Gå til innhold

Dersom du ikke har det fra du ble født av, er det unaturlig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som prøver eller har forandret kroppen ved kosmetiske operasjoner, overdreven slanking, trening,, innjekskjoner av botox eller annet.

Skjønner dere hva dere egentlig holder på med ?

Dere prøver å forandre noe som er 100% naturlig, noe som er ment å være slik det allerede er, noe som gjør deg til deg. Dere etterligner retusjerte modeller og kjendiser.

Er sannheten den at du ikke har nok selvtillit til å bli boende i kroppen du allerede har fått utlevert i livet ?

Og nei, det handler ikke om å ta vare på kroppen sin med sunt kosthold og litt mosjon...... eller kosmetisk kirugi etter alvorlig sykdom eller ulykke.

Har dere egentlig en god grunn for å holde på slik ?

Tør du blottlegge dine innerste følelser om hvorfor du egentlig ikke er bra nok ?



Anonymous poster hash: 45765...983
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har fordommer. Og generaliserer.

I min familie er det arvelig med store poser under øynene. Etter å ikke ha fått 3 jobber som jeg var meget godt kvalifisert til, fikk jeg høre i etterkant at årsaken var at jeg så veldig sliten ut. Jeg var uthvilt og følte meg fresh på alle jobbintervjuene. En av sjefene som intervjuet meg på den ene jobben, mente at jeg sannsynligvis festet ganske hardt. Og derfor ikke passet inn hos dem.

Jeg opererte bort posene under øynene.

Det var ikke for å ligne en modell eller en kjendis.



Anonymous poster hash: 1c820...e72
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fordommer og generaliserer kraftig, slik som vedkommende over meg også skriver.



Anonymous poster hash: 38e08...eb3
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fordommer. Og generaliserer.

I min familie er det arvelig med store poser under øynene. Etter å ikke ha fått 3 jobber som jeg var meget godt kvalifisert til, fikk jeg høre i etterkant at årsaken var at jeg så veldig sliten ut. Jeg var uthvilt og følte meg fresh på alle jobbintervjuene. En av sjefene som intervjuet meg på den ene jobben, mente at jeg sannsynligvis festet ganske hardt. Og derfor ikke passet inn hos dem.

Jeg opererte bort posene under øynene.

Det var ikke for å ligne en modell eller en kjendis.

Anonymous poster hash: 1c820...e72

Jeg setter fokus på et stort problem i vårt samfunn. Jeg sier det rett ut, det er en uting at mennesker fikser på seg selv slik at vi glemmer hva som er naturlig, at det falske er det normale, og at man ikke vet hvordan det å bli litt eldre ser ut. Det er helt greit og normalt at man feks har poser under øynene.

Dersom det stemmer det som du skriver her, har du vært utsatt for diskriminering - ditt utseende har ingenting å si for dine jobbkvalifikasjoner. Dersom du fikk høre dette fra en potensiell arbeidsgiver hadde du jo all mulighet til å si hva du syns om det. Fikk du forresten operasjon fra det offentlige eller private ?

Hilsen ts

Anonymous poster hash: 45765...983

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanking og trening og? Er man 100% naturlig hvis man veier 100 kg, men om man slanket seg ned til 70 kg så er man ikke lenger naturlig? Man er da ikke født overvektig.

Anonymous poster hash: d545f...33a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter fokus på et stort problem i vårt samfunn. Jeg sier det rett ut, det er en uting at mennesker fikser på seg selv slik at vi glemmer hva som er naturlig, at det falske er det normale, og at man ikke vet hvordan det å bli litt eldre ser ut. Det er helt greit og normalt at man feks har poser under øynene.

Dersom det stemmer det som du skriver her, har du vært utsatt for diskriminering - ditt utseende har ingenting å si for dine jobbkvalifikasjoner. Dersom du fikk høre dette fra en potensiell arbeidsgiver hadde du jo all mulighet til å si hva du syns om det. Fikk du forresten operasjon fra det offentlige eller private ?

Hilsen ts

Anonymous poster hash: 45765...983

Hvorfor er dette da helt greit og normalt? Det er jo fortsatt like unaturlig som en hvilken som helst annen kosmetisk operasjon.

Det er ulike grunnlag for hvorfor enkelte legger seg under kniven. Du klarer selvsagt ikke å se dette med dine fordommer og generaliseringer. Åpne opp øynene dine litt i stedet for å komme med dine forutinntatte holdninger. Jeg tror absolutt ikke på at du er åpen for gode grunnlag her, men heller søker etter et sted for du kan få ut tankene dine om at dette er ødeleggende.

Anonymous poster hash: 38e08...eb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner poenget til TS. Det kan virke generaliserende på måten det blir skrevet på ja, men jeg er helt enig i at det er trist at mange ikke klarer å leve med at de har små lepper, litt små pupper, en liten bul på nesen osv. Bare fordi media sier at det ikke er sånn du skal se ut for å være pen....

Inngrep som blir gjort på et godt og sterkt grunnlag av at det er noe som går ut over livet ditt, det er noe helt annet. Og da mener jeg ikke som i at "Ånei, jeg har ikke lepper som angelina jolie" osv, men der hvor man faktisk ikke får jobb, eller man er flat som ei fjøl og ikke klarer å leve med det.

Man MÅ ikke operere alle sider av utseendet for å se mest mulig ut som en barbiedukke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Du har fordommer og generaliserer kraftig, slik som vedkommende over meg også skriver.

Anonymous poster hash: 38e08...eb3

Jeg legger merke til at du ikke svarer på det som ts spør om her. Du begrunner heller ikke ditt synspunkt. Det kan godt være at ts generaliserer og / eller har fordommer. Du tilfører ikke noe til debatten.

Selv syns jeg tema er aktuelt og ts har gode synspunkter. Ting har gått for langt. I tilfellet med personen som påstår at hun ikke fikk jobb p.g.a poser under øynene, så skulle ikke det han noe å si for hvorvidt man får en jobb eller ikke - dersom dette stemmer så har jo ts et godt poeng - anonym bruker som hadde poser under øynene bidrar til å opprettholde dette. Hun velger å være en del av problemet i stedet for en del av løsningen.

Selv har jeg ikke foretatt noen kosmetiske inngrep eller er sykelig opptatt av trening. Jeg er personlig opptatt av å holde meg sunn og frisk for å ha et bra liv, innenfor helt greie grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanking og trening og? Er man 100% naturlig hvis man veier 100 kg, men om man slanket seg ned til 70 kg så er man ikke lenger naturlig? Man er da ikke født overvektig.

Anonymous poster hash: d545f...33a

Vel, nå er det jo slik at overvekt er mest genetisk betinget. Selvsagt bestemmer trening og matinntak også en stor rolle.

Jeg synes slike tråder er så latterlige. Hva er egentlig naturlig? Er det genene dine tilsier naturlig? For hvis så er jo for eksempel også arvelig kreft og andre arvelige sykdommer også naturlig og er noe som ikke burde behandles (ifølge TS sitt synspunkt).

Anonymous poster hash: 38e08...eb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanking og trening og? Er man 100% naturlig hvis man veier 100 kg, men om man slanket seg ned til 70 kg så er man ikke lenger naturlig? Man er da ikke født overvektig.

Anonymous poster hash: d545f...33a

Da bør du lese hovedinnlegget en gang til. At du velger å tolke mitt innlegg som om det gjelder deg for bli ditt problem.

Jeg skrev: "Og nei, det handler ikke om å ta vare på kroppen sin med sunt kosthold og litt mosjon...... eller kosmetisk kirugi etter alvorlig sykdom eller ulykke."

hilsen ts

Anonymous poster hash: 45765...983

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til at du ikke svarer på det som ts spør om her. Du begrunner heller ikke ditt synspunkt. Det kan godt være at ts generaliserer og / eller har fordommer. Du tilfører ikke noe til debatten.

Selv syns jeg tema er aktuelt og ts har gode synspunkter. Ting har gått for langt. I tilfellet med personen som påstår at hun ikke fikk jobb p.g.a poser under øynene, så skulle ikke det han noe å si for hvorvidt man får en jobb eller ikke - dersom dette stemmer så har jo ts et godt poeng - anonym bruker som hadde poser under øynene bidrar til å opprettholde dette. Hun velger å være en del av problemet i stedet for en del av løsningen.

Selv har jeg ikke foretatt noen kosmetiske inngrep eller er sykelig opptatt av trening. Jeg er personlig opptatt av å holde meg sunn og frisk for å ha et bra liv, innenfor helt greie grenser.

Ikke det?

Hvorfor er dette da helt greit og normalt? Det er jo fortsatt like unaturlig som en hvilken som helst annen kosmetisk operasjon.

Det er ulike grunnlag for hvorfor enkelte legger seg under kniven. Du klarer selvsagt ikke å se dette med dine fordommer og generaliseringer. Åpne opp øynene dine litt i stedet for å komme med dine forutinntatte holdninger. Jeg tror absolutt ikke på at du er åpen for gode grunnlag her, men heller søker etter et sted for du kan få ut tankene dine om at dette er ødeleggende.

Anonymous poster hash: 38e08...eb3

Vel, nå er det jo slik at overvekt er mest genetisk betinget. Selvsagt bestemmer trening og matinntak også en stor rolle.

Jeg synes slike tråder er så latterlige. Hva er egentlig naturlig? Er det genene dine tilsier naturlig? For hvis så er jo for eksempel også arvelig kreft og andre arvelige sykdommer også naturlig og er noe som ikke burde behandles (ifølge TS sitt synspunkt).

Anonymous poster hash: 38e08...eb3

Det er forståelig at TS synes kosmetiske inngrep er en uting, men å argumentere det med at man "prøver å forandre noe som er 100% naturlig, noe som er ment å være slik det allerede er, noe som gjør deg til deg" er ganske ute på viddene etter min mening. Aldring er for eksempel noe som er helt naturlig, men aldring spiller også en vesentlig rolle i forhold til kreft. Derfor synes jeg det blir merkelig å bruke dette argumentet for å forklare at noe ikke er bra.

Etter min mening er dette et problem, men ikke på grunn av det TS skriver.

Anonymous poster hash: 38e08...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette da helt greit og normalt? Det er jo fortsatt like unaturlig som en hvilken som helst annen kosmetisk operasjon.

Det er ulike grunnlag for hvorfor enkelte legger seg under kniven. Du klarer selvsagt ikke å se dette med dine fordommer og generaliseringer. Åpne opp øynene dine litt i stedet for å komme med dine forutinntatte holdninger. Jeg tror absolutt ikke på at du er åpen for gode grunnlag her, men heller søker etter et sted for du kan få ut tankene dine om at dette er ødeleggende.

Anonymous poster hash: 38e08...eb3

Vet ikke om vi snakker forbi hverandre her. Jeg sier ikke at å operer bort poser under øynene er normalt - at det er et normalt inngrep å gjøre. Jeg sier at det er normalt å ha poser under øynene, det skjer med mange av oss, noen før andre, som en naturlig del av at kroppen forandrer seg.

Når det gjelder å være åpen for andres meninger så er jo det grunnleggende i en diskusjon eller ? Jeg har heller ikke skrevet at det vi diskuterer er ødeleggende, men mener at det er unaturlig og et gjerne et sykdomstegn at mennesker i vår tid går ekstremt langt for å få et "perfekt" utseende- et utseende som ikke er naturlig.

Hilsen ts

Anonymous poster hash: 45765...983

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner godt hva jeg gjør og etterligner ikke andre. Fordi jeg synes det så fælt ut og nå er det mye bedre :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Woo-Hoo!

Ja, jeg skjønner godt hva jeg gjør og etterligner ikke andre. Fordi jeg synes det så fælt ut og nå er det mye bedre :laugh:

Spørsmålet er hvem som har fortalt deg at du ikke ser bra nok ut slik du var i utgangspunktet... det kommer ikke av seg selv. Vi er alle produkter av arv og miljø. Noen eller noe har skapt et ideal som du retter deg etter, enten du tør innrømme det selv eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hvem som har fortalt deg at du ikke ser bra nok ut slik du var i utgangspunktet... det kommer ikke av seg selv. Vi er alle produkter av arv og miljø. Noen eller noe har skapt et ideal som du retter deg etter, enten du tør innrømme det selv eller ikke.

Tilbakemeldingene har vært at jeg ser veldig trøtt ut og jeg så det selv, så jeg justerte litt på det. Ingenting blir perfekt, men det er litt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk må få gjøre som de vil. Men synes det er dumt når noen har komplekser for at de ikke ser ut som retusjerte modeller. Modellene ser jo ikke slik ut på ordentlig en gang? Selv med operasjoner! Synes også det er dumt når de opererer seg fordi typen vil, for å bli populær, eller for å fremme "karrieren". At noen vil operere en veldig skjemmende nese de har blitt mobbet for skjønner jeg (selv om det egentlig ikke burde være slik). Og om man er farlig overvektig og ikke klarer å gå ned i vekt, så skjønner jeg at de tar operasjon. Og øyelokkoperasjoner for å faktisk kunne se. Brystreduksjon pga sterke ryggsmerter. Men når pene mennesker tar operasjon for å bli "penere", fordi photoshopbildene (eller typen, eller "vennene") sier at de er stygge, det er uendelig trist.

Endret av Jade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ei venninne som jeg kvittet meg med, som satt og så på før- og etter-bilder av ei som hadde tatt silikon. "Se da, så små pupper hun hadde der!" sa hun mens hun så på før-bildet. "Det er jo sånn jeg ser ut, det er jo helt naturlig" sa jeg. Da presterte hun å fortsette med "Men det ser jo ut som det er mannepupper, bare brystmusklene liksom!"

Har ikke angret ett sekund på at jeg kutta henne ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som prøver eller har forandret kroppen ved kosmetiske operasjoner, overdreven slanking, trening,, innjekskjoner av botox eller annet.

Skjønner dere hva dere egentlig holder på med ?

Dere prøver å forandre noe som er 100% naturlig, noe som er ment å være slik det allerede er, noe som gjør deg til deg. Dere etterligner retusjerte modeller og kjendiser.

Er sannheten den at du ikke har nok selvtillit til å bli boende i kroppen du allerede har fått utlevert i livet ?

Og nei, det handler ikke om å ta vare på kroppen sin med sunt kosthold og litt mosjon......

Har dere egentlig en god grunn for å holde på slik ?

Tør du blottlegge dine innerste følelser om hvorfor du egentlig ikke er bra nok ?

Anonymous poster hash: 45765...983

Jeg er enig med deg på noen områder, men jeg vil ikke sette sykdom og ulykker som eneste unntak.

Selv har jeg hengende øyelokk i en slik grad at det går ut over synet.

Dette er ingen sykdom, det er ikke en konsekvens av en ulykke, og når jeg vurderer operasjon er det ikke av kosmetiske grunner, men av helsemessige årsaker.

Det samme gjelder for brystreduksjon. Noen har så store problemer med store bryster at de må foreta en operasjon for å få tilbake helsen.

Heller ikke dette går under sykdom eller ulykkes-kategorien.

Begge operasjoner har likevel en kosmetisk "bivirkning", selv om det ikke er dette som ligger til grunn.

Hvis noen ser at en operasjon kan bedre deres helse, fysisk eller psykisk ser jeg ikke det store problemet.

Men jeg mener at de kosmetiske kirurgene bør være flinkere til å vurdere årsaken som ligger bak ønsket om operasjon, om det er et ønske om at det ytre skal gjenspeile det indre, eller om en kosmetisk operasjon er et forsøk på å unngå å ta tak i sine problemer.

Jeg har sett flere tilfeller der "bare nesen blir bra, får jeg det bra", og så er det egentlig ikke nesen det er noe galt med, men den blir brukt som en unnskyldning for å unngå å ta tak i det virkelige problemet.

Ønsket om operasjon blir da et symptom på dypereliggende problemer, og en operasjon vil derfor ikke være en god løsning. Dette er kirurgene oppmerksomme på, og jeg vet om flere kirurger som nekter å operere på slikt grunnlag, men dessverre er det også mange som setter penger høyere enn etikk.

Anonymous poster hash: 2f6ab...d6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Woo-Hoo!

Jeg skjønner poenget til TS. Det kan virke generaliserende på måten det blir skrevet på ja, men jeg er helt enig i at det er trist at mange ikke klarer å leve med at de har små lepper, litt små pupper, en liten bul på nesen osv. Bare fordi media sier at det ikke er sånn du skal se ut for å være pen....

Inngrep som blir gjort på et godt og sterkt grunnlag av at det er noe som går ut over livet ditt, det er noe helt annet. Og da mener jeg ikke som i at "Ånei, jeg har ikke lepper som angelina jolie" osv, men der hvor man faktisk ikke får jobb, eller man er flat som ei fjøl og ikke klarer å leve med det.

Man MÅ ikke operere alle sider av utseendet for å se mest mulig ut som en barbiedukke.

Dersom man ikke får jobb fordi puppene er av en viss størrelse så er det ulovlig og diskriminerende. I tillegg, hvem vil jobbe for en arbeidsgiver som er opptatt av bryststørrelsen på de ansatte. Jeg mener fortsatt det går fint an å ha små bryster, se flott ut og leve et like godt liv, gjerne bedre, enn de som velger silikon.

Jeg er stolt over hva mamma gav meg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man ikke får jobb fordi puppene er av en viss størrelse så er det ulovlig og diskriminerende. I tillegg, hvem vil jobbe for en arbeidsgiver som er opptatt av bryststørrelsen på de ansatte. Jeg mener fortsatt det går fint an å ha små bryster, se flott ut og leve et like godt liv, gjerne bedre, enn de som velger silikon.

Jeg er stolt over hva mamma gav meg :danse:

Jeg siktet vel egentlig til sånne tilfeller som hun over her hvor posene under øynene gjorde at de trodde hun levde et særdeles utsvevende liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...