Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Så gøy med lillesøster! :) Jeg har en søster som er tre år yngre. Vi har lekt og kranglet mye med hverandre :fnise:

Ja, det blir nok både glede og krangling tenker jeg ;) Det blir det uansett alder. Men det er veldig stas med en jente til syns jeg!JJeg trodde faktisk mannen min skulle bli litt skuffa, men han gleder seg tydelig siden han snakker til jenta vår om "lillesøster" hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

:vinke:

Morsomt å se at andre i termingruppa også har dagbøker :nigo:

Ja, jeg er ikke akkurat veldig aktiv med å skrive, men det skal jeg bli! ;) Du har også dagbok? Tror jeg var innom den her om dagen ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ikke akkurat veldig aktiv med å skrive, men det skal jeg bli! ;) Du har også dagbok? Tror jeg var innom den her om dagen ;)

Ja, har en dagbok :) skrev mye der i starten, men så orket jeg ikke en periode. Nå som jeg er sykemeldt har jeg funnet den frem igjen. Må jo ha noe å gjøre på om dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en dagbok :) skrev mye der i starten, men så orket jeg ikke en periode. Nå som jeg er sykemeldt har jeg funnet den frem igjen. Må jo ha noe å gjøre på om dagen :fnise:

Ja, det er fint tidsfordriv ;) Jeg har jo denne dagboka fra forrige graviditet og det er jo veldig moro å ha noe å se tilbake på :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først er her inne kan jeg jo oppdatere litt! Jeg har det bra, men er sliten om dagen. Tida går med til å levere og hente i bhg, fysioterapi og prøve å ta igjen tapt søvn om natten. Sliter veldig mye med dårlig samvittighet ovenfor jobben pga jeg er sykmeldt og kommer til å være det resten av svangerskapet mest sannsynligvis. Jeg er jo der hver dag for å levere og hente så da kjenner jeg det ekstra godt.

Mannen min får jo aldri levert eller hentet pga han jobber så lenge for tiden, men det hadde vært fint bare en gang i måneden i det minste! Men men, det går som regel greit, er bare jeg som er sliten idag etter å ha vært hjemme med en jente som virka dårlig idag og som har grått store deler av dagen. Jeg sa klart ifra til mannen om at jeg IKKE kunne være hjemme med henne imorgen fordi jeg ikke orker, også skal jeg på bassengtrening. Uff, får dårlig samvittighet ovenfor henne også, men sånn blir det dessverre noen ganger!

Okey, det var sytingen for idag. Nå til litt hyggeligere ting.

Jeg kjenner endelig babyen godt! Hun hopper rundt der og man kan se på magen at den hopper. Det er magisk! Jeg er like fascinert som jeg var med storesøster.

Jeg var hos jordmor i går og det gikk helt fint, magen vokser helt som den skal og hjertet slo perfekt :) Jeg har visst lav blodprosent så må begynne med jern. Også sa hun at man må være forsiktig med sukker. Greit, jeg vet jo det, men får jo dårlig samvittighet av å kose meg nå... Men de er vel pliktet til å nevne det vil jeg tro. Litt må jeg ha!! ;)

Imorgen er jeg 22+0!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, får håpe det ordner seg i morgen. Kan tro det er slitsomt å ta seg av et sykt barn når man selv ikke er i form. Må ta ganske godt på bekkenet hvis du må løfte og bære henne i tillegg. Kjenner meg godt igjen i den dårlige samvittigheten. Men det er ikke stort man kan gjøre når bekkenet har streiket, annet enn å ta det med ro :klem:

Det er så koselig med babyspark :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får håpe det ordner seg i morgen. Kan tro det er slitsomt å ta seg av et sykt barn når man selv ikke er i form. Må ta ganske godt på bekkenet hvis du må løfte og bære henne i tillegg. Kjenner meg godt igjen i den dårlige samvittigheten. Men det er ikke stort man kan gjøre når bekkenet har streiket, annet enn å ta det med ro :klem:

Det er så koselig med babyspark :hjerte:

Ja, det er de dagene det er verst. Når hun er syk. Og det skjer jo annenhver uke omtrent. Men heldigvis tar pappaen også noen sykt barn-dager. Hun har nå grått siden kl 2030, endelig ser det ut til at hun har roet seg etter en paracet og litt velling. Mannen min skal levere imorgen, da kan jeg sove lenge, aaah så deilig! :) Vi vet ikke om hun faktisk er syk eller om det er tenner, for hun har ikke feber men er ikke seg selv. Så vi får se ann imorgen. Uansett skal mannen være hjemme hvis det trengs :)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mtp sykemeldingen så vet jeg jo at det ikke er noe alternativ å jobbe. Jeg klarer så vidt å ta meg av mitt eget barn, da blir det vanskelig å skulle ta seg av 14 stk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dessverre godt igken hvordan det er ift å ta seg av et lite barn når man selv er syk. Jeg måtte ha barnevakt på storebror en helg da mannen skulle bort og jeg var gravid, for jeg klarte ikke å ta han hele helgen alene. Han var da nesten to år og jeg fikk så utrolig dårlig samvittighet. Jeg hadde han alene fra søndag til mandag og kastet opp ekstra mye fordi jeg var så sliten. Rett og slett helt utmattet!

Prøv så godt du kan å legg den dårlige samvittgheten fra deg, selv om jeg vet det nesten er håpløst.. Sender deg en stor :klem:

Ang det med gråtingen så har vi også hatt det slik de siste ukene. Forrige uke var skikkelig ille og jeg ser det har kommet noe som ser ut som jeksler på begge sider. Hun sa au au og tok seg til kinnene hele tiden. Feber, forkjølelse og alt som var. Astmaen hjalp ikke heller akkurat.. Hun er fortsatt litt forkjølet, men sover bedre og sutrer mindre. Er så fryktelig når dt står på!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dessverre godt igken hvordan det er ift å ta seg av et lite barn når man selv er syk. Jeg måtte ha barnevakt på storebror en helg da mannen skulle bort og jeg var gravid, for jeg klarte ikke å ta han hele helgen alene. Han var da nesten to år og jeg fikk så utrolig dårlig samvittighet. Jeg hadde han alene fra søndag til mandag og kastet opp ekstra mye fordi jeg var så sliten. Rett og slett helt utmattet!

Prøv så godt du kan å legg den dårlige samvittgheten fra deg, selv om jeg vet det nesten er håpløst.. Sender deg en stor :klem:

Ang det med gråtingen så har vi også hatt det slik de siste ukene. Forrige uke var skikkelig ille og jeg ser det har kommet noe som ser ut som jeksler på begge sider. Hun sa au au og tok seg til kinnene hele tiden. Feber, forkjølelse og alt som var. Astmaen hjalp ikke heller akkurat.. Hun er fortsatt litt forkjølet, men sover bedre og sutrer mindre. Er så fryktelig når dt står på!!! :klemmer:

Godt å høre at det er flere som deler vår skjebne eller har. Selv om jeg ikke unner dere det! Da er det nok noe som går over snart :) E har ikke vært helt seg selv i barnehagen i det siste sier de, litt slapp og medtatt. Hun er jo ikke sånn hjemme, så lurer jo litt på hva grunnen er, men håper jo det går over.

Stakkars jenta di med astma. Det kan ikke være godt :(

Og ja, det er virkelig slitsomt å ha henne en hel dag som gravid! Nå har jeg visst veldig lav blodprosent, den lå på 7,9 og alt under 8 er alvorlig anemi. Så det gjør meg nok dårligere og mer sliten i tillegg til bekkenet. Men nå håper jeg jerntilskudd vil hjelpe :)

Idag har jeg ikke kjent baby så mye, men jordmor sa at jeg ikke trenger å kjenne hver dag før uke 28. Så jeg skal ikke bekymre meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er jeg alene hjemme, har blitt syk så da har mannen og dattera dratt til svigers. Både kjedelig og deilig.

Jeg gleder meg sånn til snøen blir borte og det blir varmere i lufta! Er alltid så lei av vinteren på denne tiden av året. Og særlig nå som jeg er gravid så er det deilig å slippe mye klær og glatt føre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring :klem: godt å slippe å ta hensyn til andre enn seg selv når man er syk.

Gleder meg skikkelig til vår jeg også! Bekkenplager og glatt føre er ingen god kombinasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring :klem: godt å slippe å ta hensyn til andre enn seg selv når man er syk.

Gleder meg skikkelig til vår jeg også! Bekkenplager og glatt føre er ingen god kombinasjon..

Nei, det er en dårlig kombinasjon! Uten snø blir det også lettere for storesøster å gå selv så jeg ikke trenger å bære så mye.

Og jeg eeelsker vår! Det er bare noe med luften og den gode følelsen av varmere

vær. Også kommer vi nærmere juni :)

Jeg har begynt med jerntilskudd pga blodprosent på 7,9. Jordmor sa jeg burde ta det opp med legen siden det er såpass lavt. Håper jeg klarer å få opp blodprosenten! Ellers har jeg hørt man må få blodoverføring etter fødsel... Det vil jeg helst slippe.

Problemet mitt er at jeg blir kvalm av jerntilskuddet. Men bare jeg klarer å holde det nede lenge nok er jeg fornøyd. Jeg kastet jo opp både morgen og kveld igår etter å ha tatt jern... Jadda, nok man skal bekymre seg for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitter her med dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg ikke spiser riktig næring for babyen! Sånn var det forrige gang også, selv om jeg spiser ganske sunt og variert. Men det blir litt godis, også liker jeg å spise weetos til lunsj av en eller annen grunn ;) Jeg tar tran, magnesium og jerntilskudd da. Bare føler at man gjør noe galt uansett hva man gjør som gravid! Blir litt frustrert av det.

Og -med fare for å høres ut som en bitter kjerring her- jeg føler at det er så urettferdig at noen får ALT i graviditeten av plager og andre kan jobbe hele graviditeten, jogge (!) og føle seg tipp topp og tar det for gitt. Jeg kjenner tre andre som er gravide nå som er i nesten samme uke som meg og de jobber fullt, trener normalt og har det topp. Føler meg som den skrøplingen sammenliknet med dem. Hun ene klaget over at hun begynner å få litt vondt i bekkenet, men hun kan fortsatt løpe. Da er man ikke så plaget i mine øyne. Jeg er sååå misunnelig på de som kan jobbe og føler seg tipp topp. Så får jeg nøye meg med noen gode dager hvor jeg klarer å gå i butikken OG lage middag utenå ha vvondt i to dager etterpå :)

Beklager dette sinna-klageinnlegget her, jeg bare måtte få det ut! Men jeg har det bra altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare så det er sagt så er det selvfølgelig kjempefint at ikke alle blir dårlige i graviditeten! Men føler det er vanskelig å få forståelse fra de som ikke har vært i nærheten av å ha så mye plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til følelsen, Dyregod! Har et par venninner som føder omtrent på samme tid jeg også, og det verste de har av plager er litt trøtthet. Det er fryktelig kjedelig å gå gravid når man blir dårlig av det, og da hjelper det ikke å høre hvor heldige andre er med sin graviditet. Selv om man er jo glad på deres vegne siden de har sluppet unna det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til følelsen, Dyregod! Har et par venninner som føder omtrent på samme tid jeg også, og det verste de har av plager er litt trøtthet. Det er fryktelig kjedelig å gå gravid når man blir dårlig av det, og da hjelper det ikke å høre hvor heldige andre er med sin graviditet. Selv om man er jo glad på deres vegne siden de har sluppet unna det verste.

Godt å høre :) Det er så mange som tror at å være gravid er som å ikke være gravid, bare med litt mage. Det er helt utrolig hva hormoner gjør/kan gjøre med kroppen!

En kollega er gravid, termin en måned etter meg, hun jobbet til permisjon sist og jobber enda og er i fin form. Jeg ble sykmeldt tidlig og da jeg fortalte om graviditeten til de på avdelingen var det så vidt en gratulasjon, sikkert fordi jeg var borte fra jobb. Når kollegaen min fortalte oå face så jeg gratulasjonene strømmet inn fra alle på jobb som var sååå glad på hennes vegne. Da blir jeg litt lei meg for det er da like stort for meg? Bare at jeg har vært uheldig! Derfor kjenner jeg mye på det. Men må prøve å legge det litt fra meg, det hjelper ikke akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...