Gå til innhold

Dere som hater de religiøse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, men det er jo noe med å leve som læren også. Det er jo ganske mange relativt klare retningslinjer i bibelen.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Jeg liker retningslinjene i kardemommeloven mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Vel, det har jeg ikke gjort heller. Det er bare du som er full av dritt og ikke tåler at andre har andre oppfatninger enn deg selv.

At du sammenligner seksuell legning med religiøs overbevisning viser bare hvor langt ut på viddene du er. Men da er du jo i det minste i samme selskap med de andre religiøse besserwisserne som setter seg på sin høye hest i de fleste diskusjoner.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Jeg tåler veldig godt at andre har andre oppfatninger enn meg, men jeg synes bare det blir utrolig dumt å sitte og si at du ikke synes en person er kristen om han/hun ikke gjør ditt og datt. Det er rett og slett ikke opp til deg å bestemme hvilken religion folk hører til eller ikke.

Jeg sammenligner ikke seksuell legning og religion. Jeg gav et eksempel på noe som er akkurat like dumt. Man kan ikke bestemme over hva folk tror eller er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler veldig godt at andre har andre oppfatninger enn meg, men jeg synes bare det blir utrolig dumt å sitte og si at du ikke synes en person er kristen om han/hun ikke gjør ditt og datt. Det er rett og slett ikke opp til deg å bestemme hvilken religion folk hører til eller ikke.

Jeg sammenligner ikke seksuell legning og religion. Jeg gav et eksempel på noe som er akkurat like dumt. Man kan ikke bestemme over hva folk tror eller er.

Nå er det ikke jeg som dikterer hvem som er kristne eller ikke kristne, det kan du generelt takke dine mer konservative trosfeller og deres tolkninger for, så rett heller den frustrasjonen mot dem. Men jeg tar meg like fullt friheten til å vise til at det faktisk finnes mange tolkninger på hva det innebærer å være kristen. Og ut fra mer konservative tolkninger så er du faktisk ikke kristen, lik det eller ei. Men det må du jo da ta opp med disse konservativt troende, for det er ikke hos oss ikke-troende man trenger å søke bekreftelse på sin status som kristen.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Nå er det ikke jeg som dikterer hvem som er kristne eller ikke kristne, det kan du generelt takke dine mer konservative trosfeller og deres tolkninger for, så rett heller den frustrasjonen mot dem. Men jeg tar meg like fullt friheten til å vise til at det faktisk finnes mange tolkninger på hva det innebærer å være kristen. Og ut fra mer konservative tolkninger så er du faktisk ikke kristen, lik det eller ei. Men det må du jo da ta opp med disse konservativt troende, for det er ikke hos oss ikke-troende man trenger å søke bekreftelse på sin status som kristen.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Og nå skjærer du alle som tror på noe under en kam.

Jeg trenger ingen bekreftelse for noe som helst, og jeg har også mange svært konservative kristne som ser på meg som like kristen som dem, så den må du nok lengre ut på landet med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen har beveget seg ganske langt vekk fra utgangspunktet. Egentlig synes jeg det legges et feil premiss allerede i trådtittelen: Dere som hater de religiøse. Hvem er det? Jeg har aldri truffet dem. Jeg tror ikke engang at Richard Dawkins hater religiøse mennesker (jeg er ikke noen disippel, bare så det er sagt). Til gjengjeld finnes det religiøse mennesker som hater ham så mye at de får seg til å skrive: I defy any of my coreligionists to tell me they do not laugh at the idea of Dawkins burning in hell. (Ann Coulter)

Dawkins har heldigvis også langt klokere kritikere, slik som Terry Eagleton:

http://www.lrb.co.uk/v28/n20/terry-eagleton/lunging-flailing-mispunching

Så nå lurer jeg på: Hvor er disse ateistene som hater de religiøse? Min erfaring er at ateister er helt ålreite, hyggelige og rettskafne mennesker som ofte lever etter de ti bud – inkludert det første (men kanskje ikke det tredje).

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er religiøs selv, så hater jeg ikke folk som er det, har jeg heller ingen grunn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne diskusjonen har beveget seg ganske langt vekk fra utgangspunktet. Egentlig synes jeg det legges et feil premiss allerede i trådtittelen: Dere som hater de religiøse. Hvem er det? Jeg har aldri truffet dem. Jeg tror ikke engang at Richard Dawkins hater religiøse mennesker (jeg er ikke noen disippel, bare så det er sagt). Til gjengjeld finnes det religiøse mennesker som hater ham så mye at de får seg til å skrive: I defy any of my coreligionists to tell me they do not laugh at the idea of Dawkins burning in hell. (Ann Coulter)

Dawkins har heldigvis også langt klokere kritikere, slik som Terry Eagleton:

http://www.lrb.co.uk/v28/n20/terry-eagleton/lunging-flailing-mispunching

Så nå lurer jeg på: Hvor er disse ateistene som hater de religiøse? Min erfaring er at ateister er helt ålreite, hyggelige og rettskafne mennesker som ofte lever etter de ti bud – inkludert det første (men kanskje ikke det tredje).

Det er nok av ateister som hater religiøse.

Akkurat som det er nok av religiøse som hater ateister

Det er nok av ateister som ikke hater religiøse

akkurat som det er nok av religiøse som ikke hater ateister

Anonymous poster hash: 15b5e...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Kristen men har alikevel IQ nok til å hate fanatikere og manikere

Jeg hater også Ateister som hater religiøse uten grunn. Merk deg de markerte ordene før du går total aggro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...