Gå til innhold

Eierne av hunderasene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Schæferhundeiere: liker natur, skog og mark. Har stor hage. Veldig opptatt av at hunder skal være store.

Mopseeiere: elsker hunder. Særlig mops. Veldig opptatt av riktig fôring og å gå turer.

Rhodesian Ridgebackeiere: liker å la hunden løpe løs. Lar den gjerne bjeffe. Har ikke helt kontroll på hunden sin.

Huskyeiere: vil egentlig ha ulv, men det går jo ikke. Kjøpte hund kun for utseendet. Veldig overrasket over hvor mye mosjon de krever. Veldig opptatt av råfôring, hater sauebønder.

Fransk bulldogeiere: ikke så opptatt av å gå tur. Vil ha sofagris. Bruker endel penger på hundeutstyr (gensere, halsbånd, seler, kobbel).

Italiensk myndeeiere: synes alle hunder er søte. Elsker å gå masse tur. Veldig ivrig hundeeier.

Mastiffeiere (samler alle): røyker, har lappen, kjører endel bil. Med hunden baki. Veldig tøff mot hunden, mener at det er greit å denge hunden sin for å få den til å "høre etter". Går lite tur, annet enn rundt i gata for å vise hvor tøff man er som har en mastiff.

Newfoundlandhundeeiere: stor hage, slipper hunden løs i hagen endel. Liker ikke andre folk så godt, bor langt utpå landet. Har gjerne flere hunder av samme rase. Går ikke mye tur, slipper dem heller løs så de kan løpe fra seg.

Elghundeiere: jakter, har hunden mest som en "ting" som skal jobbe for dem. Ikkeopptatt av hundeutstyr og fôring, gir hunden middagsrester og har på den et slitt lærhalsbånd. Har hunden mye ute i bånd når den ikke er med på jakt.

Australsk gjeterhundeiere: litt "ovenpå", og småfrekk. Over gjennomsnittet opptatt av hundeforskning- og vitenskap. Er veldig aktiv på hundefora på internett, og veldig opptatt av fôring, trening og shaping.

Border collieeiere: kjøpte hund for utseendet, sykler endel med hunden løs ved siden av. Har en stresset hund. Bruker minimalt med penger på kobbel og halsbånd. Bruker ikke sele.

Noen generaliseringer du har?

Anonymous poster hash: f2ead...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine generaliseringer samsvarer for det meste ikke med dine :P Kan jo ta de rasene du nevnte:

Schæferhundeiere: liker natur, skog og mark. Har stor hage. Veldig opptatt av at hunder skal være store.
Oftest tøffe mannfolk som egentlig kan litt for lite om hund. Generelt er eierne veldig opptatt av at hunden ikke skal tøffe seg og legger den hyppig ned i bakken for å vise hvem som er sjefen.

Mopseeiere: elsker hunder. Særlig mops. Veldig opptatt av riktig fôring og å gå turer.
Aldri møtt en, skal ikke si noe.

Rhodesian Ridgebackeiere: liker å la hunden løpe løs. Lar den gjerne bjeffe. Har ikke helt kontroll på hunden sin.
Aktive eiere som skal ha en litt kul hund.

Huskyeiere: vil egentlig ha ulv, men det går jo ikke. Kjøpte hund kun for utseendet. Veldig overrasket over hvor mye mosjon de krever. Veldig opptatt av råfôring, hater sauebønder.
Friluftsfolk som trenger en hund som tåler vær og vind, har hunden med på alt av aktiviteter, løper gjerne langt og går mye på ski. Friskuser.

Fransk bulldogeiere: ikke så opptatt av å gå tur. Vil ha sofagris. Bruker endel penger på hundeutstyr (gensere, halsbånd, seler, kobbel).

Forguder sin rase. Instagramkonto til hunden.

Italiensk myndeeiere: synes alle hunder er søte. Elsker å gå masse tur. Veldig ivrig hundeeier.

Forguder sin rase og generelt mynder. Like prippne som hunden :)

Mastiffeiere (samler alle): røyker, har lappen, kjører endel bil. Med hunden baki. Veldig tøff mot hunden, mener at det er greit å denge hunden sin for å få den til å "høre etter". Går lite tur, annet enn rundt i gata for å vise hvor tøff man er som har en mastiff.
Generelt arbeiderklasse, mennene røyker og fester og opptatt av å ha en tøff hund.

Newfoundlandhundeeiere: stor hage, slipper hunden løs i hagen endel. Liker ikke andre folk så godt, bor langt utpå landet. Har gjerne flere hunder av samme rase. Går ikke mye tur, slipper dem heller løs så de kan løpe fra seg.

Friskuser de også, gjerne med barn, bedriver dog ikke med "raske" aktiviteter som skigåing og sykling. Hunden er med overalt.

Elghundeiere: jakter, har hunden mest som en "ting" som skal jobbe for dem. Ikkeopptatt av hundeutstyr og fôring, gir hunden middagsrester og har på den et slitt lærhalsbånd. Har hunden mye ute i bånd når den ikke er med på jakt.

Typisk bønder, går aldri tur med hunden, den står i hundegard.

Australsk gjeterhundeiere: litt "ovenpå", og småfrekk. Over gjennomsnittet opptatt av hundeforskning- og vitenskap. Er veldig aktiv på hundefora på internett, og veldig opptatt av fôring, trening og shaping.
Trener agility og lydighet, dog ikke så flinke.

Border collieeiere: kjøpte hund for utseendet, sykler endel med hunden løs ved siden av. Har en stresset hund. Bruker minimalt med penger på kobbel og halsbånd. Bruker ikke sele.

Her er det to motsetninger, enten eller: 1) For det meste positive kjekke mennesker som er utrolig flinke med hund og hundetrening
2) Har ikke peiling på hund, men hunden er ca lydig.

Noen generaliseringer du har?

Anonymous poster hash: f2ead...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Schæfer(type rett rygg, ikke utstilling), og jeg er en jente som ville ha en allsidig brukshund :) Har ikke stor hage, men går lange turer og trener triks.

Jeg vil si jeg har litt god peiling :P Heller mot lukt-relaterte sporter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Italiensk myndeeiere: synes alle hunder er søte. Elsker å gå masse tur. Veldig ivrig hundeeier.

Anonymous poster hash: f2ead...0bd

Stemmer på meg ihvertfall :) Eller.. Å si at jeg elsker å gå tur er kanskje å ta litt hardt i :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Og hva med staffeeiere, spent på den!

Er det dame: snille damer som elsker hunden sin. Damene ser litt ut som hunden, kraftige og smiler masse :D

Menn: eldre menn som er lovlydige nok til å ikke skaffe seg amstaff, men ikke kritiske til avlen og gemyttet til hunden.

Hva med boxereiere? :)Anonymous poster hash: d3528...750

Gjerne unge folk, ganske ansvarlige :)

Mine oppfatninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæferhundeiere: Veldig strenge, liker gjerne å irettesette fysisk. Tror de vet alt. Går rundt og sier de har ulv hele tiden.

Mopseeiere: Fjollete folk som tror hundene deres ikke klarer noe selv. Behandler de som kosebamser og overfôrer i kombinasjon med altfor lite bevegelse fordi de har lest at mops ikke trenger like mye mosjon som en husky.

Rhodesian Ridgebackeiere: Folk som ikke helt vet hva de har kjøpt seg.

Huskyeiere: Veldig opptatt av hard fysisk irettesetting og være leder for "ulven" sin. For det er jo en ULV så og si, og hvis man forteller de at det ikke er en ulv blir de forbanna. Skryter gjerne over at alle som har polare raser er vant til å bli bitt av hunden sin (dette har selvfølgelig ingenting med den harde hånden de bruker å gjøre), fordi de er så tøffe hunder.

Fransk bulldogeiere: Driter i helse, tur og gir for mye mat.

Italiensk myndeeiere: Jævlig irriterende folk. Masete know-it-all's.

Mastiffeiere (samler alle): Tror de er on top of the world. Føler seg jævlig kule fordi de har stor hund.

Newfoundlandhundeeiere: "Her kommer jeg, flytt dere, jeg har ikke kontroll". Helt på bærtur når det gjelder egne hunder.

Elghundeiere: Jaktfolk. Gjerne med unger som plager hunden.

Border collieeiere: Konkurrerer i alt mulig og mener at border collie er den eneste hunden som duger til noe. Har angst.

Boxereiere: Kan ingenting om hun og har ikke kontroll.

Chihuahuaeiere: Håpløse.



Anonymous poster hash: eb701...48d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurasier? :)

Min generalisering av andre eurasiereiere er i alle fall folk som tror hunden bare er til utstilling og sofabruk, går lite turer, og om de gjør det er det ekstremt andre veien, type sju timer i fjellet. Veldig opptatt av å fortelle andre hvor sær og egen rasen er, og at den må settes på plass fordi den er det. Har ofte to eller flere fordi de ikke har klart å trene den til å være alene, unnskylder mye med at rasen "er sånn" eller understreker at hunden overhodet ikke passer med beskrivelsen.

Hilsen en som trener 100% positivt og likevel har en snill, trygg og bare sjarmerende sær eurasier, som går masse turer og kan være med på det meste, og som klarer seg fint alene fordi vi la ned masse trening i det! :)

Oh....også blir alle skikkelig oppgitte over at alle tror det er en chow chow!

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe har fransk bulldog, mye stemmer, vi er ikke akkurat friluftsmennesker, men vi går selvfølgelig på tur hver dag. Forguder rasen og ønsket oss en sofagris :)

Men jeg driter ikke i helsa hans, og han får ikke for mye mat ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Labrador: familier med barn, litt klønete eier. Både hund og eier er snille og rolige.

Mops : "sånne stygge hunder er såååå fine"- typer mennesker. Jenter i 20 årene.

Tibetansk spaniel: eldre, småharry damer. Intenst opptatt av for unik rasen er. (Jeg har tibbe, haha)

Staff: Alenemødre, vil kjøpe en litt "tøff" hund til tenåringsgutten så han bidrar mer hjemme.

Border collie: canis folk

Elghund: middelaldrene menn som har bikkja i hundegård hele dagen.

Chihuahua: smådumme, 18 år gamle jenter. Første hunden.

Dobermann: selvtillitsproblemer, lite kontroll, bolere.

Rottweilere: voksne damer med behov for beskyttelse. Kraftig angst.

Bichonfrise: eldre damer, kosehund. Masse godbiter.

Haha ikke ta det frekt...

Anonymous poster hash: f32ed...066

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som har to raser?

Jeg har mops og leonberger. Noen som vil gjette hvordan jeg er? :D



Anonymous poster hash: eb701...48d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som har to raser?Jeg har mops og leonberger. Noen som vil gjette hvordan jeg er? :D Anonymous poster hash: eb701...48d

Haha, jeg tenker at enten er du en kvinne med mops som funnet en mann med leonberger eller en mann med leonberger som har funnet en kvinne med mops.

Anonymous poster hash: f32ed...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tenker at enten er du en kvinne med mops som funnet en mann med leonberger eller en mann med leonberger som har funnet en kvinne med mops.

Anonymous poster hash: f32ed...066

Feil. Gjett igjen :-D

Anonymous poster hash: eb701...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...