Gå til innhold

Hva koster diverse?


Laila92

Anbefalte innlegg

Samboeren min fridde til meg 31.12.14, og vi har lyst å allerede gifte oss sommeren 2016 (vi har vært sammen i 7 år). Begge er 22 år, men ingen av oss har vært i så mange bryllup (jeg har kun vært i 1). Så vi har litt lite peiling ;-).
Vi blir ca 100 gjester.

* Hva koster det ca av leie av lokalet? Feks et hotell? (Vi skal gifte oss i ei lita bygd, vil det bli dyrere)

* Hva koster maten og kaffe som vi får av hotellet? Er det inkl i leia?

* Vi bor nå i en annen kommune, men begge er fra samme hjem kommune, så vi vil gifte oss der, koster det noe eksta?

* Hva vil vekomstdrink koste? Mozell og muserende vin?

* Hva koster det å leie en toastmaster?

Håper noen kan svare meg, for har som sagt lite peiling, og hadde vært greit med en "ca" pris på disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoteller pleier å selge kuvert pris. Da får du alt inkludert og trenger sjonglere så mange leverandører. Men.. Det pleier å være dyrere. Dersom du sokner til en anna kirke enn den dere gifter dere i koster det ca 1500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men hva koster det ca med kuvert pris da? Jeg har jo null peiling, for alt jeg vet kunne det likegodt ha vært 5000,- som 25 000,- :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Dette er bare gjetninger. Giftet meg i fjor, ikke på hotell, men har fulgt litt med i forumet her. Hotell er nok generelt dyrere enn å leie et lokale, men dere får nok det meste i en pakkeordning.


* Hva koster det ca av leie av lokalet? Feks et hotell? (Vi skal gifte oss i ei lita bygd, vil det bli dyrere)

Her vil jeg tippe at det koster det kuverten koster, at leie av hotellokalet (ikke hele hotellet vel?) er inkludert der.

* Hva koster maten og kaffe som vi får av hotellet? Er det inkl i leia?

Igjen, det vanlige er at mat + drikke til middagen kanskje også kaffe, og leie, er kuvert. Tviler på at drikke i baren er inkludert, der kommer egen regning. Kommer jo an på størrelsen på hotellet og lignende, men tror ikke du kan regne med under 1000 pr pers, kanskje heller 1500. Du må rett og slett ringe rundt og høre :)

* Vi bor nå i en annen kommune, men begge er fra samme hjem kommune, så vi vil gifte oss der, koster det noe eksta?

Ja, hvis dere skal gifte dere i kirke. Kirken dere sogner til er gratis, ellers koster det litt, tror det vanligvis ligger mellom 3-5000. Borgerlig vigsel i Tinghus er gratis.

* Hva vil vekomstdrink koste? Mozell og muserende vin?

For 100 gjester ville jeg hatt kanskje 10-12 flasker musserende. Hvis en flaske koster 150 er det bare å gange med 10, altså 1500. Mozell blir samme, dere må nesten vurdere hvor mange som vil ha alkohol og alkoholfritt :)

* Hva koster det å leie en toastmaster?

Tipper kanskje 2-3000?


Igjen, alt kommer an på hvor dere skal gifte dere. Det beste er å ringe rundt til hotellene dere vurderer og spørre hva som er inkludert og ikke, umulig å svare mer nøyaktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men hva koster det ca med kuvert pris da? Jeg har jo null peiling, for alt jeg vet kunne det likegodt ha vært 5000,- som 25 000,- :P

Det avhenger jo av hva hotellet kan tilby\dere ønsker. Tror fint dere kan regne med at om dere skal ha vinpakke til at det kan komme opp i 800-900kr (minst). Hva med å ta en telefon til hotellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min fridde til meg 31.12.14, og vi har lyst å allerede gifte oss sommeren 2016 (vi har vært sammen i 7 år). Begge er 22 år, men ingen av oss har vært i så mange bryllup (jeg har kun vært i 1). Så vi har litt lite peiling ;-).

Vi blir ca 100 gjester.

Gratulerer.

* Hva koster det ca av leie av lokalet? Feks et hotell? (Vi skal gifte oss i ei lita bygd, vil det bli dyrere)

Vi hadde selskapet på hotell, betalte en liten sum for å ha lokalet noen timer etter midnatt, utover det var "leie" inkludert i det vi betalte for mat/drikke.

* Hva koster maten og kaffe som vi får av hotellet? Er det inkl i leia?

Som nevnt, leie er inkludert i kuvertprisen.

Vi betalte vel ca 1000 pr kuvert, inkludert drikke. Det ble vel stort sett ett glass til forrett og dessert og to til hovedrett, men vi satte ingen begrensninger. Det inkluderte også frukt mens gjestene ventet på oss.

Kaffe betalte vi ca. 75 for for hver person, da var det kaffe hele kvelden, da gjestene kom før middag, etter middag og til kakebordet. Dette var inkludert et tillegg for å få lov å ta med egne kaker.

* Vi bor nå i en annen kommune, men begge er fra samme hjem kommune, så vi vil gifte oss der, koster det noe eksta?

Vet ikke.

* Hva vil vekomstdrink koste? Mozell og muserende vin?

Ett glass musserende vin til velkomstdrink kostet ca 85 kroner. Alkoholfritt (brus av forskjellig slag) kostet vel ca 40.

Når dere har det på hotell må dere sannsynligvis kjøpe alle drikkevarene der, noe som selvfølgelig gjør det dyrere.

* Hva koster det å leie en toastmaster?

Vet ikke. Har dere ikke mulighet til å be noen dere kjenner? Med ca 100 gjester vil jeg tro det er en eller annen som kan ta på seg oppgaven.

Håper noen kan svare meg, for har som sagt lite peiling, og hadde vært greit med en "ca" pris på disse tingene.

Vi hadde også fri bar, de vanligste drinkene kostet vel fra 90-130 kroner. Med ca 100 gjester kan sikkert hotellet sette opp en egen bar for dere i lokalet der dere har selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg i fjor, og hadde heller ikke peiling på hva ting kostet.

Vi satte opp et budsjett, og holdt oss til det, så ble bryllupet deretter.

Pris pr. kuvert der vi var kom på 750,- og inkluderte forrett, hovedrett, dessert og totalt seks enheter alkohol pr. person. I enhetene med alkohol lå det velkomstdrink, avec til kaffe og 4 enheter til maten.

Vi hadde ca 50 gjester, og hele herligheten kom på 90.000 alt inkludert:
lokale, vigsler (vi giftet oss ikke i kirken og måtte betale humanetisk forbund for seremonien), trykksaker (innbydelser, takkekort, program, meny, bordkort, kakekort, minnebøker), klær og sko til oss begge, blomster til oss og forlovere, slips og tørkle til forlovere, frisør, sminkør, negler, kake, transport, hotellovernatting og alle de andre småtingene jeg ikke kommer på akkurat nå.

Bryllupsreisen kom på 30.000 utenom

Og når det gjelder toastmaster: Du trenger jo ikke å leie inn noen, du kan spørre en gjest.

Mitt beste tips er følgende:
Sett dere ned og tenk gjennom (og skriv ned) hva dere ønsker i deres bryllup.
Så kontakter dere stedene der dere kan tenke dere å feire, og spør hva de kan tilby.
Det er innafor å prute, men ikke innafor å tigge. Vi fikk prutet prisen ganske bra, siden flere av våre gjester ikke drikker alkohol og derfor ville velge rimelige enheter med drikke.

Deretter setter dere opp en oversikt over ting dere kan tenke dere, og som dere kan gjennomføre selv, eller be andre om.
Vi bestilte bare bryllupskaka fra konditori. Resten ble bakt av venner av foreldrene våre, siden det er det som er vanlig her.
De aller fleste vil ønske å bidra litt, så lenge du spør pent, så tenk gjennom følgende:
-kjenner vi noen som kan hår og sminke?
-kjenner vi en fotograf?

-kjenner vi noen som er gode på data som kan hjelpe med trykksaker?

-kjenner vi noen som har lokaler som funker?

Det skader ikke å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoteller pleier å selge kuvert pris. Da får du alt inkludert og trenger sjonglere så mange leverandører. Men.. Det pleier å være dyrere. Dersom du sokner til en anna kirke enn den dere gifter dere i koster det ca 1500,-

I dette området koster det 5000 +

Anonymous poster hash: c77b4...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...