Gå til innhold

Sopp, men Diflucan og Canesten virker ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen medisinkyndige her?

Jeg har i over en måned gått på antibiotika (Doxylin) pga en infeksjon i øyelokkene. Pga dette har jeg føtt soppinfeksjon i underlivet (har hatt det før, ingen tvil). Det klør, svir og det er litt blod på toalettpapiret når jeg tørker meg fordi slimhinnene er så såre. Det er veldig ubehagelig.

Jeg tok for fire dager siden Diflucan (har liggende nettopp fordi jeg lett får sopp) samtidig som jeg smurte meg med Canesten. Det virket ikke, og jeg tok en ny Diflucan-tablett i går. Har også forsøkt naturell yogurt innimellom.

Diflucan har virket tidligere. Men hva gjør man om det ikke virker? Og ikke Canesten heller? Finnes det soppmidler utover dette (er allergisk mot Pevaryl)?

Anonymous poster hash: 980af...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg avslutter antibiotikakuren, for det går jo ikke med de bivirkningene...

Anonymous poster hash: 980af...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen og få f.eks langtidsbehandling med diflucan. Du skal ikke ta reseptbelagte medikamenter uten å ha rådført deg med lege først selv om du har fått dette før.

Du må også rådføre deg med lege før du slutter på antibiotika.



Anonymous poster hash: 637b9...5bf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Ta kontakt med legen, er han som vet best.

Men generelt smør videre med canesten nedentil, og ikke kutt antibiotikakuren.

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd. Skal høre med legen, ja :)

Anonymous poster hash: 980af...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen din når kontoret åppner. Antibiotikaen bør du ikke slutte med uten videre, og der finnes andre soppmidler, på resept.

Husk ved neste antibiotikakur å opplyse om sopp problemer og spør om de kan finne en annen medisin enn den du nå har fått.

Anonymous poster hash: d7e6d...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, IKKE avslutt antibiotika kuren. Da kan det bli liggende og "ulme" og kommer tilbake mye kraftigere. Fått pepper fra legen mange ganger fordi jeg har avsluttet kur. Det skal man ikke gjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger nok en langtidsbruk av Diflucan, det får du av legen din.



Anonymous poster hash: 008e7...55d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen og få f.eks langtidsbehandling med diflucan. Du skal ikke ta reseptbelagte medikamenter uten å ha rådført deg med lege først selv om du har fått dette før.

Du må også rådføre deg med lege før du slutter på antibiotika.

Anonymous poster hash: 637b9...5bf

Man får kjøpt diflucan uten resept nå. Men er enig med deg i at det ikke bør brukes ukritisk uten kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen din når kontoret åppner. Antibiotikaen bør du ikke slutte med uten videre, og der finnes andre soppmidler, på resept.

Husk ved neste antibiotikakur å opplyse om sopp problemer og spør om de kan finne en annen medisin enn den du nå har fått.Anonymous poster hash: d7e6d...fa7

Takk for råd. Vet du hva de andre soppmidlene heter?

Anonymous poster hash: 980af...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, IKKE avslutt antibiotika kuren. Da kan det bli liggende og "ulme" og kommer tilbake mye kraftigere. Fått pepper fra legen mange ganger fordi jeg har avsluttet kur. Det skal man ikke gjøre!

Ja, jeg vet at det kan være sånn. Har snakket med lege i dag, og fått beskjed om at det var greit å kutte ut antibiotika. Har gått på det lenge allerede, og det er sterke greier. Takk for råd fra deg også. :)

Anonymous poster hash: 980af...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...