Gå til innhold

"Til mandag"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde nettopp en forvirrende situasjon.

Lurer på - dersom du sier at du skal reise bort i helgen og er borte til mandag - kommer du da hjem mandag eller søndag?

Jeg tenker at dersom du er borte "til mandag" så kommer du hjem mandag. Dersom du kommer hjem søndag så er du borte til søndag (evt. kveld).

Hvis du reiser bort for helgen og kommer hjem søndag kveld, hva sier du?



Anonymous poster hash: 9b1fa...e73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg er borte til mandag, kommer jeg hjem på mandag :) Kan også si det hvis jeg kommer hjem meget sent søndag kveld, og bare skal gå rett til sengs med en gang jeg kommer hjem...

Skal jeg være borte en helg. dvs fredag-søn, så sier jeg at jeg kommer hjem på søndag, untatt i de tilfellene jeg vet det blir meget sent nevnt over...



Anonymous poster hash: 06afb...c80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er "borte til mandag" kommer jeg hjem en eller annen gang i løpet av mandagen. Hvis jeg er "tilbake til mandag" kommer jeg nok hjem før mandag, antagelig søndag.



Anonymous poster hash: 4c629...7df
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvem som spør og hvor presist svar de trenger å få.

Anonymous poster hash: 1c26b...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er "borte til mandag" kommer jeg hjem en eller annen gang i løpet av mandagen. Hvis jeg er "tilbake til mandag" kommer jeg nok hjem før mandag, antagelig søndag.

Anonymous poster hash: 4c629...7df

Enig med deg her. Å være borte til mandag, betyr at man er kommer hjem igjen i løpet av mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nettopp en forvirrende situasjon.

Lurer på - dersom du sier at du skal reise bort i helgen og er borte til mandag - kommer du da hjem mandag eller søndag?

Jeg tenker at dersom du er borte "til mandag" så kommer du hjem mandag. Dersom du kommer hjem søndag så er du borte til søndag (evt. kveld).

Hvis du reiser bort for helgen og kommer hjem søndag kveld, hva sier du?

Anonymous poster hash: 9b1fa...e73

"Borte til" indikerer for meg at man kommer hjem i løper av den aktuelle dagen.

Anonymous poster hash: 5d72e...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...