Gå til innhold

Vegetarisk godis og kosemat til hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke engang liker å ta i kjøttprodukter, så er du ikke egnet til å ha en kjøtteter...

Anonymous poster hash: 5ba42...0dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke engang liker å ta i kjøttprodukter, så er du ikke egnet til å ha en kjøtteter...

Anonymous poster hash: 5ba42...0dc

Hun har ikke det heller, moren hennes har det.

Anonymous poster hash: b1c05...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne maisgodterier til baby. Maispuffer eller hva det heter.

Anonymous poster hash: e28c3...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal godt gjøres å holde opp motivasjonen for trening hvis den ikke får noe med kjøtt i. Min tok imot godbiter som tørrfor, tortillalefse osv, men ble superivrig og superhappy når den fikk pølse eller kotelett (man tager hva man haver). Med de andre godbitene gikk han lei fort, de er bare sånn passe ålreit. Kanskje han gidder p sitte litt inne for dem, men ute er det mye annet som er mer spennende.

Rent ernæringsmessig skal ikke hunder ha grønnsaker eller for mye korn, det er de ikke laget for å spise. Mennesker er altetende, hunder er rovdyr.

De skal ikke ha for mye melkeprodukter heller, kan bli løse i magen.

Endret av Stjernesol
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katter er carnivore, hunder er omnivore.

Min hund spiser i hovedsak plantebasert mat og lever godt med det. Dette er også veterinæren enig i. Dersom jeg serverer kjøtt eller fisk er det ekte saker, ikke hundemat bestående av stort sett derivater.

Jeg kjøper mye fra veggiepets, http://www.veggiepets.com/shop/vegetarian-vegan-dog-chews.html



Anonymous poster hash: 421a5...4e0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder er kjøttetere og skal ha dette ellers kan de få mangelsykdommer som f eks jernmangel.



Anonymous poster hash: 996a7...46b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne maisgodterier til baby. Maispuffer eller hva det heter.

Anonymous poster hash: e28c3...9eb

Mais, bønner og erter kan gi hunden ganske så kraftige luftsmerter.

Anonymous poster hash: 996a7...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffler,pannekaker ,gulrot,ost

Ikke mengder selvfølgelig!

Hunder skal ikke ha sukker

Anonymous poster hash: 996a7...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal godt gjøres å holde opp motivasjonen for trening hvis den ikke får noe med kjøtt i. Min tok imot godbiter som tørrfor, tortillalefse osv, men ble superivrig og superhappy når den fikk pølse eller kotelett (man tager hva man haver). Med de andre godbitene gikk han lei fort, de er bare sånn passe ålreit. Kanskje han gidder p sitte litt inne for dem, men ute er det mye annet som er mer spennende.

Rent ernæringsmessig skal ikke hunder ha grønnsaker eller for mye korn, det er de ikke laget for å spise. Mennesker er altetende, hunder er rovdyr.

De skal ikke ha for mye melkeprodukter heller, kan bli løse i magen.

Visste du at hunder ikke bare skal ha kjøtt?

Anonymous poster hash: e28c3...9eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mais, bønner og erter kan gi hunden ganske så kraftige luftsmerter. Anonymous poster hash: 996a7...46b

Nei,

Anonymous poster hash: e28c3...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunder skal ikke ha sukker

Anonymous poster hash: 996a7...46b

Hunder kan godt få sukker i små mengder (typ lørdagsgodt), akkurat som salt, krydder, kornprodukter og annen junk food. Sukker er ikke giftig for hunder, bare usunt, og med et livsløp på 10-15 år rekker de ikke å utvikle livsstilssykdommer av å få en vaffel med litt sukker i på lørdager. Poenget er mengdene - alt dette går strålende fint i små mengder.

Det hunder ikke skal ha er sjokolade (teobromin), løk, druer/rosiner, macadamianøtter, xylitol, avokado.

Anonymous poster hash: f3710...191

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan godt få sukker i små mengder (typ lørdagsgodt), akkurat som salt, krydder, kornprodukter og annen junk food. Sukker er ikke giftig for hunder, bare usunt, og med et livsløp på 10-15 år rekker de ikke å utvikle livsstilssykdommer av å få en vaffel med litt sukker i på lørdager. Poenget er mengdene - alt dette går strålende fint i små mengder.

Det hunder ikke skal ha er sjokolade (teobromin), løk, druer/rosiner, macadamianøtter, xylitol, avokado.

Anonymous poster hash: f3710...191

De skal heller ikke ha salt og krydder.

Anonymous poster hash: 996a7...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal heller ikke ha salt og krydder.

Anonymous poster hash: 996a7...46b

Sukk. Igjen, de skal ikke ha den slags mat i store mengder. Vis meg forskningsresultater som forteller at hunder får helseskader av små mengder salt, krydder (hvor mange hunder får problemer av en dæsj basilikum??) og sukker?

Anonymous poster hash: f3710...191

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du dokumentasjon på dette? Sikkert fult mulig, men jeg tenker at det må jo være et rent helvette mtp proteiner, mineraler, vitaminer o.s.v. Selv vegeterianere må jo ta kosttilskudd for å veie opp! Det er jo en grunn til at flere og flere går bort fra vanlig tørrfor hvor 50% av maten er korn, hunden tar det opp dårligere og resultatet er rimelig større avføringspose når man er på tur ;)

På eldstemann brukte jeg faktisk wok poser fra butikken som godbiter! Litt brokkoli, gulerøtter, agurk, o.s.v. Mye bedre enn kjøttgodbiter ifølge han! Under treninga da, ellers er det kun kjøttgodbiter han vil ha, eller fisk hehe!

Dette stemmer ikke. Vegetarianere trenger ikke kosttilskudd. Veganere trenger derimot B12. Stor forskjell.

Det finnes vegetarisk hundemat som er tilpasset slik at hunder fint kan leve på det. Det er riktignok himla dyrt..

Når det gjelder vegetariske godbiter har jeg sett at de blant annet har dette på iHerb og allesvegetarisch. Man kan også bake hundekjeks med peanøttsmør, du finner oppskrifter tilpasset hunder.

Endret av Badabing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...