Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Fornøyd med første dagen i ny uke!

Jeg kom på sent i går kveld, etter at jeg lå der med Jo Nesbø og snart var soveklar, at jeg hadde senvakt i dag (begynner ti), så da bestemte jeg meg for joggetur før jobb i dag! Det var egentlig veldig deilig at jeg ikke vurderte det noe særlig en gang, det ble bare vedtatt der og da :)

Så i dag tidlig var jeg ute av døra kvart over seks og tok noen runder nede i løypa jeg pleier å jogge i. Er ikke såpass form at jeg klarer å jogge runde på runde, det er et parti der som jeg bare må gå på, men det gjør vel kanskje ikke så mye at det blir et slags intervallpreg over det hele. Hvor langt jeg løp, vet jeg ikke, men klokka stopper på ca 640 kcal da jeg var hjemme igjen, iallfall - fornøyd med det :)

Godkjent mat i dag også:

Før jogg: en banan + nøttemix

Lunsj: tacorester fra lørdagen, men tok bare en lefse med tilbehør

Mellom: et eple

Middag: en kyllingfilet + wokede grønnsaker (la til litt ekstra gulrot) stekt i solsikkeolje + yoghurt naturell + sweet chili saus

Ifølge vektklubben er jeg dermed på ca 1400 kcal :)

Dagens seier: joggetur tiiiidlig på morran vettu!

Dagens nedtur: det at det var gjørmete i løypa (ikke så lett å jogge da), og at idioten sjøl glemte helt å drikke vann når hu hadde stått opp - hvem glemmer det når man skal ut å jogge da? Jeg tror uansett jeg kunne klart litt til om jeg hadde hatt litt mer vann innabords. Skulle vel helst ha hatt noe sånt drikkebelte eller noe - får se om det kan bli en investering på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har funnet meg en ny motivasjonsfaktor, tror jeg.

Jeg har en del klær i skapet som jeg ikke bruker, hovedsakelig fordi jeg synes de ikke sitter særlig pent, derfor skal jeg altså bli fit og få de til å passe bedre, siden jeg ikke har råd til nye klær! Haha!

Og kanskje sparer jeg også penger på å spise mindre ;) WinWin-situasjon! Hehe.

Lurer på om jeg kanskje skulle funnet meg noe i skapet som jeg ikke helt får på meg og dermed hatt det som et motivasjonsplagg. Nå skal det sies at jeg egentlig får på meg det meste av det, så isåfall måtte vel motivasjonen ligge i at det ser bedre ut på meg og sitter løsere enn før. Men det kan jo funke det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Men skjønner ikke hvordan du klarer å spise så lite når du trener så mye! Jeg hadde garantert sultet i hel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært noen dårlige dager her nå. På tirsdag dro jeg til en kompis etter jobb og grillet, ble skikkelig dårlig (trodde kanskje det var pølsene jeg spiste) og dro hjem og kastet opp. Kastet opp i løpet av natten og var dårlig i magen. I går var jeg hjemme fra jobb, var så kvalm og dårlig i magen. Spiste noen mariekjeks, et par boller og en brødskive i løpet av dagen, samt drakk litt cola.

Ikke særlig mye bedre i dag, så jeg er hjemme i dag også, og har fått legetime i morra, da jeg egentlig har flyttedag.

Får så dårlig samvittighet når jeg er borte fra jobb, men sånt rår man ikke med! Ikke får jeg trent heller, og jeg spiser jo knapt, men sånn blir det bare. Bare krysser fingrene for at jeg snart er på bedringens vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da...God bedring!! Du må ikke ha dårlig samvittghet for jobb eller,kosthold å trening..vær litt snill med deg selv og bli frisk :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er heldigvis stigende, men selv om magen har stabilisert seg, er jeg fortsatt nokså slapp og har vondt i hodet. Har derfor ikke trent siden mandag nå, og siden jeg står oppe i flytting, blir det nok heller ikke trening før tidligst på mandag igjen. Well well, shit happens!

Har i alle fall fått nøkkelen til leiligheten nå, så flytting skjer i morgen - gleder meg!

Spist i dag:

Frokost: to grove skiver med vita hjertegod ost og paprika + et glass bioQ

Lunsj: to grove skiver med kylling, vita hjertegod ost, salat og paprika + bbq-saus

Mellom: en grov skive med go og mager leverpostei + et glass med bioQ

Middag: kyllingsalat med kylling, salat, squash og paprika + bbq-saus

Skal sies at jeg ikke spiser så mye brød ofte! Kjøpte brød da jeg var dårlig, siden det var noe av det jeg hadde litt lyst på (selv om det viste seg at det var vanskelig å spise ...), og nå har jeg spist opp dette brødet, og det vil bli en stund til neste gang jeg kjøper brød, er mer knekkebrødjente egentlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også knekkebrød :) brød er jo godt, men det holder seg dårligere, er dyrere, og mindre bra hvis man vil passe på vekten. Lykke til med flytting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe og hopper! Kanskje ikke det siste, men fikk i alle fall ikke sove mer. Den store flyttedagen er i dag, så jeg blir nok ikke å se på en stund her inne nå, siden jeg ikke får nett i den nye leiligheten før 23. september. Har jo Internett på jobb, men der har jeg nok ikke tid til å surfe gjennom dagbøker! Men da snakkes vi senere, og jeg håper veldig på å kunne rapportere om lavere vekt og bedre form når jeg er tilbake her ;)

So long, sunnehetsfolk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Vofsen er endelig tilbake på nett! :)

Jeg er på plass i ny leilighet, der jeg stortrives. Har fått trent ganske godt i det siste også, er veldig fornøyd med det. Denne uka trente jeg fem dager på rad - lørdag (middels), søndag (middels), mandag (spinning), tirsdag (middels) og onsdag (fuego - friskis' svar på zumba). Kjente det godt på torsdag, ja, så da tok jeg fri :)

Fikk veldig mageknip etter havregrøten til lunsj på torsdag og har ikke blitt helt bra igjen av det. Derfor har jeg heller ikke trent siden onsdag nå. Har fortsatt mye mageknip, men jeg håper det går over snart.

Jeg går på vekta hver onsdag morgen nå (så sant jeg husker det), og det er litt nedgang kan det se ut til. Så her er det bare å beholde skylappene og jobbe fremover! Jeg har som mål å gå ned 5 kilo til jul, og det bør jo egentlig være mulig hvis jeg spiser sunt og trener masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Usj, har ikke trent siden onsdag nå. Men det har sine grunner. Var hos legen i går og fikk påvist mageinfeksjon, så har hatt null energi de siste dagene. Så lei nå, jeg vil ut og treeeeene! Planen er jo å gå ned 5 kilo til jul, og selv om det er ganske lenge til, veit jeg at kiloene mine sitter godt på, så det må jobbes veldig hardt. Har derfor ikke tid eller lyst til å vente på grunn av en teit mageinfeksjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny leilighet! :)

Men fryktelig kjedelig mex mageinfeksjon da. Håper det går raskt over.

....trent 5 dager på rad *bøyer meg i støvet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppdatering her i fra.

Jeg er fortsatt ikke god igjen i magen, selv om den vanlige energien i det minste er kommet tilbake. Det er heldigvis ikke kjempeslitsomt å løfte et vannglass lenger :P

I morgen er det to uker siden jeg trente sist. Liker det ikke! Vurderte å dra på trening i dag, men var sliten og ikke god i magen, så da lot jeg det være. Et lite nederlag, men men.

Jeg var i det minste på en kjempefin høsttur i skogen med venninne i går :)

Hvordan det går med vekta, er jeg usikker på. Vekta svinger både opp og ned, så jeg vet ikke hvor mye jeg skal stole på den. Jeg spiser nokså sunt om dagen, men det varierer i takt med formen. Det har blitt en del loff og ris i det siste :P

Har lyst til å komme meg på trening igjen snart, så jeg lurer på om jeg kanskje skal prøve en tur i morgen. Det er en litt roligere time enn de jeg vanligvis går på, så jeg tror det bør gå greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tide med en liten oppdatering!

Formen er bedre, men er fortsatt ikke helt god i magen igjen. Har så smått begynt å trene igjen - forrige uke fikk jeg meg en spinningtime og en rask gåtur, og i dag var jeg på spinning. Så jeg håper jeg snart er tilbake der jeg var, er lei av ikke å trene som før.

Det skal sies at jeg tror nok jeg har gått ned litt i løpet av denne sykeperioden. Synes jeg merker det litt rundt magen, og både vekta mi (som kanskje ikke er helt nøyaktig) og vekta hjemme hos mamma og pappa (som er eldgammel og analog) viser mindre enn før. Så det er jo positivt, selv om det ikke har skjedd på helt den riktige måten.

Nå gjelder det imidlertid bare å dra nytte av det vekttapet jeg (tror jeg) har hatt, og bare fortsette å spise sunt og trene. Forhåpentligvis blir jeg snart helt bra i magen igjen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...