Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?


AnonymBruker

  

530 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

    • For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28


Anbefalte innlegg

Interessant. Hva er metoden?

Anonymous poster hash: 2dbd1...36b

Psykolog

Anonymous poster hash: b59ce...23c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mongoloide er like mye verdt som oss andre!

Anonymous poster hash: 2a5e8...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mongoloide er like mye verdt som oss andre!

Anonymous poster hash: 2a5e8...15a

Mongolisme er ikke en terminologi som blir brukt lenger om mennesker med downs og det vet du sikkert veldig godt. Utrykket har sikkert ikke vært brukt på 20 år. Vis respekt, det er mennesker i denne tråden som har slektninger med downs!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mongoloide er like mye verdt som oss andre!

Anonymous poster hash: 2a5e8...15a

Ergo er det ikke verre å ta abort av et foster med downs enn et friskt et.

Anonymous poster hash: 5d5ef...4e0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg bør være foreldrene sin avgjørelse fullt og helt. Selv ville jeg trolig valgt abort, uten at jeg kan si det sikkert uten å ha opplevd situasjonen . Synes man bør respektere foreldrenes valg enten de velger å beholde eller ta abort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det skal du faktisk ikke regne med.

Så da er du for abort på friske fostre, men mot abort på syke fostre?

Anonymous poster hash: bae97...150

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykolog

Anonymous poster hash: b59ce...23c

En psykolog kan ikke kurere depresjon. Han kan gi deg mentale verktøy til å takle sykdommen, men det er verktøy som har begrenset verdi.

Du kan medisineres, og med riktig medisinering over noe tid, ser vi at man får ett resultat hos pasienter som tilsier at de kan leve med andre i en tilvendt verden nesten som normalt. Men så langt har vi ikke sett noe som gjør deg helt frisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du må forklare meg logikken...?

Du klarer ikke å se forskjellen på å ta abort pga at fosteret har en "feil" og å ta abort fordi man eventuelt er 14år og har ikke mulighet til å ta vare på et barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er du for abort på friske fostre, men mot abort på syke fostre? Anonymous poster hash: bae97...150

Er stor forskjell på å ta abort pga en "feil" på et foster man egentlig ville ha beholdt hvis det var helt friskt. Har selv noen i familien som sånne som deg sikkert ville ha kvittet deg med om det var ditt barn, hvem er du til å bestemme hvem som skal få leve eller ikke?

Endret av Nayah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for. hadde uten tvil tatt abort. vil ikke ha barn med downs rett og slett.



Anonymous poster hash: 215d5...55f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe foreldrene selv skal bestemme. Hva jeg skulle mene personlig om saken er irrelevant, da det ikke er mitt liv det er snakk om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt abort, ingen tvil.

Og dere som heller mener at man bør føde barn med downs og adoptere dem bort (hva faen?) - hva om da ingen adopterer barnet, og det blir dømt til å leve hele livet på institusjon?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du klarer ikke å se forskjellen på å ta abort pga at fosteret har en "feil" og å ta abort fordi man eventuelt er 14år og har ikke mulighet til å ta vare på et barn?

Selvbestemt abort grunner gjerne i at man føler at man ikke kan ta godt nok vare på et barn, og derfor velger å abortere det. Å få et barn med Downs krever som regel ganske mye større ressurser både mentalt og økonomisk enn et friskt barn ville ha gjort. Derfor ser jeg ikke helt at det er greit å abortere et friskt barn, men ikke et sykt - hvis man selv føler at man ikke har kapasitet til å ta vare på det syke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for. Alle mennesker er like mye verdt, men det kan ikke legges skjul på at de blir en byrde for samfunnet.

På lik linje med om jeg plutselig skulle fått en livsvarig skade som gjorde meg ufør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken for eller mot det. Jeg er for at foreldrene får ta valget selv, enten de velger å beholde barnet eller å ta abort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...