Gå til innhold

Er KG-ere mindre smarte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan du vite noe om innleggene til Havbris? Du forteller i ditt første innlegg at du er nykommer og nettopp har funnet dette forumet. Hvordan kan du ha rukket å gjøre deg opp en mening om alle medlemmer her?

Jeg er relativt ny her i denne omgang. Var innom her en periode for ca. tre år siden. Havbris var her da også. Andre brukere vet jeg lite om/har ikke lagt merke til. Men jeg husker Havbris fra den gang - rett og slett pga hennes gode innlegg.

Anonymous poster hash: ef702...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og Havbris, når jeg først har deg her. Du må da ha tilløp til å være enig? Du uttaler deg reflektert og med tålmodighet og står støtt i stormene inne på samslivsforumet. Men mot de dumme sliter selv gudene forgjeves noen ganger - har du ikke merket det?

Anonymous poster hash: ef702...a17

Jeg har vært her siden 2010, og som ellers i livet og tilværelsen møter jeg det faktum at folk er forskjellige, uten at jeg trenger å kategorisere i klasser. Jeg selv kan velge hva jeg gidder å svare på eller involvere meg i, og der er jeg som mange andre selektiv. Og jeg kan selv velge å la meg provosere - det skjer sjelden og om noen ønsker krangel så kommer de til feil adresse. Forumet består av veldig mange medlemmer, og jeg har ingen oversikt som gjør meg istand til å vurdere gjennomsnittet på folks mentale kapasitet her (ikke er det i min interesse heller). Den varierer - og det er ingen grunn til å tro at ikke variasjonene finnes her også, som ellers i tilværelsen. Dessuten har jeg mye av diplomaten i meg.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er relativt ny her i denne omgang. Var innom her en periode for ca. tre år siden. Havbris var her da også. Andre brukere vet jeg lite om/har ikke lagt merke til. Men jeg husker Havbris fra den gang - rett og slett pga hennes gode innlegg.

Anonymous poster hash: ef702...a17

Jeg er enig i at Havbris har mange gode, reflekterte innlegg. Men jeg er ikke enig med deg i at resten av oss er mindre begavede. Det er tross alt snakk om mange tusen medlemmer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at Havbris har mange gode, reflekterte innlegg. Men jeg er ikke enig med deg i at resten av oss er mindre begavede. Det er tross alt snakk om mange tusen medlemmer.

Jeg slår ikke fast noe men stiller et spørsmål. Det finnes alltid unntak. Men det jeg lurer på er om noen her inne kaster bort verdifull tid? (Inkludert meg selv). Tid vi kunne bruke til å skape noe? Til å studere? Til å mene noe i en offentlig debatt med større nedslagfelt?

Anonymous poster hash: ef702...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er så enkelt at de som shitposter tiltrekker seg flere av samme type. De som kan skrive konstruktive innlegg kan raskt gi opp den trenden og slenge litt med leppa istedet.

Du vil ikke vokse noe særlig intellektuelt her. Selv om du skriver lengre innlegg som prøver å grave litt, så vil ballen bare sprette tilbake fra veggen.

Og ja, du bruker tiden din bedre om du leser om politikk, historie osv.

Du kan alltids stick around å prøve å heve nivået på debattene. Lykke til



Anonymous poster hash: 94b31...b39
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er så enkelt at de som shitposter tiltrekker seg flere av samme type. De som kan skrive konstruktive innlegg kan raskt gi opp den trenden og slenge litt med leppa istedet.

Du vil ikke vokse noe særlig intellektuelt her. Selv om du skriver lengre innlegg som prøver å grave litt, så vil ballen bare sprette tilbake fra veggen.

Og ja, du bruker tiden din bedre om du leser om politikk, historie osv.

Du kan alltids stick around å prøve å heve nivået på debattene. Lykke til

Anonymous poster hash: 94b31...b39

Nettopp. Du beskriver min opplevelse. Ønsker vel egentlig bare å "vekke" noen. Dvs de som kanskje heller burde brukt sine hjerner der ute i den offentlige debatten. De som bruker sine hjerneceller forgjeves her inne. Ikke vondt ment. Heller godt.

Anonymous poster hash: ef702...a17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havbris er vel den eneste som er klok uten å være kranglevoren eller bedrevitende, en håndfull er gode satirikere, noen er kloke og jævlig påståelige eller jævlig bedrevitende/flisespikkende, en hel del er ordinære og uspennende og mange er, ganske riktig, mindre begavete.



Anonymous poster hash: 4deb2...5a3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg lurte på hva i all verden jeg gjør her inne på KG, siden det er så mange raringer her og så mye tull. Han sa at KG er overhodet ikke representativt for resten av verken Norge eller verden, og det er idiotisk å hevde det.

Vel, jeg er her i noen av kosetrådene ene og alene pga mange av de flotte menneskene her inne.

Anonymous poster hash: 6f2d2...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

En ting er sikkert og det er at intelligente folk ikke bruker IQ test resultater som argument for sin intellekt. Mensa er f.eks kun circlejerking og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert og det er at intelligente folk ikke bruker IQ test resultater som argument for sin intellekt. Mensa er f.eks kun circlejerking og ikke noe annet.

Ok. Nå vet ikke jeg hva "circlejerking" er. Er sikkert ikke intelligent nok. Dette er ikke en Mensa-debatt.

Jeg rett og slett bare lurer på hva som får får intelligente folk til å bruke antakelig mange timer i uka her inne.

Sånn.

Anonymous poster hash: ef702...a17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rett og slett bare lurer på hva som får får intelligente folk til å bruke antakelig mange timer i uka her inne.

Anonymous poster hash: ef702...a17

Det er vel ingen sammenheng mellom hvor intelligent man er og hvor mye ledig tid man har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ingen sammenheng mellom hvor intelligent man er og hvor mye ledig tid man har?

Selvsagt er det ikke det. Helt enig. Spørsmålet er hva du bruker den ledige tiden din til? Og hvorfor?

Anonymous poster hash: ef702...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det var mye rart i Noas ark. Og slik er det vel på KG også.

Jeg blir fort sliten av mye støy, men samtidig liker jeg å skvaldre. KG blir derfor en slags kafè for mitt vedkommende - en kafè hvor jeg slipper støyen fra alle rundt meg, men samtidig har jeg muligheten til å skvaldre hvis jeg vil. Jeg er altså cyber-sosial med mulighet til å trekke meg unna uten å måtte ta hensyn til de vanlige sosiale normer for avskjed.

I tillegg får man ofte svar på mangt og meget her inne - hvis man er villig til å bruke litt fornuft og vett når man leser gjennom svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Du beskriver min opplevelse. Ønsker vel egentlig bare å "vekke" noen. Dvs de som kanskje heller burde brukt sine hjerner der ute i den offentlige debatten. De som bruker sine hjerneceller forgjeves her inne. Ikke vondt ment. Heller godt.

Anonymous poster hash: ef702...a17

Hvis man kommer på KG med forventninger om at det skal tilsvare en debatt fra Litteraturhuset, eller forventer at man får testa kunnskapen sin på samme måte som i en kollokviediskusjon, så kan man sikkert bli skuffa og oppleve å kaste bort tid. Hvis man derimot justerer forventningene, eller ønsker og vil diskutere alt fra tv-serier og fjas (alt må vel ikke være så seriøst, alltid?) til samlivstemaer eller aktuelle saker, med alle typer mennesker, og klarer å sortere ut det som er interessant, så tror jeg mange kan få noe ut av å være her.

For min del opplever jeg ikke å kaste bort tid (men jeg innrømmer at det er prokrastinering involvert, ofte), fordi jeg synes det at å lese innspill fra brukere og grupper man ellers ikke har så mye med å gjøre eller hører så mye fra på andre arenaer, har en egenverdi. Pluss: På hvilken annen arena kan man diskutere feks mer tabubelagte temaer som sex, helse, vanskelige livssituasjoner o.l. på en like anonym måte?

På et uhøytidelig sted som KG, så synes jeg vi får tåle litt dårlig språk. Mange gidder nok ikke å korrekturlese på samme måte som når de skriver feks en akademisk tekst, andre tillater seg å uttrykke seg mer uhøytidelig, og andre har igjen, av ulike grunner, ikke et godt språk.

Med tanke på at alle slags mennesker er her, så må man nesten velge å overse det man ikke har utbytte av, og svare de man mener skriver interessante bidrag. At det er mye rart her på forumet, er jeg enig i, altså.

Dessuten tror jeg de fleste av oss diskuterer med andre også. Ikke bare på KG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man kommer på KG med forventninger om at det skal tilsvare en debatt fra Litteraturhuset, eller forventer at man får testa kunnskapen sin på samme måte som i en kollokviediskusjon, så kan man sikkert bli skuffa og oppleve å kaste bort tid. Hvis man derimot justerer forventningene, eller ønsker og vil diskutere alt fra tv-serier og fjas (alt må vel ikke være så seriøst, alltid?) til samlivstemaer eller aktuelle saker, med alle typer mennesker, og klarer å sortere ut det som er interessant, så tror jeg mange kan få noe ut av å være her.

For min del opplever jeg ikke å kaste bort tid (men jeg innrømmer at det er prokrastinering involvert, ofte), fordi jeg synes det at å lese innspill fra brukere og grupper man ellers ikke har så mye med å gjøre eller hører så mye fra på andre arenaer, har en egenverdi. Pluss: På hvilken annen arena kan man diskutere feks mer tabubelagte temaer som sex, helse, vanskelige livssituasjoner o.l. på en like anonym måte?

På et uhøytidelig sted som KG, så synes jeg vi får tåle litt dårlig språk. Mange gidder nok ikke å korrekturlese på samme måte som når de skriver feks en akademisk tekst, andre tillater seg å uttrykke seg mer uhøytidelig, og andre har igjen, av ulike grunner, ikke et godt språk.

Med tanke på at alle slags mennesker er her, så må man nesten velge å overse det man ikke har utbytte av, og svare de man mener skriver interessante bidrag. At det er mye rart her på forumet, er jeg enig i, altså.

Dessuten tror jeg de fleste av oss diskuterer med andre også. Ikke bare på KG.

Jeg tåler absolutt litt dårlig språk. Jeg tenker mer på nivået i debattene - kanskje spesielt i samliv, seksualitet, barn og familie (osv)-foraene.

KG-prokrastinering er sikkert utbredt, og forståelig. KG kan lett bli et friminutt man sårt trenger. Ikke noe galt i det forsåvidt. Bare det (for min del) ikke går fra friminutter til fritimer.

Anonymous poster hash: ef702...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kommer på KG med forventninger om at det skal tilsvare en debatt fra Litteraturhuset, eller forventer at man får testa kunnskapen sin på samme måte som i en kollokviediskusjon, så kan man sikkert bli skuffa og oppleve å kaste bort tid. Hvis man derimot justerer forventningene, eller ønsker og vil diskutere alt fra tv-serier og fjas (alt må vel ikke være så seriøst, alltid?) til samlivstemaer eller aktuelle saker, med alle typer mennesker, og klarer å sortere ut det som er interessant, så tror jeg mange kan få noe ut av å være her.

For min del opplever jeg ikke å kaste bort tid (men jeg innrømmer at det er prokrastinering involvert, ofte), fordi jeg synes det at å lese innspill fra brukere og grupper man ellers ikke har så mye med å gjøre eller hører så mye fra på andre arenaer, har en egenverdi. Pluss: På hvilken annen arena kan man diskutere feks mer tabubelagte temaer som sex, helse, vanskelige livssituasjoner o.l. på en like anonym måte?

På et uhøytidelig sted som KG, så synes jeg vi får tåle litt dårlig språk. Mange gidder nok ikke å korrekturlese på samme måte som når de skriver feks en akademisk tekst, andre tillater seg å uttrykke seg mer uhøytidelig, og andre har igjen, av ulike grunner, ikke et godt språk.

Med tanke på at alle slags mennesker er her, så må man nesten velge å overse det man ikke har utbytte av, og svare de man mener skriver interessante bidrag. At det er mye rart her på forumet, er jeg enig i, altså.

Dessuten tror jeg de fleste av oss diskuterer med andre også. Ikke bare på KG.

Signerer denne. Jeg opplever heller ikke å kaste bort verdifull tid, og jeg har mange andre fora der jeg kan snakke med andre mennesker om det som opptar meg på ulike områder. Jeg tror man må være selektiv her, og etter noen år her har jeg også lært hvilke debatter jeg ikke hopper inn i og hvilke som kan bidra seriøst med mening. Dessuten finnes det underfora her som kan gi raske og kreative svar (mat, reise, interiør m.m).

Jeg har "truffet" mange brukere her som det har vært interessant å kommunisere med, og mange styrer jeg bare unna. Det er vel som ellers i livet - hva skal jeg gidde å bruke energi på og hva er bare bortkastet tid? Og jeg har ingen visjon om å flytte fjell.

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "nykommer" på KG, dvs jeg har ikke ikke hatt kjennskap til forumet før inntil nylig. Det som slår meg, spesielt når jeg leser i ulike underfora som Samliv, Seksualitet, Barn og familie, Kosthold osv, er at innleggene, og svarene, vitner om at man her har å gjøre med den ikke aller skarpeste delen av landets befolkning (det hadde i hvertfall vært trist om dette var representativt for den gemene hop). Dårlig språk og rettskriving florerer.

Hva slags mennesker frekventerer Kvinneguiden? Er det verdt å gå inn i diskusjoner med disse? Eller er det rett og slett fordummende å være en del av dette? Kaster jeg bort tiden min her inne? (Frykter at svaret er "ja").

Anonymous poster hash: ef702...a17

For å svare på tråden din. NEI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt intelligent. Men jeg er jævlig flink til å late som. Og folk går rett på.



Anonymous poster hash: 04628...af3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...