Gå til innhold

Cyste på eggstokken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har fått beskjed om at dem har det? Jeg fikk beskjed om det i dag, og jeg gråter og gråter. De tok en blodprøve for å sikkerhets skyld, som gynekologen sa. Nå er jeg livredd!!!!!

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands

Jeg har fjernet cyster på eggstokkene, og det var veldig enkelt og greit. Ofte trengs det ikke å gjøres noe med heller så lenge de ikke plager deg. Hva er det som bekymrer deg? Dette kommer til å gå helt fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd for at det er kreft. Gynekologen sa at jeg ikke skulle bekymre meg og at den ikke så mistenkelig ut. Blodprøve tok han for å være helt sikker. Er det dette som ble gjort med deg også?

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Jeg er livredd for at det er kreft. Gynekologen sa at jeg ikke skulle bekymre meg og at den ikke så mistenkelig ut. Blodprøve tok han for å være helt sikker. Er det dette som ble gjort med deg også?

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Ja, de tok blodprøve, men denne er uansett usikker. Den var faktisk også forhøyet, men det var bare vanlige vanncyster. Slike cyster er veldig utbredt, mens eggstokkreft derimot er utrolig sjelden. Så lenge gynekologen sier at du ikke skal bekymre deg, så bør du heller ikke gjøre det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, men klarer ikke helt å slappe av før jeg får svar på blodprøven😪 Jeg skal på kontroll igjen i 3 mnd. Kjenner at alt skremmer meg veldig. Kanskje kontakte legen og be om fjerning av alt.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Jeg vet, men klarer ikke helt å slappe av før jeg får svar på blodprøven Jeg skal på kontroll igjen i 3 mnd. Kjenner at alt skremmer meg veldig. Kanskje kontakte legen og be om fjerning av alt.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Jeg fjernet mine samtidig med et annet inngrep, men det hadde ikke egentlig vært nødvendig. Vanligvis forsvinner de av seg selv, så det er ikke nødvendig å fjerne om du ikke er plaget altså. :)

Her er det veldig god info:

http://www.lommelegen.no/artikkel/cyster-p%C3%A5-eggstokkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Jeg er ikke plaget, bare psykisk. Jeg gråter og har katastrofetanker.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha cyster på eggstokkene er vanligvis ikke farlig. Rutinemessig sjekkes de for å sjekke om det likevel er noe, men jeg vil ikke tro det er grunn til bekymring. Vann-cyster på eggstokkene er veldig vanlig hos kvinner, og mange får det etter at de har vært gravide. Jeg vet imidlertid om ei som fikk det som 15-åring. Tror ikke du skal bekymre deg noe. At du går og tenker og fokuserer på det nå, gjør ikke situasjonen bedre. Finn noe helt annet, positivt, å konsentrere deg om så godt du kan. Snakk med venner, og finn på noe gøy, la hverdagen gå som normalt :) Det går nok bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg er så nervøs at jeg måtte ringe gynekologen og stille spørsmål. Han sa igjen at jeg ikke hadde grunn til å bekymre meg. Jeg kommer nok til å skrive her i løpet av helgen. Trenger ærlige svar, og håper dere kommer med det. Jeg burde kanskje stole på gynekologen da han sier at det ikke er grunn til bekymring. Faens hode og psyke!

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du blir bekymret når det er forandringer i kroppen, men som sagt så er det neppe noe du trenger å bekymre deg for. Høres ut som at du kan ha nytte av å snakke med en psykolog, for en slik angst kan være ganske hemmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg er så nervøs at jeg måtte ringe gynekologen og stille spørsmål. Han sa igjen at jeg ikke hadde grunn til å bekymre meg. Jeg kommer nok til å skrive her i løpet av helgen. Trenger ærlige svar, og håper dere kommer med det. Jeg burde kanskje stole på gynekologen da han sier at det ikke er grunn til bekymring. Faens hode og psyke!

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Stol på gynekologen. Han har vært borti dette før, og vet hva han snakker om-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til psykolog. Jeg er en liten hypokonder og tenker det verste med en gang. Men som noen sa til meg, så kan mange ha cyster uten å vite det. Men at de tilfeldigvis ser det hos gynekologen. Cysten behøver ikke å ha vært der lenge heller, fordi de tømmer seg.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på gynekologen. Han har vært borti dette før, og vet hva han snakker om-

Jeg prøver.......

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands

Takk. Jeg er ikke plaget, bare psykisk. Jeg gråter og har katastrofetanker.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Du må bare roe ned og tenke på noe annet. Sikkert ikke så lett når man har angst, men slike cyster er altså veldig vanlig. Tror det er noe sånt som 30 % som opplever det ila livet. Antagelig er det underrapportert også, pga alle de som ikke er plaget, og at det derfor ikke blir oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg hatt mange ganger! Aldri behøvd å operere dem bort, mine har forsvunnet av seg selv. Min gynekolog er meget rutinert, han hadde sett mange cyster i sitt liv og fikk meg veldig beroliget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har fått beskjed om at dem har det? Jeg fikk beskjed om det i dag, og jeg gråter og gråter. De tok en blodprøve for å sikkerhets skyld, som gynekologen sa. Nå er jeg livredd!!!!!

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Det er helt vanlig med såkalte vanncyster. Mange ganger sprekker disse av seg selv og det kan gjøre veldig vondt da. Disse er ufarlige. Ikke alltid de trengs og fjernes. mange har og disse uten man merker det. Ikke tenk det verste med en gang. Det er normalt og ta blodprøver.

Anonymous poster hash: 8e81f...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har googlet mye de siste timene, og leste at det er lett å se forskjell på cyste og svulst. Kan man ha kreft i en cyste? Mener jeg leste at det ikke var mulig, men husker ikke hvor jeg så det.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter og tenker bare at jeg er syk😢

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna google, der blir alt til hjernhinnebetennelse, svulst, AIDS og det som verre er. Som sagt, det virker som at disse tankene tar over i så stor grad at jeg synes du burde snakke med noen om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter og tenker bare at jeg er syk

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Og ha cyste er ikke en sykdom. Du tar alle sorgene på forskudd. De har jo ikke sagt til deg at det er mistanke om noe galt så skjønner ikke hvorfor du tenker automatisk på kreft. Hadde mistanken vært på det så hadde de reagert raskt.

Anonymous poster hash: 8e81f...8f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...