Gå til innhold

Folk som røyker utenfor kjøpesentere og bussholdeplass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag sto jeg på busstoppet, og da sto det 2-3 som røykte i buss skuret hvor det var 2 barn, tipper de var 1 år og 3 år, røykerene flyttet seg ikke engang, og moren til barna snakket til de og spurte om de kunne flytte seg litt lenger bort, men de ble sur og sa at barna måtte bare tåle det siden det var ute.

Kjente jeg ble en smule irritert, og samme gjelder de som stiller seg rett utenfor døren til kjøpesentrene og tar seg en sigg, går jo fint an og gå litt lenger bort da?

Hva tenker dere?



Anonymous poster hash: 57dc0...c5c
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg røyker ikke selv, og jeg tenker at det er hysteri. Står man ute på gaten i et busskur er det ikke røyken fra sigarettene som tar livet av en. Eksosen fra all trafikken er ikke akkurat sunn den heller.



Anonymous poster hash: 3162d...739
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig

Jeg flytter meg bestandig langt unna (flere meter vekk fra busskuret) for å ta en røyk dersom flere er på busstoppet.



Anonymous poster hash: 1a2ae...7da
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig synes jeg det begynner å gå vel langt med haseleringen av røykere.

Anonymous poster hash: 4d88d...da9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Synes ikke det å stå rett utenfor ett kjøpesenter er så ille, der går jo de fleste bare inn og ut, men derrimot i ett bussskur om det står andre der, synes jeg er litt unødvendig da. Blir egentlig nesten litt flau på dems vegne.. Men jeg vet ikke, sto de som røyket der først? Jeg tenker at, en som røyker ikke trenger å tenne opp en sigg rett ved siden av folk, men om de derrimot sto der først, så synes jeg det er litt urimelig å be de som røyker flytte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, de burde flytte på seg.

Ble litt paff da de ikke kunne flytte seg litt bort, og hun stakkars damen måtte stresse med barnevognen og alt, bussskuret er ikke akkurat så stort. Så hadde ikke skadet om røykerene hadde flyttet seg litt.

Anonymous poster hash: 57dc0...c5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig

Jeg flytter meg bestandig langt unna (flere meter vekk fra busskuret) for å ta en røyk dersom flere er på busstoppet.

Anonymous poster hash: 1a2ae...7da

Det er godt og høre! Noen som er fornuftig iallefall. Tommel opp for deg:)

Anonymous poster hash: 57dc0...c5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det å stå rett utenfor ett kjøpesenter er så ille, der går jo de fleste bare inn og ut, men derrimot i ett bussskur om det står andre der, synes jeg er litt unødvendig da. Blir egentlig nesten litt flau på dems vegne.. Men jeg vet ikke, sto de som røyket der først? Jeg tenker at, en som røyker ikke trenger å tenne opp en sigg rett ved siden av folk, men om de derrimot sto der først, så synes jeg det er litt urimelig å be de som røyker flytte seg.

Jeg og hun med barnevognen og ungene kom først, så kom røykerene og tok seg en sigg i bussskuret. Og det regnet også, sikkert derfor de ikke gadd og stå ute i regnet. Hvis en røyker sto der først, så hadde det vært litt slemt og bedt de flytte seg, syns jeg.

Anonymous poster hash: 57dc0...c5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet det? Hvis ikke burde de HVERTFALL tatt hensyn. Røyk stinker og setter seg i klær og hår. Kunne like gjerne fått en promp i ansiktet, føler samme vemmelse av det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet det? Hvis ikke burde de HVERTFALL tatt hensyn. Røyk stinker og setter seg i klær og hår. Kunne like gjerne fått en promp i ansiktet, føler samme vemmelse av det

Det regnet litt ja, men ikke så voldsomt. Hadde jeg vært en røyker så hadde jeg klart og stått litt bortenfor bussskuret om jeg måtte røyke.

Vet, jeg syns røyk stinker og blir rett og slett kvalm!

Anonymous poster hash: 57dc0...c5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykere må såklart sørge for at røyken ikke går ut over andre. Spesielt viktig om barn er til stede. Blir mektig provosert over denne pubertale oppførselen til en del røykere. Skjerp dere, og la ikke uvanen gå ut over andre!

Anonymous poster hash: 46637...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig synes jeg røykere bør få lov å røyke hvor som helst ute, men synes det var veldig frekt å ikke flytte seg hvis de ble spurt på en høflig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg røyker ikke selv, og jeg tenker at det er hysteri. Står man ute på gaten i et busskur er det ikke røyken fra sigarettene som tar livet av en. Eksosen fra all trafikken er ikke akkurat sunn den heller.

Anonymous poster hash: 3162d...739

Nei den er ikke like sunn, allikevel er det mange som er svært allergiske mot røyk og som ikke har andre transportmuligheter enn den bussen de venter på i dette busskuret som er fylt med røyk..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det komme en lov som forbyr røyking i busskur. De har like rett til å stå der og røyke som hun med barnevogn har rett til å stå der.

Hun med barnevogn kunne jo jo bare forlatt busskuret da hvis hun ville hvis det ble for mye henne.

Jeg røyker ikke selv.

Anonymous poster hash: f3041...4ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mocchhaa

Jeg og hun med barnevognen og ungene kom først, så kom røykerene og tok seg en sigg i bussskuret. Og det regnet også, sikkert derfor de ikke gadd og stå ute i regnet. Hvis en røyker sto der først, så hadde det vært litt slemt og bedt de flytte seg, syns jeg.

Anonymous poster hash: 57dc0...c5c

Om det var slik det hendte, så synes jeg derrimot røykerne burde tatt hensyn, definetivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det komme en lov som forbyr røyking i busskur. De har like rett til å stå der og røyke som hun med barnevogn har rett til å stå der.

Hun med barnevogn kunne jo jo bare forlatt busskuret da hvis hun ville hvis det ble for mye henne.

Jeg røyker ikke selv.

Anonymous poster hash: f3041...4ab

Hun som ankom busskuret først skal ta med seg barna ut i regnet? Det kan du alvorlig talt ikke mene.

Jeg røyker i busskur når jeg er alene, eller hvis de andre personene røyker selv. Utover det praktiseres jeg vanlig folkeskikk, nemlig å vente med å tenne røyken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det komme en lov som forbyr røyking i busskur. De har like rett til å stå der og røyke som hun med barnevogn har rett til å stå der.

Hun med barnevogn kunne jo jo bare forlatt busskuret da hvis hun ville hvis det ble for mye henne.

Jeg røyker ikke selv.

Anonymous poster hash: f3041...4ab

Jeg håper du er 14 år. Slike holdninger er patetiske, i beste fall barnslige. De blir som å si "da må det komme en lov som sier at jeg MÅ reise meg for gamle og gravide på bussen". Nei, så lenge er fornuftige, så trenger man ikke en lov. Men det er sånne som deg så får meg til å lure på om det kanskje ikke hadde vært så dumt...

Anonymous poster hash: 46637...420

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde ha tatt hensyn og flyttet seg.

Røyker selv, men er veldig obs når jeg er utforbi kjøpesenter og på bussholdeplass at jeg ikke blåser røyk på noen. Har også et barn på 6år, skal jeg ta en røyk ute når hun er med så passer jeg på hvilken retning vinden blåser slik hun ikke får røyk på seg. Trodde virkelig dette var noe alle oppegående folk gjorde.

Anonymous poster hash: b17b0...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...