Gå til innhold

Motivasjonstråd Kayla Itsines BBG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I'm in! Er på uke 6 nå, og synes det går bra. Tung, men effektiv og morsom trening!

Begynner å merke resultater - har gått ned 2,5 kg siden jeg startet, så det er motivasjon i seg selv.

Hvor langt har du kommet, TS?

Og hey, det var mitt første innlegg her! ;)

Siden du bruker programmet, får man innføring i hvordan man gjør det. jeg lastet ned en gratis versjon og jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle gjøre hver circut ?

det skal visst ta ca en halv time, så setter du klokken på og gjør øvelsene i rekkefølge så mange ganger du kan i løpet av den halvtimen eller ... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du bruker programmet, får man innføring i hvordan man gjør det. jeg lastet ned en gratis versjon og jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle gjøre hver circut ?

det skal visst ta ca en halv time, så setter du klokken på og gjør øvelsene i rekkefølge så mange ganger du kan i løpet av den halvtimen eller ... ??

Det er grundig forklart i e-boka, men kan prøve å gi en kortversjon her:

Du har 2 circuits i hver treningsøkt. Først gjør du circuit one. Setter timeren på 7 minutter og gjør de 4 øvelsene i circuit one i så mange repetisjoner det står du skal gjøre. Er du ferdig med alle 4 før det har gått 7 minutter, starter du med den første øvelsen igjen, og holder på så lenge du rekker på de 7 minuttene.

Så gjør du det samme med circuit two. Så starter du fra begynnelsen igjen, sånn at du gjør circuit one & two to ganger til sammen. Altså 7+7+7+7 = 28 minutter i alt.

Vet ikke om det var greit forklart? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spørsmål:

Trener dere programmet på et treningssenter? Jeg er medlem av et, men vet ikke om jeg føler meg helt vel på å flytte benkene sammen osv.. ;p De benkene bruker jo folk til manualtrening.. synes det er litt ekkelt å dra benkene sammen og stille meg til å begynne å hoppe på de.. hehe

De dagene du skal trene HIIT cardio; Det er jo bare intervaler på 10-15 min. Det er jo litt stress å dra på treningssenteret for å så løpe et kvarterts tid for å dra hjem igjen.

Gjør dere dette? :P

Min treningsrutine er til vanlig ca 30-40 med høy intensitet + styrketrening med manualer osv etterpå. Hun sier jo strengt at man ikke skal ha høy carditrening samme dag som man gjør den "restistance circuit" treningen.

Synes treningsregimet ser flott ut og ønsker å starte :) Men vil bare ha svar på det jeg lurer på over her først

Jeg trener bare hjemme. Er ikke medlem på treningssenter, og tenkte å gjøre intervallene ute når jeg skal starte med dem (starter ikke med HIIT før i uke 9), så krysser fingrene for at det ikke kommer mer snø nå ;)

Ser på Instagram at det er mange som gjør det på treningssenter, så det er vel bare å hoppe i det - bokstavelig talt! Enn så lenge improviserer jeg med stoler og benker her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grundig forklart i e-boka, men kan prøve å gi en kortversjon her:

Du har 2 circuits i hver treningsøkt. Først gjør du circuit one. Setter timeren på 7 minutter og gjør de 4 øvelsene i circuit one i så mange repetisjoner det står du skal gjøre. Er du ferdig med alle 4 før det har gått 7 minutter, starter du med den første øvelsen igjen, og holder på så lenge du rekker på de 7 minuttene.

Så gjør du det samme med circuit two. Så starter du fra begynnelsen igjen, sånn at du gjør circuit one & two to ganger til sammen. Altså 7+7+7+7 = 28 minutter i alt.

Vet ikke om det var greit forklart? :P

Synes det var veldig greit for klart, takk skal du ha ;)

De øvelsene er jo morsommere enn å slite med vekter hele tiden, man blir lei av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent på hvordan det har gått med dere som startet søndag eller mandag? Syntes dere treningen var ok?

Jeg har vært så vanvittig støl i beina etter fredagens legday, og så var det jaggu på'n igjen med beintrening og cardio i går og! I dag skal jeg bare gå en rask tur, og i morgen er det armer og mage som står på planen.

Har merket litt motivasjonsproblemer den siste uka; har nok spist litt lite fordi jeg har vært så lite inspirert på matfronten. Men satser på at det kommer seg igjen.

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal starte på¨dette enten søndag eller mandag :) Henger meg på her!

Jeg har både mat og treningsplanen, gleder meg til å starte opp igjen. Har vært sjuk nesten hele uka så drøyer det til jeg er frisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp begynt på dette programmet. Er på dag 3 nå, og er fullstendig invalid! Det er virkelig tungt, så regner med at jeg blir babe innen sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt på dette programmet. Er på dag 3 nå, og er fullstendig invalid! Det er virkelig tungt, så regner med at jeg blir babe innen sommeren :)

Hehe, uff! Jeg blir fortsatt like støl etter hver eneste trening, så vi får satse på at dette er noe som funker! Eller, jeg ser jo at det funker, så vi blir nok babes til sommeren skal du se :danse:

I dag er det abs & cardio week 7 for meg. Gleder meg! I hvert fall til etterpå ;)

Har dere andre planer om å gjøre BBG 2.0 etter at dere er ferdige med 1.0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, uff! Jeg blir fortsatt like støl etter hver eneste trening, så vi får satse på at dette er noe som funker! Eller, jeg ser jo at det funker, så vi blir nok babes til sommeren skal du se :danse:

I dag er det abs & cardio week 7 for meg. Gleder meg! I hvert fall til etterpå ;)

Har dere andre planer om å gjøre BBG 2.0 etter at dere er ferdige med 1.0?

Tenk om jeg må leve som dette de neste 12 ukene :sjokkert: Klarer jo ikke reise meg engang :fnise:

Jeg er jo fortsatt på uke 1, men om jeg liker det så kan det godt hende jeg slenger meg på 2.0 også!

Da blir det Baywatch-stemning :skya:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om jeg må leve som dette de neste 12 ukene :sjokkert: Klarer jo ikke reise meg engang :fnise:

Jeg er jo fortsatt på uke 1, men om jeg liker det så kan det godt hende jeg slenger meg på 2.0 også!

Da blir det Baywatch-stemning :skya:

Vel, usikker på om jeg blir Baywatch-babe, altså, siden frontpartiet heller har krympa siden jeg begynte med dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig bestemt meg for å starte, så tenker jeg starter opp i morgen!! Jeii! (skrekkblandet fryyd)

Hvilke forandringer er det dere merker mest? At dere blir sterkere, eller at dere blir "mindre og smalere" på diverse steder? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man trene BBG hjemme? Ser at man skal bruke benk, har dere det eller bruker dere noe annet?

Anonymous poster hash: 1ef50...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man trene BBG hjemme? Ser at man skal bruke benk, har dere det eller bruker dere noe annet?

Anonymous poster hash: 1ef50...69a

Det går helt fint an å trene hjemme. Var derfor jeg kjøpte den i første omgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det er flere som har startet! Heier på dere!

Har endelig bestemt meg for å starte, så tenker jeg starter opp i morgen!! Jeii! (skrekkblandet fryyd)

Hvilke forandringer er det dere merker mest? At dere blir sterkere, eller at dere blir "mindre og smalere" på diverse steder? Hehe

Jeg merker at jeg har blitt (litt) sterkere. Og så ser jeg at kroppen har blitt strammere. Har gått ned 2 - 2,5 kg, men jeg var normalvektig i utgangspunktet, så det er egentlig bare en bonus. Synes ikke jeg ser det så godt selv, men når jeg sammenligner bildene fra starten og nå, ser jeg at det er forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første dag i første uke gjort... Og det var tøffere enn jeg trodde, men også morsommere!

Det var leg day, og jeg sliter med å gå ned trappen nå! Haha.

Hvis jeg ikke merker resultater av dette frem mot sommeren, blir jeg kjemmeskuffa. Mest på meg selv. Jeg kjøpte ikke matplanen hennes, fordi jeg i grunnen er fornøyd med den jeg har fra før av.

Dere som gjør LISS innendørs, pleier dere å gjøre det med stigining?

Stay motivated, girls! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har i dag startet med Kayla Itsines - Bikini Body guide!

Er veldig spent på dette opplegget og hvor godt jeg kommer til å gjennomføre det!

Har sett så mange fantastiske forandringer, men er det virkelig så bra som det ser ut som?

Har det siste halvåret vært veldig dårlig til å trene, med unntak av litt løping og fotball, men har nå bestemt meg for at økningen på vekta skal stoppe og jeg vil heller nedover til der jeg var i fjor på denne tiden. Er bare snakk om noen få kilo, men jeg ser tydelig på kroppen at den har mistet den fastheten som den hadde når jeg trente mer styrke og hadde litt bedre rutiner enn nå...

Håper det blir noen bra 12 uker fremover og satser på å dele opplevelsen med dere.
Første økten i dag var dødens! Jeg varmet opp med en Buttchallenge fra Blogilates jeg holder på meg, og jeg kjente de knebøyene i dagens første BBG økt! Skjelver når jeg går ned trappene! :trene:

Vet ikke om jeg skal skrive ned alle målene mine her, men kommer nok til å gi en oppdatering i slutten!
Men kan gi noen, så er det jo gøy å sammenligne litt =)
Jeg er ca 164 cm høy, og veier i dag 57,5 kg.
Noen mål:
- Lår v/h: 56,5 cm
- Liv: 68 cm
- Rumpe: 96 cm

Jeg er spent på hvordan dette kommer til å gå!

Jeg har også matplanen deres, men jeg er litt usikker på hvor godt jeg kommer til å følge den. Det var veldig mye spennende i den, men må nesten se det litt an. Synes det var litt lite fisk i den, men jeg skal gjøre så godt jeg kan! :D

Endret av Asso
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette programmet f.eks. sammenlignet med 30 day shred? Har noen testet begge? :)

Jeg har gjort begge (pluss en del andre av Jillian Michaels). Synes BBG er tyngre, og også mer effektivt. Mange av samme type øvelser, med kroppsvekt osv, men en bruker litt mer utstyr på BBG, i tillegg til at en har LISS og HIIT som utgjør en stor del av treningen. Og siden det er mer variasjon i øvelsene, synes jeg det ikke blir så fort kjedelig. Så liker definitivt best BBG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...