Gå til innhold

Oppkast av betakaroten?


Alja

Anbefalte innlegg

Jeg sliter en del med oppkast etter jeg begynte på betakaroten. Noen som har vært borti liknende? Tar anbefalt dose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dumt spørsmål, men tåler du gulrøtter?

Hvis du ikke tåler dem kan det forklare hvorfor du kaster opp av betakaroten.

Evt sjekk innholdsfortegnelsen, regner med at det er tabletter du tar, evt pulver? Det kan være du ikke tåler et av tillegg- eller hjelpestoffene så godt. Hvis du er laktoseintolerant kan du feks reagere på tabletter som har laktose som bindemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål, men tåler du gulrøtter?

Hvis du ikke tåler dem kan det forklare hvorfor du kaster opp av betakaroten.

Evt sjekk innholdsfortegnelsen, regner med at det er tabletter du tar, evt pulver? Det kan være du ikke tåler et av tillegg- eller hjelpestoffene så godt. Hvis du er laktoseintolerant kan du feks reagere på tabletter som har laktose som bindemiddel.

Jeg tåler gulrøtter ja, og er ikke allergisk mot noe så vidt jeg vet :vetikke: Tar tabletter ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det hende du nå har oppdaget at du er intolerant mot noe nå.

Som sagt, sjekk innholdsfortegnelsen på tablettpakka, les pakningsvedlegget om det eksisterer et og sjekk alle bivirkninger. Var det ikke noe pakningsvedlegg, slutt med tablettene med én gang og kontakt lege, ta da med tablettene for å få sjekket hva det egentlig er i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kvalme en vanlig bivirkning på betakaroten? Kanskje du da har liten toleranse for kvalme? :)



Anonymous poster hash: 3ceed...d3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplevde jeg også, så sluttet ganske raskt på de tablettene for å si det sånn... Jeg er heller ikke allergisk mot gulrøtter.

Anonymous poster hash: 7ab1e...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kastet også opp av dem, aner ikke hvorfor. Sluttet på dem og problemet forsvant ..😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på dagen tar du dem?
Jeg kan ikke ta kosttilskudd på morgen, men må vente til litt utover dagen, etter at jeg har spist. Kanskje samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du dem? Hvis du har høyere dose en anbefalt kan det være farlig. Er også større risiko for ulike kreftformer. Spist frukt med betakaroten i istedet!



Anonymous poster hash: ff1ed...f32
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på dagen tar du dem?

Jeg kan ikke ta kosttilskudd på morgen, men må vente til litt utover dagen, etter at jeg har spist. Kanskje samme problem?

Samme her.

Tar jeg det om morgenen blir jeg skikkelig kvalm, men tar jeg de før jeg legger meg går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har spydd har jeg tatt dem på tom mage. Går greit om jeg har spist, men kaster opp da også av og til..

Merkelige greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en gang betacaroten som inneholdt kobber eller noe(?) og da kastet jeg opp, eller var kvalm konstant. Nå går jeg betacaroten uten noen ekstra ingredienser så da går det fint :) kan være samme grunnen hos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg har spydd har jeg tatt dem på tom mage. Går greit om jeg har spist, men kaster opp da også av og til..

Merkelige greier..

Tar du de for brunfarge?

I såfall er det en merkelig prioritering når man kjenner skadevirkningene.

Anonymous poster hash: 71c1f...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter en del med oppkast etter jeg begynte på betakaroten. Noen som har vært borti liknende? Tar anbefalt dose..

Ja! Kaster opp hver eneste gang jeg tar en! Måtte slutte med dem. Gikk på dem i flere år før jeg reagerte. Oppkastet førte til betennelse i magen

Anonymous poster hash: 517db...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du de for brunfarge?

I såfall er det en merkelig prioritering når man kjenner skadevirkningene.

Anonymous poster hash: 71c1f...496

Tar de for brunfarge og sol eksem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De gangene jeg har spydd har jeg tatt dem på tom mage. Går greit om jeg har spist, men kaster opp da også av og til..

Merkelige greier..

Tror det står i pakningsvedlegget at man ikke skal ta de på tom mage. Jeg blir og forferdelig kvalm av å ta tablettene på tom mage, men det fungerer fett å ta de 1 time etter mat, og så i tillegg spise bittelitt etter å ta tatt tabletten, for å "pakke" den inn, hvis du skjønner hva jeg mener :fnise:

Anonymous poster hash: 21934...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det står i pakningsvedlegget at man ikke skal ta de på tom mage. Jeg blir og forferdelig kvalm av å ta tablettene på tom mage, men det fungerer fett å ta de 1 time etter mat, og så i tillegg spise bittelitt etter å ta tatt tabletten, for å "pakke" den inn, hvis du skjønner hva jeg mener :fnise:

Anonymous poster hash: 21934...28e

Jeg får ete som en gris da! Alt for brunfargen, haha😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg har opplevd det samme. Blir kvalm ca 30-60 min etter inntak. Får enten en forferdelig nysebyge, nyser kanskje 10 ganger og så går kvalmen over. Eller så må jeg kaste opp og spyr. Har byttet merke fra biopharma til solaray. Det hjalp for min del. Brukt den nye to dager nå og ikke merket noe. Derfor tror jeg det kan være noen av de andre stoffene jeg har reagert på, altså ikke betakarotenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...