Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Så bra alt går som det skal og at dere fikk høre hjertet ❤️

Som du sier så slapper en ikke helt av når en har mistet, men man VET at sjansen for at alt går bra etter uke 12 er mye større siden alle organer et ferdig. Grunnen til at vi mistet før uke 12 sist var jo fordi frøet ikke var levedyktig. Jeg finner iallefall trøst i den tanken.

Men jeg kjøpte en Angelsound for sjelefreden. Å høre hjertet til bønna hver uke har virkelig fått meg til å slappe av og nyte svangerskapet mer :) Og tenk: nå er det bare knapt 1 mnd til vi skal på UL og få se noe annet enn en klump som på tidlig UL og kanskje finne ut om det er en gutt eller jente ❤️

Beklager å kapre boken til j86 her, men:

Er det lett å finne hjertet med anglesound? Jeg mistet også forrige gang jeg ble gravid, og selv om jeg nå er over 17 uker på vei klarer jeg ikke la være å tenke at det er noe galt. Jeg er rolig i ca en uke etter UL, så begynner jeg å bekymre meg igjen. Men fordi jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg hadde blitt manisk hvis jeg IKKE hadde klart å finne hjertelyden, har jeg latt være å kjøpe anglesound.

Måtte du lete lenge før du fant hjertelyden? Ser på tickeren din at du er 14+1 nå, finner du den lett hver gang? Har SÅ lyst på anglesound, så hvis det er bankers at du finner hjertet tror jeg at jeg må på nettet og handle litt i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager å kapre boken til j86 her, men:

Er det lett å finne hjertet med anglesound? Jeg mistet også forrige gang jeg ble gravid, og selv om jeg nå er over 17 uker på vei klarer jeg ikke la være å tenke at det er noe galt. Jeg er rolig i ca en uke etter UL, så begynner jeg å bekymre meg igjen. Men fordi jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg hadde blitt manisk hvis jeg IKKE hadde klart å finne hjertelyden, har jeg latt være å kjøpe anglesound.

Måtte du lete lenge før du fant hjertelyden? Ser på tickeren din at du er 14+1 nå, finner du den lett hver gang? Har SÅ lyst på anglesound, så hvis det er bankers at du finner hjertet tror jeg at jeg må på nettet og handle litt i dag ;)

Finne hjertelyden på 2 sekunder hver gang. Du må bare vite akkurat hvor du skal lytte. Fant en video på Youtube som beskrev fint og nå er det lekende lett :) Nå er det sikkert ting som avgjør i forhold til hvordan morkaken er plassert etc, men jeg har som sagt aldri hatt problemer med å finne lyd ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotellfrokost i dag, og satte tennene i det herligste brød med røkt skinkepålegg og en snei med ridderost. Det var så godt at det måtte bare være farlig! Fant jo ut at det burde googles, men tenker jo etterpå at spist er spist... Håper bare lille inni der enda har det fint, og at et litt uoppmerksomt øyeblikk ikke har ødelagt alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen har vært ganske elendig de siste par dagene, så tok en tur til legen idag. Har fått sykemelding for de neste dagene, så ser frem til å tilbringe kvalitetstid med dyna og prøve å komme meg litt ovenpå igjen. Kjenner litt på den dårlige samvittigheten, men må bare prøve å legge det fra meg. Jeg har vanligvis stor smerteterskel og går på jobb uansett, men kjenner at jeg rett og slett er nødt for å ta det helt med ro.

12+6 i dag. Plutselig går det fort i svingene her! 43 dager til OUL :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for god-bedrings-ønsker :-) det startet som vanlig med kvalme ja, men plutselig fikk jeg skikkelig migrene og er på 3 dagen nå. Pleier vanligvis ikke å vare så lenge, men legen nevnte at en graviditet kan forandre migrenen. Håper det gir seg snart. Er på det mørke soverommet under dyna og det føles ut som en hest har plassert hoven i panna mi ;( får bare se fremover, det må jo gi seg dette her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :klem:

Som jeg nevnte så har vi fått innkalling til OUL midt i mars. Synes dette var så utrolig lenge å vente, så har derfor bestilt en til UL før dette. Vi hadde en i uke 11, så blir det en i uke 15, og så OUL i uke 19. Mannen er så gira på å filme litt fra UL slik at vi kan se på det senere. Synes også det er så kjekt å få med bilder, så vi kan se utviklingen. Var jo helt utrolig fra uke 7 til uke 11, det gikk fra romvesen til et menneske!

Formen begynner å ta seg litt opp igjen, men det skulle egentlig bare mangle etter to dager godt plassert i senga. Håper at det går fint å starte på jobb igjen i morgen. Begynner å bli litt smålei nå kjenner jeg.

Har enda ikke fortalt om graviditeten på jobb, men mulig jeg føler meg trygg nok etter UL som vi skal ha om to uker. Håper det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke lov til å filme selv på ultralyd, men om dere kjøper såkalt 4d får dere med litt video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne hjertelyden på 2 sekunder hver gang. Du må bare vite akkurat hvor du skal lytte. Fant en video på Youtube som beskrev fint og nå er det lekende lett :) Nå er det sikkert ting som avgjør i forhold til hvordan morkaken er plassert etc, men jeg har som sagt aldri hatt problemer med å finne lyd ❤️

Viljestyrken knakk, og jeg kjøpte i dag :) Herlig å høre at det fremdeles var liv der nede! Jeg fniste over at h*n ble sur da jeg trykket apparatet litt vel hardt ned i magen, og svømte fra venstresiden og nesten heelt over til høyresiden :fnise: Jeg fulgte ditt tips og så på youtube-videoer først, og da gikk det ganske fort å finne - puh :)

Tusen takk dere :klem:

Som jeg nevnte så har vi fått innkalling til OUL midt i mars. Synes dette var så utrolig lenge å vente, så har derfor bestilt en til UL før dette. Vi hadde en i uke 11, så blir det en i uke 15, og så OUL i uke 19. Mannen er så gira på å filme litt fra UL slik at vi kan se på det senere. Synes også det er så kjekt å få med bilder, så vi kan se utviklingen. Var jo helt utrolig fra uke 7 til uke 11, det gikk fra romvesen til et menneske!

Formen begynner å ta seg litt opp igjen, men det skulle egentlig bare mangle etter to dager godt plassert i senga. Håper at det går fint å starte på jobb igjen i morgen. Begynner å bli litt smålei nå kjenner jeg.

Har enda ikke fortalt om graviditeten på jobb, men mulig jeg føler meg trygg nok etter UL som vi skal ha om to uker. Håper det :hjerte:

Skjønner at du er for utålmodig til å vente på OUL i uke 19! jeg skal også ha i min uke 19 (en uke til nå... gruer og gleder meg, håper alt er ok!) og jeg har holdt på å gå på veggen de siste ukene fordi jeg synes det er aaalt for lenge siden vi så jr. i uke 11. Nysgjerrig på kjønn blir man jo også ;) Har dere tenkt å få vite hva det blir?

Jeg har heller ikke sagt det til flere enn sjefen + to andre på kontoret. Nesten litt kleint, for nå er ikke magen min spesielt diskret lengre - synes jeg, i alle fall :fnise: Ikke sjangs til å komme meg inn i arbeidsbuksa, for å si det sånn. Kommer sikkert til å le av meg selv i uke 36 når jeg syntes jeg hadde fått ordentlig mage i uke 18.

Krysser fingrene for at du er i jobbeform igjen til i morgen :)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Så bra at du fant hjertet ❤️ Bare husk å ikke bruke den så mye mer enn en gang i uka og at du skal bare lytte noen sekunder da det bråker veldig for babyen ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er for utålmodig til å vente på OUL i uke 19! jeg skal også ha i min uke 19 (en uke til nå... gruer og gleder meg, håper alt er ok!) og jeg har holdt på å gå på veggen de siste ukene fordi jeg synes det er aaalt for lenge siden vi så jr. i uke 11. Nysgjerrig på kjønn blir man jo også ;) Har dere tenkt å få vite hva det blir?

Jeg har heller ikke sagt det til flere enn sjefen + to andre på kontoret. Nesten litt kleint, for nå er ikke magen min spesielt diskret lengre - synes jeg, i alle fall :fnise: Ikke sjangs til å komme meg inn i arbeidsbuksa, for å si det sånn. Kommer sikkert til å le av meg selv i uke 36 når jeg syntes jeg hadde fått ordentlig mage i uke 18.

Krysser fingrene for at du er i jobbeform igjen til i morgen :)

Takk for fingerkryssing, tror det hjalp, for i går var jeg i mye bedre form og det er jeg i dag også :nigo: Utrolig herlig!

Du er så flink og tålmodig som har ventet helt siden UL i uke 11. Kan tenke meg det er nervepirrende nå når det bare er få dager til OUL. Alt er helt sikkert fint der inne, spesielt når UL i uke 11 har vist at alt er som det skal. Vi ønsker å vite kjønnet ja. Sa til mannen at det er opp til han (for føler at det er litt lite for mennene å stille opp med ift graviditeten, så NOE må han få ha kontroll på), og han er superklar for å finne det ut. Han ombestemmer seg annenhver dag om hva han tror gjemmer seg der inne, så det er definitivt et stort samtaletema her i hus :fnise: Regner med at dere også vil få vite det hvis mulig?

Det er godt gjort av deg å holde det skjult helt til den 18 uka, men du tenker å vente til OUL før du forteller til resten da eller? Jeg føler faktisk de kikker litt ekstra på magen min på jobb, men er ganske slank og har den siste tiden begynt å bruke litt løsere klær. Og så er det jo tydelig at det er en liten babymage helt der nederst og at de 3,5 kg jeg har lagt på meg rundt forbi er synlig. Eller kanskje jeg innbiller meg?! Men føler jeg får noen blikk :vetikke:

Sender gode ønsker din vei med ultralyden om noen få dager, og er glad for at dere får til denne her angelsound-saken. :hjerte: DET høres jo litt spennende ut! Selv driver jeg å knoter med et lege-stetoskop, men tror jeg har klart å fange opp en veeeeldig rask hjertelyd der ivertfall 1 gang :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også dratt med mannen på barnevogn (og annet babyutstyr) sondering i et par store butikker i dag. Ser at vi har MYE å lære. Godt jeg hst venninner som nettopp har fått barn som jeg kan få litt gode tips og triks av. Aner jo virkelig ikke hva vi skal se etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for fingerkryssing, tror det hjalp, for i går var jeg i mye bedre form og det er jeg i dag også :nigo: Utrolig herlig!

Du er så flink og tålmodig som har ventet helt siden UL i uke 11. Kan tenke meg det er nervepirrende nå når det bare er få dager til OUL. Alt er helt sikkert fint der inne, spesielt når UL i uke 11 har vist at alt er som det skal. Vi ønsker å vite kjønnet ja. Sa til mannen at det er opp til han (for føler at det er litt lite for mennene å stille opp med ift graviditeten, så NOE må han få ha kontroll på), og han er superklar for å finne det ut. Han ombestemmer seg annenhver dag om hva han tror gjemmer seg der inne, så det er definitivt et stort samtaletema her i hus :fnise: Regner med at dere også vil få vite det hvis mulig?

Det er godt gjort av deg å holde det skjult helt til den 18 uka, men du tenker å vente til OUL før du forteller til resten da eller? Jeg føler faktisk de kikker litt ekstra på magen min på jobb, men er ganske slank og har den siste tiden begynt å bruke litt løsere klær. Og så er det jo tydelig at det er en liten babymage helt der nederst og at de 3,5 kg jeg har lagt på meg rundt forbi er synlig. Eller kanskje jeg innbiller meg?! Men føler jeg får noen blikk :vetikke:

Sender gode ønsker din vei med ultralyden om noen få dager, og er glad for at dere får til denne her angelsound-saken. :hjerte: DET høres jo litt spennende ut! Selv driver jeg å knoter med et lege-stetoskop, men tror jeg har klart å fange opp en veeeeldig rask hjertelyd der ivertfall 1 gang :danse:

Bra du føler deg bedre igjen!

Vi skal også definitivt få vite kjønn hvis det lar seg gjøre, ja :) Ingen tvil om det!

Jeg var også veldig slank på forhånd, og har plutselig begynt å gå med løsere topper og kjoler med jakker/åpne gensere utenpå - så det er garantert noen som har luktet lunta, selv om de ikke har turt å si noe enda :fnise: Jeg har blitt merkbart større, alle som vet det ser det veldig godt! Og de som ikke har fått beskjed følger vel den uskrevne regelen om å ikke kommentere det om de ikke er 100 % sikre: "kanskje hun bare har lagt på seg?" :gravid: Det er ikke snakk om så fryktelig mange kg enda, så jeg er nesten overrasket over hvor mye større jeg har blitt uten at det er snakk om så mye ekstra vekt.

Familie og venner vi møter ofte vet det jo, og noen få på jobb vet det også, så det er ikke så langt igjen før "alle" vet det med unntak av litt mer perifere venner og folk på jobben. Egentlig hadde jeg ikke hatt noe i mot at kollegene visste det nå, men jeg synes liksom det er litt vanskelig/kleint å finne en naturlig måte å fortelle det på, om du skjønner? De to som allerede vet det i tillegg til sjefen er de beste vennene mine der, så da ble det litt lettere å si det uten at det virket som om jeg klirret på glasset og annonserte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt den Miore.. Jeg er nok i samme situasjonen selv snart på jobb, føler at jeg ikke har lyst å gjøre noen annonsering av det, men tenker å bare tilfeldig snakke om det når anledningen byr seg. Så er det helt i starten av mars en stor middag med hele avdelingen og naboavdelingene som går utover kvelden, og der blir det jo selvfølgelig alkohol involvert og jeg får en gyllen anledning til å fortelle det.

Har du fått vite kjønn i dag???? :nigo: Eller er OUL veldig snart?

______________________________________________________________

I dag bikket jeg 2 trimester, og kjenner at jeg er VELDIG lykkelig for det. Så langt som dette har det aldri kommet før, og jeg begynner sakte å skjønne at det faktisk kan komme en baby ut av dette her! :fnise::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt den Miore.. Jeg er nok i samme situasjonen selv snart på jobb, føler at jeg ikke har lyst å gjøre noen annonsering av det, men tenker å bare tilfeldig snakke om det når anledningen byr seg. Så er det helt i starten av mars en stor middag med hele avdelingen og naboavdelingene som går utover kvelden, og der blir det jo selvfølgelig alkohol involvert og jeg får en gyllen anledning til å fortelle det.

Har du fått vite kjønn i dag???? :nigo: Eller er OUL veldig snart?

______________________________________________________________

I dag bikket jeg 2 trimester, og kjenner at jeg er VELDIG lykkelig for det. Så langt som dette har det aldri kommet før, og jeg begynner sakte å skjønne at det faktisk kan komme en baby ut av dette her! :fnise::danse:

OUL i dag ja, stemmer det :D Jeg hadd en en liten superspreller / akrobat, så jordmor hadde litt problemer med å finne ut hva det var, men mest sannsynlig jente! :babyjente:

Gratulerer så mye med 2. trimester - en herlig og lettende milepæl! :D

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...