Gå til innhold

Føler du dette blir fornærmende? (Kristent Videospill. Viktig tema)


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å skrive første sidene av manus på det som tenkes å skal være neste prosjekt. Først av alt, la meg si at jeg er selv kristen. Og intensjonen min er ikke å skape noe "offensive". Målet mitt er å skape en sterk minneverdig opplevelse, men denne opplevelsen kan oppfattes som kontroversielt.

Jeg mener også at man må ta sjangser her i livet.

Handlingen er satt i en fiktiv by i USA, som er meget Kristen, der er kun et par ateistiske innbyggere. En dag demonstrerer den lokale forskeren sin maskin som er i stand til å klone mennesker og deres evner. Forskeren begynner så å kidnappe alle ateistiske innbyggere som har gode evner. For eksempel gode manerer, gode karakterer på skolen osv. Men selvsagt, de er ikke kristne. Så han tar å kloner de positive elementene deres og programmerer kopien til å være kristen. Den originale personen blir drept og dumpet i havet. Hans mål: skape den perfekte innbygger. Og dette skal du, som en kristen hovedkarakter sette stopper for!

nå, sjokkert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahahaahhaa, digger deg jeg.



Anonymous poster hash: 9cf19...a94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes det er kult og interessant. Synes det er bra når et videospill har et litt annerledes konsept. Og det må jo være lov til å ta opp kristendom uten at det skal være fornærmende. Se på Bioshock Infinite, et spill som blant annet tok opp kristendom (i tillegg til andre kontroversielle temaer som rasisme og segregering) med stor suksess.



Anonymous poster hash: cb5cc...8c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg har begynt å skrive første sidene av manus på det som tenkes å skal være neste prosjekt. Først av alt, la meg si at jeg er selv kristen. Og intensjonen min er ikke å skape noe "offensive". Målet mitt er å skape en sterk minneverdig opplevelse, men denne opplevelsen kan oppfattes som kontroversielt.

Jeg mener også at man må ta sjangser her i livet.

Handlingen er satt i en fiktiv by i USA, som er meget Kristen, der er kun et par ateistiske innbyggere. En dag demonstrerer den lokale forskeren sin maskin som er i stand til å klone mennesker og deres evner. Forskeren begynner så å kidnappe alle ateistiske innbyggere som har gode evner. For eksempel gode manerer, gode karakterer på skolen osv. Men selvsagt, de er ikke kristne. Så han tar å kloner de positive elementene deres og programmerer kopien til å være kristen. Den originale personen blir drept og dumpet i havet. Hans mål: skape den perfekte innbygger. Og dette skal du, som en kristen hovedkarakter sette stopper for!

nå, sjokkert?

Jeg forstår det ikke helt: Hvorfor skal jeg som kristen hovedkarakter sette en stopper for denne forskeren? Er det ikke bare i min interesse at det blir flere kristne mennesker i byen, selv om de er klona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnstorm

Jeg forstår det ikke helt: Hvorfor skal jeg som kristen hovedkarakter sette en stopper for denne forskeren? Er det ikke bare i min interesse at det blir flere kristne mennesker i byen, selv om de er klona?

Som kristen vil jeg ikke tro at kloning og dumping av originalen er forenelig med de verdiene man ønsker å ha. Men jeg er ikke religiøs selv, så jeg vet ikke.

Ellers er jeg ikke sjokkert. Blir sikkert et gøyalt spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min mening har du begynt i feil ende. Det virker som om du prøver å gjøre et stort poeng ut av religionen til karakterene, uten at det har noe som helst med historien å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Som kristen vil jeg ikke tro at kloning og dumping av originalen er forenelig med de verdiene man ønsker å ha. Men jeg er ikke religiøs selv, så jeg vet ikke.

Ellers er jeg ikke sjokkert. Blir sikkert et gøyalt spill.

Hm.. Det er ikke jeg heller, men tenkte det var mer logisk at den kristne personen var imot ateister enn kloning som fører flere kristne mennesker. Mulig jeg ikke bør spille dette - hadde lurt for fælt.

En ting jeg lurer på er hvorfor forskeren ikke bare kloner de som allerede er kristne? Må jo være mye lettere! :)

Det jeg kanskje ikke forstår er om dette skal være et spill hvor ateister og kristne settes opp mot hverandre, eller om den kristne skal være den "gode" som redder alle og en hver - og hvorfor i så fall er det viktig at denne er kristen?

Kloning er spennende, så kan sikkert bli et artig spill! Men jeg lurer litt på en del ting :)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette virker merkelig. Skjønner ikke hvorfor religion skal ta så stor bit av historien. Jeg tror det bare vil ta bort fokuset fra selve historien til slike uviktige ting om hovedperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er motivet til forskeren med å lage kristne klone lurer nå jeg på. Det å ikke bry seg om etikk og moral samt det å bryte loven og samfunnets normer og vise fullstendig forakt for menneskeverd som denne onde forskeren gjør er typisk atetist oppførsel.

Når forskeren at på til leker gud med å trikse og mikse med gener så sier det meg at forskeren er alt annet enn religiøs. Ville det ikke være mer troverdig om forskeren lagde ateistiske kloner av kristne i den kristne byen? På den måten gir det mye større mening at noen kristne ønsker å stanse ham også. Trusselbildet i spillet blir også mye større, da flesteparten av befolkningen i byen kan bli offer for forskeren istedet for en bitte liten ateitisk minoritet.

Dette gir også muligheten til å fremstille byen som et idyllisk og harmonisk sted i starten da det omtrent er en homogen kristen befolkning og etterhvert som graden av ateisme øker i byen så øker kriminalitet, gjerrighet, apati og stoffmisbruk proposjonalt med det, slik som i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er motivet til forskeren med å lage kristne klone lurer nå jeg på. Det å ikke bry seg om etikk og moral samt det å bryte loven og samfunnets normer og vise fullstendig forakt for menneskeverd som denne onde forskeren gjør er typisk atetist oppførsel.

Når forskeren at på til leker gud med å trikse og mikse med gener så sier det meg at forskeren er alt annet enn religiøs. Ville det ikke være mer troverdig om forskeren lagde ateistiske kloner av kristne i den kristne byen? På den måten gir det mye større mening at noen kristne ønsker å stanse ham også. Trusselbildet i spillet blir også mye større, da flesteparten av befolkningen i byen kan bli offer for forskeren istedet for en bitte liten ateitisk minoritet.

Dette gir også muligheten til å fremstille byen som et idyllisk og harmonisk sted i starten da det omtrent er en homogen kristen befolkning og etterhvert som graden av ateisme øker i byen så øker kriminalitet, gjerrighet, apati og stoffmisbruk proposjonalt med det, slik som i virkeligheten.

Er du helt hjernevasket eller? Det moderne samfunnet er bygget på sekulære verdier som tolleranse og aksept. Før i tiden i det kristne samfunnet var vold, tortur helt normal. Sykdommer florerte pga kirkens motstand av legevitenskapen og at man heller gikk i kirken å ba til gud om at personer skulle i bli friske istedet for å sette i gang behandling. De som utførte behandling med medisinske urter ble dømt til døden for hekseri!

Det å hevde at mangel på etikk og moral og en kriminell livstil er typisk ateistisk oppførsel er rett og slett provoserende. Det er ren generalisering og det finnes ikke et snev av sannhet i det. Du bør skaffe kilder for påstandene dine i fremtiden, før du hevder noe så bastant som det der.

Det at gjerrighet, apati og stoffmisbruk er mer fremtredene i blant ateister enn religiøse er bare så latterlig dumt og naivt at man må være kristen for å kunne tro på noe så teit.

Som ateist vil jeg helst ha meg frabedt at du hevder vi ateister ikke har moral. Bare fordi vi ikke tror på en allmektig trollmann som lever oppe i skyene..

Anonymous poster hash: da62b...fab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gir også muligheten til å fremstille byen som et idyllisk og harmonisk sted i starten da det omtrent er en homogen kristen befolkning og etterhvert som graden av ateisme øker i byen så øker kriminalitet, gjerrighet, apati og stoffmisbruk proposjonalt med det, slik som i virkeligheten.

Vel, ateister er sterkt underrepresentert i fengsler, mens religiøse er ditto overrepresentert. Kriminaliteten har gått voldsomt ned de siste tiårene i takt med at vi har blitt mindre religiøse, selv om man kanskje kan få et annet inntrykk om man kun leser overskrifter. Du må gjerne være religiøs, altså, men det er et helt objektivt faktum at ateister begår mindre kriminalitet enn religiøse. Så kan vi diskutere korrelasjon og kausalitet, selvsagt, men det er nå engang statistikken.

Den diskusjonen får vi kanskje uansett ta i en annen tråd, så vi ikke ødelegger Haru sin, men når noen slenger ut så positivt uriktige påstander må man nesten få tale dem imot.

Anonymous poster hash: f028b...bc2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Om du stryker ut hele dette med religion, så kan det bli bra. Men å gjøre dette til en sak om kristne og ateister er bare teit. Og hvorfor skulle en kristen bli en bedre "borger" enn en kristen? Slik er det jo ikke virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg lurer på er hvorfor forskeren ikke bare kloner de som allerede er kristne? Må jo være mye lettere! :)

Hvem har sagt at klonen blir kristen bare fordi orginalen var det? Jeg forstår godt at man må klone "ateister" om man først skal klone noen, for hvorfor dyrke frem idiotgener?

Religiøse mindre intelligente

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Hvem har sagt at klonen blir kristen bare fordi orginalen var det? Jeg forstår godt at man må klone "ateister" om man først skal klone noen, for hvorfor dyrke frem idiotgener?

Religiøse mindre intelligente

Nei, det er jo et godt poeng. Det kan jo hende at alle må programmeres til å bli kristne. Tenkte bare at siden de måtte programmeres - var de alle klonet ateister fra en ateist, og da ville kristne bli klonet kristne ?

Edit: Hvorfor det bare skal klones frem kristne forstår ikke jeg heller. Så sant ikke forskeren selv er kristen og ønsker et kristent herredømme eller noe slikt.

Edit igjen: Sier ikke at jeg er enig med deg i linken din - og tar i hvert fall ikke stilling til det her ;)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha trodde emnet var dødt, men her stormer det må med samtaler og mildere krangling

Men igjen: dette er underholdning. Dropp realisme og husk at alle er like verdt. Dette er ikke en moralsk leksjon fra søndagskolen, dette er underholdning. Alternativt kan det være et speil av samfunnet vi lever i.

Vi mennesker har jo som regel en tendens til å velge de som er best, og bli venner med de som har best karakter på skolen, mest penger osv. Vi vil liksom ikke ha de som er middels. Sånn filosofisk sett.

en annen grunn til at jeg velger Kristendom ergo religion, er fordi jeg føler at det burde bli mer av i media. Jeg føler også at det er på tide å lage en kul voldelig fortelling med kristendom, istedet for slike sukkersøte passifistiske kristne filmer som Left Behind osv

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg kanskje ikke forstår er om dette skal være et spill hvor ateister og kristne settes opp mot hverandre, eller om den kristne skal være den "gode" som redder alle og en hver - og hvorfor i så fall er det viktig at denne er kristen?

sorry for muligens dobbeltpost nå om noen ikke har postet før meg

handlingen er Moderne Kristen vs Fanatisk Kristen (gammeldags). Jeg føler det ville blitt ekstremt kontroversielt og dårlig mottat om det hadde handlet om Kristne vs Ateisme .Bedre at begge er på samme lag.......ehehe på en måte. Btw, takk for at du oppfører deg diplomatisk og usarkastisk :D

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

sorry for muligens dobbeltpost nå om noen ikke har postet før meg

handlingen er Moderne Kristen vs Fanatisk Kristen (gammeldags). Jeg føler det ville blitt ekstremt kontroversielt og dårlig mottat om det hadde handlet om Kristne vs Ateisme og vs. Bedre at begge er på samme lag.......ehehe på en måte. Btw, takk for at du oppfører deg diplomatisk og usarkastisk :D

Jeg syns kloning er veldig spennende, så håper du bygger videre på den delen :) Spill er vel generelt artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...