Gå til innhold

Dere som har tatt abort...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...og eventuelt fikk en termindato før dere tok valget, tenker dere noe spesielt rundt den dagen? Tenker dere kanskje at "ja, i dag skulle barnet mitt hatt bursdag", eller går dagen forbi uten noe som helst?

Jeg spør fordi eg er ganske nysgjerrig, men så vet jeg heller ikke om det er normalt å få termindato når man har bestemt seg for abort. Jaja!



Anonymous poster hash: 33900...fe3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og eventuelt fikk en termindato før dere tok valget, tenker dere noe spesielt rundt den dagen? Tenker dere kanskje at "ja, i dag skulle barnet mitt hatt bursdag", eller går dagen forbi uten noe som helst?

Jeg spør fordi eg er ganske nysgjerrig, men så vet jeg heller ikke om det er normalt å få termindato når man har bestemt seg for abort. Jaja!

Anonymous poster hash: 33900...fe3

Ikke noe jeg tenker på, nei. Tenker noen ganger at jeg kunne ha hatt en tjueåring og lurt på hvordan livet hadde sett ut hvis jeg hadde valgt å ikke ta abort, og så tenker jeg ikke noe mer over det.

Anonymous poster hash: 38200...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og eventuelt fikk en termindato før dere tok valget, tenker dere noe spesielt rundt den dagen? Tenker dere kanskje at "ja, i dag skulle barnet mitt hatt bursdag", eller går dagen forbi uten noe som helst?

Jeg spør fordi eg er ganske nysgjerrig, men så vet jeg heller ikke om det er normalt å få termindato når man har bestemt seg for abort. Jaja!

Anonymous poster hash: 33900...fe3

Har man bestemt seg får man selvsagt ingen termindato, ikke sånn det fungerer. Jeg tenker av og til på at når skulle ungen vært så og så gammel. Men man må komme seg videre. Vil alltid ligge der som en vanskelig tid.

Anonymous poster hash: d470b...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt termin 8. oktober og hadde vært 15+6 i dag. Mista i uke 5 jeg. Var egentlig for det beste, men trist selvfølgelig.



Anonymous poster hash: a91f2...401
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke over det. Noen ganger, når jeg ser andres unger som hyler og maser og er i veien, tenker jeg kanskje "hehe, glad jeg ikke har en sånn" og gir meg en klapp på skuldra for å ha gjort det riktige for meg, til tross for at jeg bodde i USA når jeg tok abort og dermed hadde en haug pro-lifere som brølte at jeg er en morder på vei inn klinikken.



Anonymous poster hash: 50aef...832
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok MA som jeg angrer på. Kjenner en sorg inni meg og vil alltid tenke på det ja :(

Anonymous poster hash: 178da...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Valgte bevisst å ikke regne ut termindatoen... Men hender så klart jeg tenker på det. Mitt råd er å tenke minst mulig på sånt. Det som har skjedd, kan ikke endres på uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt termindatoen, men sånn ca, og jeg tenker på det hvert år... Men jeg var veldig psykisk syk da jeg ble gravid og hadde en kjæreste som overhode ikke var interessert i å få barn enda. Jeg endte opp med å ta abort fordi jeg knapt klarte å ta ordentlig vare på meg selv engang, så det var noe jeg egentlig følte meg tvunget til å gjøre. Og det angrer jeg på.

Men som riskjeks sier, det beste er å ikke tenke så mye på det, gjort er gjort liksom.



Anonymous poster hash: e833e...693
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke termindatoen når man skal ta abort nei. Så det har jeg i grunn aldri tenkt over før denne tråden her :P

Anonymous poster hash: a8907...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt baby første uken i sept 2002, og tok abort 10 januar det året.. Begge periodene tenker jeg på det. Men mest med nyskjerrighet på hvordan det barnet egt skulle blitt. Angret ille de første årene, men nå har jeg lært å leve med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angret mer på at jeg var så dum og slurva med pillen enn selve aborten. Missforstå meg riktig, abort er alvorlig og jeg tar ikke lett på det. For meg var abort riktig valg og jeg har aldri hatt et snev av anger. Tenker på det av og til. Men aldri slik at jeg blir veldig lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en nevø som er ganske nøyaktig like gammel som mitt barn ville vært. Hvert år på bursdagen hans så tenker jeg at jeg kunne hatt en gutt som var like gammel... Men det gjør meg ikke trist, bare lettet at jeg ikke har en 7 år gammel gutt....



Anonymous poster hash: f4a4f...282
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...