Gå til innhold

Eierne av hunderasene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med de som har to raser?

Jeg har mops og leonberger. Noen som vil gjette hvordan jeg er? :D

Anonymous poster hash: eb701...48d

Bipolar. :P Klarer ikke å bestemme seg om du liker små eller store hunder, kort eller lang pels, kort eller lang nese, snurrehale eller vanlig hale.

Anonymous poster hash: 86146...d05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er spent på hva folk mener om shetland sheepdog eiere :fnise:

Jack Russel Terriere: Prateglade folk som liker å slå følge på tur.

Silky terrier: Prateglad og sprudlende, har som oftest flere enn en hund.

Schäfer: Litt spesielle typer, liker å gi tips til andre hundeeiere. Om så disse tipsene er hjelpsomme eller ikke spiller ingen rolle.

Husky: Enten eiere som ikke helt vet hva de har skaffet seg, gjerne også blanding av husky og border collie. Eller så er det hundeeiere som er veldig aktive og trener mye med bikkjene og tar de med på trekk og kløvturer.

Chihuahua: Litt overfeminine damer som ikke er like glad i tur, gjerne tidlig i tyve årene. Har som oftest også flere enn en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bipolar. :P Klarer ikke å bestemme seg om du liker små eller store hunder, kort eller lang pels, kort eller lang nese, snurrehale eller vanlig hale.

Anonymous poster hash: 86146...d05

Så hyggelig!

Jeg har ingen diagnoser kan jeg vel hinte om.

Anonymous poster hash: eb701...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador/Golden-eieren: Glad og lettere overvektig, er opptatt av familien og barna. Lever et et typisk A4-liv, og er mer glad i å kaste ball i hagen eller parken med hunden enn å mosjonere i skogen.

Malamuteeieren: Ses aldri i noe annet enn fleecejakka, pynt eier man ikke, man pynter seg med hundehår. Er ikke spesielt sosial, tilbringer helgene på fjellet og ferier på hytta.

Settereieren: Autiritær og bedrevitende mann man aldri kan komme til ordet med og som man ikke tør si imot.

Dalmatinereieren: Kunstnerisk og kreativ med masse energi. Liker å vise seg frem, og er den personen man liker å omgås - i små doser.

Chihuahuaeieren: Er veldig glad i alle slags dyr, men er samtidig den personen som ikke har satt seg så veldig inn i kunnskap om dyr. Er en person som er sosial, blåøyd, men som alle allikevel finner sjarmerende på sin måte. Bor i en liten leilighet uten familie.

Collieeieren: Er om å gjøre å vise alle at man er den beste forelderen som finnes. Skryter på blogg, insta, face, liker å ta masse bilder av hverdagslige hendelser. Sett bort fra hobbyer som husarbeid og baking er hundeutstilling den store greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig!

Jeg har ingen diagnoser kan jeg vel hinte om.

Anonymous poster hash: eb701...48d

Ikke en godt gjemt en engang??? :o

Men selv har jeg ikke behov for å vise hunden min hvem som er sjefen, irettesette den fysisk til stadig, være streng eller omtale den som ulv. ;)

Anonymous poster hash: 86146...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke en godt gjemt en engang??? :o

Anonymous poster hash: 86146...d05

Nope :P

Anonymous poster hash: eb701...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæferhundeiere: Veldig strenge, liker gjerne å irettesette fysisk. Tror de vet alt. Går rundt og sier de har ulv hele tiden.

Mopseeiere: Fjollete folk som tror hundene deres ikke klarer noe selv. Behandler de som kosebamser og overfôrer i kombinasjon med altfor lite bevegelse fordi de har lest at mops ikke trenger like mye mosjon som en husky.

Rhodesian Ridgebackeiere: Folk som ikke helt vet hva de har kjøpt seg.

Huskyeiere: Veldig opptatt av hard fysisk irettesetting og være leder for "ulven" sin. For det er jo en ULV så og si, og hvis man forteller de at det ikke er en ulv blir de forbanna. Skryter gjerne over at alle som har polare raser er vant til å bli bitt av hunden sin (dette har selvfølgelig ingenting med den harde hånden de bruker å gjøre), fordi de er så tøffe hunder.

Fransk bulldogeiere: Driter i helse, tur og gir for mye mat.

Italiensk myndeeiere: Jævlig irriterende folk. Masete know-it-all's.

Mastiffeiere (samler alle): Tror de er on top of the world. Føler seg jævlig kule fordi de har stor hund.

Newfoundlandhundeeiere: "Her kommer jeg, flytt dere, jeg har ikke kontroll". Helt på bærtur når det gjelder egne hunder.

Elghundeiere: Jaktfolk. Gjerne med unger som plager hunden.

Border collieeiere: Konkurrerer i alt mulig og mener at border collie er den eneste hunden som duger til noe. Har angst.

Boxereiere: Kan ingenting om hun og har ikke kontroll.

Chihuahuaeiere: Håpløse.

Anonymous poster hash: eb701...48d

Nå måtte jeg le. Høyt. ULV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japansk spisshund da?:)

Mitt inntrykk er at førstegangseiere gjerne kjøper denne rasen fordi den er anbefalt. Dette misforstår de som at hundene oppdrar seg selv, og leser ingenting på forhånd. De finner fort ut at det er mer slitsomt å trene enn de trodde, men hunden blir ofte lydig og flott for det, så de tror de er råflinke. Ellers kjøpes de av byfolk, men som faktisk drar i skog og mark. De får mye utstyr og skjemmes bort, og de vingler veldig med fôr fordi hundene ofte har sarte mager. Spør heller på Facebook om bikkja er syk enn å spørre veterinæren.

Anonymous poster hash: 83eb1...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge denne tråden har jeg jaggu en utrolig spaltet personlighet! Her er - og har vært det så mange ulike raser at jeg antagelig må være forferdelig forvirret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er blanding av ridgeback og mynde. Jeg liker både å la han løpe løs og gå tur, så vi kombinerer det som oftest når det ikke er båndtvang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pomeranian?? :D

Anonymous poster hash: f8a81...87d

Enten féminin, homofil mann i midten av 30-årene eller jente i 20-årene. Kjøper rosa seler og gensere til hunden. Bærer den ofte og får "bamseklipp" til den. Når den bjeffer sier de "neeeei, ikke gjøre sånn, Teddy".

Ups, jeg har jo en selv :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doberman/Rottweiler: Muskelgutt i 20-30-årene med tatoveringer og for trang t-skjorte som prøver å kompensere for liten tiss. Har navn som høres maskuline ut, som Butch og Rover; aldri Tassen. Halsbånd med pigger eller lenkehalsbånd. Flink til å vise hunden hvem som er sjefen, men ender dessverre opp med en usikker og nervøs hund som lett kan "snappe" på andre hunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Boxer: Aktiv mann i 40-50-årene som elsker friluftsliv. Barna har flyttet ut og han synes det er hyggelig med selskap og en turpartner. Synes ofte hunden sin er valpete og elsker hunden for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bichon Frisé: Eldre dame på 60+ som er ensom og vil ha selskap. Behandler hunden som et menneske og er raus med godbitene og gjerrig med oppdragelsen. Likevel er hunden lydig og har et rolig lynne. Blir lett skremt av andre hunder og lar hunden sin hilse på andre HVIS eieren er "godkjent". Ser ned på eiere av større raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette var gøy :)

Rhodesian Ridgeback og Labrador: Familie med barn i skolealder. Liker å være ute og gå turer og involvere barna i hundeholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæfer: Singel kar i 40-årene som er glad i øl. Setter dressur høyt og legger gjerne hunden i bakken hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...