Gå til innhold

Folk som røyker utenfor kjøpesentere og bussholdeplass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så lenge det er utendørs får dere bare "suck it up" ( ;) ) eller flytte dere. Skulle gjerne vært en lov som gjorde at illeluktende mennesker ikke fikk gå på bussen, og store mennesker måtte stått hvis det ikke var to ledige seter, men slikt er det nå ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harselering? Å stå på andres eiendom og røyke for så å få beskjed om å slutte er vel ikke harselering.

Skulle man stilt seg opp og prompet rett i fjeset på røykere som gjør dette også? Og nåde en som harselerer med det etterpå?

Røyke kan man gjøre der man grunneier tillater det. Jeg tillater ikke røyking på min eiendom

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er utendørs får dere bare "suck it up" ( ;) ) eller flytte dere. Skulle gjerne vært en lov som gjorde at illeluktende mennesker ikke fikk gå på bussen, og store mennesker måtte stått hvis det ikke var to ledige seter, men slikt er det nå ikke.

"Andre mennesker gjør ditten, så hvorfor skal ikke jeg få lov til datten?"-er den mest idiotiske argumentasjonen jeg vet om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor senteret jeg jober er det røykefrie områder ved inngangene nettopp pga allergi og av hensyn til andre kunder! Dessverre er det ikke det utenfor inngangen våres (egen inngang på Kiwi) og innimellom stinker hele butikken røyk og vi må lufte ut fordi all røyken siver inn når de står oppi døra og røyker!

Men som oftest går røyken videre inn på senteret og da er vekterne kjappe til å få bort røykerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at så lenge man er ute, så må man nesten tolerere røyk, selv om jeg synes det er skikkelig ekkelt. Jeg reagerer mer enn mange andre på røyk, og det ene jeg skulle ønske røykere lot være var å pumpe siste rest rett foran inngangspartiet til bussen. Det siste jeg da kjenner før jeg går inn i en klam og overfylt buss er å få nesen full av røyk. Skikkelig ubehagelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag sto jeg på busstoppet, og da sto det 2-3 som røykte i buss skuret hvor det var 2 barn, tipper de var 1 år og 3 år, røykerene flyttet seg ikke engang, og moren til barna snakket til de og spurte om de kunne flytte seg litt lenger bort, men de ble sur og sa at barna måtte bare tåle det siden det var ute.

Kjente jeg ble en smule irritert, og samme gjelder de som stiller seg rett utenfor døren til kjøpesentrene og tar seg en sigg, går jo fint an og gå litt lenger bort da?

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 57dc0...c5c

Jeg tenker at her er det noen som har blitt dritt lei av å bli sett på som samfunnets paria, og som ikke lenger gidder å ta hensyn, for de blir hetset uansett hva de gjør.

Jeg tar sikkert feil, men det er dette jeg tenker, for selv om jeg ikke røyker selv, synes jeg hetsen av røykere har gått alt for langt, og forventer at et opprør, av den typen du beskriver her, snart vil komme.

Jeg har sett hensynsfulle røykere som stiller seg 10 meter unna andre, for så å bli oppsøkt av ikke-røykere som skal demonstrere hvor ille røyken er ved å hoste og harke, og komme med stygge kommentarer.

Jeg har lest om folk som klager på at noen røyker i egen bil, både ute og inne i parkeringshus, fordi de har vinduet åpent.

Jeg kan komme med et titalls eksempler på hensynsfulle røykere som har blitt skjelt ut ene og alene fordi de bruker et nytelsesmiddel som er tillatt både i salg og i bruk.

Ja, røykerne burde flyttet seg, de burde tatt hensyn, spesielt siden det var uskyldige barn til stede.

Men samtidig så tror jeg at hvis vi ikke-røykende hadde vist litt raushet, så ville vi hatt færre slike trass-episoder.

Anonymous poster hash: 223d2...d89

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synest de burde flyttet seg. Røyking på busstopp og forran innganger (og andre offentlige steder) burde være forbudt. Jeg får selv vondt i hodet at tobakkrøyk, skal ikke mye til heller. Er glad f.eks dyreparken nå har gått frem med ett godt eksempel og innført røykeforbud i parken. Og ja jeg har faktisk røyket selv og synest det er helt greit. Voksne mennesker klarer og vente noen timer på neste røyk.

Anonymous poster hash: cddc1...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking på busstopp, eller i folkemengder generelt, er mangel på folkeskikk. Jeg blir skikkelig uvel av røyk. Det klør i halsen, jeg får vondt i hodet og i det hele tatt forkjølelsesymptomer. Ser noen sammenligner røyking med store mennesker!? Røyking skader både deg selv og de rundt deg og kan selvfølgelig ikke sammenlignes med å måtte stå på bussen pga noen tar mye plass..



Anonymous poster hash: 9f802...56e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den skulle flyttet seg, ene og alene fordi de andre var der først.

Men, ellers synes jeg at både nedrakkingen på røykere, og det at det har blitt sånn at alle skal ta hensyn og føye seg til barna, er like idiotisk begge deler...

Anonymous poster hash: 496c9...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Da jeg røyket gikk jeg alltid bort fra der det stod barn, og om det stod andre folk i busskuret gikk jeg utenfor.

Normal folkeskikk heter det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit at gravide damer røyker?



Anonymous poster hash: 17ac0...cc0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit at gravide damer røyker?

Anonymous poster hash: 17ac0...cc0

Nei, så i helvete ikke.

Hvorfor lurte du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykere har virkelig inntatt offerrollen. Slutt å sutre sier nå jeg! Det har ingenting med å "rakke ned på", men folk vil ikke ha den forbaska røyken på seg, eller barna sine. Det setter seg i klær og hår (røykere blir resistente mot denne lukta), og ikke minst: røyken er helseskadelig! Så røykere som ikke flytter seg: skjerpings!

Anonymous poster hash: 46637...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Luften er for alle."

Frisk luft ja! Ikke tobakksrøyk

Anonymous poster hash: cddc1...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, det kan godt være at noen er ufine mot røykere, men det er jammen meg mange røykere som ikke eier folkeskikk også. På universitetet her er det satt opp store skilt om at røykere skal gå bort fra inngangene for å røyke, likevel må jeg gang på gang bane meg vei gjennom dem for å komme inn. Da får jeg etter hvert ikke særlig lyst til å være hyggelig :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

. (...)Jeg kan komme med et titalls eksempler på hensynsfulle røykere som har blitt skjelt ut ene og alene fordi de bruker et nytelsesmiddel som er tillatt både i salg og i bruk. (...). Anonymous poster hash: 223d2...d89

Tobakk hadde ikke blitt et lovlig nytelsesmiddel om det hadde kommet på markedet i dag. Ikke alkohol heller, forresten. Det er kun lov, fordi det hqr vært en del av "kulturen" så lenge, fordi det ble lov på 16-1700-tallet.

Jeg synes røykere burde tabhensyn når de står sammen med flere i et busskur på en regnværsdag. Hva er viktigst: å få den siggen, eller at barn og allergikere skal slippe å måtte puste inn røyk?

Anonymous poster hash: 912a2...03c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...