Gå til innhold

Noen som har tatt Biologi 2 som privatist?


Gjest andersio

Anbefalte innlegg

Gjest andersio

Hei, er det noen her som har tatt biologi 2 som privatist? Har ikke blitt ferdig med kap 4 engang og har eksamen i midten av mai. Noe som sier meg at kap om energi, fotosyntese og genetikk er fort og få på den uforbredte delen. Virker logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke tatt det som privatist, men er en del pugging å gjøre. Har du min flaks er du garantert i å bli trukket det du har lest minst på :-p pugg alt.

Anonymous poster hash: 7b367...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tok det som privatist i fjor. Synes egentlig det var spørsmål fra hele pensum.

Lær deg DNA, fotosyntese, proteinsyntese og genetikk med ulike krysningsskjemaer godt.

Skulle gjerne husket mer og tipset deg, men mye fløy ut hodet da jeg gikk fra eksamen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du ikke forberedelsestid? Jeg hadde ikke lest halvparten av boken engang men ble reddet av forberedelsestiden og fikk en femmer selv om jeg ikke hadde lest pensum tidligere.. Det er håp for deg i alle fall siden du har flere uker på deg!



Anonymous poster hash: 95211...a42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du ikke forberedelsestid? Jeg hadde ikke lest halvparten av boken engang men ble reddet av forberedelsestiden og fikk en femmer selv om jeg ikke hadde lest pensum tidligere.. Det er håp for deg i alle fall siden du har flere uker på deg!

Anonymous poster hash: 95211...a42

Fikk du en 5'er på skriflig eksamen i bio2?

Anonymous poster hash: e1595...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest andersio

Er i hovedsak muntlig jeg bekymrer meg for, fikk du alt det på muntlig? Hvor dypt må du kunne DNA, kap er jo jævlig stort og man har begrenset med tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andersio

får du ikke forberedelsestid? Jeg hadde ikke lest halvparten av boken engang men ble reddet av forberedelsestiden og fikk en femmer selv om jeg ikke hadde lest pensum tidligere.. Det er håp for deg i alle fall siden du har flere uker på deg!

Anonymous poster hash: 95211...a42

Hva slags oppgaver fikk du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du en 5'er på skriflig eksamen i bio2?

Anonymous poster hash: e1595...287

sorry blandet med 2 klasse bio, het bio2 da jeg gikk på vgs;)

Anonymous poster hash: 95211...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i hovedsak muntlig jeg bekymrer meg for, fikk du alt det på muntlig? Hvor dypt må du kunne DNA, kap er jo jævlig stort og man har begrenset med tid.

Jeg fikk litt av alt det på muntlig. Forberedelsestid på 30 min. Man får et tema og det skal du forberede et lite foredrag om. Etterpå spurte eksaminator noen spørsmål rundt temaet, tror det var gener og DNA+ krysningsskjemaer og arv jeg fikk som tema når jeg tenker meg om. Deretter spurte hun litt generellt fra pensum.

Jeg leste jevnt et halvt år og kunne pensum godt. Hvor dypt du må kunne f eks DNA kommer jo an på hva slags karakter du satser på. Jeg "måtte" ha en 6er, og leste masse. Fikk det til også da :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...