Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Ja dette er ikke godt :( skal til legen på torsdagen og forhøre meg. Hva kan man gjøre for å forebygge dette? Hindrer meg i ganske mye. Men bekkenløsning trodde jeg virkelig satt i bekkenet. Dette er jo mer helt helt øverst men på hver side av lårene på en måte. Ikke vondt når jeg er

I ro - men ved gåing eller når jeg skal reise meg. Kjennes ut som det har Stivnet helt

Det stråler i lårene ved løsning i symfyseleddet..:) de som har bekkenløsning kan vel svare litt mer på det, men man skal vel ikke sitte med beina i kryss, ha pute mellom beina når man ligger, ikke bære noe særlig og skifte sitte/liggestilling om det gjør vondt. Dere får rette på meg om jeg tar feil..:) fysio kan gjøre litt ulike ting og gi øvelser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke flink til knipng. Var veldig flink før graviditet, og hadde en periode på noen uker da jeg var halvveis, men nå får jeg kynnere med en gang jeg kniper, så jeg kniper ikke..Prøver av og til å "hive meg rundt", men det blir to-tre knip også gir jeg opp. Går heldigvis fint enn så lenge. Hoster og hoster om dagen, men har ikke hatt noen uhell så langt. ;)

Jeg har symfyseløsning forresten, og det kjennes både midt på symfysen og i lysken. Må ha pute mellom beina når jeg sover, kan ikke stå når jeg kler på meg bukse da det gjør veldig vondt å stå på ett bein (gjør vondt i symfysen da), gjør vondt å gå i trapper og oppoverbakker og på dårlige dager verker det i symfysen selv om jeg ligger i ro. Har noen gode dager nå da, så det er deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått 'diagnosen' symfysebekkenløsning nå og min erfaring er at man ikke trenger å ha smerter/symptomer etter boka :P Her har jeg nemlig smertene i nedre del av magen ( og litt i lårene ved mye aktivitet, men tenkte ikke over at det kunne henge sammen med magevonden min ;) )

Trodde det var smerter etter blindtarmoprasjonen min, men legen fant ut etter 5-6 uker med smerter at det var symfysen min og ikke magen :PEr forresten ved ca. de samme bevegelsene som teriyaki skriver at jeg får grusomt vondt. Gjør også vondt ved vanlig gange, ikke bare oppoverbakke her, men oppoverbakke er desidert verst :fnise:

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok betryggende å lese at dette er et vanlig fenomen for i morres ble jeg veldig redd pg bekymret og lei meg :( stakkars mannen ble helt fra seg. Tårene trillet når jeg nesten ikke kom ut av sengen.

Det er mye verre på kvelden men det er vel en konsekvens av alt man har gjort gjennom dagen ja. Føles litt lettere om Morningen når kroppen enda er ubrukt. Men ja - å gå gjør vondt, å kle på seg, stå på ett ben ja - ta på bukser / sokker. Inn og ut av bilen. Bøye seg. Og når man har sittet lenge eøler sovet og skal reise seg er det alkurat som om det har stivna helt. I tillegg hører jeg det knekker til engang. Dersom jeg går med korte skritt er det mye bedre! Er så redd for at det skal bli verre og i værste fall ikke gå over etter fødsel!

Må absolutt ta en prat med lege. Aner ikke hvor symfysen ligger - men dette er innerst mellom lårene helt oppe ved "kjelleren" 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symfysen er skambeinet/Venusberget :P midtpunktet til bekkenet, og det da er en "søm" i midten som holder det hele sammen. På en måte.

Skjønner dog ikke hva du mener med kjelleren? Vaginaen?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

endelig er barnerommet i gang. Mannen har pusset og malt i helgen og ble ferdig sent i går :) nå gjenstår listing og pirk :) jippi!!!

Ultralyd i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig er barnerommet i gang. Mannen har pusset og malt i helgen og ble ferdig sent i går :) nå gjenstår listing og pirk :) jippi!!!

Ultralyd i morgen :)

Jippiiii :danse:

Gleder du deg til å se lille bebis igjen? :nigo: (Dumt spørsmål :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen malte i går, vsnnmaling. Luftet godt og drt luktet overhodet ikke maling da jeg kom hjem. Så jeg har oppholdt meh på rommet i dag og vasket litt vinduer og slikt. Det skulle vel gå bra. Lukter absolutt ikke maling.

Hehehe om jeg gleder meg 🙈🙈😝😝😝🙈🙈 ja dumt spørsmål. Er veldig spent på ultralyden i morgen og hva vi får se. Hvor stor hun er - om hun er fortsatt hun ( har drømt flere ganger at hun er han 🙈) og om alt fortsatt ser bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi måtte langt ned på kg siden for å

Hente opp boka mi! Har ikke vært innom på et par dag av ulike grunner. Men boken er ikke glemt :)

Oppsummering de siste dagene :

Ultralyd - perfekt! Hun ligger med hodet ned, perfekt hjerterytme, perfekt størrelse, perfekt morkake, perfekt fostervann, symmetrisk og alt er bra! 🙏 en ultralyd til og det er den siste - i mars! Nå er hun 1650 gram og begynt å bli stor!!:)

Fastlege : bra blodtrykk! Fin magestørrelse. Jeg har bekkenløsning / symfyseløsning. Ble anbefalt mest mulig hvile, minst mulig gange. Bruke krykker for avlastning. Min lege hadde ingen tro på fysio så det fikk jeg ikke 😱 det var visst ikke bevist at det hadde noen virkning 😳😳 men sykemeldt helt ut! Så

Nå gleder jeg meg til å ta den samtalen til sjefen - nei!

Ellers : barnerom er

Meget godt i gang. Litt små pirk her og der men i morgen skal jeg kose meg med å legge inn klær og henge opp litt wall stickers osv :) ❤️❤️💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi måtte langt ned på kg siden for å

Hente opp boka mi! Har ikke vært innom på et par dag av ulike grunner. Men boken er ikke glemt :)

Oppsummering de siste dagene :

Ultralyd - perfekt! Hun ligger med hodet ned, perfekt hjerterytme, perfekt størrelse, perfekt morkake, perfekt fostervann, symmetrisk og alt er bra! 🙏 en ultralyd til og det er den siste - i mars! Nå er hun 1650 gram og begynt å bli stor!!:)

Fastlege : bra blodtrykk! Fin magestørrelse. Jeg har bekkenløsning / symfyseløsning. Ble anbefalt mest mulig hvile, minst mulig gange. Bruke krykker for avlastning. Min lege hadde ingen tro på fysio så det fikk jeg ikke 😱 det var visst ikke bevist at det hadde noen virkning 😳😳 men sykemeldt helt ut! Så

Nå gleder jeg meg til å ta den samtalen til sjefen - nei!

Ellers : barnerom er

Meget godt i gang. Litt små pirk her og der men i morgen skal jeg kose meg med å legge inn klær og henge opp litt wall stickers osv :) ❤️❤️💖

Så godt å høre at alt er så supert både med baby og barnerom :)

Med minst mulig gange og slikt er sykemelding det eneste som funker.

Bra at de følger så godt opp med ultralyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at alt var bra!:):)

Kjedelig med bekkenet da. Er nok forskjellug hva hmfolk tror om fysio, mange har jo god effekt av det. Man får i det minste lære å ligge, sitte, stå og gå på måter som avlaster bekkenet best!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig lillemeg90. Jeg vet faktisk om flere som har god nytte av fysio. Så ja, jeg ble litt skuffet. Legen viste meg derimot øvelser og hvordsn jeg skulle legge belastningen til enhver tid - men jeg hadde nå allikevel håpet på fysio! Den gang ei! Å gå privat er vel rå dyrt!

Ligger fortsatt i sengen - til kattens store argelse. Hehe han vil at eg skal stå

Opp og gi han litt mat. Han mjauer rundt her som en gal. Skal karre meg opp til litt frokost. Lese litt nyheter og ta det med ro :) også skal jeg kose meg inne på barnerommet med litt innredning. Gleder meg 💖💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnerommet tar form! Klærne er lagt inn i skapet. Var en del ja! Måtte faktisk ut å kjøpe flere henger pluss trådkurver. Merkelig nok er det ikke lett å få tak i kleshenger til barn!!!

Noe pynt og wallstickers har kommet på veggen og jeg er storfornøyd med resultatet ! Skkkkelig fint ble det. Fortsetter i morgen :-)

Da starter vi på uke 30+0 i dag 👏

Baby har vært mye roligere i magen i dag. Kjente henne av og til men ikke på langt nær så mye action som i går feks. Men noen dager er vel roligere enn andre - bare man kjenner liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...