Gå til innhold

Dater en "Richard"...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Norge sier vi navnet på norsk. Hvis noen heter Hailey, sier jeg ikke "heyli", men "hæili"Anonymous poster hash: 173d9...d2a

Hæili sier du pga østlandsdialekt i så fall. Som trønder ville jeg sagt Heyli.

Det er helt naturlig og tillatt å spørre om uttale av navn. Holder en knapp på Rikkart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det an å være voksen og ikke vite dette.

Rikkart.

Anonymous poster hash: 64483...5c5

Hvordan går det an å være voksen og ikke vite at her spiller det dialekt inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er du fra siste anonym? Min Richard sa "Rikkhard, ikke Rikkart". Det høres jo ut som to forskjellige navn.

Anonymous poster hash: d50ab...e91

Han uttaler det nok med H og D fordi han synes det høres finere ut, og at han har lyst å uttale navnet som det skrives. Men det vanlige er å si Rikkart. Angående D'en på slutten, så er det samme prinsippet som med Edvard; vi uttaler det Edvart selv om det skrives med D. Elementær kunnskap.

Anonymous poster hash: 64483...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han uttaler det nok med H og D fordi han synes det høres finere ut, og at han har lyst å uttale navnet som det skrives. Men det vanlige er å si Rikkart. Angående D'en på slutten, så er det samme prinsippet som med Edvard; vi uttaler det Edvart selv om det skrives med D. Elementær kunnskap.

Anonymous poster hash: 64483...5c5

Jeg sier EdvarD og RikkarD. Ikke for å vere fin, men fordi dialekten min er slik. Er fra et sted på nordvestlandet.

Anonymous poster hash: d50ab...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utlandet er det vanlig å kalle en Rickhard for Dick. Er bare kallenavn liksom.. :fnise:

Hadde en i klassen som het Richard på barneskolen. Han ble kalt Pikkart :)

Anonymous poster hash: 9cf46...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har møtt ham, har dere ikke presentert dere for hverandre?



Anonymous poster hash: 9608b...a2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi møtte hverandre på nettet og snakket en del i telefonen/cam før vi møtte hverandre så det var ikke naturlig å presentere seg selv på første date.. Vi kjente jo hverandre igjen med en gang.



Anonymous poster hash: d50ab...e91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Update: Rikkhard viste seg å være en dust og en rundbrenner med utrolig mange damer på gang. :P



Anonymous poster hash: d50ab...e91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Rikkhard viste seg å være en dust og en rundbrenner med utrolig mange damer på gang. :PAnonymous poster hash: d50ab...e91

Skrev han navnet sitt "Rikkhard"??

Anonymous poster hash: 9cf46...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei :))))

Vet ikke om dette er rette stedet men må bare spørre noe. Har møtt en fantastisk mann noen ganger som bare er helt herlig!! Problemet er at ikke jeg klarer å si navnet hans skikkelig så jeg unngår å si det noe som fører til en utrolig klein stemmning. Hvordan utales det? Jeg skal møte han til helgen så hadde vert fint å få det inn til da :PPP

Anonymous poster hash: 311bc...f23

Det uttales ganske enkelt "Ulf".

Anonymous poster hash: 8e5dc...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Rikkhard viste seg å være en dust og en rundbrenner med utrolig mange damer på gang. :P

Anonymous poster hash: d50ab...e91

Det er den Richarden jeg kjenner også. Må være noe med navnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende andre Richarder er greiere da, men akkurat nå hater jeg han bittelitt.. Er sur for at han kastet bort tiden min og ga meg forhåpninger om noe mer :(

Tenkte i hvertfall å komme med en update siden jeg var så bekymret for å uttale navnet hans feil og så endte det opp med at han oppførte seg dårlig :P

Enda godt jeg kneip igjen!



Anonymous poster hash: d50ab...e91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende andre Richarder er greiere da, men akkurat nå hater jeg han bittelitt.. Er sur for at han kastet bort tiden min og ga meg forhåpninger om noe mer :( Tenkte i hvertfall å komme med en update siden jeg var så bekymret for å uttale navnet hans feil og så endte det opp med at han oppførte seg dårlig :P Enda godt jeg kneip igjen! Anonymous poster hash: d50ab...e91

Jeg tviler.

Det er utvilsomt noe sleskt med dette navnet. Det kan være noe genetisk? Sleske mennesker gir barna sleske navn?

Jeg ville begynt å konsekvent kalle ham Pikkart heretter, hvis dere fortsatt har kontakt.

Anonymous poster hash: 9cf46...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at i stedet for å spekulere, så er det enkleste bare å spørre rett ut hvordan han uttaler navnet sitt, siden det finnes flere måter å si det på. Da får du det rett med en gang, i stedet for å gå rundt grøten og eventuelt ende opp med en uttale som er helt forskjellig fra den han bruker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Rikkhard viste seg å være en dust og en rundbrenner med utrolig mange damer på gang. :P

Anonymous poster hash: d50ab...e91

Dick - med andre ord ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes at i stedet for å spekulere, så er det enkleste bare å spørre rett ut hvordan han uttaler navnet sitt, siden det finnes flere måter å si det på. Da får du det rett med en gang, i stedet for å gå rundt grøten og eventuelt ende opp med en uttale som er helt forskjellig fra den han bruker selv.

Haha, kanskje lese hele tråden før du svarer??? :P

Anonymous poster hash: d50ab...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dick - med andre ord ;)

Haha, jaaa! Det tenkte jeg også ;)

Uff, hvorfor skal menn være så vriene? Jeg likte han faktisk :( Virkelig virkelig godt.

Han fortjener meg ikke.

Anonymous poster hash: d50ab...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jaaa! Det tenkte jeg også ;)

Uff, hvorfor skal menn være så vriene? Jeg likte han faktisk :( Virkelig virkelig godt.

Han fortjener meg ikke.

Anonymous poster hash: d50ab...e91

Dick!

Anonymous poster hash: d50ab...e91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jaaa! Det tenkte jeg også ;)

Uff, hvorfor skal menn være så vriene? Jeg likte han faktisk :( Virkelig virkelig godt.

Han fortjener meg ikke.

Anonymous poster hash: d50ab...e91

Ikke kjekk lesning altså! Hvordan fant du ut at han holdt på med andre? Eller sa han det selv? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...