Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.


pusilus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oppdatert første innlegget i dagboken.

Nå er det natta i egen seng, var godt å komme hjem etter å ha bodd i koffert siden torsdag. Ikke kjekt å være på tur når man har mensen og smerter veldig lik en fødsel. Håper det bedrer seg på smertefronten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi to..... Sovnet såvidt i halv tre-tida, men så våknet lille igjen kl fire. Måtte sitte inne hos han (i to runder) i en time. Sovnet igjen kl fem, og kl hanv sju ville mannen at jeg skulle stå opp og lage matpakker! Tror ikke det...... Bråkebøtta kan gjøre det selv! Håper du får slappe av litt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyktet på stuen etter å ha dyttet Lita over til kjære, gjeste/hobbyrommet er okkupert av album stesj, og sovnet vel i halv tretiden jeg også. Ble litt søvn, men på langt nært nok. Jeg har underskudd nok, skulle ønske lita sov hele natten hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle virkelig ønske lille gjorde det også, men nå ser det ut til at han har lagt seg til vanen å våkne midt på natta... Skjønner ikke hvorfor det sånn helt plutselig, men satser på at det går like plutselig over!! Kanskje det er en sånn post-toårs-greie...?! Han er hvertfall veldig bestemt på at han skal sove senga mamma... Så da er det bra at mamma er like bestemt tilbake (i alle fall i natt..)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gjennomsliten, grusomt trøtt. Ikke bare er skjønne lita våken ene natten og våkner tidlig etter natten der på, men jeg klarer ikke å komme meg til sengs innen rimelig tid. Kjære er inne i en hektisk arbeidsperiode og jobber sene, sene kvelder. Jeg har jo lyst til å snakke med han ila dagen også, så da blir det til at jeg sitter oppe og venter i stedet for å krype til køys rundt halv-ti-ti når jeg er klar for sengen.

Lita er jo som kjent en skravlebøtte, og sier så masse rart og herlig for tiden om vennen i barnehagen og om deres søsken som hun kjenner. Her om dagen begynte hun på en lang utgreiing og noe som hadde hendt i bhg dagen før. "Mamma, veit du i barnehagen, Lita va ferdig å leike sei, plutselig va *pelle* der å villa spell med oss. Vi spella på trommer og venta på tur. Det va gøy mamma. *Pelle* e snill å flink" Dette var bare en brøkdel av det hele, det rant ut av henne. Så utrolig artig å få en litt større innsikt i banehagehverdagen hennes :hjerte: Barnehagen er utrolig priviligert som har en utdannet musikkpedagog tilgjengelig, me like :)

I dag da vi kjørte til barnehagen havnet vi mellom to vogntog til Litas store fryd " Mamma, mamma, ein lastebil foran for oss og ein lastebil bakått. Pappa kjøre på jobben først, før lastebilan, kjem heim te middag han. mmhmm. Lita i barnehagen og leik med vennan sin"

I dag skulle forøvrig vært siste dag før permisjonsstart, jeg ganske så trist og tafatt i dag. Har vært en tur på kafe med en venninne, var tungt å komme seg ut men godt når jeg var kommet meg avgårde selv om jeg var nok så fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, så flink Lita er til å snakke!! Lille er ikke på langt nær der enda... Det er veldig moro når man kan kommunisere og føre en mer eller mindre fornuftlig samtale med dem! :rodmer:

Skjønner godt at det er en spesiell dag for deg i dag. Fint at du kom deg ut på lufting, til tross for fraværenhet. Bare sunt! Kjedelig med menn som jobber så sent. Man vil jo gjerne snakke litt med dem også, selv om man burde legge seg. Får du slappet av litt på dagtid da? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er langt fremme på språk og kommunikasjon, det har vi fått høre fra flere hold. Venninnen hennes er like langt fremme, er utrolig artig å høre dem snakke sammen :fnise: Synes flere av de andre toåringene er veldig god på å snakke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Hadde vært morsomt å høre, to småjenter i skjønn forening! Lille her "lider" nok litt under at det er andre i huset som snakker hele tiden (mellomtass), så han slipper ikke alltid til! Men det er utrolig hva han plukker opp da... Hver morgen når alarmen ringer, sier han "Halv sju pappa! Stå opp lage frokost!!" :fnise: De er jo utrolig søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode Lille :)

Det er noe med det å få lov til å komme til med snakkingen, lita er ganske frempå så det er flere i bhg som ikke kom til før sommeren når hun var til stede. Ikke alltid alle voksne kommer til med henne heller :ler:

Skulle gjerne hørt hva jentene sa den dagen de "spilte" brettspil, det var 2958 plukk opp og det tok to voksne 30 min å rydde opp :skratte:

Vi ignorerte stillheten da den var der og nøt et rolig øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Da koste de seg nok ja!! Sikkert godt planlagt og utført med overlegg for å sette voksne i arbeid!

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål ang julegaver. Lita har 4 gode venner som jeg tenkte å hekle pannebånd til, to av disse har igjen fått småsøsken og det jeg lurer på er om jeg skal gi en liten ting til disse to minste? Blir ikke enig med meg selv. Jeg har argumenter for og i mot begge sider :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe... På den ene siden er det jo veldig hyggelig å g gaver til folk, både store og små, hvis du har anledning og ork til det! På den andre siden er det jo liksom Lita sine venninner og ikke småsøsknene som står på gavelista.. Nei, jeg tror jeg hadde sett an min egen entusiamse og funnet på noe lite til småsøsknene også. Trenger jo ikke være de store greiene heller, kanskje en liten hekleting, eller noe ferdigkjøpt småtteri... Men det er jo sikkert ingen av foreldrene der som forventer gaver til begge barna fra dere, så det blir jo ikke noe problem om du dropper det heller! ;)

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg får vel se det an når det nærmer seg tenker jeg ;) Akkurat nå har jeg nok med å tenke på at det blir jul i det hele tatt i år :-/

Har jo en niese på heving også som skal ha velkommen til verden gave i overgangen av året, skulle/burde ha laget noe til henne også men energien er ikke på topp der akkurat nå. Eldste niesen min har stordag også på slutten av året og jeg har lagt meg ut med et storprosjekt som jeg trodde jeg skulle klare å arbeide mye med da lillesøster flyttet inn i magen min tidligere i år, men der er jeg veldig på etterskudd. Bør nok kutte data for å ta igjen det tapte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her :klemmer:

Gi gaver til vennene hennes du ;) Jeg hadde blitt litt småstressa om Snuppa skulle fått gaver fra lillegutt sine venner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...