Gå til innhold

Den som venter på noe godt... Kirbys graviditetsdagbok


Kirby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gleder meg veldig! Men ser for meg at jeg vil sette sammen stellebordet og senga med en eneste gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

30 uker idag! Bare 10 uker igjen, og bare 6 uker til permisjonen begynner :sjokkert:

Idag har jeg forhåpentligvis sendt inn den siste tilleggsinformasjonen til NAV, jeg skal utsette foreldrepengene når jeg skal ha ferie, og det var tydeligvis viktig å fylle ut enda flere skjemaer for å få det til :glare:

Formen har blitt dårligere nå, dvs. fortsatt ganske grei synes jeg, men merker det mye mer at det begynner å bli tungt og slitsomt - kynnerne kommer tydelig når jeg har anstrengt meg for mye så jeg blir rett og slett tvunget til å ta det med ro, noe som er uvant for noen som er på farta hele tiden :sjenert: Har fått tilrettelagt litt på jobb nå, noe som gjør det langt enklere. Lillemor har det bare bra, fortsatt mye turning og romstering, det er fint! Sist gang hos jordmor fant hun henne veldig godt, og fikk høre klare og tydelige hjerteslag fremfor denne woosh-lyden jeg har hørt tidligere :rodmer:

Til helga blir det shopping (endelig)! Skal iallefall kjøpe store ting som stellebord og seng når jeg kan ha med mannen til å bære, også blir det en tur på Kid - 40% på alle babyvarer kan man jo ikke gå glipp av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statusrapport - på vei inn i uke 32!

- Ultralydtermin: 25. april
- Menstermin: 25. april
- På vei: 31 uker
- Igjen til termin: 9 + 2 (det er jo ikke lenge :overrasket:)
- Kjønn: :babyjente:
- Navn: Bestemt og fortsatt hemmelig, noe som ser ut til å irritere alle grønne :fnise:
- Hodet ned: Jeg trodde kanskje hun hadde snudd seg her om dagen da hun romsterte fælt helt nederst i bekkenet og jeg fløy på do i et sett, men så lå hun så tydelig sidelengs igjen om kvelden og strakk omtrent hele seg på tvers (iallefall føltes det sånn), så nei!
- Hodet festet: Nei
- Aktivitet innenifra: Hver dag, mer romstering enn tydelige spark, merker henne mye mer nå enn før. En del hikking!
- Babyens søvnmønster: Det virker som hun sover når jeg sover, ellers merker jeg ikke noe særlig søvnmønster, med mindre hun beveger seg en del i søvne også
- Utålmodig: Sånn passe
- Vektøkning: Fra startvekt i svangerskapet har jeg gått opp ca. 4 kg (6 kg om man regner med det jeg gikk opp igjen i vekt etter liten vektnedgang i begynnelsen)
- Vann i kroppen: Ikke noe merkbart
- Søvn: Fortsatt av og på, men litt bedre (bank i bordet). Trøttere på dagtid igjen, så prøver å få til en lur nå og da.
- Neste kontroll: 2. mars
- Barnerom: Skal pusses opp om ikke så lenge i det nye huset, men vesla skal fortsatt sove hos oss først.
- Utstyr: Nå har vi det meste!
- Mangler av utstyr: Mangler seng, dyne og madrass, lammeskinn og litt andre småting til stellebordet.
- Strekkmerker: Ikke merket noe
- Melk i brystene: Ikke merket noe
- Om fødselen: Begynt å tenke på det, men prøver å tenke at det går som det går, man kan ikke planlegge den!
- Plager: Fortsatt vond rygg iblant samt sliten, får fort vonde kynnere om jeg skal gå mer enn 20 min med hunden eller i oppoverbakker. Fortsatt tett i nesa.
- Oppegående: Ja, det vil jeg si, men må ta hensyn (noe som er litt uvant for en Duracell-kanin som meg selv).
- Sulten: Som normalt
- Hekta på: Ikke noe spesielt, men søtsuget er dessverre tilbake :arwen:
- Kynnere: Ved middels/mye anstrengelse
- Tungt: Ja, begynner å merke at å komme seg opp av sofaen/senga og å ta på sko er slitsomt
- Høygravid: Nei
- Sykehusbaggen: Ifølge den ene appen var det på tide å pakke denne, men så dårlig tid har jeg da ikke?
- Humør: Bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det veldig bra - sammenlignet med hva mange andre må igjennom i løpet av svangerskapet må jeg si at jeg har vært heldig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skulle legge meg igår kveld og fant ikke helt riktig liggestilling som vanlig, men la meg på høyre side. Det pleier ikke å funke så lenge for vesla spreller sånn da, mulig hun får dårligere plass på den måten eller hva det nå er. Men jeg ble nå liggende å kjenne etter litt og da kjente jeg plutselig en hånd! Vanligvis kjenner jeg det som må være hodet eller rumpa for det er 'stort' og hardt og glir liksom sakte under huden, men dette var mye mindre og kjentes mest som en hånd, basert på hvor i magen det var gjør meg også sikrere på det. Så jeg strøk litt på den med min hånd, og da forsvant den litt, men så kom den tilbake og da fikk jeg stryke litt lenger på den før den forsvant igjen. For en heftig følelse! :rodmer:

Endret av Kirby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time hos jordmor idag, det gikk bra som vanlig - lillemor følger den røde streken nå og har snudd seg med hodet ned, noe som kanskje forklarer hvorfor jeg må tisse så ofte igjen. Fikk høre på den fine hjertelyden igjen også :rodmer: Imidlertid hadde jeg litt høyt blodtrykk, gjennomsnittlig 135/85. Har ingen andre symptomer på evt. begynnende svangerskapsforgiftning, men skal tilbake om en uke for å sjekke blodtrykket igjen, og om det da er like 'høyt' anbefalte hun å kjøpe blodtrykksmåler så jeg kan måle hjemme i fred og ro før timene. Også må jeg følge med på formen i tilfelle jeg skulle få andre symptomer.

Hentet forresten Libero-pakke idag, den var OK - ålreit med en fullsize pakke med bleier iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra hun har snudd seg med hodet ned :) jeg fikk hentelapp på libero pakken i dag jeg (i går siden klokka er over 12), så skal hente den i løpet av uka. Kjekt med alt som er gratis :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Her går det fint, første dag i permisjon imorgen! Lurer veldig på hvordan jeg skal fylle dagene, men det går seg vel til :) Foreløpig ingen tegn til at frøkna i magen har tenkt seg ut med det første.

Endret av Kirby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en full statusrapport siden det er så lenge siden sist :hallo:

- Ultralydtermin: 25. april
- Menstermin: 25. april
- På vei: 38 uker
- Igjen til termin: 17 dager! :bond:
- Kjønn: :babyjente:
- Navn: Bestemt!
- Hodet ned: Ja, vært sånn en stund nå
- Hodet festet: Nei, ikke ennå
- Aktivitet innenifra: Mye aktivitet, tydelig at hun begynner å få dårlig plass for magen og ribbeina får gjennomgå :fnise:
- Babyens søvnmønster: Litt av og på, noen netter er det full fest og andre virker det som hun sover gjennom. På dagtid varierer det.
- Utålmodig: Vet ikke helt, det er litt greit at hun fortsatt er inne i magen av praktiske grunner, men samtidig er jeg veldig spent på hvem det er som er her inne og det blir veldig koselig å få henne ut også :)
- Vektøkning: Fra startvekt i svangerskapet ca. 10 kg.
- Vann i kroppen: Ikke mye.
- Søvn: Når det ikke er fest i magen klarer jeg å få en del søvn om natten, selv om jeg våkner hver gang jeg skal snu meg.
- Neste kontroll: Har vært idag, skal tilbake neste torsdag.
- Barnerom: Ferdig oppusset, men i nytt hus som vi ikke bor i enda. Gleder meg til å innrede det når vi kommer oss på plass der :)
- Utstyr: Det mest nødvendige er på plass, noen ting venter jeg med og ser an om vi trenger.
- Mangler av utstyr: Ingenting jeg MÅ ha (tror jeg).
- Strekkmerker: Ikke merket noe
- Melk i brystene: Ikke merkbart annet enn flekker på lakenet og tørre rester på brystknoppene.
- Om fødselen: Spent!
- Plager: Fortsatt tett nese, det er slitsomt!
- Oppegående: Ja, men tar det med ro.
- Sulten: Oftere enn før, liksom ikke noen bunn i meg :fnise:
- Hekta på: Ikke noe spesielt
- Kynnere: Om jeg anstrenger meg for mye, men ikke plagsomt
- Tungt: Ja, å snu seg i senga, komme seg opp av sofaen og ta på sko er slitsomt
- Høygravid: Ja!
- Sykehusbaggen: Stort sett kun toalettsaker som mangler
- Humør: Bra :)

Begynte å få høyt blodtrykk hos jordmor i uke 33 (?) som jeg nevnte her, og det ga seg egentlig ikke helt. Kom hjem etter en lang dag på jobb den samme uka og kjente at jeg bare møtte veggen, satt bare på senga og hyperventilerte og gråt for jeg var så sliten. Gikk til fastlegen etter helga og ble sykemeldt 60%, så de siste ukene på jobb har jeg bare jobbet 40% (dvs. det blir jo alltid litt mer, noe som er grunnen til at jeg fikk en smell i utgangspunktet...). Var hos jordmor hver uke i 34, 35 og 36 og blodtrykket stabiliserte seg, så det var tydelig at det hjalp å få sykemeldt seg og tvinge meg selv til å ta det med ro. Sånn er det når man lider av flink pike-syndromet :rolleyes:

Idag hos jordmor var BT litt høyt igjen, så nå må jeg tilbake neste uke igjen. Har spor av protein i urinen, men ingen andre skumle tegn, så det er vel bare for å være på den sikre siden. Lille venn har det i alle fall bra, og det er det viktigste :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt babyen har det bra :)

Gøy med oppdatering :) Så må du huske å ta det med ro. Nå har du vel permisjon? Gratulerer med endelig permisjon :)

17 dager er ikke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Liten blødning og rier fra kl. 04 inatt med rundt 7-8 min mellom, kanskje det blir baby idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...