Gå til innhold

Jeg er redd for unge, bitre, arbeidsledige menn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg glemte helt bort at jeeg snakker med noen som ikke har noen forutsetninger for å forstå hvordan det oppleves for gutter å ikek kunne leke fritt å gjøre de tingene de er flinke til fordi kvinnelige oppdragere ikke aksepterer det. Og dette er en rød tråd livet gjennom til gutter og menn når de har med kvinner å gjøre. Så fort mange nok kvinner entrer et treningsstudio, blir det plutselig nye hygiene regler, endring av musikk og atmosfære, regler om hvordan man kan bråke med vekter osv. Ting som går ut over treningsdyamikken og prestasjonene til gutta. Samme gjelder i yrkeslivet. Åpne landskap, innskrenket frihet til hva slags tema man kan snakke om for å ikke støte sarte kvinner, menn som blir overkjørt ved graviditeter de ikke ønsker å delta i osv. Du aner ikke hvordan det er å måtte rette seg etter det annet kjønn premisser fra krybbe til død uten å bli uglesett. Og det er her problemet ligger. Det er her vi må gjøre endringer, vi kan ikke tillate kvinner å ture frem å diktere hvordan menn skal få være helt fra de er små gutter. Menn er hovedsaklig ikke interessert i pedagogiske utdannelser, men problemet er all den kvinnelige kvoteringen inn i tradisjonelle mannsdominerte yrkesretninger. Det sørger for at menn må gå inn i felt de hater eller bli ukonkurrert pga kvnnekvoter. Bare det det vekekr sånn forakt og sinne i deg at jeg sier dette sier noe om hvor svake menns posisjon er.

Anonymous poster hash: b429c...eae

Hvor mange yrker i Norge finnes det med kjønnskvotering? Ikke mange. Og dersom menn "må" gå inn i felt de hater (dvs. pedagogikk), styrker vel bare det agendaen din?

Og jeg spør igjen: hvor er den kvinnen som sier at gutter ikke kan sykle til skolen? Kan du gi flere eksempler på situasjoner hvor gutter ikke får "leke fritt", som du kaller det? Jeg har aldri sett en gutt bli nektet å verken klatre i trær eller å sykle til skolen, men har derimot sett gutter bli disiplinert for å slå jenter eller dytte andre i søledammer. Er dette en del av mønsteret med å "leke fritt" som, dersom det blir slått ned på, visstnok innskrenker en gutts fremtidsforutsetninger?

Så en gutt skal altså stå fritt frem til å skyte katter med luftpistol uten konsekvenser, da det er dette som må til for at menn skal vokse opp til å være samfunnsnyttige individer?

Jeg tror du attribuerer helt feil. Du attribuerer utover, når du burde attribuere innover.

Anonymous poster hash: afd8a...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange yrker i Norge finnes det med kjønnskvotering? Ikke mange. Og dersom menn "må" gå inn i felt de hater (dvs. pedagogikk), styrker vel bare det agendaen din?

Og jeg spør igjen: hvor er den kvinnen som sier at gutter ikke kan sykle til skolen? Kan du gi flere eksempler på situasjoner hvor gutter ikke får "leke fritt", som du kaller det? Jeg har aldri sett en gutt bli nektet å verken klatre i trær eller å sykle til skolen, men har derimot sett gutter bli disiplinert for å slå jenter eller dytte andre i søledammer. Er dette en del av mønsteret med å "leke fritt" som, dersom det blir slått ned på, visstnok innskrenker en gutts fremtidsforutsetninger?

Så en gutt skal altså stå fritt frem til å skyte katter med luftpistol uten konsekvenser, da det er dette som må til for at menn skal vokse opp til å være samfunnsnyttige individer?

Jeg tror du attribuerer helt feil. Du attribuerer utover, når du burde attribuere innover.

Anonymous poster hash: afd8a...362

Du drar paralleller mellom lekeslåssing og katteskyting. dine fordommer mot gutter og menn er syke og en del av problemet og bidrar til den stigmaen av menn som gjør at de trekker seg ut av samfunnet. Av alle de jentene som er blitt dyttet og slått av guttunger er jeg sikker på at hva de gjorde for å bli det har vært helt uvesentlig i samtlige tilfeller. Gutter kan bli fysiske, det vil storkjefta gutter også erfare, men de lærer faktisk også av å bli fysiske. De lærer at de kan påføre andre smerte og dermed utvikler empati. Uansett har jeg sett jentebarn kaste isklumper, stener og sparke gutter etter skrittet langt oftere enn jeg har sett gutter aktivt gå å terge å plage å trakassere guttene på samme måte. Men det legges ikke merke til, spesielt ikke av kvinner som har et helt annet syn på gutter og jenter. Hvordan du klarte å få det til å se ut som om jeg syntes det var greit å skyte på katte skjønner jeg heller ikke, men det demonstrerer jo også hva vi menn har å stri med med dere kvinner, så bare dikter opp, finner på ting og setter opp stråmenn og fordommer mot oss menn som vi liksom skal måtte forsvare oss mot, Men det eneste du oppnår er at jeg får bekreftet at du ikke er interessert i noe rettferdighet for menn, eller en rettferdig diskusjon for den sags skyld, du vil bare vrenge ting over på at alt er menns feil, at menn er et problem, og nå må menn ta seg sammen å få fiksa opp i egne rekker. Å se på deg selv og egne holdninger er selvfølgelig helt uaktuelt.

Anonymous poster hash: b429c...eae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du drar paralleller mellom lekeslåssing og katteskyting. dine fordommer mot gutter og menn er syke og en del av problemet og bidrar til den stigmaen av menn som gjør at de trekker seg ut av samfunnet. Av alle de jentene som er blitt dyttet og slått av guttunger er jeg sikker på at hva de gjorde for å bli det har vært helt uvesentlig i samtlige tilfeller. Gutter kan bli fysiske, det vil storkjefta gutter også erfare, men de lærer faktisk også av å bli fysiske. De lærer at de kan påføre andre smerte og dermed utvikler empati. Uansett har jeg sett jentebarn kaste isklumper, stener og sparke gutter etter skrittet langt oftere enn jeg har sett gutter aktivt gå å terge å plage å trakassere guttene på samme måte. Men det legges ikke merke til, spesielt ikke av kvinner som har et helt annet syn på gutter og jenter. Hvordan du klarte å få det til å se ut som om jeg syntes det var greit å skyte på katte skjønner jeg heller ikke, men det demonstrerer jo også hva vi menn har å stri med med dere kvinner, så bare dikter opp, finner på ting og setter opp stråmenn og fordommer mot oss menn som vi liksom skal måtte forsvare oss mot, Men det eneste du oppnår er at jeg får bekreftet at du ikke er interessert i noe rettferdighet for menn, eller en rettferdig diskusjon for den sags skyld, du vil bare vrenge ting over på at alt er menns feil, at menn er et problem, og nå må menn ta seg sammen å få fiksa opp i egne rekker. Å se på deg selv og egne holdninger er selvfølgelig helt uaktuelt.

Anonymous poster hash: b429c...eae

1. Det med lekeslåssing (og sykling til skolen) startet med deg og ingen andre.

2. Det jeg gjorde for å bli dyttet i en søledam var å gå med skjørt en dag i 3. klasse. Jeg husker det godt. Om det er vesentlig eller ikke er kanskje ikke jeg den rette til å bedømme.

3. Skal gutter altså få lov til å være fysisk voldelige mot jenter og andre gutter slik at de kan utvikle empati for andres smerte? Hvordan kan det ha seg at jenter (og de aller fleste gutter) kan utvikle dette uten å være fysiske voldelige?

4. Det beklager jeg, til en viss grad. Men det var en sak i nyhetene nettopp om en katt som hadde blitt skytt med luftgevær, og jeg tviler litt på at jenter stod bak handlingen. Selvsagt har jeg ingen beviser.

5. Jeg kan selvsagt se på meg selv og egne holdninger, men faktum er at jeg jobbet veldig hardt hele ungdomsskolen og videregående, og jeg havnet fortsatt under mine mannlige medstudenter når det gjelder karakter. De gikk videre til å få drømmestillingene, og jeg gikk videre til å få en middelmådig stilling i et middelmådig firma. Jeg synes det er rart at vi, som har hatt nøyaktig samme utdanning, har havnet i ulike stillinger, og i ulike lønnstrinn, og i tillegg motsatt av det du påstår forskningen støtter. Hva er galt med oss?

Og det skal sies at et større antall gutter enn jenter velger yrkesfaglige utdanninger, men det betyr ikke nødvendigvis lavere lønn eller status. Kjenner en fyr som i en alder av 20 kjøpte seg en sentral leilighet på 130 kvadrat og bor der sammen med dama i dag. Å ikke ha utdanning på universitetsnivå er ikke ensbetydende med å være en "taper" i livet: der er det mange andre faktorer ute å går, som ikke kan skyldes på kvinner.

Anonymous poster hash: afd8a...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det med lekeslåssing (og sykling til skolen) startet med deg og ingen andre.

2. Det jeg gjorde for å bli dyttet i en søledam var å gå med skjørt en dag i 3. klasse. Jeg husker det godt. Om det er vesentlig eller ikke er kanskje ikke jeg den rette til å bedømme.

3. Skal gutter altså få lov til å være fysisk voldelige mot jenter og andre gutter slik at de kan utvikle empati for andres smerte? Hvordan kan det ha seg at jenter (og de aller fleste gutter) kan utvikle dette uten å være fysiske voldelige?

4. Det beklager jeg, til en viss grad. Men det var en sak i nyhetene nettopp om en katt som hadde blitt skytt med luftgevær, og jeg tviler litt på at jenter stod bak handlingen. Selvsagt har jeg ingen beviser.

5. Jeg kan selvsagt se på meg selv og egne holdninger, men faktum er at jeg jobbet veldig hardt hele ungdomsskolen og videregående, og jeg havnet fortsatt under mine mannlige medstudenter når det gjelder karakter. De gikk videre til å få drømmestillingene, og jeg gikk videre til å få en middelmådig stilling i et middelmådig firma. Jeg synes det er rart at vi, som har hatt nøyaktig samme utdanning, har havnet i ulike stillinger, og i ulike lønnstrinn, og i tillegg motsatt av det du påstår forskningen støtter. Hva er galt med oss?

Og det skal sies at et større antall gutter enn jenter velger yrkesfaglige utdanninger, men det betyr ikke nødvendigvis lavere lønn eller status. Kjenner en fyr som i en alder av 20 kjøpte seg en sentral leilighet på 130 kvadrat og bor der sammen med dama i dag. Å ikke ha utdanning på universitetsnivå er ikke ensbetydende med å være en "taper" i livet: der er det mange andre faktorer ute å går, som ikke kan skyldes på kvinner.

Anonymous poster hash: afd8a...362

At du ikke har klart deg like bra som gutta tross høy innsats er irrelevant. Hva har det med saken å gjøre? De har tydelig fått bedre resulater enn deg selv om du mener du har fortjent det bedre. Kanskje er det bedre til å selge seg selv, kanskje fremstår de litt mer respektable som ikke går rundt og er redde for det annet kjønn. Det er mange menn som gjør det bra, men problemet er de mennene som taper blant disse gruppene, og samtidig da blir tilsidesatt fordi jenter tildeles plasser pga kjønn. Når gutta har høyere søkertall og likevel skal konkurrere om like mange tildelte plasser som det jentene har fått, så er det klart det er vanskeligere å komme gjennom nåløyet som gutt. disse gutta blir tapere, disse gutta er et offer fordi vi ikke vil la jentene bli det. Dette er reelle problemer, at du er bitter for å ha blitt dytta i 3. klasse er uvesentlig i denne sammenhengen, bortsett fra at det bidrar til å gi deg holdninger til menn som er skadelige for oss.

Anonymous poster hash: b429c...eae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik så hater jeg NAV. Ikke litt men veldig mye. Jeg har hatt debatt om Borgerlønn, men er en del som ser mye bakdeler med det. Selv om jeg er for tanken å få arbeid enn at det skal lønne seg å ikke jobbe.

Jeg bodde hos foreldrene i kanskje 1 helt år. Og søkte konstant på ledige jobber uten å få noen. Etterhvert ble foreldrene så lei at jeg bodde hjemme og en økonomisk bekostning at jeg måtte flytte ut. Så da måtte jeg til NAV. Så nå har jeg leilighet og stønad. Jeg spiller, men det er jo en hobbi jeg har sånn uansett. Selv om jeg brukte mye tid før på å lese.

Men det er ikke slik at jeg vil sitte hjemme å få ufortjente penger. Jeg har så sykt lyst å jobbe. Det er så kjedelig å sitte hjemme uten å gjøre noe som helst. Så jeg bare håper jeg får det snart på en måte.

Men uansett. Er kjipt om noen gjør noe forferdelg mot andre uansett.

Endret av Kevin2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...