Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg jammen meg babyen er på tur ut!!!

Men en litt alternativ vei... Jeg tror nemlig h*n graver seg ut øverst på magen. La oss håpe h*n ikke brekker noen ribbein på tur ut! :sjokkert:

Å herregud, nå trodde jeg du skulle føde! :sjokkert:

Spark opp i ribbein er VONDT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herregud, nå trodde jeg du skulle føde! :sjokkert:

Spark opp i ribbein er VONDT.

hehe :fnise: Nei, det ble ikke noen baby på utsiden i løpet av natta selv om det kjentes sånn ut :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: 50 dager igjen :hakeslepp::hjerte:

Har vært på kontroll hos legen i dag, og kommer ut igjen litt mer nervøs enn når jeg kom inn.

Jeg hadde høyt blodtrykk og har hatt litt vondt øverst oppe i magen den siste tiden. Så jeg måtte ta noen blodprøver, og har ny time hos lege i løpet av uken.

Legen er redd jeg kan ha fått svangerskapsforgiftning og i værstefall HELLP-syndrom. Da må i tilfelle babyen forløses tidligere. :sjenert:

Han reagerte også på at SF-målet nå faktisk er under den røde streken. Men jeg hører på hva UL-jordmor sa om at magemålet mitt antakeligvis ville flate ut nå fordi jeg ble stor tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er HELLP-syndrom? Har hørt om det før, men er usikker på hva det var?

Uansett så hørtes det litt skummelt ut. Håper virkelig at alt er i orden! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: For 50 (49) dager igjen!

Oida! :( Det hørtes ikke bra ut. Håper virkelig at alt er bra med deg! Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Huff da, ikke godt det der. Får håpe det er ingentingen og bare lillegullet som dytter mot øverste del av magen. :sjenert: Bedre at legen sjekker deg en gang for mye Ariel*, enn en gang for lite. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Går det greit med deg og baby? Håper det ikke er noe svangerskapsforgiftning eller noe annet på gang.....

Måtte le litt av at babyen prøver å grave seg ut på oversiden :fnise: Får håpe den finner den riktige veien når den tid kommer. Venter spent på neste oppdatering her nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"HELLP-syndromet er en komplikasjon som kan oppstå i svangerskapet eller like etter fødselen. Det er en tilstand karakterisert ved at røde blodlegemer ødelegges (hemolyse, H), mengden leverenzymer i blodet øker (elevated liver enzymes, EL) og antallet blodplater går ned (low platelets, LP). Betegnelsen syndrom henspeiler på at det kan foreligge et mangfold av symptomer og tegn. HELLP-syndromet klassifiseres enten som en atypisk form for svangerskapsforgiftning (preeklampsi) eller som en komplikasjon til alvorlig svangerskapsforgiftning. Diagnosen stilles ut fra laboratoriefunn.

Denne formen for svangerskapsforgiftning innebærer høy risiko for alvorlige komplikasjoner hos moren."

Dette er noe av det HELLP-syndromet er.. Det ser ganske så alvorlig ut, men jeg tror nok ikke at jeg har dette. Eller jeg håper at jeg ikke har det i allefall :sjenert:

Formen min er fortsatt god, og jeg prøver så godt det er å være optimist :jepp:

Merker jeg lider litt av tidsnød nå, og gjør mest mulig ferdig her hjemme. Men mest sannsynlig så holder nurket seg inni magen min i 7 uker til :jepp:

33 uker! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever, og har det bra :jepp:

Jeg har ikke svangerskapsforgiftning nå. Men blodtrykket mitt ligger i grenseland, og jeg ble derfor fullt sykemeldt med beskjed om å ta det med ro. :sjenert: Det er selvfølgelig en bedre beskjed å få, enn at jeg har svangerskapsforgiftning. Men tiden frem til oktober føles plutselig uendelig lang.

Så noen ting jeg må gjøre fremover:

- ordne i stand barnerommet

- vaske babyklær å legge i kommoden

- bake kaker og andre ting jeg kan legge i fryseren.

Har dere noen gode forslag på hva jeg kan bake/lage å legge i fryseren?

Har vært litt stille fra meg de siste dagene, og det blir det i helga også. Men jeg kommer sterkere tilbake fra mandag av! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er så absolutt bedre å bli sykemeldt for høyt blodtrykk, enn å vite at man har svangerskapsforgiftning. Godt å høre det bare var litt høyt blodtrykk! :klemmer:

Har ikke noe spesielt annet enn sjokoladekake og kanelboller jeg kan tenke på.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fylte horn? Det har jeg tenkt at jeg kanskje skulle lage - men det er visst begrenset hva jeg får plass til i den minifryseren vår :( Kunne ønske vi hadde en stor fryser som jeg kunne fylt opp med både middager og andre godsaker.

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår muffins og kanelboller til å ha i fryseren. Greit å tine og servere hvis du får noe barselbesøk. Hvis ikke er det sikkert greit med noen middager. Ikke godt å si når du får tid til å lage skikkelig middag når den lille kommer i hus....

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres bra at at du ble sykemeldt :) Ta tiden nå og slapp av. Og oktober kommer fort nok, det skal jeg love deg :fnise:

Ordne med barnerom og vaske klær er så kos :rodmer: Kos deg masse med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det kommet inn masse gode tips! :nigo:

Fryseren skal nok bli fyllt opp med masse godsaker etterhvert som dagene går da! Sjokoladekake er allerede lagd og fryst ned! :ler2:

Idag tenkte jeg kanskje jeg skulle bake noen brød. De kommer aldri i verden til ikke å bli spist opp før permisjonen. Hjemmebakt brød er godt! :tommel:

Jeg har nå fått den henteseddelen fra Libero. Men den Lindex-butikken jeg har fått utdelt er SVÆRT upraktisk å dra til... Det er langt, og absolutt ikke et sted vi er ofte.. :fnise: Jeg har vel pr dags dato kun vært der en gang i hele mitt liv.. :hoho: Så da blir det rett og slett ikke noen boks fra Libero på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som baker og fryser ned :) Hjemmelaget brød er nammenamm!

Åh, så kjedelig. Og så mye bra det var i den Liberopakken også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flink du er som baker og fryser ned :) Hjemmelaget brød er nammenamm!

Åh, så kjedelig. Og så mye bra det var i den Liberopakken også :(

Ja, litt kjedelig med Liberopakken.. Men jeg skal nok overleve uten også.. Håper jeg :fnise:

-----------------------------

Nå har jeg nettop bakt muffins. Tenkte jeg skulle ta meg en tur på jobb, å ha med noe godt til kollegaene :jepp: Da blir de storfornøyde!

Nå har forresten de første strekkmerkene mine kommet. De er på sideflesket :fnise: Det er bare noen få røde streker da. Så jeg overlever enda! :gjeiper:

Nå må smørkremen til muffinsene lages!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:danse: for 34 uker! Bare 6 uker igjen til termin! :strix:

Virker som vi har fått strekkmerker likt. Fikk mine første rundt den tiden du er i. Har tre stk (veldig mange du), men forloveden elsker magen min som den er. Ser ut som navelen har fått litt selskap. :fnise:

Hørtes godt ut med muffins! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: For 34 uker :hoppe: Ikke lenge igjen!

Strekkmerker ja.. Jeg har som sagt fått mange små på rumpa, også har jeg fått noen få på puppen :( Ingen på magen enda da, så jeg krysser fingrene.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...