Gå til innhold

Eierne av hunderasene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbeat

Doberman/Rottweiler: Muskelgutt i 20-30-årene med tatoveringer og for trang t-skjorte som prøver å kompensere for liten tiss. Har navn som høres maskuline ut, som Butch og Rover; aldri Tassen. Halsbånd med pigger eller lenkehalsbånd. Flink til å vise hunden hvem som er sjefen, men ender dessverre opp med en usikker og nervøs hund som lett kan "snappe" på andre hunder.

Hva med kvinnelige eiere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...

Min er blanding av ridgeback og mynde. Jeg liker både å la han løpe løs og gå tur, så vi kombinerer det som oftest når det ikke er båndtvang :-)

Åååh, har du bilde av den?? :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Morsom tråd!

Er selv eier av Dobermann, og har ingen tatoveringer eller bolemuskler. Ei kjettinghalsbånd eller dårlig selvtillit ;)

Jeg er i begynnelsen av 30-åra. Slank med blondt langt hår, og elsker friluftsliv.

Trener hunden min med positive metoder, hun snapper ikke etter noen, og går med fargerike tekstilhalsbånd, men helst en god sele.

Så jeg lever visst ikke opp til standarden som dobermann-eier :fnise:

Min erfaring med eiere av Schæfer, stemmer godt med flere andre her;

Tror de kan ALT om hund, og skal lære alle rundt seg, slev om rådene ikke er av de beste.

Er også meget kritisk til andre raser enn sin egen, og ser ingen feil ved Schæfer overhodet.



Anonymous poster hash: 80f34...462
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den Amerikanske cocker spaniel eieren?😊

Anonymous poster hash: 63ad8...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Tervueren?

Aktive hundeeiere som vet hva de driver med. Er ofte med i hundeklubber, og driver gjerne agility, LP osv. :)

Hva med den Amerikanske cocker spaniel eieren?

Anonymous poster hash: 63ad8...e5e

Utstillingsentusiaster som er fjonge selv. Mer opptatt av utstilling enn hunden i seg selv. (Håper ikke jeg tråkker på noen tær her. :laugh: )

Hva med Engelske Cocker Spanieller?

Anonymous poster hash: 1966f...89e

Jordnær og rolig person. Ønsker en familiehund, men blir overrasket over hvor aktive de faktisk er. Alle Cocker Spaniel-eierne jeg kjenner (4 stk) er glade og sosiale mennesker, like gira som hundene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktive hundeeiere som vet hva de driver med. Er ofte med i hundeklubber, og driver gjerne agility, LP osv. :)

Utstillingsentusiaster som er fjonge selv. Mer opptatt av utstilling enn hunden i seg selv. (Håper ikke jeg tråkker på noen tær her. :laugh: )

Jordnær og rolig person. Ønsker en familiehund, men blir overrasket over hvor aktive de faktisk er. Alle Cocker Spaniel-eierne jeg kjenner (4 stk) er glade og sosiale mennesker, like gira som hundene sine!

Hihi, takk for den oppfattningen (Engelsk cocker) Må jo innrømme at det kanskje stemmer :sjenert::fnise:

Anonymous poster hash: 1966f...89e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer med tervueren:) Vi var med i en hundeklubb og agilityklubb med den forrige hunden min som jeg hadde fra 1995-2003!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn staffe-eiere da?

Cavaliereiere har jeg ofte inntrykk av er mennesker som ønsker seg en bedagelig selskapshund som trives best innendørs og er fornøyd med en og annen rusletur i nabolaget.



Anonymous poster hash: 44516...fd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

staffe eiere har jeg nesten baare dårlige erfaringer med..

jenter: 'tøffe' jenter som kler på seg for lite, sminker seg for mye og regelrett skryyyter av at de har staff så ofte de bare kan. hunden har visst ikke et ordentlig navn annet enn 'staffen' 'amtaffen' osv da. Noen har også ordentlige navn som tyson, mike og loco. Mye søte jenter som har denne rasen, har endel venninner men kommer ikke over at de må skryte sånn av at de har en "farlig" hund

Gutter: de jeg har vært borti har ikke skrytt av at hunden er 'farlig' som jentene men heller dyttet oppi ansiktet til alle og enhver at staff ikke er farlig :) mens de har profilbilde av hunden sin med munnkurv :P Veldig mange rusavhengige/ folk som ruser seg litt har denne hunden. Evt. eks misbrukere. Har dessverre møtt maaaange hunder her som ikke er godt trent i det hele tatt. Kjenner faktisk ingen som ikke stemmer med dette :O men de finnes vel??



Anonymous poster hash: b458c...90e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med leonberger da? :)

Anonymous poster hash: 93a7f...25d

(Har leonberger selv, så mine svar er basert på de andre jeg kjenner som har det)

Snille, greie, glad i å prate og drikke kaffe, liker å bade med hunden sin, vil hele tiden prøve noe nytt, gjerne godt voksne, går mye tur i fjellet/skogen med hunden løs, elsker dyr

Anonymous poster hash: eb701...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

staffe eiere har jeg nesten baare dårlige erfaringer med..

jenter: 'tøffe' jenter som kler på seg for lite, sminker seg for mye og regelrett skryyyter av at de har staff så ofte de bare kan. hunden har visst ikke et ordentlig navn annet enn 'staffen' 'amtaffen' osv da. Noen har også ordentlige navn som tyson, mike og loco. Mye søte jenter som har denne rasen, har endel venninner men kommer ikke over at de må skryte sånn av at de har en "farlig" hund

Gutter: de jeg har vært borti har ikke skrytt av at hunden er 'farlig' som jentene men heller dyttet oppi ansiktet til alle og enhver at staff ikke er farlig :) mens de har profilbilde av hunden sin med munnkurv :P Veldig mange rusavhengige/ folk som ruser seg litt har denne hunden. Evt. eks misbrukere. Har dessverre møtt maaaange hunder her som ikke er godt trent i det hele tatt. Kjenner faktisk ingen som ikke stemmer med dette :O men de finnes vel??

Anonymous poster hash: b458c...90e

Tjæ, jeg er ikke i det hele tatt som du beskriver (thank you lord...!), og jeg har staff :P Har heldigvis ikke samme inntrykk som deg, men det kommer kanskje an på hvor man bor og hvilke miljøer man observerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg også! :P Må jo være sinnsyk jeg med 3 raser i èn hund :hoho:

Blandingen min består av fire raser, vi får møtes over en kaffe på psykiatrisk :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandingen min består av fire raser, vi får møtes over en kaffe på psykiatrisk :P

:hoho: Får se om de kan ta av tvangstrøyen først :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Hva med leonberger da? :)

Anonymous poster hash: 93a7f...25d

Jeg synes det er noe veldig trygt ved mennesker som har leonbergere. Nabodamen hadde det da jeg var liten, og det var den chilleste hunden jeg noen gang har vært borti. Vet ikke hvor mange ganger den ble dratt i ørene - alt vi fikk tilbake var et slikk på kinnet og et digert hode i fanget :rodmer:

Hva med welsh corgi pembroke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...