Gå til innhold

Føler meg kun normal når jeg har drukket alkohol. Nesten lyst til å bli alkoholiker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid slitt med kommunikasjon mellom medmennesker. Jeg syntes det meste folk snakker om er kjedelig og unødvendig prat. Jeg liker ikke at folk spør om personlige ting, som ellers er helt normalt å spørre om, men som jeg oppfatter som for for nærgående og privat. Jeg henger ikke med på vitser, og annen lignende underholdning. Når folk ler seg skakk sitter jeg der med steinansikt og lurer på hva som egentlig er så morsomt. Men jeg VIL jo henge med. Jeg VIL ha flere venner. Det er utrolig vanskelig, og ikke minst ubehagelig, å snakke med bekjente/fremmede.

MEN når jeg er påvirket av alkohol... Da er jeg en helt annen person. Jeg smiler, ler og syntes ting er morsomt. Jeg slapper av og kan plutselig snakke om ting...

Jeg er konstant .. "Forknytt". Eller vet ikke hvordan jeg skal beskrive det... Men å kunne snakke med folk, UANSTRENGT, er så fremmed for meg i dagliglivet... Og jeg vil det så gjerne.. Nonen bedre løsninger enn alkohol der ute? Jeg vurderer seriøst å drikke noe på hverdager for å "åpne opp".

Anonymous poster hash: 80ce5...fe5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i dette, men jeg er dessverre like forknytt med alkohol i kroppen. Dagen etter våkner jeg med dobbel fylleangst. Angst for alt jeg gjorde, eller ikke gjorde. Foretrekker å holde meg hjemme alene med en god film og et glass vin..

Anonymous poster hash: ac993...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker alkohol for virkningen ... Huff... Skulle virkelig ønske jeg hadde den "menneskebiten" som "alle" andre har...

Anonymous poster hash: 80ce5...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er forskjellige. Problemet er at det er en slags skam forbundet med og ikke ha 300 "venner" og være innadvent. Det der fenomenet oppstå spesielt med serier som "Friends" ol. Jeg hadde ikke orket å ha folk så tett oppå meg! På Facebook skal man visst minst ha 500 "venner". Kjenner jeg er dritt lei av at det ikke er ok å være litt annerledes.

Anonymous poster hash: ac993...581

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er noen trøst, men ting blir gjerne bedre med årene. Jeg er mye flinkere på det sosiale nå enn det jeg var i min ungdom. Nå er det jo selvsagt mulig at TS ikke er ungdom da. Ellers hjelper det med systematisk øving. Øv deg på smaltalk og lat som om vitsene er moro.

Anonymous poster hash: a1712...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialiser deg gjennom hobbyer. Da kan dere snakke om interessante ting i stedet for uinteressant smalltalk-fjas. Er du heldig, finner du deg noen gode venner som kjemien stemmer med, og som du slipper å tenke på smalltalk og pinlig taushet med. Og husk, man MÅ ikke være ultrasosial, selv om alle later som om de er det.

Anonymous poster hash: 929ff...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine svar :-) ja en hobby var en god ide. Hvorfor er tråden blitt flyttet til helse? :-p

Anonymous poster hash: 80ce5...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Serisøt. Lyst å bli alkoholiker?Beklager kanskje noen synes jeg overeagerer,men jeg kjenner jeg blir noe provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så har du ikke LYST til å bli alkoholiker. Du har bare lyst å være slik du er når du drikker alkohol til vanlig, noe som er forståelig. Vil det samme selv. Ikke når jeg er hengedrita, men etter noen glass. Da er jeg mer med i samtaler.



Anonymous poster hash: 9b57f...302
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er negativt med det er at når du blir alkoholiker så forandrer du deg veldig mye når du drikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med "alkoholiker" mente jeg å drikke litt før sosiale begivenheter .. noe som ville vært på hverdager :P Man trenger ikke styrte ned flaske på flaske for å være alkoholiker. på samme måte at man kan røyke 1 sigarett om dagen og likevel være avhengig selv om naboen røyker 40.



Anonymous poster hash: 80ce5...fe5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

med "alkoholiker" mente jeg å drikke litt før sosiale begivenheter .. noe som ville vært på hverdager :PMan trenger ikke styrte ned flaske på flaske for å være alkoholiker. på samme måte at man kan røyke 1 sigarett om dagen og likevel være avhengig selv om naboen røyker 40.

Anonymous poster hash: 80ce5...fe5

Det der kan ikke sammenlignes. Å røyke enten det er 1 eller 40 er ikke en sykdom,men alkoholisme er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første trikset er å lyve for seg selv i den grad at man selv tror på at det folk kommer med er interessant ;) Da vil du etterhvert kunne kommunisere om alt fra gardiner til bleieskift med en dyp fascinasjon over temaet.

Anonymous poster hash: 9c247...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hørtes sjarmerende ut...

Bryr du deg ikke om andre mennesker rett og slett? Hvorfor vil du ha venner da egentlig? Kan du ikke bare leve livet alene?

Anonymous poster hash: 265e6...b1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Jeg har alltid slitt med kommunikasjon mellom medmennesker. Jeg syntes det meste folk snakker om er kjedelig og unødvendig prat. Jeg liker ikke at folk spør om personlige ting, som ellers er helt normalt å spørre om, men som jeg oppfatter som for for nærgående og privat. Jeg henger ikke med på vitser, og annen lignende underholdning. Når folk ler seg skakk sitter jeg der med steinansikt og lurer på hva som egentlig er så morsomt. Men jeg VIL jo henge med. Jeg VIL ha flere venner. Det er utrolig vanskelig, og ikke minst ubehagelig, å snakke med bekjente/fremmede.

MEN når jeg er påvirket av alkohol... Da er jeg en helt annen person. Jeg smiler, ler og syntes ting er morsomt. Jeg slapper av og kan plutselig snakke om ting...

Jeg er konstant .. "Forknytt". Eller vet ikke hvordan jeg skal beskrive det... Men å kunne snakke med folk, UANSTRENGT, er så fremmed for meg i dagliglivet... Og jeg vil det så gjerne.. Nonen bedre løsninger enn alkohol der ute? Jeg vurderer seriøst å drikke noe på hverdager for å "åpne opp".

Anonymous poster hash: 80ce5...fe5

Selvfølgelig kan du forandre deg selv, hvis du legger mye arbeid i det. Bedre det enn å ty til alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid slitt med kommunikasjon mellom medmennesker. Jeg syntes det meste folk snakker om er kjedelig og unødvendig prat. Jeg liker ikke at folk spør om personlige ting, som ellers er helt normalt å spørre om, men som jeg oppfatter som for for nærgående og privat. Jeg henger ikke med på vitser, og annen lignende underholdning. Når folk ler seg skakk sitter jeg der med steinansikt og lurer på hva som egentlig er så morsomt. Men jeg VIL jo henge med. Anonymous poster hash: 80ce5...fe5

Jeg tror for det første at du må begynne å ta grep, og enten skaffe deg hjelp, eller sette deg inn i selvhjelp og ta de sosiale problemene på alvor. Ikke misforstå meg, jeg er selv en introvert (men liker å være sosial i mindre porsjoner), men slik du beskriver det er målet ditt å "henge med", ikke å være en uunnverlig del av den sosiale sammenkomsten.

DU må jo bidra. DU må komme med samtaleemner som faktisk interesserer deg, eller humor som passer det. Hvis du ikke bidrar blir du helt og fult avhengig av at dem i rundt deg klarer å lese hva du bryr seg om, og det fører som regel ikke noe med seg.

Løsningen er å øve seg opp til å bli med synlig sosialt. Du trenger ikke bli midtpunktet, men du må finne din plass. Nå er plassen din "den som prøver å le på riktig sted, og håper at noen av temaene er interessante for seg", eller noe i den duren, hvis jeg forstår deg riktig?

Anonymous poster hash: 01aa0...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...