Gå til innhold

Hvorfor er homofile mer feminine enn jenter selv er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror faktisk noen er femi for å gjøre seg til, for jeg husker en fyr i en klesforretning som alltid var markant femi, men plutselig for noen øyeblikk så slo han over til å være en vanlig mann.

Tror faktisk det er motsatt. At mange tar seg sammen og prøver å fremstå som er maskuline enn de egentlig er siden det er mest forventet av menn.

Anonymous poster hash: 74a66...19b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at vikinger hatet menn som var femi. Bare tenkte jeg skulle opplyse :)

I det norrøne samfunnet var seid hovedsakelig utøvet av kvinner som ble kalt for volver. Dog kunne en mann også drive med seid, men han nøt ikke samme respekt som volven. Seid ble primært regnet som kvinnelig aktivitet. En seidmann ble beskyldt for egri, det vil si mannlig homoseksualitet, noe vikingtiden mente var svært skammelig

http://no.wikipedia.org/wiki/Seid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette lurer jeg og på, og tror salvesen over her har rett i det han sier

Salvesen har alltid rett i alt han sier :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at vikinger hatet menn som var femi. Bare tenkte jeg skulle opplyse :)

I det norrøne samfunnet var seid hovedsakelig utøvet av kvinner som ble kalt for volver. Dog kunne en mann også drive med seid, men han nøt ikke samme respekt som volven. Seid ble primært regnet som kvinnelig aktivitet. En seidmann ble beskyldt for egri, det vil si mannlig homoseksualitet, noe vikingtiden mente var svært skammelig

http://no.wikipedia.org/wiki/Seid

hvorfor skal vi bry oss om hva folk tenkte for 900 år siden?

Anonymous poster hash: 54e8f...c13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir født. Og folk blir tiltrukket av ditt og datt. Jeg vil si det har mest med miljø å gjøre og du blir delvis påvirket av hva folk sier er greit og ikke greit som kalles oppdragelse. Om det er psykologisk så føles det mer bias. At det er noe propaganda fra LGBT politisk gruppe. Og ikke faktisk vitenskap. Med mindre det finnes objektive bevis for påstander, og bruke det istedet for å bruke påstander som autoritære påstander.

Forskjellen ifra dyr og mennesker er at vi kan spre ideer. Noe som dyr ikke kan. Så om en mengde synes homofili er galt så kan flere være enige i det. Dette er noe som dyr ikke kan ta stand til fordi de ikke kan kommunisere eller prate ideer som mennesker kan. Hadde dyr vært så utviklet som oss så hadde de nok havnet i samme dilemmaet som vi er i dag. Selv om religion, mesteparten av abrahamittiske religionene skal ha skylden for homohatet. Så er det uansett ikke unaturlig om noen hater homofili eller liker det for den slags skyld. På samme måte som noen hater ost eller liker ost. Det er bare normal greie.

Til og med heterofobia eksisterer. Den er ikke kjempe utbredt men det finnes i små mengder.

Endret av Kevin2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi blir født. Og folk blir tiltrukket av ditt og datt. Jeg vil si det har mest med miljø å gjøre og du blir delvis påvirket av hva folk sier er greit og ikke greit som kalles oppdragelse. Om det er psykologisk så føles det mer bias. At det er noe propaganda fra LGBT politisk gruppe. Og ikke faktisk vitenskap. Med mindre det finnes objektive bevis for påstander, og bruke det istedet for å bruke påstander som autoritære påstander.

Forskjellen ifra dyr og mennesker er at vi kan spre ideer. Noe som dyr ikke kan. Så om en mengde synes homofili er galt så kan flere være enige i det. Dette er noe som dyr ikke kan ta stand til fordi de ikke kan kommunisere eller prate ideer som mennesker kan. Hadde dyr vært så utviklet som oss så hadde de nok havnet i samme dilemmaet som vi er i dag. Selv om religion, mesteparten av abrahamittiske religionene skal ha skylden for homohatet. Så er det uansett ikke unaturlig om noen hater homofili eller liker det for den slags skyld. På samme måte som noen hater ost eller liker ost. Det er bare normal greie.

Til og med heterofobia eksisterer. Den er ikke kjempe utbredt men det finnes i små mengder.

herregud :fnise: du er nok bare homofob.

Anonymous poster hash: 54e8f...c13

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja om du mener det så :)

håper ikke du har barn som blir påvirket av meningene dine da :)

Anonymous poster hash: 54e8f...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

tror homofile egentlig bare har psykiske lidelser, kanskje noe i barndommen. Selv kjøper jeg ikke unskyldingen om at de er født slik, de søker oppmerksomhet. enkelt og greit. Og det beste er å ignorere dem.

EN EKTE SLAYER HADDE ALDRI LIKT ANDRE MENN!

Ikke at jeg tar noe av det du skriver seriøst, men om det nå skulle være slik at det var et valg. Hva så? Hvorfor skal man ignorere de?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg tror ikke de er mer feminine. Jeg tror de forsøker å sende ut signaler om sin legning i den hensikt å komme i kontakt med andre homofile.

Når det er sagt skjønner jeg ikke helt hva du mener med mer feminine. Er du mandig? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper ikke du har barn som blir påvirket av meningene dine da :)

Anonymous poster hash: 54e8f...c13

Objektive fakta. Jeg vil ikke lage en lov som forbyr folk fra å kjøpe ost, bare fordi jeg skrev et hatefullt essay om hvorfor jeg ikke liker ost. For å si det slik.

Men folk har rett til å ikke like ost, på samme måte som folk som liker ost.

Endret av Kevin2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2) Sosial kondisjonering. Man oppfører seg slik man tror det er forventet at man skal.

Evt. at man ser det man vil se?

Anonymous poster hash: 2f543...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at vikinger hatet menn som var femi. Bare tenkte jeg skulle opplyse :)

I det norrøne samfunnet var seid hovedsakelig utøvet av kvinner som ble kalt for volver. Dog kunne en mann også drive med seid, men han nøt ikke samme respekt som volven. Seid ble primært regnet som kvinnelig aktivitet. En seidmann ble beskyldt for egri, det vil si mannlig homoseksualitet, noe vikingtiden mente var svært skammelig

http://no.wikipedia.org/wiki/Seid

Homofili har da alltid vært tabu inntil nyere tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili har da alltid vært tabu inntil nyere tid

Tja jeg blir ikke tiltrukket av menn. Mest fordi vi stammer ifra den mest irriterendes arten. Apen.

Men hadde sikkert likt det om det funker i en slags fiksjonell verden eller art. Men mennesker derimot, nope.

Men det er ikke slik at jeg ønsker en lov eller forbud imot det. Men er imot det når det kommer til kirkelig bryllup. Ikke religiøst ekteskap er vel ok siden det ikke er knyttet til dogmer rundt det.

Med mindre kristendommen finner en tolkning som støtter homofili, som jeg tviler sterkt på så synes jeg det er helt ok og ha forbud på det innenfor ekteskap. Selv om i nyere tid så har dette verset "1 Timothy 2:12: I do not permit a woman to teach or to assume authority over a man; she must be quiet." blitt tolket til å si at kvinner ikke kan være prester iforhold til før at de ikke kunne undervise. Noe som er ironisk siden det finnes kvinnelige prester nå. Selv om noen er imot det. Vet ikke hva slags tolkning det går ut på. Men det kan på en måte ikke kalles religion om man ikke følger det som står der.

Isåfall er det bedre å brenne kirken og innføre et ikke religiøst ekteskap. Iallfall mer ærlig iallfall :)

Endret av Kevin2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja jeg blir ikke tiltrukket av menn. Mest fordi vi stammer ifra den mest irriterendes arten. Apen.

Men hadde sikkert likt det om det funker i en slags fiksjonell verden eller art. Men mennesker derimot, nope.

Men det er ikke slik at jeg ønsker en lov eller forbud imot det. Men er imot det når det kommer til kirkelig bryllup. Ikke religiøst ekteskap er vel ok siden det ikke er knyttet til dogmer rundt det.

Med mindre kristendommen finner en tolkning som støtter homofili, som jeg tviler sterkt på så synes jeg det er helt ok og ha forbud på det innenfor ekteskap. Selv om i nyere tid så har dette verset "1 Timothy 2:12: I do not permit a woman to teach or to assume authority over a man; she must be quiet." blitt tolket til å si at kvinner ikke kan være prester iforhold til før at de ikke kunne undervise. Noe som er ironisk siden det finnes kvinnelige prester nå. Selv om noen er imot det. Vet ikke hva slags tolkning det går ut på. Men det kan på en måte ikke kalles religion om man ikke følger det som står der.

Isåfall er det bedre å brenne kirken og innføre et ikke religiøst ekteskap. Iallfall mer ærlig iallfall :)

Om du selv ikke er religiøs, hvorfor bryr det deg at homofile gifter seg i kirka? Om homofile ekteskap i kirka er fyfy, burde kvinnelige prester og være galr, siden det står i bibelen at kvinner skal tie i forsamlinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du selv ikke er religiøs, hvorfor bryr det deg at homofile gifter seg i kirka? Om homofile ekteskap i kirka er fyfy, burde kvinnelige prester og være galr, siden det står i bibelen at kvinner skal tie i forsamlinger.

Det står også at jødene er satans avkom (johannes 8:44) og at innvandring er forbudt (apg 17:26).

Anonymous poster hash: 87c32...416

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står også at jødene er satans avkom (johannes 8:44) og at innvandring er forbudt (apg 17:26).

Anonymous poster hash: 87c32...416

I bibelen ja. Er det overraskende at en religion mener alle de andre er vantro og satans avkom? Er jo ikke sånn at jøder går i kirka akkurat

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du selv ikke er religiøs, hvorfor bryr det deg at homofile gifter seg i kirka? Om homofile ekteskap i kirka er fyfy, burde kvinnelige prester og være galr, siden det står i bibelen at kvinner skal tie i forsamlinger.

Fordi de ikke får lov til å gifte seg i moskeer. Svakhet er noe vesten ikke trenger mer av. Men logikk er uansett en ting, man kan ikke endre på regelboka. Eneste man kan gjøre er å se om man kan tolke reglene annerledes. Slikt er det i religion :)

Hvis ikke kan jeg foreslå en annen ting. Og det er å brenne kirka og lage et "ikke religiøst ekteskap" rituelt bygning for alle. Så er det problemet løst, da blir det "Man kan gjøre som man vil" ekteskap opplegg. Så det funker på en måte. Selv om det eksisterer innenfor et borgerlig ekteskap her i Norge allerede.

http://no.wikipedia.org/wiki/Borgerlig_vigsel

Men om man vil bekvitt homofobia og drite i teologi så er dette den alternative måten å gjøre det på.

og at innvandring er forbudt (apg 17:26).

Vel akkurat den kan jeg være delvis enig i. Ved tanke på at islamsk teokrati ikke er noe jeg ønsker. Iallfall om det kommer asylsøkere fra midtøsten.

Siden teokrati historisk og i nåtiden har vist seg å være den værste styreformen som har eksistert og eksisterer enda. Troen på at gud skal spille den domminerende rollen i samfunnet, ikke rart at så mange islamister og terrorister eksisterer ifra teokratiske land som er mye av i midtøsten. Rett og slett vrangforestilling av et værre stryesett iforhold til demokratike land der ideen er fornuft som spiller den rollen av lover og levesett, og ikke religion.

Endret av Kevin2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...