jeg plutselig merke til at "Hey- jeg har fått armmuskler!" Er et langt stykke igjen til Marit Bjørgen, men! :gjeiper: Ser at armene mine er annerledes, og det var lettere å se når jeg sto der og holdt en clubbell (som ser ut som et balltre) over hodet, for da stramma jeg en hel haug med muskler!

Håper å få til en joggetur til eller evt en skitur iløpet av helga. Hvis ikke all snøen har smelta sin vei, da.

Ha en superfantastisk helg, folkens! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...