Gå til innhold

Kattesand utenfor kattedo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir gal snart. Hver gang katten har vært på do drar han med seg mye sand ut, så det havner på gulvet rett utenfor kattedoen. Det er et sånt med tak, uten luke. Sanden jeg bruker er klumpesand fra Ever Clean.

Jeg forstår at han alltid vil drasse med seg med potene, og at det er umulig å holde ALT av sand inne, men er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli mindre?
Hvordan gjør dere det?

Må koste/støvsuge flere ganger om dagen.



Anonymous poster hash: 3112e...eb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en svææær matte uttafor, men det hjelper ikke så mye, han er ikke så nøye med hvor sanden havner... :) Beste er å finne kattesand i senga! :fnise: skal kjøpe meg sånn liten håndholdt støvsuger, så jeg bare kan suge opp sanda lett og effektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gal snart. Hver gang katten har vært på do drar han med seg mye sand ut, så det havner på gulvet rett utenfor kattedoen. Det er et sånt med tak, uten luke. Sanden jeg bruker er klumpesand fra Ever Clean.

Jeg forstår at han alltid vil drasse med seg med potene, og at det er umulig å holde ALT av sand inne, men er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli mindre?

Hvordan gjør dere det?

Må koste/støvsuge flere ganger om dagen.

Anonymous poster hash: 3112e...eb6

Det er en type kattesand fra ever clean som er for langhårete katter som holder seg bedre inne i kassa :) husker ikke hvilken av dem det var men det kan du spørre om i dyrebutikken, og kanskje kjøpe en sånn matte til å legge utenfor :biggrin:

Skrivefeil: katta i stedet for kassa

Endret av iove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en type kattesand fra ever clean som er for langhårete katter som holder seg bedre inne i kassa :) husker ikke hvilken av dem det var men det kan du spørre om i dyrebutikken, og kanskje kjøpe en sånn matte til å legge utenfor :biggrin:

Skrivefeil: katta i stedet for kassa

Det er den som heter less track, er den oransje :) Jeg syns den funker bare sånn passe, jeg bruker en sånn liten støvsuger :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vurdert å legge en slags rist med en flat kasse under til oppsamling av sand, like foran kattedoene for å unngå at de drar sand med seg over alt.

Mest fordi minstemann er så travel at han har ikke tid å riste av potene når han sprinter ut fra doen etter ferdig business. :fnise:

Han drar med seg masse sand flere meter ut fra doen hver gang. Jeg prøvde en litt flat dørmatte, men da det samlet seg bittelitt sand der fant gamlepus det for godt å tisse der i stedet, så det måtte jeg gi opp. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Du kan bruke pellets istedenfor sand. Du må da kjøpe en annen type kattedo. Tiss faller ned i en kasse på undersiden av doen som du drar ut og tømmer sponet i bosset. Bæsjen plukker du ut på vanlig måte. Mye mindre gris og lukt. 

Husker ikke navnet på kassen du må ha. Men pellets er mye billigere enn sand. Og man slipper å sope/støvsuge hele tiden.

Det negative er jo at katten kanskje ikke blir så begeistret for det. Har ikke prøvd dette selv men vurderer det da oppdretteren jeg kjøpte katten min hos hadde det. 

Anonymkode: bcbc7...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å skifte sand? Jeg synes noen typer er verre enn andre når det gjelder å sitte fast i kattepoter og bli spredd utover gulvet.

Anonymkode: 0b4a6...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...