Gå til innhold

Hvorfor er homofile mer feminine enn jenter selv er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg ser eller møter på homofile så har jeg lagt merke til at de er enda mer feminine enn dere jenter er. det er liksom enda mer markante trekk og enda mer av alt.

En behøver ikke gå lengre på en kafé eller butikken så møter en folk som har sånne trekk. Dette er både væremåte, klesplagg og ikke minst ting som blir sagt og gjort.

Hvorfor er det sånn har jeg lurt på mange ganger. Noe jeg ikke forstår.

Har du noen godt svar på hvorfor det er slik?

Hva tenker du om dette?

Diskusjonen er satt i gang.

Anonymous poster hash: 94c37...3b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Salvesen

Jeg tror det er to årsaker til at noen homofile er sånn:

1) Femininitet er mer åpenbart hos menn, så man legger bedre merke til det hos veldig feminine menn enn hos kvinner generelt.

2) Sosial kondisjonering. Man oppfører seg slik man tror det er forventet at man skal.

Endret av Salvesen
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble denne tråden flyttet hit?

Anonymous poster hash: 94c37...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er to årsaker til at noen homofile er sånn:

1) Femininitet er mer åpenbart hos menn, så man legger bedre merke til det hos veldig feminine menn enn hos kvinner generelt.

2) Sosial kondisjonering. Man oppfører seg slik man tror det er forventet at man skal.

Eller 3. Det er en slags protest mot det stereotype maskuline. Litt sånn fuck off. Se på meg. Jeg er mann, homofil og stolt. Og er ikke redd for å vise mine feminine sider... eller noe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk noen er femi for å gjøre seg til, for jeg husker en fyr i en klesforretning som alltid var markant femi, men plutselig for noen øyeblikk så slo han over til å være en vanlig mann.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Salvesen

Eller 3. Det er en slags protest mot det stereotype maskuline. Litt sånn fuck off. Se på meg. Jeg er mann, homofil og stolt. Og er ikke redd for å vise mine feminine sider... eller noe

Godt mulig. Men det skal sies at de homofile undertegnede kjenner ikke takler sånne skruller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som at damer gjerne kan finne på å vrikke på hofta der de går, så har vel også de eh femi mennene en del ting for seg vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomster-Finn? En venninne av meg vokste opp i Oslo i samme bostadsområde som han. I ungdommen/20-årene oppførte han seg ikke sånn, i følge henne. Han var åpent homofil den gang da også.



Anonymous poster hash: 87c32...416
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig. Men det skal sies at de homofile undertegnede kjenner ikke takler sånne skruller.

Jeg syns de er kule og fargerike. Sier ikke alle homofile er slik jeg beskriver men gjerne noen føler behov for å demonstrere. Eller så er de rett og slett bare sånn av personlighet. Man kan til og med merke slikt på guttebarn at de er mer feminine enn andre. Men så har du de homofile som ikke er feminine i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig de fleste homofile menn er maskuline... Noen få er feminine, og vi legger mye mer merke til dem, fordi det bryter med hetero-normativen... Derfor gir mediene dem masse spalteplass slik at de blir oppfordret til å vise enda mer av siden sin... Dette er noe vi selv har skapt fordi vi ser bare det vil se...

Man ser kanskje mer på disse homofile som står naken med full sminke, manikyr ikledd bleier på åpen gate i Oslo pride, enn en helt alminnelig mann på gata. Det kalles tiltrekningskraften i motsatt funksjon... :skratte:

Endret av Cowboy Lotte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser eller møter på homofile så har jeg lagt merke til at de er enda mer feminine enn dere jenter er. det er liksom enda mer markante trekk og enda mer av alt.

En behøver ikke gå lengre på en kafé eller butikken så møter en folk som har sånne trekk. Dette er både væremåte, klesplagg og ikke minst ting som blir sagt og gjort.

Hvorfor er det sånn har jeg lurt på mange ganger. Noe jeg ikke forstår.

Har du noen godt svar på hvorfor det er slik?

Hva tenker du om dette?

Diskusjonen er satt i gang.

Anonymous poster hash: 94c37...3b2

Fordi noen menn ønsker å få fram sine feminine sider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Det er tillært, mange bruker legningen som et slags grunnlag for personlige egenskaper, for å tilpasses den homofile verdenen. Fakter, klesstil, væremåte, måte å snakke på. Innøvd og tillært, for å være noe de egentlig ikke er. Det går an å være feminin uten å overdrive så voldsomt. Noe av det blir så overdrevent og det blir bare helt latterlig. Nei, jeg er ikke homofob. Men ikke alle homser er kule, greie, søte. Mange er faktisk helt elendige på hvordan de behandler folk rundt seg, og det er der materialistiske, og stil som er viktigst av alt i verden. Det homofile miljøet er ekstremt overfladisk, og der finnes også psykopater, kriminelle og mennesker med manglende sjelsevner. Mange av de har faktisk misforstått det meste her i livet, og sliter med å finne seg en egen plass eller identitet. Så forveksles det med homofili. I sjeldne tilfeller ja, men det foregår. Så gjør mange seg til for å "passe inn", fordi de tror at det skal være sånn. Mange har manglet en farsfigur eller er så usikre på seg selv at de ikke vet hvem de er engang. Da er det trygt på en måte, å tillegge seg en innøvd væremåte som blir til deres personlighet. En falsk og tillært sådan. Ikke alle homofile er vennlige eller snille. Det er bare en stereotypi som ikke har rot i virkeligheten. Det går an å være seg selv, og samtidig være homofil. Ikke en tilgjort dukkemann.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tillært, mange bruker legningen som et slags grunnlag for personlige egenskaper, for å tilpasses den homofile verdenen. Fakter, klesstil, væremåte, måte å snakke på. Innøvd og tillært, for å være noe de egentlig ikke er. Det går an å være feminin uten å overdrive så voldsomt. Noe av det blir så overdrevent og det blir bare helt latterlig. Nei, jeg er ikke homofob. Men ikke alle homser er kule, greie, søte. Mange er faktisk helt elendige på hvordan de behandler folk rundt seg, og det er der materialistiske, og stil som er viktigst av alt i verden. Det homofile miljøet er ekstremt overfladisk, og der finnes også psykopater, kriminelle og mennesker med manglende sjelsevner. Mange av de har faktisk misforstått det meste her i livet, og sliter med å finne seg en egen plass eller identitet. Så forveksles det med homofili. I sjeldne tilfeller ja, men det foregår. Så gjør mange seg til for å "passe inn", fordi de tror at det skal være sånn. Mange har manglet en farsfigur eller er så usikre på seg selv at de ikke vet hvem de er engang. Da er det trygt på en måte, å tillegge seg en innøvd væremåte som blir til deres personlighet. En falsk og tillært sådan. Ikke alle homofile er vennlige eller snille. Det er bare en stereotypi som ikke har rot i virkeligheten. Det går an å være seg selv, og samtidig være homofil. Ikke en tilgjort dukkemann.

Gjelder ikke det for alle? Både kvinner, menn, heterofile og homofile?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm nei

Sikker på det?

Jenter blir opplært til å være jentene, gutter blir opplært til å være guttete. Det er da kunnskap vi aller fleste kjenner til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er tillært, mange bruker legningen som et slags grunnlag for personlige egenskaper, for å tilpasses den homofile verdenen. Fakter, klesstil, væremåte, måte å snakke på. Innøvd og tillært, for å være noe de egentlig ikke er. Det går an å være feminin uten å overdrive så voldsomt. Noe av det blir så overdrevent og det blir bare helt latterlig. Nei, jeg er ikke homofob. Men ikke alle homser er kule, greie, søte. Mange er faktisk helt elendige på hvordan de behandler folk rundt seg, og det er der materialistiske, og stil som er viktigst av alt i verden. Det homofile miljøet er ekstremt overfladisk, og der finnes også psykopater, kriminelle og mennesker med manglende sjelsevner. Mange av de har faktisk misforstått det meste her i livet, og sliter med å finne seg en egen plass eller identitet. Så forveksles det med homofili. I sjeldne tilfeller ja, men det foregår. Så gjør mange seg til for å "passe inn", fordi de tror at det skal være sånn. Mange har manglet en farsfigur eller er så usikre på seg selv at de ikke vet hvem de er engang. Da er det trygt på en måte, å tillegge seg en innøvd væremåte som blir til deres personlighet. En falsk og tillært sådan. Ikke alle homofile er vennlige eller snille. Det er bare en stereotypi som ikke har rot i virkeligheten. Det går an å være seg selv, og samtidig være homofil. Ikke en tilgjort dukkemann.

Jeg tror ikke alltid det er tillært. Da jeg gikk på barneskolen var det en gutt som var noen klassetrinn under meg som oppførte seg mer som jente enn som gutt og var fjolete på en feminin og jentete måte. Alle visste hans legning før han selv var klar over det. Han bare var slik. Ikke tillært
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er to årsaker til at noen homofile er sånn:

1) Femininitet er mer åpenbart hos menn, så man legger bedre merke til det hos veldig feminine menn enn hos kvinner generelt.

2) Sosial kondisjonering. Man oppfører seg slik man tror det er forventet at man skal.

Enig.

I tillegg så tror jeg det også er en måte å "tone flagg" på, at man tilkjennegir sine intensjoner og preferanser i søken etter partner, eller sagt på en annen måte: man identifiserer seg ovenfor sin målgruppe.

Anonymous poster hash: 378cc...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm nei

Er de utallige mennene som går på kurs og leser bøker for å lære å sjekke damer, og forandrer hele væremåten sin fordi "kvinner liker menn som er mest mulig alfa" homofile?
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å "oppføre seg feminint" er mest kulturelt, det ligger ikke i instinktene våre for å si det sånn.

Nå vet jeg ikke så fryktelig mye om homofili historisk, men jeg kan tenke meg at de ble stemplet som "feminine/kvinnelige" og at det ble en "greie".

Dessuten har det og fremdeles er, sånn at homofile, transpersoner og crossdressere stort sett har vært i samme miljø, så de har sikkert kopiert noe trender derfra. Og iom at de fleste(?? hvert fall en god del av) crossdressere osv er homofile, så er det vel såppass godkjent i sånne miljøer at det blir trendy. Og så får homofile seg "feminine" rollemodeller og hermer litt etter de. Også blir det på en måte... at SÅNN er det å være homofil. Akkurat som at SÅNN er det å være jente.

Dessuten tror jeg noen homofile identifiserer seg mer med jenter, siden de er interessert i menn.??

Vil du prate om han kjekke fyren du så i helga, så gidder nok jentene i klassa å høre på det, men stor sannsynlighet for at gutta i klassa ikke ønsker å høre på sånt :P

Men det fins jo homofile som er som alle andre menn og da:) så det er jo ikke sånn at alle homofile mååå være feminine, men det er nok en historisk/kulturell grunn til hvorfor mange av dem er det.



Anonymous poster hash: 9e453...46c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...