Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Ting jeg har gjort for å gå ned:

1. Amme

2. Spise som en gris (seriøst. Spiser masse hver dag, og det er ikke akkurat sånn at alt er sunt)

3. Stadig ha planer om å begynne å trene

:ler:

Tipper jeg kommer til å prøve denne fremgangsmåten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Inspirasjon, ja. :P

Ting jeg har gjort for å gå ned:

1. Amme

2. Spise som en gris (seriøst. Spiser masse hver dag, og det er ikke akkurat sånn at alt er sunt)

3. Stadig ha planer om å begynne å trene

:ler:

Dæng. Ikke rart jeg ikke får dette til, jeg har gjort akkurat dette i lang tid, unntatt pkt 1 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirasjon, ja. :P

Ting jeg har gjort for å gå ned:

1. Amme

2. Spise som en gris (seriøst. Spiser masse hver dag, og det er ikke akkurat sånn at alt er sunt)

3. Stadig ha planer om å begynne å trene

:ler:

:huh:

Minus den delen med å amme så er dette oppskriften jeg fulgte for å legge på meg igjen etter å ha blitt slått ut av et magevirus ( :sur: ) på reise en gang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes å huske at det var JÆKLA mye mere strev sist jeg gikk ned i vekt. Løsningen ligger altså i å produsere litervis med melk, være 12 timer på soverommet i døgnet og å dytte en vogn rundt halve byen. Pluss konstant bære på er dritsurt, bittelite menneske som blir enda surere om du finner på å sette deg ned :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirasjon, ja. :P

Ting jeg har gjort for å gå ned:

1. Amme

2. Spise som en gris (seriøst. Spiser masse hver dag, og det er ikke akkurat sånn at alt er sunt)

3. Stadig ha planer om å begynne å trene

:ler:

Høres ut som en plan jeg kan greie å holde meg til når lillemor kommer :nigo:

Jeg synes å huske at det var JÆKLA mye mere strev sist jeg gikk ned i vekt. Løsningen ligger altså i å produsere litervis med melk, være 12 timer på soverommet i døgnet og å dytte en vogn rundt halve byen. Pluss konstant bære på er dritsurt, bittelite menneske som blir enda surere om du finner på å sette deg ned :ler:

Hehehe :fnise: Du er min inspirasjon, og hun er på en måte din personlige trener/motivator? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes å huske at det var JÆKLA mye mere strev sist jeg gikk ned i vekt. Løsningen ligger altså i å produsere litervis med melk, være 12 timer på soverommet i døgnet og å dytte en vogn rundt halve byen. Pluss konstant bære på er dritsurt, bittelite menneske som blir enda surere om du finner på å sette deg ned :ler:

Pass på at du ikke bærer for mye, det blir jo et sliiiit :P Men 12 timer på soverommet syntes jeg hørtes mye ut....skjønt jeg har ikke barn så skal ikke si noe. Foretrekker selv å bruke soverommet til å sove i, og ikke oppholde meg unødig på soverommet ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på at du ikke bærer for mye, det blir jo et sliiiit :P Men 12 timer på soverommet syntes jeg hørtes mye ut....skjønt jeg har ikke barn så skal ikke si noe. Foretrekker selv å bruke soverommet til å sove i, og ikke oppholde meg unødig på soverommet ellers.

Det blir fort så lenge med en liten en, og da er det bare såvidt det blir nok søvn. :) legger meg kl 22, så er det en 2-3 amminger i løpet av natta. Inkludert bleieskift, raping og å få ungen til å sovne igjen tar de fort en time. Også våkner hun stort sett i 9:30-tiden og vi ligger og pludrer/leker/koser litt i en halvtime før vi står opp. Vips: 12 timer, og fortsatt godt behov for kaffe :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en plan jeg kan greie å holde meg til når lillemor kommer :nigo:

Hehehe :fnise: Du er min inspirasjon, og hun er på en måte din personlige trener/motivator? :nigo:

Noe sånt :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, folk betaler tusenvis av kroner for å ha noen hengende etter seg og mase på aktivitet, Bakepulver. :jolie: Det er jo hele konseptet med en PT. :vetikke:

Nyt det nå når du får det gratis. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei dagboka!

Lille er snart 6 mnd! :hakeslepp::bond::grine:

Ehm. Siste mnd veldig kjapt oppsummert? OK.

Jeg har begynt å jobbe igjen. Det er helt OK. Savner å være hjemme, da. Nei. Drit i politisk korrekt. Jeg elsker å være tilbake i jobb! Jeg får være noe annet enn bare mamma-Bakepulver. Jeg er kollega-Bakepulver. Arbeidstaker-Bakepulver. Kvinne-som-går-på-butikken-alene-Bakepulver. Person-som-sitter-på-kontor-og-har-arbeidsoppgaver-som-ikke-inkluderer-gulp-eller-bæsj-Bakepulver. Og jeg er får-lov-til-å-sove-på-eget-rom-om-natta-Bakepulver,. Men det beste? Jeg savner henne. Det er så deilig. Når hun alltid er der tar jeg henne på en måte for gitt. Absence makes the heart grow fonder. Det er så herlig å glede seg til å komme hjem til henne, selv om jeg jo synes at kveldene blir for korte, og helgene for opptatte. Men åh. Kikker på bilder av henne i lunsjen og drømmer meg vekk. Jeg og mannen har lastet ned samme app som holder styr på mat og soving og sånt, så av og til ser jeg at hun sover. Eller nettopp har spist. Det er så koselig. På vei hjem en dag ringte jeg mannen for å spørre om noe. Da holdt han telefonen bort til Lille sånn at hun hørte stemmen min, og da gliiiste hun visst. Måtte holde meg for å ikke sippe på åpen gate. Jeg så vel uansett rar nok ut der jeg gikk med rimelig usynlig handsfree og sa "smiltehunåhwhiiiiiieeeeeh!?".

ellers:

- Mat: hun liker alt. Alt. Har ikke mislikt noe vi har gitt henne så langt. ....unntatt vann. :P De siste dagene har hun plutselig blitt kjempeinteressert i vår mat. Om jeg tar meg en bit mens hun ser på, så spreller hun med beina og lager sånn UUUUUUNNNHHHH!-ivriglyd. Rare! :ler:

- Forflytning: i alle retninger. Rulle fra mage til rygg har hun gjort sånn sporadisk før, nå går det fra rygg til mage også. Og mye mer bevisst. Og litt sidelengs, snurrer litt på seg uten at jeg helt skjønner hvordan, og når hun prøver å krabbe ender hun med å dytte seg selv litt bakover eller få nesa gnura godt nedi teppet og blir DRITsur.

- Søvn. Pah. :dry: OK, hun vil stort sett bare ha mat en gang på natta nå. Det er bra for jobbe-mammaen! Og første del av kvelden sover hun gjerne veldig godt. Resten av natta er hun mye urolig og har mange små-oppvåkninger (ergo er jeg nødt til å sove på et annet rom de dagene jeg skal på jobb). Og har blitt et spetakkel å legge henne. Vil ikke!

- Vekt. Mye. Tjukka! :ler:

- Ymse: når hun er glad har hun begynt å "suge inn" underleppa. Eller å geipe. Og babler masse, eller sier brrrrrr! Mesteparten av babyhåret har falt av bortsett fra hanekammen på toppen og hockeyen i nakken. Hun.ser.faen.ikke.ut. :hoho:

- Alt annet: egentlig veldig fint. Livet har noen utfordringer her og der, og noen bonuser her og der. Dette går veien! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumpa eller hodet opp, ikke begge på en gang, det går jo ikke må vite :Knegg:

Jeg er litt misunnelig på at du er tilbake på jobb, men sånt er jo ikke lov å si.... :sjenert:

Men så bra at du trives med avgjørelsen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, et halvt år allerede?! :overrasket:

Skjønner så godt hva du mener med at du koser deg på jobb. Og at det er godt å savne henne! :jepp: kjenner på akkurat det samme nå for tiden, passe mør i mammahodet etter to år hjemme, så det er jaggu godt å sitte i ro og mak på kontoret :ler:

Flinke, nyyyydelige lille tjukkebolla! Hun er bare SÅ skjønn! De øynene! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 måneder alt? Hun ble jo nettopp født.

Godt å høre fra deg.

Jeg vet! :blink: Og hvor ble det av bittebittelille nyfødt-babyen min!? (helt greit, hun er en million ganger morsommere nå :ler:)

Rumpa eller hodet opp, ikke begge på en gang, det går jo ikke må vite :Knegg:

Jeg er litt misunnelig på at du er tilbake på jobb, men sånt er jo ikke lov å si.... :sjenert:

Men så bra at du trives med avgjørelsen! :hoppe:

Ja, det er litt morsomt å se på når hun begynner å bli frustrert. Hun er litt som en sånn dumphuske. Ooooopp med hodet og armene, men så skal hun sparke fra og så *ping* går nesa ned i teppet og rumpa til vers. Så prøver hun å gnure seg fremover med nesa først, blir enda mer frustrer... *ping* rumpa ned, opp på armene, og ryggen plutselig en cm eller to. Eller ruller over litt sånn uten å mene det, og blir dritforbanna fordi noentydeligvis har tillatt seg å plutselig legge henne på ryggen :ler:

Det er jo bare 3-4 mnd jeg skal jobbe nå, så får vi se hvordan det blir fremover. Det skal bli litt av en kabal til høsten tror jeg; jeg har sjanse til å få et lengre engasjement (3 år!) som starter omtrent samtidig som mannen har en mnd hvor han helst bør være på jobb, og det er jo langt fra noen garanti at vi får barnehageplass til frøkna (og egentlig synes jeg det er alt for tidlig når hun bare er 12 mnd gammel, men hva skal man liksom gjøre da? :sukk:). Går seg nok til, jeg er så heldig å ha ultrafleksibel flexitid, så jeg får være med henne på dagtid og så jobbe 14-timers dager i helgene og to timer hver kveld om det er det som skal til. :ler:

Herlighet, et halvt år allerede?! :overrasket:

Skjønner så godt hva du mener med at du koser deg på jobb. Og at det er godt å savne henne! :jepp: kjenner på akkurat det samme nå for tiden, passe mør i mammahodet etter to år hjemme, så det er jaggu godt å sitte i ro og mak på kontoret :ler:

Flinke, nyyyydelige lille tjukkebolla! Hun er bare SÅ skjønn! De øynene! :hjerte:

Jupp, om en uke! :bond:

Kjære vene, jeg kan skjønne at du kjenner på det ja. To år! ...klarer du å snakke med voksenord og -stemme en hel arbeidsdag? :fnise:

Jaaaa, hun er så fin, atte. Besteste jenta mi :rodmer:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg måtte babyprate på tlf til Lille en dag. Ingen respons, men hun jeg deler kontor med lo godt, ihvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså...

Ting Lille liker:

Aprikos

Sviske

Eple

Pære

Melon

Mango

Bringebær

Gulrot

Potet

Søtpotet

Brokkoli

Squash

Blomkål

Kålrot

Risgrøt

Hirsegrøt

Havregrøt

Hvetegrøt

Tran (uten smak)

Ting Lille ikke liker:

Vann

:klo:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...