Gå til innhold

Avik på stoffskifte, så tilbake til normalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For to år siden testet jeg stoffskifte hos legen og jeg hadde unormale verdier. 6 uker senere tok jeg en ny test og de var tilbake til normalt.

I fjor tok jeg ny prøve av stoffskifte som var unormale, men igjen var de tilbake til normalt noen uker senere. (Avviket var så stort at dersom det ikke hadde gått tilbake til normalt hadde jeg blitt satt på medisin, husker ikke om det var for høyt eller lavt)

Jeg lurer på om det kan være noe galt her som kan fikses på. Jeg har vært sliten i tre år, har dårlig konsentrasjon og magen har vært ganske merkelig. Spesielt når magen er dårlig blir jeg nedstemt, tiltaksløs og sexlysten forsvinner. Dette er ganske frustrerende og jeg har begynt å lure på om jeg burde gå til legen igjen, eller om jeg bare må akseptere at jeg har fluktuerende nivåer?

Men hva skal man i så fall si? Legen visste ikke hvorfor nivåene gikk opp og ned



Anonymous poster hash: d63cc...7db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problem. Trodde legen kunne gi svar, om det er noen vitaminmangel som gjør det.

Mitt er plutselig normalt også lavt. Er ikke gravid. Skal ta medisin - skal ikke.



Anonymous poster hash: 2b53e...c74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har lavt stoffskifte innimellom. Kosthold, mosjon og søvn påvirker og stoffskiftet.



Anonymous poster hash: da714...261
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du normalt jernlager da du oppdaget dette?



Anonymous poster hash: da714...261
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testintervallene virker noe langt fra hverandre. Du må teste oftere i en periode for å unngå at du bare tester på "ytterpunktene". Synes det er pussig at legen din bare lar det gå hvis du klager på at du er sliten samtidig som du har flere avvikende tester.

Kanskje du kan spørre han om å teste deg over en periode med litt høyere testfrekvens? Det er viktig at testene gjøre med like forhold hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testintervallene virker noe langt fra hverandre. Du må teste oftere i en periode for å unngå at du bare tester på "ytterpunktene". Synes det er pussig at legen din bare lar det gå hvis du klager på at du er sliten samtidig som du har flere avvikende tester.

Kanskje du kan spørre han om å teste deg over en periode med litt høyere testfrekvens? Det er viktig at testene gjøre med like forhold hver gang.

Hva mener du med at testene må gjøres med like forhold hver gang? Tidspunkt ( klokkeslett, syklus..? )

Anonymous poster hash: da714...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med at testene må gjøres med like forhold hver gang? Tidspunkt ( klokkeslett, syklus..? )

Anonymous poster hash: da714...261

Ja. Avtal med legen hva som er relevant i forhold til måltider, kaffe, etc

En vil jo gjerne teste det litt oftere enn en gang i måneden da. Flere dager på rad, eller tilsv.

Dette må du avtale med legen. Høre hva vedkommende synes. Målet er jo å unngå at man måler på tidspunkter hvor man enten ligger naturlig høyt eller lavt i forhold til referanseverdien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg den du svarte sist, men takk til deg og dere andre som har svart.

Jeg har spist lite i det siste pga dårlig mage, så venter noen uker og går kanskje tilbake til legen og spør om det kan undersøkes mer. Vet ikke om jeg husket å si at jeg var sliten hele tiden ifjor.

Jeg må i tenkeboksen



Anonymous poster hash: d63cc...7db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...