Gå til innhold

Hund: begynnende liggesår og avføring innendørs.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en hund som er relativt tung med tynn kort pels. Hunden har sine favoritt stillinger å ligge i, noe som har medført at den nå har et område på den ene labben, hvor pelsen er borte, området kjennes litt hardt (som om det er en klump under) og varmt å ta på, huden er veldig rosa og jeg er redd det snart vil gå hull på huden og danne seg sår. Noen vil kanskje foreslå at jeg får den til å ligge i andre stillinger, men jeg kan ikke jage etter hunden 24/7 for å hindre de stillingene som gjør at problemet oppsto. Hunden virker ikke særlig plaget av dette og ser heller ikke ut til å ha vondt når jeg tar på det.

Salver, kremer, etc jeg kan evt smøre på? Noe bandasje som kanskje kan hjelpe litt (som den ikke klarer å rive av, naturligvis)? Tips?

Hunden er ca 6 år gammel. Vi har flyttet 2 ganger siden vi fikk den i hus. Første gang slet vi veldig med å vende den til å gå på do utendørs i et nytt område. Det gikk seg til etterhvert som hunden ble vant til området og alle luktene etter andre hunder. Andre gang vi flyttet fikk vi nytt problem. Hunden gjør seg rett og slett aldri ferdig når vi er ute, virker som den "sparer" seg og venter til vi er kommet hjem igjen og gjør bare det den absolutt må mens vi er utendørs (letter på trykket, men holder igjen det den kan). Det er tiss og bæsj på gulvet innendørs nesten hver eneste dag. Det spiller ingen rolle om vi er ute lenge, flere ganger for dagen, hunden klarer alltid å etterlate noe inne. Om hunden gjør fra seg mens vi er ute eller om vi sover eller er opptatt i andre rom hvor vi ikke kan se den, så velger den ofte å spise egen avføring dersom vi ikke oppdager det i tide til å stoppe det. Jeg tror hunden forsøker å skjule ugjerningen, for den vet det er fy-fy. Vi straffer den ikke, sånn sett. Vi sier bare fy, nei eller noe sånt uten å rope eller kjefte og ber den gå å legge seg et annet sted før vi vasker opp .

Hva i alle dager kan vi gjøre? Jeg blir sprø, min ektefelle blir sprø og vi aner ikke hva vi skal gjøre for å få en slutt på dette! En ting er at hunden gjør fra seg innendørs, en annen er at den velger å spise det. Sistnevnte er egentlig det jeg syns er verst, det kan umulig være bra for hunden sin del. Har vært til dyrlege uten at det gjorde oss klokere. Skal til dyrlege igjen snart. Men kan noen gi litt innsikt på hva som kan gjøre at en hund velger å spise egen avføring? Hunden spiser normalt, drikker normalt, oppfører seg som vanlig (dog, den er litt... rastløs, den vandrer fram og tilbake i leiligheten, spesielt i periodene den ikke får være på soverommet eller rett etter at vi har fjernet sengen dens eller om f.eks jeg sitter på stuen mens min ektefelle er på soverommet i andre enden av leiligheten). Jeg kan nevne at den har hatt flere hundesenger, men de ender som regel i søppelet fordi den river de i stykker eller pisser/driter i sengen og vi har ikke råd til å kjøpe nye hundesenger 1-2 ganger i mnd. Noen ganger velger hunden å legge seg i sengen selv om den nettopp har gjort fra seg i den, før vi oppdager hva som har skjedd og får fjernet sengen. Problemet har eskalert litt det siste halvannet året, noe som kanskje kan ha sammenheng med at den av eierene som hunden er mest knyttet til, har vært syk og hatt flere lange perioder borte fra hunden (sykehus).

Takk på forhånd for alle vetige svar.


Anonymous poster hash: 051e6...dc0



Anonymous poster hash: 051e6...dc0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hunden er syk? Jeg ville tatt den til vet for å være sikker.

Anonymous poster hash: b559b...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...