Gå til innhold

Livet er tøft for de fleste, men enda mer for denne generasjonen gutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen lage en tl;dr til hovedinnlegget? Jeg kommer ikke hit for å lese første kapittel i en forbanna roman. Anonymous poster hash: ef8b6...9bb

Noen mener at samfunnet (formodentlig v/kvinner) bevisst diskriminerer menn og gutter gjennom hele livet, slik at de ikke skal tjene nok til at noen vil gifte seg med dem, og at alt er enkelt for jenter fordi de "har mer fra naturens side."

Alt dette er begrunnet med en kreativ kryssklipping av referanser og statistikk uten logisk korrelasjon, slik at det kan se ut som en metodisk tilnærming om man ikke har kjennskap til materien fra før. Det er nok snarere slik at ts lukker øynene for utfordringer som rammer kvinner (altså: ekstremt vakre kvinner med ressurser og god utdannelse er representative for ALLE kvinner) og overdriver og feiltolker det som gjelder gutter og menn. F. eks. har han forsøkt å hevde i en annen tråd at det ikke fokuseres på gutter i skoleverket, og avfeide en haug med linker til dette som irrelevant. Han er ikke villig til å forsøke å finne årsaksforhold til hvorfor gutter har en viss frafallsprosent i skoleverket sammenlignet med for 40-50 år siden (som f. eks. at selv yrkesfag er betydelig mer teoritungt, at skoleforløpet er forlenget fra 7-13 år, og at det er forventninger til at man skal ta enda mer utdannelse, at det er vnaskeligere å få jobb som ufaglært, etc).

Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan noen lage en tl;dr til hovedinnlegget? Jeg kommer ikke hit for å lese første kapittel i en forbanna roman. Anonymous poster hash: ef8b6...9bb

Gutter har en del forskjeller fra jenter. Disse forskjellene ble tatt hensyn til før, men tidens gang har gått i feil retning. Foreldre må særlig prøve å oppdra guttene sine og skoler må tilrettlegge og gi dem det de grenger. Det at flere menn faller utenfor gjør at ingen kvinner vil ha dem, og det er derfor jeg bryr meg særlig om denne saken. Å gjøre noe for arbeiderklasse menn og gutter generelt vil ha gide konsekvenser for alle. Inkludert de som finner en skikkelug mann å gifte seg med.

Anonymous poster hash: 25f44...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik at menn må greie seg greit for at noen skal gidde å være med dem, årsaken til at ikke kvinner ikke gidder å være med dem som statistikkene sier, er et resultat av tiltrekkningsmønstre.

Anonymous poster hash: 25f44...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener at samfunnet (formodentlig v/kvinner) bevisst diskriminerer menn og gutter gjennom hele livet, slik at de ikke skal tjene nok til at noen vil gifte seg med dem, og at alt er enkelt for jenter fordi de "har mer fra naturens side."

Alt dette er begrunnet med en kreativ kryssklipping av referanser og statistikk uten logisk korrelasjon, slik at det kan se ut som en metodisk tilnærming om man ikke har kjennskap til materien fra før. Det er nok snarere slik at ts lukker øynene for utfordringer som rammer kvinner (altså: ekstremt vakre kvinner med ressurser og god utdannelse er representative for ALLE kvinner) og overdriver og feiltolker det som gjelder gutter og menn. F. eks. har han forsøkt å hevde i en annen tråd at det ikke fokuseres på gutter i skoleverket, og avfeide en haug med linker til dette som irrelevant. Han er ikke villig til å forsøke å finne årsaksforhold til hvorfor gutter har en viss frafallsprosent i skoleverket sammenlignet med for 40-50 år siden (som f. eks. at selv yrkesfag er betydelig mer teoritungt, at skoleforløpet er forlenget fra 7-13 år, og at det er forventninger til at man skal ta enda mer utdannelse, at det er vnaskeligere å få jobb som ufaglært, etc).

Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

Er du seriøs? Tl;dr skal være på et par linjer.

Anonymous poster hash: ef8b6...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter har en del forskjeller fra jenter. Disse forskjellene ble tatt hensyn til før, men tidens gang har gått i feil retning. Foreldre må særlig prøve å oppdra guttene sine og skoler må tilrettlegge og gi dem det de grenger. Det at flere menn faller utenfor gjør at ingen kvinner vil ha dem, og det er derfor jeg bryr meg særlig om denne saken. Å gjøre noe for arbeiderklasse menn og gutter generelt vil ha gide konsekvenser for alle. Inkludert de som finner en skikkelug mann å gifte seg med.

Anonymous poster hash: 25f44...46a

Litt bedre tl;dr

Menn/gutter er disposable /thread.

Anonymous poster hash: ef8b6...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter har en del forskjeller fra jenter. Disse forskjellene ble tatt hensyn til før, men tidens gang har gått i feil retning. Foreldre må særlig prøve å oppdra guttene sine og skoler må tilrettlegge og gi dem det de grenger. Det at flere menn faller utenfor gjør at ingen kvinner vil ha dem, og det er derfor jeg bryr meg særlig om denne saken. Å gjøre noe for arbeiderklasse menn og gutter generelt vil ha gide konsekvenser for alle. Inkludert de som finner en skikkelug mann å gifte seg med.Anonymous poster hash: 25f44...46a

Disse forksjellene ble tatt hensyn til før på den måten at i praksis bare var det stillesittende, bokflinke, teoriinteresserte guttene som fikk høyere utdannelse. Det er den samme gruppen som klarer seg godt i dag. Forskjellen er at det er vanskeligere å få seg jobb med kun grunnskole, slik man kunne i gamle dager.

Jenter har en mengde utfordringer, men det bryr du deg tydeligvis ikke om.

Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slik at menn må greie seg greit for at noen skal gidde å være med dem, årsaken til at ikke kvinner ikke gidder å være med dem som statistikkene sier, er et resultat av tiltrekkningsmønstre.Anonymous poster hash: 25f44...46a

For noe tull.

Du er vel klar over at det finnes en mengde jenter som ikke finner noen partner?

Hvordan kan det egentlig ha seg at det finnes fattige ressurssvake menn med liten utdannelse og dårlig jobb, som både er gift og har unger? Det finnes mange slike her i landet.

Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse forksjellene ble tatt hensyn til før på den måten at i praksis bare var det stillesittende, bokflinke, teoriinteresserte guttene som fikk høyere utdannelse. Det er den samme gruppen som klarer seg godt i dag. Forskjellen er at det er vanskeligere å få seg jobb med kun grunnskole, slik man kunne i gamle dager.

Jenter har en mengde utfordringer, men det bryr du deg tydeligvis ikke om.Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

Ser du ikke grunnen? Initiativet mitt handler om giftermål, og samfunnsmessig velferd. De problemene jentene har særskilt blir godt tatt hånd om og er stort sett ingen fare. Depresjon er vel det eneste jeg kan komme på som det kreves oppmerksomhet for å løses, men igjen folk er på saken.

Anonymous poster hash: 25f44...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke grunnen? Initiativet mitt handler om giftermål, og samfunnsmessig velferd. De problemene jentene har særskilt blir godt tatt hånd om og er stort sett ingen fare. Depresjon er vel det eneste jeg kan komme på som det kreves oppmerksomhet for å løses, men igjen folk er på saken.Anonymous poster hash: 25f44...46a

Du ser ingen andre problemer jenter står overfor?

Jenters problemer blir ikke tatt noe spesielt hånd om, og særlig ikke når det kommer til partner, velferd og giftemål.

Du påstår at det var bedre før - det var det ikke.

Du påstår at man ikke "er på saken" vedrørende gutters utfordringer. Det er løgn.

Du påstår at jenter får særbehandling - det er også løgn.

Å skaffe seg en ektefelle er et privat ansvar. Kjærlighet kjenner ikke status, inntekt og utdannelse. Det må bety at du ser på ekteskap som er fornuftsarrangement. Trist.

Og fortsatt feier du under teppet at det er svært mange kvinner som sliter med å finne seg partner og ektefelle.

Jeg tror du ser for mye på tv. Det virker som om du sammenligner svært vakre og vellykkede kvinners muligheter i partnermarkedet med mulighetene til middels til uattraktive menn. Det er en logisk feil, og det ser mindre bra ut.

Jeg tror hele diskusjonen hadde vært mer fruktbar om du ikke prøvde å sause sammen skole og utdannelse med partnervalg og ekteskap. Det er ingen logisk sammenheng mellom de to tingene.

Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser statistikk jeg, og den forteller at kvinner stort sett ikke har noen problemer mtp parforhold og de mennene som faller utenfor er de som tjener lite eller har lite status. Folk fokuserer heller aldri på gutter eller disse mennene.

Det er derimot hele tiden fokus på de fleste andre.

Anonymous poster hash: 25f44...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser statistikk jeg, og den forteller at kvinner stort sett ikke har noen problemer mtp parforhold og de mennene som faller utenfor er de som tjener lite eller har lite status. Folk fokuserer heller aldri på gutter eller disse mennene.

Det er derimot hele tiden fokus på de fleste andre.Anonymous poster hash: 25f44...46a

Du klarer ikke å se forbi din subjektivitet.

Hvilke statistikker er det som måler "problemer mtp parforhold", og hvilke parametre er det de måler? Jeg har a,dri sett at det har vært ført noen statistikk over hvorvidt det er enkelt eller ikke å finne partner - nettopp fordi statistikk ikke kan fange opp noen fakta som er i nærheten av objektive i slike problemstillinger, og dataene har ikke noen videre nytte.

Kan du vise meg hvilke statistikk du mener?

Du er klar over at statistikk ikke er sannhet, og at man kan manipulere frem mye med henvisning til den?

Hva i all verden mener du met at "det hele tiden er fokus på andre?" Det er utrolig mange befolkningssegmenter og grupper som ikke har noe konstant fokus. Faktisk borti mot alle.

Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har vi med folk i andre steder i verden? Skjønner ikke hvorfor dere blander dem inn i denne diskusjonen hele tiden, jeg har ingen ansvar for andre deler av verden og de menneskene.

Anonymous poster hash: 25f44...46a

Du har ikke ansvar for menn i andre deler av verden, men norske kvinner har et ansvar for at DU skal få deg noe, mener du? LOL.

Anonymous poster hash: 9187b...a01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke ansvar for menn i andre deler av verden, men norske kvinner har et ansvar for at DU skal få deg noe, mener du? LOL.Anonymous poster hash: 9187b...a01

Nei, norske kvinner har ingen ansvar for at jeg skal få meg noe. Jeg bare mener at gutter spesielt ikke blir skikkelig oppdratt og opplært. Dårligere stilte menn er også et visst problem.

Jeg føler ikke at jeg har noe ansvar for folk i andre deler av verden, og disse mennene er jo stort sett noen som har fått oppdragelse og slikt. Noe som jeg etterspør her.

Anonymous poster hash: 25f44...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, norske kvinner har ingen ansvar for at jeg skal få meg noe. Jeg bare mener at gutter spesielt ikke blir skikkelig oppdratt og opplært. Dårligere stilte menn er også et visst problem.

Jeg føler ikke at jeg har noe ansvar for folk i andre deler av verden, og disse mennene er jo stort sett noen som har fått oppdragelse og slikt. Noe som jeg etterspør her.Anonymous poster hash: 25f44...46a

Det virker som om du ikke har begrep om verden i det hele tatt. Du har bestemt deg for en sannhet fra selektive kilder, og bruker statistikk manipulativt for å underbygge uten å se på sammenhenger.

Når du gjør sammenligninger med tidligere tider hopper du elegant bukk over alt som har forandret seg i samfunnsstruktur, utdanning, politikk, kultur og kjønnsroller.

Dette holder ikke. Du må orientere deg om de problemstillingene du mener å se. Da oppdager du kanskje at de faktisk ikke eksisterer, men at DIN livskvalitet avhenger av DIN innsats, slike dt er for alle andre mennesker i verden.

Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, norske kvinner har ingen ansvar for at jeg skal få meg noe. Jeg bare mener at gutter spesielt ikke blir skikkelig oppdratt og opplært. Dårligere stilte menn er også et visst problem.

Jeg føler ikke at jeg har noe ansvar for folk i andre deler av verden, og disse mennene er jo stort sett noen som har fått oppdragelse og slikt. Noe som jeg etterspør her.Anonymous poster hash: 25f44...46a

"....disse mennene er jo stort sett noen som har fått oppdragelse og slikt....."

Er dette representativt for din metodikk? Det sier mye om seriøsiteten din.

Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, norske kvinner har ingen ansvar for at jeg skal få meg noe. Jeg bare mener at gutter spesielt ikke blir skikkelig oppdratt og opplært. Dårligere stilte menn er også et visst problem.

Jeg føler ikke at jeg har noe ansvar for folk i andre deler av verden, og disse mennene er jo stort sett noen som har fått oppdragelse og slikt. Noe som jeg etterspør her.

Anonymous poster hash: 25f44...46a

Ikke for å være frekk, men jeg skjønner ikke så mye av argumentasjonen din, jeg.. Mener du at nordmenn er spesielt dårlige, dårligere enn mennesker i andre land, til å oppdra unger? :klo:

Anonymous poster hash: 9187b...a01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke for å være frekk, men jeg skjønner ikke så mye av argumentasjonen din, jeg.. Mener du at nordmenn er spesielt dårlige, dårligere enn mennesker i andre land, til å oppdra unger? :klo:Anonymous poster hash: 9187b...a01

Du er ikke alene om å ikke finne mening i dette.

Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du ikke har begrep om verden i det hele tatt. Du har bestemt deg for en sannhet fra selektive kilder, og bruker statistikk manipulativt for å underbygge uten å se på sammenhenger.

Når du gjør sammenligninger med tidligere tider hopper du elegant bukk over alt som har forandret seg i samfunnsstruktur, utdanning, politikk, kultur og kjønnsroller.

Dette holder ikke. Du må orientere deg om de problemstillingene du mener å se. Da oppdager du kanskje at de faktisk ikke eksisterer, men at DIN livskvalitet avhenger av DIN innsats, slike dt er for alle andre mennesker i verden.Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

Ssb skriver at færre menn blir fedre, disse som ikke får er ofte folk som har lav inntekt og lite status. Sistnevnte kan en mann også få gjennom å bli gldt oppdratt og bare oppfører seg godt. Det er en generel trend der gutter gjør det dårlig på skolen. Noen tror det kan henge sammen med gutters utvikling og de utvikler seg senere enn jenter på mange måter. Inkludert å forstå konsekvenser. Oppdragelse og tilrettlegging for gutter fra foreldre og skolers side kan hjelpe. Å skape mer interesse for lesing ved å gi dem faktabøker ol. å lese kan være bra og, eller annen form for tilrettelegging. Det at gutter gjør det dårlig på skolen og ikke greier sdg skikkelig i livet fører videre til at de oftere ikke kan få seg en partner.

Dette er rett frem og logisk.

Anonymous poster hash: 25f44...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ssb skriver at færre menn blir fedre, disse som ikke får er ofte folk som har lav inntekt og lite status. Sistnevnte kan en mann også få gjennom å bli gldt oppdratt og bare oppfører seg godt. Det er en generel trend der gutter gjør det dårlig på skolen. Noen tror det kan henge sammen med gutters utvikling og de utvikler seg senere enn jenter på mange måter. Inkludert å forstå konsekvenser. Oppdragelse og tilrettlegging for gutter fra foreldre og skolers side kan hjelpe. Å skape mer interesse for lesing ved å gi dem faktabøker ol. å lese kan være bra og, eller annen form for tilrettelegging. Det at gutter gjør det dårlig på skolen og ikke greier sdg skikkelig i livet fører videre til at de oftere ikke kan få seg en partner.

Dette er rett frem og logisk.Anonymous poster hash: 25f44...46a

Ok. Du har funnet dokumentasjon på at færre menn blir fedre. Det er det statistikken sier.

Du leser inn et årsaksforhold der som du ikke med noen grad av sikkerhet kan legge til grunn for hvorfor statistikken viser det den viser.

Altså bygger du teorien din på en hypotese som mangler underbygging i observerbare eller etterprøvbare fakta.

Hvis du ikke kan redegjøre for dette problemet med argumentasjonen din, så er debatten slutt her, siden argumentene dine bygger på en fantasiforestilling som du har projisert over en statistikk.

Anonymous poster hash: ad1f7...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har vi med folk i andre steder i verden? Skjønner ikke hvorfor dere blander dem inn i denne diskusjonen hele tiden, jeg har ingen ansvar for andre deler av verden og de menneskene. Det jeg skriver er jo som sagt om guttunger, og at de ofte ikke får det de trenger for å vokse opp til gode individer. Hva et menneske blir er ofte et resultat av hva folk rundt skaper dem til.

Det er jo heller ikke sutring for en universitetsutdannet mastergradsstudent å kritisere samfunnet vi har. Det er heller ikke slik at det er dyrt på noen måte, faktisk vil jeg tro at dette er ekstremt billig å gjøre noe med, som igjen fører til mye inntjening.

Anonymous poster hash: 25f44...46a

Hva i all verden mener du guttebarn i den vestlige verden ikke får??? De får da skolegang de som alle andre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...