Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2015


Gjest Siyha

Anbefalte innlegg

Hei!

Tar sjangsen på å snike meg inn her, er akkurat 4 uker i dag og rekker såvidt å være med i terminklubben - foreløpig termin er 31. august. Har allerede merket litt kvalme, svimmelhet og generelt trøtt. Akkurat som det var sist gang. Vil gjerne følge med dere andre, selv om det ser ut som dere er kommet mye lenger enn meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg tror jeg vil være med her!

I følge appene jeg har lastet ned er jeg 4+4 i dag, altså min uke 5 og bollen er 2+4, med termin ca 26 August.

Har lest gjennom hele tråden her nå, og ser ikke frem til å ta dere andre igjen, med tanke på kvalmen og oppkast dere sliter med.

Jeg har ingen symptomer selv ennå, bortsett fra ømme bryster og murring i magen.

Håper nesten det kommer snart (det blir jeg vel å angre på at jeg sa men men) for jeg føler meg ikke gravid.

Har bestilt time hos legen til mandagen, førstegangs gravid og har en del spørsmål og tanker, i tillegg til at jeg tror det vil være mer bekreftende om det er en levende lege som kan si at jeg er gravid og ikke bare en (fire) pinne jeg har tisset på.. :fnise:

Hvis det ikke går feil i løpet av den kommende uka så må vi nok si det til mine foreldre i løpet av julefeiringen også. De er alt for smarte til å tro på eventuelle unnskyldninger jeg kunne kommet med for ikke å tatt det glasset med vin/akevitt i tillegg til at jeg er ufattelig dårlig på å lyve! De vet ikke at vi har prøvd å få barn en gang (sluttet på pillen i september), så er veldig spent på reaksjonene deres. :)

Har dere tenkt ut en kreativ måte å si det til deres kjære på, eller sier dere det bare rett ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Moccon83! Alkohol ja.. jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare at jeg ikke drikker i det hele tatt i jula. Jeg er jo bare 4-5 uker da, så vil helst holde det helt hemmelig en stund til. Men om foreldrene mine spør direkte kommer jeg ikke til å lyve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet alle besteforeldre om nyheten, tror dem ble mer glad enn oss. Var på visit ikveld på føden å traff jordmor æ hadde sist svangerskap å tok titt rundt i operasjonsstua. Må si det var tøft. Gruer meg kanskje mest til keisersnittet pga det tragiske sist gang. men må prøve å fokusere på det nye gode :) hører dem har lagt planer for meg allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plages med å sove! :( stuptrøtt om kvelden og pling våken fra fire å utover... Flere som har det slik?

Jeg har også problemer med å sove, men det er fordi det er så mye som skjer i magen min om natten.

Tre netter (ikke etter hverandre) har det gjort så vondt at jeg har måtte stå opp igjen og ta en paracet.

Redd for at noe er galt, er bare på kvelden/natten, går inn i min 6. uke nå...

Noen andre som vet hva det kan være? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med å sove, men det er fordi det er så mye som skjer i magen min om natten.

Tre netter (ikke etter hverandre) har det gjort så vondt at jeg har måtte stå opp igjen og ta en paracet.

Redd for at noe er galt, er bare på kvelden/natten, går inn i min 6. uke nå...

Noen andre som vet hva det kan være? :(

Hadde slike magesmerter jeg å i forrige svangerskap, men ikke i denne. Dem sier at livmora strekker seg og vokser. Jeg våkner ikke av smerter eller doturene, men plutselig så registrere jeg at jeg er våken å ligg å grubler. Det er litt slitsomt, være pling våken, blir så ekstra sur å grinete utover dagen. Akkurat som om at jeg ikke har kort lunte fra før...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser inne fra mars/april:) vil bare si at jeg plagdes med mye magevondt i hele første trimester, og det er visst helt normalt:)

Gratulerer alle sammen!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok takke for meg her, negativ test og magevondt så her ser det dårlig ut. Ønsker god jul og lykke til til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok takke for meg her, negativ test og magevondt så her ser det dårlig ut. Ønsker god jul og lykke til til dere andre :)

Så trist å høre!

Håper det går bedre neste gang og ønsker deg en riktig god jul! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften og jeg er 13 uker! Hørte hjertelyd med doppler idag, verdens fineste lyd :) vi skal på tidlig UL i ule 14 og OUL uke 20. Gleder oss utrolig mye. Endelig tør jeg glede meg ! Kaster opp alt jeg spiser og har gått ned fra 55 til 50 kg. Er veldig veldig dårlig, føler ikke jeg er tilstede. Har ikke gledet meg til jul,sliter med sosiale ting nå og gruer meg til mat. Men alt er for en god sak,gleder meg ihjel til juli !:) god jul alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med hjertelyd hilde1! :)

Håper du slipper unna kvalmen snart nå da, her har den ikke startet enda (er 5+5 i dag), så gruer meg veldig til deg skjer. Men som du sier, det er jo for en god sak!

Går du på prostafen, har hørt at det kan hjelpe?

God jul til alle! :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt med hjertelyd hilde1! :)

Håper du slipper unna kvalmen snart nå da, her har den ikke startet enda (er 5+5 i dag), så gruer meg veldig til deg skjer. Men som du sier, det er jo for en god sak!

Går du på prostafen, har hørt at det kan hjelpe?

God jul til alle! :tree:

Jeg ble innlagt for 2 dager siden,så nå håper jeg på fremgang. Har prøvd prostafen ja men nå får jeg afipran. Har hørt det er delte meininger om afipran,men..:/ fikk se babyen på ul på sykehuset når jeg ble lagt inn :-) håper du slipper oppkast og bare kan nyte å være gravid<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok takke for meg her, negativ test og magevondt så her ser det dårlig ut. Ønsker god jul og lykke til til dere andre :)

Så utrolig trist :( Håper dere kommer dere greit gjennom det og at du får en ny positiv test ganske så snart.

Håper dere alle har hatt en fin jul og nyter noen fridager med venner og familie. Her har lille vært forkjøla, så har vært noen heftige netter fordi hun ikke har klart å puste gjennom nesa samtidig MÅ hun ha smokken for å sovne og blir dødsfornærma om jeg forsøker å ta den ut :ler: Vært i 4 juleselskaper, og blir det 5. i morgen, så kjenner at jeg er klar for litt fred og ro i dag.

Oooog.. Noe kjempedeilig: Jeg har ikke kastet opp på 4 dager! Bank i bordet og håper det varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere hadde en fin nyttårsfeiring i går! Her ble 2015 skålt inn med alkoholfri øl og eplemost! :hoppendeglad:

Holdt ut helt til halv 4 i natt og er litt sjokkert av det enda. Jeg som sovner kl 11 hver kveld og det etter å ha hatt en lur på dagen! Hehe, blir nok en tidlig kveld i dag. Godt at det er fri helt til mandag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel.. Her jeg bor nå er det ikke akkurat flust av muligheter med sykehus ;)

Bor i Bodø, men er sørfra. Kjenner nå at jeg kunne ønsket jeg bodde der i stedet ;)

Litt flere alternativer i alle fall.

Men.. Jeg stiller med åpent sinn. Jeg har nemlig ikke tenkt å gå derfra før jeg får vite det. (Om det lar seg gjøre riktignok. Skal godeste med stilken slik at den legger seg bra til, hehe)

Snikleser fra januar/februar! :) Jordmoren som tok oul på meg på sykehuset brukte et par minutter på å sjekke kjønnet på slutten av undersøkelsen. Hun tilbydde seg å finne ut om vi ville. Samme med Lilleninja som også er i min termingruppe der hadde hun gjort en innsats i å finne ut kjønnet :) Og vi hadde begge oul på nordandssykehuset. Det står i brevet pga at det ikke er viktig, men de fleste jordmødrene vil nok sjekke det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes enkelte symptomer kommer tidligere i dette svangerskapet. Kink i rygg og slitne skuldrer, åssa fått tilbake tunnel carpal syndromet i begge hendene! Enda at jeg ble operert i den ene hånden. Det er så plagsomt, våkner med smerter og bortdovnet hender om natta. Trodde no at dein som ble operert ikke skulle bli slik igjen i det minste hoved problemet med å våkne er no at jeg blir liggende å gruble, har jo en forhistorie som ikke er god.. :( vel bli greit å få stadfeste hvor gammel minien er i neste uke å få prate med legen og jordmora. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til alle!

Her har kvalmen satt inn, og de to foregående dagene har jeg bare lagt på sofaen og synes synd på meg selv. :frown:

I dag var første dag på jobb etter juleferien, har en ganske aktiv jobb med lite stillesitting og til min store overraskelse er formen mye bedre i dag.

Kanskje hjelper det å ha kroppen i bevegelse, eller kanskje det rett og slett er det at jeg ikke har hatt så mye tid til å tenke på at jeg er kvalm. Uansett så ser jeg litt lysere på full arbeidsuke igjen fra mandag av og det er godt.

Men sliten DET er jeg! :fnise:

Hvordan finner jeg jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til dere!

Jeg har kommet meg til 13+1, så jeg tror jo at alt skal gå bare bra. Men tenker mye på ultralyd og om alt står bra til. Det er mange anledninger til å bekymre seg i alle fall.

Skal til jordmor på min andre kontroll, første hos jordmor, neste torsdag. Har en del tanker jeg må lufte. Hører også rykter om at hun kanskje sjekker hjertelyd. Da vil jeg i alle fall slappe litt av.

Beccy87.. Jeg fikk en liste over jordmødre da jeg var hos legen første gangen, og bestilte tine selv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...