Gå til innhold

Slimete avføring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stod opp og dro på skole i dag tidlig som vanlig, men dro hjem pga sterk hodeverk (som jeg har hatt 1 døgn) og vond mage.

Jeg går på medisiner der en vanlig bivirkning er hodeverk, så trenger ikke bety noe. Uansett kom jeg hjem og oppdaget at avføringen var veldig slimete. Har aldri opplevd dette før. Og magesmertene går ikke over så jeg har kommet meg i senga igjen. Er det farlig? Må jeg oppsøke lege med en gang eller kan jeg se det an et par dager?

Anonymous poster hash: 74858...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.



Anonymous poster hash: 74858...fe2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pellepirat

Hadde nok avventet noen dager, for å se det an. Har man mageproblemer, smerter osv, så kan den jo bare være i ulage. Da kan jo farge, form, fasong osv være annerledes.

Vedvarer smertene og/eller slimete avføring må du oppsøke lege.

Det er jo f.eks et symptom på enkelte magesykdommer (ulcerøs kolitt, chrons osv). Men ta nå ikke sorgene på forskudd, det trenger absolutt ikke være noe galt, men det er jo bra du er obs på det og kan følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok avventet noen dager, for å se det an. Har man mageproblemer, smerter osv, så kan den jo bare være i ulage. Da kan jo farge, form, fasong osv være annerledes.

Vedvarer smertene og/eller slimete avføring må du oppsøke lege.

Det er jo f.eks et symptom på enkelte magesykdommer (ulcerøs kolitt, chrons osv). Men ta nå ikke sorgene på forskudd, det trenger absolutt ikke være noe galt, men det er jo bra du er obs på det og kan følge med.

Jeg var på do en gang til nå og det kom en slimklump som var blodfarget! Men er ikke helt sikker på om den kom fra vagina eller rumpa denne gang, men er redd og usikker, men jeg har ikke tid til lege og styr akkurat nå. Må ihvertfall vente til onsdag. Tror du det går bra?

Anonymous poster hash: 74858...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå nå til legen med en gang. Særlig siden du oppdaget blod i tillegg til slim og har magevondt. Jeg tenker automatisk på ulcerøs kolitt som jeg selv har, men det kan godt bare være en vanlig betennelse. Ikke vits å ta sorgene på forskudd nei, men det er heller ikke symptom å spøke med. Om det feks er en kronisk tarmsykdom så er det jo bedre jo tidligere det blir oppdaget og du kan begynne på medisinering. Jeg hadde ikke gamblet sånn med min egen helse.

Fargen og formen på avføringen kan gjerne også si noe om hva det kan være. Er form og farge normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pellepirat

Som lillsunshine sier, hvis du har vondt og går rundt og er redd og bekymret er det jo best å snakke med en lege så fort som mulig. Hadde nok gjort det selv. Det går nok bra å vente til onsdag hvis du vil det og føler det går greit. (Har selv ulcerøs kolitt, det er ikke en direkte farlig sykdom. Det er mest det ubehaget ved å ha det). Det kan jo være noe annet (og hvis det kommer fra vagina så er det jo noe helt annet, og da har jeg ikke anelse hva det er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som lillsunshine sier, hvis du har vondt og går rundt og er redd og bekymret er det jo best å snakke med en lege så fort som mulig. Hadde nok gjort det selv. Det går nok bra å vente til onsdag hvis du vil det og føler det går greit. (Har selv ulcerøs kolitt, det er ikke en direkte farlig sykdom. Det er mest det ubehaget ved å ha det). Det kan jo være noe annet (og hvis det kommer fra vagina så er det jo noe helt annet, og da har jeg ikke anelse hva det er).

Det er helt avhengig av omfanget til sykdommen, og det regner jeg med du vet selv. Noen blir faktisk ganske hardt rammet og kan få følgesykdommer, så den er ikke ufarlig. Men den varierer i stor grad, og noen, som meg, har ganske milde symptomer og kan leve godt med det i hverdagen. Det er det en god grunn til også, sykdommen ble oppdaget ved et tidlig stadie, kun noen få cm inn i endetarmen. Desto synest jeg det er viktigere at TS bare tar den turen til legen først som sist. Det kan være helt ufarlig, men da har man iallfall sjekket seg. Symptomene er legesak, bedre å få sjekket en gang for mye en for lite. Når det er sagt begynte symptomene mine med blod og ikke slim. Slimet kom senere. Men slim generelt er vel et tegn på en betennelsesstilstand en plass i tarmene og med tilleggssymptom som magevondt så har man en god grunnt il ås jekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå nå til legen med en gang. Særlig siden du oppdaget blod i tillegg til slim og har magevondt. Jeg tenker automatisk på ulcerøs kolitt som jeg selv har, men det kan godt bare være en vanlig betennelse. Ikke vits å ta sorgene på forskudd nei, men det er heller ikke symptom å spøke med. Om det feks er en kronisk tarmsykdom så er det jo bedre jo tidligere det blir oppdaget og du kan begynne på medisinering. Jeg hadde ikke gamblet sånn med min egen helse.

Fargen og formen på avføringen kan gjerne også si noe om hva det kan være. Er form og farge normalt?

Leste på internett at slimete avføring kan komme av irritabel tarm. Jeg har irritabel tarm medfødt. Nå har jeg ikke så vondt i magen, og det virket som det slimete blodet kom fra vagina, så da er det ihvertfall eventuelt "bare" slimete avføring. Avføringen ellers er helt normal, men hyppig.

Som lillsunshine sier, hvis du har vondt og går rundt og er redd og bekymret er det jo best å snakke med en lege så fort som mulig. Hadde nok gjort det selv. Det går nok bra å vente til onsdag hvis du vil det og føler det går greit. (Har selv ulcerøs kolitt, det er ikke en direkte farlig sykdom. Det er mest det ubehaget ved å ha det). Det kan jo være noe annet (og hvis det kommer fra vagina så er det jo noe helt annet, og da har jeg ikke anelse hva det er).

Hvis det kom fra vagina noe jeg tror nå er det vel bare rester etter menstruasjon og ikke farlig i det hele tatt.

-TS

Anonymous poster hash: 74858...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...