Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Bra alt stod godt til der inne i magen :Nikke: Kan tenke meg blodtrykket steg litt ekstra pga stress ja!

En ting jeg lurer på, når dere kontakter føden pga lite liv, hva er det dere da regner som lite liv? Det er sikkert individuelt, men dere som har gjort det? Har det ikke vært noe en dag, eller hvordan er det?

Jeg hadde såvidt kjent ett par mini-dult fra jeg stod opp i 7-tida, og det var klokka 11:40 cirka at jeg ringte inn til føden :) Veldig svake og små dult, så jeg var egentlig ikke sikker på at hun hadde rørt på seg i det hele tatt :/ Så spiste jeg jo nugatti og drakk melk først, for å prøve å vekke henne til live. Når det ikke funket ganske fort (hun pleier å sprelle litt hver gang jeg spiser egentlig :P ) så drakk jeg ett kaldt glass saft, og etter en halvtime drakk jeg ett glass saft med isbiter. Fremdeles fikk jeg ikke noen særlig respons, eneste jeg kjente var at det kjentes ut som at hun snudde seg en cm eller noe, og sånn kjennes det ut av og til når det er jeg som rører meg også. Ikke hjalp det å sette på musikk eller dulte i magen, heller :/

Jeg var jo hos jordmor på tirsdag, og da fortalte jeg jo blant annet om at jeg er livredd for at lillemor skal dø i magen, og da fortalte hun meg at jeg ikke skulle være redd for å ringe inn hvis hun var uvanlig rolig en dag. Hun sa også at de egentlig ikke skilte noe særlig mellom lite bevegelse, mindre bevegelse og ingen bevegelse, som regel ville de sjekke uansett :) Så med det friskt i minnet var det bare å mote seg opp til å ringe, siden hun var så rolig :)

VELDIG glad for at lillemor hadde det bra :):hjerte: Hos legen har BT mitt ligget på ca. 104/65 hver gang, hos jordmor (etter ivrig skravling) på tirsdag var det 122/72, og i går på føden var det 140/67 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd det selv enda, men det er nok veldig individuelt. Jeg som har ei så aktiv tulle vil bli urolig om hun er langt mindre aktiv enn vanlig.

Ja, ikke sant :jepp: Det er jo det de sier til oss også, at hvis de avviker fra sitt eget bevegelsesmønster skal vi ringe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på, når dere kontakter føden pga lite liv, hva er det dere da regner som lite liv? Det er sikkert individuelt, men dere som har gjort det? Har det ikke vært noe en dag, eller hvordan er det?

Jeg har også en veldig aktiv baby i magen så jeg ville nok blitt bekymret selv om hun var stille en dag. Men vi fikk tips på kurs på sykehuset igår om at man burde spise og drikke litt (gjerne noe søtt) også legge seg ned for å se om hun begynner å sparke. Prøv det i en halvtime. Får man ingen reaksjon, ring føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebido har jo aldri vært spesielt aktiv av seg. Jeg har kjent liv hver dag siden jeg begynte å kjenne, men det har aldri vært mengder. Noen dager mer, andre ganger mindre, spesielt hvis jeg er aktiv selv. Det er ofte bare 1-2 små dult av gangen, og det kan gå flere timer mellom hver gang. Noe søtt har heller ikke vist seg å funke her ved lite aktivitet, det har jeg prøvd hvis jeg har begynt å bli litt engstelig. Tenker h*n er litt som mora si, som ikke skal gjøre noe med mindre hun vil selv :P

Det er kanskje tidlig for noe definert mønster (27 uker) men h*n har jo forsåvidt fulgt sitt eget mønster med å være en bedagelig figur hele tiden, da. Og det er vel det som er det viktigste! Alle ganger jeg har vært litt nervøs, så har h*n kommet med et plipp innen en halvtime/tre kvarter etter at jeg har begynt å etterlyse det (ved å dulte litt i magen, legge meg på siden osv. )

Jeg tenkte i utgangspunktet at det skulle bli deilig når man kjente liv, at man slappet litt mer av da, jeg blir visst fort bekymret likevel, for om alt er som det skal.

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en veldig aktiv baby i magen så jeg ville nok blitt bekymret selv om hun var stille en dag. Men vi fikk tips på kurs på sykehuset igår om at man burde spise og drikke litt (gjerne noe søtt) også legge seg ned for å se om hun begynner å sparke. Prøv det i en halvtime. Får man ingen reaksjon, ring føden.

Det var samme tipset vi hadde fått, senest på tirsdag :jepp: Derfor jeg prøvde både nugatti, melk og saft :P Gikk jo litt over en time fra jeg spiste brødskivene til jeg ringte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebido har jo aldri vært spesielt aktiv av seg. Jeg har kjent liv hver dag siden jeg begynte å kjenne, men det har aldri vært mengder. Noen dager mer, andre ganger mindre, spesielt hvis jeg er aktiv selv. Det er ofte bare 1-2 små dult av gangen, og det kan gå flere timer mellom hver gang. Noe søtt har heller ikke vist seg å funke her ved lite aktivitet, det har jeg prøvd hvis jeg har begynt å bli litt engstelig. Tenker h*n er litt som mora si, som ikke skal gjøre noe med mindre hun vil selv :P

Det er kanskje tidlig for noe definert mønster (27 uker) men h*n har jo forsåvidt fulgt sitt eget mønster med å være en bedagelig figur hele tiden, da. Og det er vel det som er det viktigste! Alle ganger jeg har vært litt nervøs, så har h*n kommet med et plipp innen en halvtime/tre kvarter etter at jeg har begynt å etterlyse det (ved å dulte litt i magen, legge meg på siden osv. )

Jeg tenkte i utgangspunktet at det skulle bli deilig når man kjente liv, at man slappet litt mer av da, jeg blir visst fort bekymret likevel, for om alt er som det skal.

Så lenge bebido følger sitt eget mønster, så er det nok i orden, ja ^^ Jordmor spesifiserte også at det måtte være saft med sukker for at det skulle funke, men det visste jeg jo allerede :P

Sånn det har vært her også, at hvis jeg har vært urolig, så har jeg lagt meg ned i en liten stund og kanskje trykt litt på magen, så har hun svart ganske fort :)

Haha, kjenner meg så igjen i det! :P Jeg tenkte også det at "Tenk så beroligende det kommer til å bli når man kan kjenne liv", men da går man jo bare og tenker på om det er for lite liv og sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de er veldig hyggelige og hjelpsomme på føden i Bodø. :) Jeg har bare ringt en gang før, og det var i jula tror jeg, pga jeg hadde fått et slag i magen (dvs O sin albue, han hadde falt og tatt seg for med albuen. Sykt vondt!), men de var veldig greie, sa at ut fra informasjonen jeg gav, så trodde de ikke det var noe galt, men at det viktigste var at jeg ikke gikk rundt og var bekymret, så jeg måtte gjerne komme inn for sjekk dersom jeg ville. Siden jeg kjente så mye med liv, og albuen ikke landet der morkaken ligger, så valgte jeg å ikke dra inn på sjekk. Uansett godt å bli tatt på alvor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg??

Du kan ikke la vær og oppdatere her så nærme fødselen.. Eller har du født??

Nysgjerrig nysgjerrig :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med forrige taler :opplyser: (men jeg så deg innom før i dag, så tror kanskje ikke du har født helt enda :lur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de er veldig hyggelige og hjelpsomme på føden i Bodø. :) Jeg har bare ringt en gang før, og det var i jula tror jeg, pga jeg hadde fått et slag i magen (dvs O sin albue, han hadde falt og tatt seg for med albuen. Sykt vondt!), men de var veldig greie, sa at ut fra informasjonen jeg gav, så trodde de ikke det var noe galt, men at det viktigste var at jeg ikke gikk rundt og var bekymret, så jeg måtte gjerne komme inn for sjekk dersom jeg ville. Siden jeg kjente så mye med liv, og albuen ikke landet der morkaken ligger, så valgte jeg å ikke dra inn på sjekk. Uansett godt å bli tatt på alvor. :)

Den lille kontakten jeg har hatt med de så langt gav meg samme inntrykk, at de er greie og at det ikke er farlig å kontakte dem :jepp:

Hvordan går det med deg??

Du kan ikke la vær og oppdatere her så nærme fødselen.. Eller har du født??

Nysgjerrig nysgjerrig :popcorn:

Enig med forrige taler :opplyser: (men jeg så deg innom før i dag, så tror kanskje ikke du har født helt enda :lur: )

:popcorn:

:lete:

:lete: :lete: :lete:

:gravid: eller :babyjente: ? :nigo:

Nå er vi spente!

Beklager å skuffe dere, men er nok intakt enda :fnise: Det går for det meste bra, men har vært mye sliten i det siste, så har rett og slett ikke orket å åpne dataen enkelte dager.. Var innom og tittet litt i de åpne fanene jeg hadde på kg, da, det var da Androide så meg her inne, tenker jeg ;P Mamma har vært på besøk, så vugga er helt klar nå! La ut bilde på instagram for en stund siden ;P

Det var veldig koselig å ha henne her!

Skal prøve å komme innom hver dag nå, er jo tross alt 39+5 i dag, så det kan skje når som helst, selv om jeg ikke har NOEN tegn på modning enda :dry: Ingen slimpropp, ingen diaré, ingen blodig utflod eller noget! Puppene har begynt å lekke igjen, da, men fortsatt bare når jeg snyter meg eller gjør andre ting som strammer musklene rundt dem eller legger press på dem... :P Det blir veldig mye hvile for tiden, jeg legger meg ofte ned på senga, og det hender titt og stadig at jeg sovner litt også ;P I dag stod jeg opp i 7-tida, la meg i senga igjen i 11:30-tida og sovnet fra 12 til 14 ^^ Etter middag måtte jeg bare legge meg ned igjen, og da lå jeg fra klokka var cirka 17 til cirka 20, men uten å sove. Har såvidt begynt å kjenne litt på utålmodighet nå, men det er faktisk hovedsaklig fordi folk rundt meg kommer med så mange kommentarer "Nå må hun komme snart!", "Skjer det noe?" og så videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra mammaen din fikk kommet likevel, og dere fikk noen hyggelige dager sammen! :hjerte:

Ja, det var veldig koselig :laugh: Rart å ikke skulle møte henne på morsdagen i år, da, men tenk; kanskje er jeg mamma selv da :jepp:

Trykka på følg på dagboka di jeg ;) Må jo få med meg fødselen din :fnise::biggrin:

Hihiii, så moro :nigo: Jeg håper bare jeg får føde en eller annen gang... Nå begynner jeg å bli utålmodig :fnise: I morra er jo den opprinnelige mensterminen! Jeg vil føde nååå (eller, ok, jeg kan gjerne spise middag først.. kanskje sove litt også. Sååå, jeg vil gå i fødsel i morgen tidlig! :nigo: ) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten informere at når jeg fiklet med brystene mine i går kveld og i dag, så kom det litt gul råmelk fra venstre pupp hvertfall, og høyre pupp har fått litt mer "cloudy" "puppevann" :P Deeeilige detaljer, just for yooouuu :hjerte:

Vet ikke om det er lov å si at det er ett tegn på at kroppen gjør seg klar til å få baby, jeg? Det er i så fall egentlig eneste tegnet jeg har :P ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...