Gå til innhold

4 stk rugsprø til frokost - er det mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rugsprø er de helt, helt tynne knekkebrødene. Men føler likevel at 4 stk er for mye, selv med magert pålegg :sjenert:



Anonymous poster hash: 6d832...8fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det utgjør bare 140 kcal, så mye er det ikke. Men det er lite mettende da? Hva med å bruke et fyldigere pålegg, som egg? :) eller avokado? Da får du i deg skikkelig mat i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugsprø er de helt, helt tynne knekkebrødene. Men føler likevel at 4 stk er for mye, selv med magert pålegg :sjenert:

Anonymous poster hash: 6d832...8fb

Føler du at det er for mye fordi du skal ned i vekt og er redd for å overspise, eller blir du mett, og klarer ikke å få i deg alle skivene? Er du ved god helse, holder det sikkert å spise det du orker, og droppe de skivene du ikke får i deg. Ellers synes jeg julie90 sine tips er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger jo helt og fullt av hva målet ditt er. For meg ville det vært altfor lite.

Anonymous poster hash: 4170c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Men du vil mest sannsynlig bli mettere av å f.eks spise 1 dl havregryn, som tilsvarer 150 kcal. ;)

Anonymous poster hash: 78ebb...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å gå opp i vekt og derfor redd for å overspise.

Takk for alle råd:) Egg og avokado er veldig godt som pålegg:)



Anonymous poster hash: 6d832...8fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Jeg er redd for å gå opp i vekt og derfor redd for å overspise.

Takk for alle råd:) Egg og avokado er veldig godt som pålegg:)

Anonymous poster hash: 6d832...8fb

Alder, høyde og vekt?

Hvorfor er du redd for å gå opp i vekt og redd for å starte å overspise (overspise i forhold til hva da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder, høyde og vekt?

Hvorfor er du redd for å gå opp i vekt og redd for å starte å overspise (overspise i forhold til hva da?)

30 år. 170 cm og 77 kg, og vekta er grunnen til at jeg er redd for å legge på meg. Jeg har vært ganske så mye mer overvektig før, og må passe på.

Anonymous poster hash: 6d832...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

30 år. 170 cm og 77 kg, og vekta er grunnen til at jeg er redd for å legge på meg. Jeg har vært ganske så mye mer overvektig før, og må passe på.

Anonymous poster hash: 6d832...8fb

Et voksent menneske, ofte greit å få ting litt på plass først ;)

Har du funnet et antall kcal du bør ligge på?

Ellers kan jeg stille meg bak tipset om bl.a. avocado, som riktignok er energirikt, men som også gir deg en metthetsfølelse som varer lenge.

Havregryn er også smart slik sett.

Poenget blir å finne matvarer som gjør at du holder deg mett lenge, som gir deg det næringsbehovet og de vitaminer og mineraler kroppen din har behov for, og som er påvirker blodsukkernivået ditt langsomt og over tid slik at du unngår de store opp og ned turene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et voksent menneske, ofte greit å få ting litt på plass først ;)

Har du funnet et antall kcal du bør ligge på?

Ellers kan jeg stille meg bak tipset om bl.a. avocado, som riktignok er energirikt, men som også gir deg en metthetsfølelse som varer lenge.

Havregryn er også smart slik sett.

Poenget blir å finne matvarer som gjør at du holder deg mett lenge, som gir deg det næringsbehovet og de vitaminer og mineraler kroppen din har behov for, og som er påvirker blodsukkernivået ditt langsomt og over tid slik at du unngår de store opp og ned turene.

Jeg forbrenner ca 1900 kcal pr. dag i følge diverse formler. Jeg er lite fysisk aktiv.

Jeg må minst ha i meg 1500-1600 kcal.

Så målet er vel et sted mellom 1500-1900 kcal pr. dag. Spiser jeg mer enn 1900 kcal er jeg redd det resulterer i vektoppgang, ikke ønskelig:)

Jeg teller ikke lenger kalorier (man blir så lei), men prøver å være litt forsiktig.

Anonymous poster hash: 6d832...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbrenner ca 1900 kcal pr. dag i følge diverse formler. Jeg er lite fysisk aktiv.

Jeg må minst ha i meg 1500-1600 kcal.

Så målet er vel et sted mellom 1500-1900 kcal pr. dag. Spiser jeg mer enn 1900 kcal er jeg redd det resulterer i vektoppgang, ikke ønskelig:)

Jeg teller ikke lenger kalorier (man blir så lei), men prøver å være litt forsiktig.

Anonymous poster hash: 6d832...8fb

Rugsprø har lite kalorier, og metter ganske lite.

Prøv heller å holde deg til faste måltider som utgjør omlag de 18-1900 kcal du trenger på inaktive dager.

Avocado er ganske kaloririkt, havregryn forsåvidt også.

Men disse to matvarene gir deg utrolig mye bra næring.

Om du tåler melkeprodukter hadde jeg mye heller spist cottage cheese/skyr/gresk yoghurt fremfor noen stusselige Rugsprø og toppet det med bær e.l.

Sånn for avveksling. Eller lage eggerøre etc.

Jeg velger heller hente karbohydrater fra havregryn enn Rugsprø, det metter mye lengre og er kjempesunt for helsa.

Livet som konstant sulten er stusselig, lev heller godt med 5 kg mer enn idag og samtidig spis sunt, men nok.

Ikke kast bort livet på å gå sulten og med dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: 014c9...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det utgjør bare 140 kcal, så mye er det ikke. Men det er lite mettende da? Hva med å bruke et fyldigere pålegg, som egg? :) eller avokado? Da får du i deg skikkelig mat i tillegg.

Pass på at man ikke overstiger kvoten av enkelte matvarer. Fire rugsprø om dagen er ok. Men fire yoghurter om dagen er altfor mye ;)

(Beklager avsporing)

Endret av amadine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...