Gå til innhold

Når det ikke er plass på gravsteinen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før du bestemmer deg for denne løsningen bør du undersøke om det er tillatt på gravstedene der du bor.

Anonymous poster hash: 27663...133

Det var lurt du sa, hadde ikke tenkt på at det kanskje ikke gikk.. Har også nå funnet en sånn bedplate, skal forhøre meg litt om den for de var fin :)

Anonymous poster hash: 9c929...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vi gjorde var å kjøpe en ekstra plate som ble lagt nedenfor stenen. Litt vanskelig å forklare, men hvis du har en liten stein, også har du en flat plate som går ut der blomsterbedet skulle vært. 

 

Det ble veldig, veldig fint. Vi fikk beholde den gamle, lille stenen, men samtidig lagt til de ekstra navnene. Ettersom vi fikk litt ekstra plass fikk ble navnet til de som døde skrevet med deres egen håndskrift - altså hvordan de selv skrev navnet sitt. 

 

Jeg vet dessverre ikke prisen, men fint ble det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt du sa, hadde ikke tenkt på at det kanskje ikke gikk.. Har også nå funnet en sånn bedplate, skal forhøre meg litt om den for de var fin :)

Anonymous poster hash: 9c929...25a

Mener det er kirkevergen i kommunen som forvalter reguleringen for gravplassen der graven befinner seg.

Oftest vet også begravelsesbyrået/steinbyrået også dette, men om du ikke ønsker å kontakte disse kan du bruke førstnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...