Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Hei! Vil gjerne følge deg - vi er nesten like gravide, jeg ligger 3 dager bak deg :) Kjenner meg veldig godt igjen i alt du skriver! Jeg har tempet en stund, men er ikke noe poeng å gjøre det etter positiv test fordi tempen svinger veldig som gravid. Det blir bare unødig stress og bekymring, og har egentlig ingenting for seg. Tempingen er et poeng for å finne EL, siden det er rundt EL vi kan finne temperatursvigninger som viser når/om man har hatt eggløsning. Vil råde deg til å slutte å tempe, jeg slutta noen dager etter IKM ;)

Hallo, velkommen skal du være :) og gratulerer igjen du også ;) jeg tenker litt som deg, at jeg skal legge fra meg tempingen. Kanskje bare en uke til, så får det være nok :P huff jeg er håpløs ^^

Hvordan er du i form da? :)

Hahaha serr jeg såg også den episoden idag, men min reaksjon var å bli SUPER sinna på hun ene søsteren Taylor? fordi hun oppførte seg som en barnslig d**** har sett episoden sikkert 10 ganger før men første gang reaksjonen kom sånn :P

Ja kan ikke si jeg gleder meg til å fortelle, jeg er vel en av de som tenker for mye på alt! Spesielt nå som dette er noe jeg ikke har kontroll over, aaa gleder meg til jeg kan fortelle det til alle kanskje en slapper mer av da..

aaa det med bilder har jeg ikke tenkt over, men det tror jeg at jeg vil gjøre, har jo et kjempe bra kamera som jeg fikk av samboer i fjor, kanskje på tide å børste støv av det...

Haha minner meg om meg når jeg fikk positiv utslag på EL testen nå når jeg ble gravid, stakkars mannen måtte pent gjøre som han fikk beskjed om, selvom han ikke akkurat sa seg motvillig....

Jeg så bare noen minutter av episoden da, skrudde akkurat på når moren døde :P fysj så trist! Så fikk ikke med meg dramaet før det - og husker det ikke heller ;) godt å høre vi kan bli sinte også og ikke bare sippete!

Ja er ikke så veldig gøy. Jeg dro veldig på det da jeg snakka med sjefen, er jo alt for tidlig å nevne dette! Jeg har bare innstilt meg på at dette kommer til å gå bra, kanskje positivitet holder spiren inne? Lei meg hadde jeg blitt uansett om noe skulle skje ;)

Fyr i gang kameraet ja! Tror jeg må på pinterest og søke litt inspirasjon ;)

Min var heller ikke noe særlig motvillig nei, det var jo heaven for han ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag tror jeg at jeg har bestemt meg, før møtet i morgen. Jeg vil offshore. De har mulighet til å tilrettelegge litt, må bare gi de farlige oppgavene til kollegaene mine. Så får jeg heller bare fortelle de hvorfor :)

Men er spent da, kanskje de plutselig har veldig gode alternativer :)

Jeg har prata med legen min i dag og fikk spurt om altslags.

Hun virket egentlig veldig negativ, de tar ingen inn for blodprøve eller sjekker at en er gravid før i uke 12. For det var jo ikke sikkert at det gikk bra før det......hvilken lege sier dette til en nylig gravid? Greit å vite om risikoen altså, for all del. Men siden jeg skal jobbe i uke 11 og 12(kanskje), så satte vi opp time i uke 10, den 2 mars. Hun er så mye frem og tilbake, så vet ikke om jeg skulle få ta blodprøve da, eller om jeg måtte vente til etter uke 12.. Liker egentlig denne legen, men i dag var hun bare forvirrende!

Jeg sa ihvertfall at jeg ville ha tidlig UL, så hun anbefalte meg en privat klinikk, så nå har jeg sendt henvendelse om at jeg vil ha time den 19. februar :) så får vi se om det blir innvilget ;)

Fremdeles null energi, luftsmerter og murringer :) alt er som det skal være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny temp denne morgenen: 36.39. Under streken. Huff jeg burde legge fra meg tempingen. Men nå MÅ jeg måle i morgen! Tenk om jeg frastøter embryo under møtet i dag! ..må prøve å ikke tenke på dette. Sikkert bare en vill temperatur. Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne tempe, men det forteller deg ingenting ;) Rundt IKM (jeg visste jeg var gravid) tempet jeg som vanlig, plutselig var tempen falt til rundt coverline. Jeg fikk panikk og tenkte SA med en gang, men jeg visste at den kunne variere heldigvis. Jeg prøvd igjen 5 min senere, uten å ha stått opp, da var den oppe på 36,77 igjen. Poenget mitt er bare at tempen hopper sånn at du ikke må få panikk om den går mye ned. Snart begynner jo det lille hjerte å slå og, tenk på det :rodmer: Lykke til på møte! Her er formen ganske bra, litt småkvalm, svimmel og trøtt, men ikke mer enn at det går helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne tempe, men det forteller deg ingenting ;) Rundt IKM (jeg visste jeg var gravid) tempet jeg som vanlig, plutselig var tempen falt til rundt coverline. Jeg fikk panikk og tenkte SA med en gang, men jeg visste at den kunne variere heldigvis. Jeg prøvd igjen 5 min senere, uten å ha stått opp, da var den oppe på 36,77 igjen. Poenget mitt er bare at tempen hopper sånn at du ikke må få panikk om den går mye ned. Snart begynner jo det lille hjerte å slå og, tenk på det :rodmer: Lykke til på møte! Her er formen ganske bra, litt småkvalm, svimmel og trøtt, men ikke mer enn at det går helt fint!

Takk for at du delte dette :) Det roet meg absolutt ned i går, så jeg tenkte ikke nevneverdig på SA :)

Tempen steg igjen i dag til 36,63 så det er nok som du sier- og jeg tror jeg kutter det ut fra i dag av.

Så bra at du ikke er helt helseløs enda ;) haha. Hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi til møtet i går, og det gikk bra :) yrkeshygieniker var flink til å informere om risikoer på ulike tidspunkt gjennom svangerskapet, og jeg følte meg ivaretatt. Alle som satt på møtet anbefalte meg jo å ikke dra på jobb, men lederen min var også med på møtet - som sa at det skulle legges til rette for meg på jobb. Jeg trenger ikke å være borti olje, kjemikalier og andre helsefarlige ting. Jeg har heller ikke lov til å løfte mer enn maks 25kg(eller var det 10? husker ikke helt).

Så nå drar jeg om en halvtime, baggen er klar og pakket. Jeg er spent, glad, bekymret, alt virrer rundt i hodet. Jeg er glad jeg tok denne avgjørelsen. Måtte også skrive under at dette er på eget ansvar, siden bedriften ikke anbefaler det. Så har jeg full rettrettmulighet dersom jeg skulle føle meg utrygg :)

Gleder meg litt til å si det til de nærmeste kollegaene. Vet ikke helt hvordan de vil reagere da(bare mannfolk), men håper de viser forståelse for at jeg ikke kan gjøre alle arbeidsoppgaver lengre :)

Drømmer jo så mye rart for tiden. Men i natt drømte jeg at han ene kollegaen(som aldri klarer å holde på hemmeligheter) skrev på facebook at jeg ikke kunne kite fordi jeg ventet et lite nurk. Jeg blei så sinna!! Åh :P kjenner på det enda, nesten så jeg vurderer å ikke si noe til han, for han har så lett for å glemme seg ut :fnise:

Ellers føler jeg kvalmen sterkere for hver dag. Jeg har merket at brystene har blitt større den siste uken, men tenkte ikke at de var hovne ømme. Da måtte kjære minne meg på - at de var virkelig ømme! Jeg har bare tenkt at siden det ikke gjorde noe vondt, så var det ikke noe spesielt :P

Er også mye svimmel, drikker veldig mye, mye på do, og er som en ørken i munnen/halsen om morgenen. Kjøpte meg seaband på apoteket igår, da jeg frykter kvalmen slår ordentlig til i løpet av uken. Så har jeg ihvertfall NOE som kan hjelpe ;)

Kan jeg forresten spise leverpostei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leverpostei skal gå helt fint :)

Håper det går greit på jobb, da, og at de er så flinke til å tilrettelegge som det har blitt fremstilt som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte dette :) Det roet meg absolutt ned i går, så jeg tenkte ikke nevneverdig på SA :)

Tempen steg igjen i dag til 36,63 så det er nok som du sier- og jeg tror jeg kutter det ut fra i dag av.

Så bra at du ikke er helt helseløs enda ;) haha. Hvor langt er du på vei nå?

Så bra, jeg tror du gjør lurt i det ;) Jeg skulle nok ikke sagt at jeg har i bra form, for idag er jeg skikkelig kvalm. Sånn like før jeg spyr.. Har seabands liggende fra sist, spørs om jeg må finne de fram snart! Jeg er 5+2 i dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei skal gå helt fint :)

Håper det går greit på jobb, da, og at de er så flinke til å tilrettelegge som det har blitt fremstilt som :)

Så bra :) Ja det tror jeg at de er! Det var veldig fin respons i dag! Fortalte til mine 3 nærmeste kollegaer at jeg er gravid. Og uten å be om det, sa de at de ville ta de arbeidsoppgavene jeg ikke kan gjøre :rodmer:

Så bra, jeg tror du gjør lurt i det ;) Jeg skulle nok ikke sagt at jeg har i bra form, for idag er jeg skikkelig kvalm. Sånn like før jeg spyr.. Har seabands liggende fra sist, spørs om jeg må finne de fram snart! Jeg er 5+2 i dag :nigo:

Ikke kjekt å være så kvalm - men hey! Det er da et godt tegn :) Fungerte seabands på deg? Hurra for 5+2, dette går jo unna ;) 5+4 her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den første arbeidsdagen over :)

Føltes godt å være på jobb for å gjøre noe meningsfullt, jeg var veldig kjapp med å komme meg ut og utforske hva som har skjedd siden sist gang! Deilig å bevege seg(har vært som et slakt den siste uka), men kunne kjenne at formen har sunket tydelig da jeg var veldig andpusten av å gå i trappene :fnise:

Helikopterturen gikk også fint, klarte å stenge ute tankene om den voldsomme vibreringen fra den. Den skal jo ikke være skadelig, men det er ikke forsket så veldig mye på. Ingenting som tyder på at det ikke gikk fint ihvertfall ;) Noe kvalm i morges :laugh:

Huff, er grusomt å ha "måtte" sagt dette allerede.. Føler jeg nesten lyver til folk, ha'kke mage lissom! Mannfolk skjønner ikke det der. "Ja, jeg er i 6 uken min"... Får til svar - "Så du var gravid forrige gang du var ute?". Jeg skjønte jo ikke den regningen der selv da :fnise: Eller den fine "Hmm, du ser ikke gravid ut?". Så mye jeg har lært av å være prøver dette halvåret, er ikke rart de er grønne da!

Tenker jeg skal ta det litt med ro i kveld, glo på dere andres dagbøker og kanskje se siste episode av pretty little liars ^^

Ha en god kveld alle sammen :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! så bra dagen føltes vel gjennomført, kjipt å måtte si det så tidlig, men, de ser nok magen etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg forstå! Jeg syntes det var rart å si det til folk i uke 16, følte også jeg gikk rundt og løyg :fnise:

Håper du får fine dager på jobb!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! så bra dagen føltes vel gjennomført, kjipt å måtte si det så tidlig, men, de ser nok magen etterhvert :D

Kan jeg forstå! Jeg syntes det var rart å si det til folk i uke 16, følte også jeg gikk rundt og løyg :fnise:

Håper du får fine dager på jobb!:)

Takk for det :) ja er jo bare et par turer så kommer magen! Om dette går fint vel og merke ;) er så mye SA her for tiden at jeg har mentalt forberedt meg litt på at det kan skje meg også. Klarer ikke å glede meg enda..

Stort spørsmål: kan man spise reke som gravid? Har alltid trodd det var fyyy for gravide, men kommer ikke på å ha lest det på listene over fy-mat, og ene kollegaen min sa at den gravide dama hans satt og knaket det hjemme?

De siste to timene har jeg hatt vondt i høyre lår/bekken/vet ikke hva det er. Ikke hatt vondt der før, bekkenløsning er vel sånn en ikke får før en er langt på vei uansett?

Ellers hatt en mentalt krevende dag. Mange jobber med hydrokarboner, hvor de har åpnet opp utstyret. Jeg er sterkt anbefalt å ikke være borti det - men det er en fin grense noen ganger hvor det "egentlig" ikke skal kunne skje noe. Men jeg tørr ikke, og har sagt konsekvent nei. Føler jeg bare skulker de jobbene. Føler meg utilstrekkelig :/ håper ikke de neste ukene blir slik..

Ellers hadde vi entrecote til kvelds. Jeg visste det ikke, men kokken hadde stekt stykkene så lite at de var helt røde. Heldigvis sa hun ene som vet om graviditeten i fra om at "huff, det kjøttet var lite stekt i dag. Jeg ville ikke ha spist det om jeg kunne velge".. Hahaha, thumbs up for her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det :) ja er jo bare et par turer så kommer magen! Om dette går fint vel og merke ;) er så mye SA her for tiden at jeg har mentalt forberedt meg litt på at det kan skje meg også. Klarer ikke å glede meg enda..

Stort spørsmål: kan man spise reke som gravid? Har alltid trodd det var fyyy for gravide, men kommer ikke på å ha lest det på listene over fy-mat, og ene kollegaen min sa at den gravide dama hans satt og knaket det hjemme?

De siste to timene har jeg hatt vondt i høyre lår/bekken/vet ikke hva det er. Ikke hatt vondt der før, bekkenløsning er vel sånn en ikke får før en er langt på vei uansett?

Ellers hatt en mentalt krevende dag. Mange jobber med hydrokarboner, hvor de har åpnet opp utstyret. Jeg er sterkt anbefalt å ikke være borti det - men det er en fin grense noen ganger hvor det "egentlig" ikke skal kunne skje noe. Men jeg tørr ikke, og har sagt konsekvent nei. Føler jeg bare skulker de jobbene. Føler meg utilstrekkelig :/ håper ikke de neste ukene blir slik..

Ellers hadde vi entrecote til kvelds. Jeg visste det ikke, men kokken hadde stekt stykkene så lite at de var helt røde. Heldigvis sa hun ene som vet om graviditeten i fra om at "huff, det kjøttet var lite stekt i dag. Jeg ville ikke ha spist det om jeg kunne velge".. Hahaha, thumbs up for her! :D

Skjønner deg godt ang hydrokarbonene altså.. Hadde det slik på jobb idag selv, mye klargjøring og div arbeid, føles ikke spesielt kult å si nei men lille spiren kommer foran alt annet :) Heldigvis at sjefen vet om det litt lettere da og vertfall noen som forstår hvorfor jeg sier nei..

aaa biff NAM..., Vi hade det her tidligere i uken hjemme, er liksom ikke det samme når samboer må steke den godt jeg som sikkert kunne spist biff medium stekt til frokost, middag, kvelds 24/7 så var det plutslig ikke like fristende lenger... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker kan du spise ja:)

Og man kan få bekkenløsning allerde i første trimester da det er hormonelt betinget..:) hvis det blir værre får du oppsøke lege når du kommer hjem slik at du kan starte med forebygging så raskt som mulig:) Jeg fikk henvisning til fysio tidlig (uke 7) men var så dårlig at jeg ikke hadd første time før rundt uke 14. Jeg lærte en del triks og har med det klart å forbygge store plager. Jeg vet jo ikke sikert at det var det som hjalp, men jeg har tro på at hvordan man belaster bekkenet har stor innvirkning på hvordan det blir senere. Går ikke til fysio nå lengre...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt ang hydrokarbonene altså.. Hadde det slik på jobb idag selv, mye klargjøring og div arbeid, føles ikke spesielt kult å si nei men lille spiren kommer foran alt annet :) Heldigvis at sjefen vet om det litt lettere da og vertfall noen som forstår hvorfor jeg sier nei..

aaa biff NAM..., Vi hade det her tidligere i uken hjemme, er liksom ikke det samme når samboer må steke den godt jeg som sikkert kunne spist biff medium stekt til frokost, middag, kvelds 24/7 så var det plutslig ikke like fristende lenger... :P

Huff ja, hvor langt strekker du grensen? Jeg er egentlig bedt om å ikke blø av noe engang. Mine kollegaer synes dette høres så overkill ut, så de sender meg ut på en jobb i dag med en del avblødning- men sier at "det du føler du ikke kan gjøre, sier du bare i fra om".. Prøvde å hinte til at kanskje han andre kollegaen min burde gjøre det. Hint not taken. Han andre er litt lat, tror veldig godt de skjønte det. Så etter pausen tar jeg maska med meg og gjør det jeg kan.

Imponert av deg som har klart å bare si nei til kollegaene, uten at de vet noe! Hvordan klarer du det? :)

Reker kan du spise ja:)

Og man kan få bekkenløsning allerde i første trimester da det er hormonelt betinget.. :) hvis det blir værre får du oppsøke lege når du kommer hjem slik at du kan starte med forebygging så raskt som mulig:) Jeg fikk henvisning til fysio tidlig (uke 7) men var så dårlig at jeg ikke hadd første time før rundt uke 14. Jeg lærte en del triks og har med det klart å forbygge store plager. Jeg vet jo ikke sikert at det var det som hjalp, men jeg har tro på at hvordan man belaster bekkenet har stor innvirkning på hvordan det blir senere. Går ikke til fysio nå lengre... :)

Jaaaay :D Da gleder jeg meg til reker når jeg kommer hjem ;)

Huffda, hadde du det på begge sider da? Jeg kjenner det kun i høyre hoften. Har vært litt verre i dag, men går greit å gå i trapper enda. Hvilke øvelser brukte du da? :) Så kjekt å høre at det er mye bedre nå med deg :hug: Så dårlig i 7 uker at en ikke kan gå til fysio, da har en det ikke godt :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff ja, hvor langt strekker du grensen? Jeg er egentlig bedt om å ikke blø av noe engang. Mine kollegaer synes dette høres så overkill ut, så de sender meg ut på en jobb i dag med en del avblødning- men sier at "det du føler du ikke kan gjøre, sier du bare i fra om".. Prøvde å hinte til at kanskje han andre kollegaen min burde gjøre det. Hint not taken. Han andre er litt lat, tror veldig godt de skjønte det. Så etter pausen tar jeg maska med meg og gjør det jeg kan.

Imponert av deg som har klart å bare si nei til kollegaene, uten at de vet noe! Hvordan klarer du det? :)

For meg så er det ved klargjøring av utstyr o.l hvor vi f.eks vet at det kan vere fare for eksponering. Stakkars lærlinger har måttet gjort mye oppgaver. Heldigvis er vi som oftest alltid 2 stk på oppgavene så da er jeg bare tidlig ute med å planlegge hvordan vi gjør det.. jeg stenger ventiler langt borte fra avblødninger f.eks.. men ja er flink til å bruke maske ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, hvor langt strekker du grensen? Jeg er egentlig bedt om å ikke blø av noe engang. Mine kollegaer synes dette høres så overkill ut, så de sender meg ut på en jobb i dag med en del avblødning- men sier at "det du føler du ikke kan gjøre, sier du bare i fra om".. Prøvde å hinte til at kanskje han andre kollegaen min burde gjøre det. Hint not taken. Han andre er litt lat, tror veldig godt de skjønte det. Så etter pausen tar jeg maska med meg og gjør det jeg kan.

Imponert av deg som har klart å bare si nei til kollegaene, uten at de vet noe! Hvordan klarer du det? :)

Jaaaay :D Da gleder jeg meg til reker når jeg kommer hjem ;)

Huffda, hadde du det på begge sider da? Jeg kjenner det kun i høyre hoften. Har vært litt verre i dag, men går greit å gå i trapper enda. Hvilke øvelser brukte du da? :) Så kjekt å høre at det er mye bedre nå med deg :hug: Så dårlig i 7 uker at en ikke kan gå til fysio, da har en det ikke godt :sjokkert:

Ja, det var noen helvetes uker:p bare oppkast og flere sykehusinnleggelser.. Håper du slipper det!:)

Jeg kjente det mest bak, men også i hoftene:) vanskelig å forklare øvelsene, best å se når andre gjør det for å forstå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er det ved klargjøring av utstyr o.l hvor vi f.eks vet at det kan vere fare for eksponering. Stakkars lærlinger har måttet gjort mye oppgaver. Heldigvis er vi som oftest alltid 2 stk på oppgavene så da er jeg bare tidlig ute med å planlegge hvordan vi gjør det.. jeg stenger ventiler langt borte fra avblødninger f.eks.. men ja er flink til å bruke maske ofte!

Vi får hjelp av innleid personell til å gjøre noen tester på brønner. Jeg fikk han til å gjøre det meste av avblødning/åpning på slanger som ikke er lekkasjetestet osv. Måtte fortelle han situasjonen når jeg tok på maske og trakk godt unna flere ganger :fnise:

Ja, det var noen helvetes uker:p bare oppkast og flere sykehusinnleggelser.. Håper du slipper det! :)

Jeg kjente det mest bak, men også i hoftene:) vanskelig å forklare øvelsene, best å se når andre gjør det for å forstå :P

Oida, såpass! Har litt å lese i dagboka di skjønner jeg ;) Håper også å slippe unna ja, men jeg tar det som det kommer. Så lenge spira henger fast, skal jeg tåle mye! Hmm, kanskje youtube skal besøkes i kveld og se om jeg finner noen passende øvelser ;)

Jeg er 6+0 i dag :bolledeig: Bare 8% sjans for spontanabort nå, det kommer seg jo! Må takke j86 for å vise meg den tabellen, det er en glede for hver dag som går :lillesky: Skal kontakte klinikk i morgen og få avtalt tidlig UL tenkte jeg, de har jo ikke svart meg på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis med 6 uker!

Når tenkte du å ha tidlig UL?

Jeg har 13% sjanse i dag, syns fremdeles det er for høyt, men det går jo hvertfall nedover for hver dag. :)

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...