Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Håper virkelig du får positiv test om du tar en til! Jeg hadde hvertfall tatt en test til, hadde ikke greid å dy meg :fnise: Men jeg er helt håpløs da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skrev jeg akkurat i boka di :fnise: Visste ikke at du hadde bok. Fant ut hvorfor nå. Jeg er jo bare inne på A-L-forumet...

:ler:

Var bare inne på A-L jeg og før jeg fikk egen dagbok, så du er unnskyldt :fnise:

Sånn er det å være langt ut i alfabetet - vi blir alltid glemt :roll:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du får positiv test om du tar en til! Jeg hadde hvertfall tatt en test til, hadde ikke greid å dy meg :fnise: Men jeg er helt håpløs da :rolleyes:

Jeg VAR helt håpløs den lille perioden jeg trodde jeg kanskje kunne være gravid. Da gikk tida saaakte og jeg tenkte bare på det + at jeg hadde en nervøs/spent følelse i kroppen hele tiden. Orker ikke ha det sånn, så gidder ikke tenke at jeg kan være gravid. Vi har og hatt en dry periode når :sengekos: angår :fnise: Hadde mye rundt "eggløsning" og litt tiden etter det. Tenker at om jeg hadde blitt gravid av det, så hadde blitt vist på testene nå. Så, må fortsette med denne overbevisningen, hvis ikke blir jeg gal :eeeh:

Men, tar en test om jeg fortsatt ikke får mensen om 1-2 uker :)

(hadde egentlig tenkt det skulle gå lengre tid, men du har påvirket meg litt ;))

Får forresten ikke vaksine til mandag likevel (har jeg nevnt det før?). Utrolig irriterende.

Snart helg jenter :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du tok en test lørdag og den var negativ, kan det faktisk være at testen viser positiv idag. Det er tross alt 5 dager siden og mye kan skje fra dag til dag.

Håper virkelig du får positiv test om du tar en til! Jeg hadde hvertfall tatt en test til, hadde ikke greid å dy meg :fnise: Men jeg er helt håpløs da :rolleyes:

Nei, nå satte dere meg på tanken, jenter.. Tok en test i dag tidlig som var negativ. Forventa egentlig ikke noe annet, men finnes det en liten sjans og jeg begynner å tenke på det, er det nok til å gjøre meg litt smågal. Så, nå venter jeg på mensen som aldri kommer. Nå er jeg på dag 40 :kjefte:

Hurra for Tinio som mest sansynlig er :gravid::hoppe:

Ha en strålende helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, tar en test om jeg fortsatt ikke får mensen om 1-2 uker :)

(hadde egentlig tenkt det skulle gå lengre tid, men du har påvirket meg litt ;))

:bøyer-seg-i-støvet-smiley:

Jeg er imponert - jeg hadde ALDRI klart å vente så lenge. :riste:

Nei, nå satte dere meg på tanken, jenter.. Tok en test i dag tidlig som var negativ. Forventa egentlig ikke noe annet, men finnes det en liten sjans og jeg begynner å tenke på det, er det nok til å gjøre meg litt smågal. Så, nå venter jeg på mensen som aldri kommer. Nå er jeg på dag 40 :kjefte:

Ikke din feil at du blir påvirket av spente med-prøvere :klem:

Lover å ikke bruke det mot deg - fremdeles imponert :fnise:

Synd at TR ikke dukker opp da - vet hvor kjedelig det er å vente og vente.... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig imponert jeg også :)

Forstår godt den ventinga, jeg har også lange sykluser.

Kan jo være testen viser positivt om noen dager... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo være testen viser positivt om noen dager... :rødme:

Neineinei, ikke gi meg mer forhåpninger nå :laugh: Ganske sikker på at jeg ikke er det. Er nok bare TR som er treig, selv om jeg gjerne skulle ønske det var andre grunner... Får teste igjen lørdag om en uke :) Takk for oppmuntring om at dere er imponert :klemmer:

Fy så frustrerende å skulle teste på morgenen i grunn. Jeg våkner som regel (før jeg skal stå opp) og er skikkelig tissatrengt. Står da opp og går på do, før jeg sover søtt igjen. I dag kunne jeg ikke det, men orka likevel ikke å stå opp for å teste. Så da lå jeg tissatrengt i halvsøvne i et par timer før jeg våkna ordentlig. Det er og en grunn til at jeg ikke er så lysten på å teste etter EL før syklusene mine er stabile. Men, får vel bare begynne å bite sammen tenna og stå opp når jeg våkner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 42 av "syklusen" :kjempesinna: (<-- kjempesinna)Tror stadig jeg kjenner murriger av forskjellige slag, men så er det nok bare fordøyelsen som spiller meg et puss. Har for øvrig bestemt meg for å ta en test en gang i uka, frem til TR kommer. (vet ikke om jeg har nevnt dette før?). Tror jo egentlig ikke at jeg er gravid og gjør det som en rutine, bare for å utelukke det. Jeg blir, som nevnt, sprø av å tenke at jeg muligens kan være gravid.

Nå har jeg fått sortert ca halvparten av bryllupsbildene og kopiert de over i ny mappe. *Puh*, bare halvparten igjen. Så kan jeg lage album m.m. (se tidligere liste over ting som må gjøres :fnise: )

Herregud, så utålmodig jeg er om dagen :sur:

Nå venter yogaøvelser, jakten på kjærligheten (selv om jeg egentlig synes det er fryktelig dårlig) og kanskje litt mer bildesortering. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir litt gal av å bare vente sånn på graviditet/TR. Jeg ble nesten gal av å bare vente nå som jeg hadde 32 dagers syklus :sjenert: Men det går seg nok til etterhvert! Det kan ta tid før kroppen fungerer som den skal :klemmer:

Huff, bildesortering og album etter bryllupet har vi vært grusomt treige med og vi giftet oss for halvannet år siden :fnise: Har klart å lage album i høst da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og sier Hei og Lykke til :)

Skjønner at du ikke vil få forhåpninger, men det er jo så himla vanskelig :jepp: JEG hadde ikke klart det.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener og babystøv :fnise:

Da er det endelig fredag og enda en uke er snart unnagjort. Har fått gjort unna en konferanse til + at en ikke dukket opp igjen.. Denne gangen ble det iallefall sagt i fra, samme dag.

Lørdag i morgen, derav testing. Må si jeg nesten er spent, selv om jeg som sagt ikke tror jeg er gravid. Man kan alltids håpe litt. Har for øvrig veldig lite sekret om dagen. Det er skjedd den siste uka. Vet ikke hva det kan være et tegn på. Kan for øvrig ikke skjønne at sekret kun har med syklus/EL å gjøre, for har jo hatt det hele tiden mens jeg har gått på p-piller. :vetikke:

Ha en fin fredag, jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg god helg! :klemmer:

Det blir spennende i morgen! :hoppe: Du må oppdatere oss så fort som mulig! Jeg heier hvertfall på positiv test! :duskedame: Og hvis ikke den er positiv så har tanta værsågod å komme snart, sånn at dere kan sette igang med neste PP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan for øvrig ikke skjønne at sekret kun har med syklus/EL å gjøre, for har jo hatt det hele tiden mens jeg har gått på p-piller. :vetikke:

Jeg har konkludert med at man har en juksesyklus på piller og, slik at kroppen produserer sekreter og slik som om man skulle hatt EL.

Det er liksom den eneste logiske forklaringen jeg har, siden jeg som deg og hadde sekret på piller... :klø: :vetikke:

Nysgjerrig på hvordan testingen din gikk i dag da! Håper du oppdaterer oss snart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart negativ test i dag og.. Egentlig ingen overraskelse. Har ikke blitt så mye :sengekos: som jeg hadde planlagt. Sliter nemlig med smerter under samleie. Har gjort det så lenge jeg har vært seksuelt aktiv i større eller mindre grad. Er ganske sikker på hva det skyldes, spenninger i kroppen. Har rett og slett et høyt spenningsnivå i kroppen av ulike årsaker. Så jobber MYE med å få det bort. Veldig stolt over hvor langt jeg har kommet, har f.eks kommet meg 60% tilbake i jobb, men fortsatt en god vei igjen.

I går kveld fikk vi til en god :sengekos:. Og bare det i seg selv er en liten seier. Det har egentlig ikke vært så stort problem, for det er jo så mye annet man kan gjøre utenom selve samleiet, men nå som "baby making" står på programmet kommer man seg liksom ikke utenfor :fnise: Men ,det går altså fremover :)

Alt dette gjør at det finnes positive sider ved at vi ikke blir gravide med en gang. Da får vi tid til å få til selve samleiet så smertefritt som mulig, bokstavelig talt. Ser for meg om det går bedre, vil jeg være mer avslappet til både GU og fødsel, som man ikke kommer utenom når man først er gravid. Ønsker ikke keisersnitt, vil gjerne få til å føde.

Alt dette er et insentiv til å begynne med EL-testing neste syklus, men synes det er skikkelig stress. Synes testing en gang i uka er stress nå.. I dag våkna jeg sånn halvveis av at jeg var skikkelig tissatrengt, men klarte ikke å stå opp. Lå istedet og drømte om testinga. Drømte at det kom opp en antydning til strek og den var skeiv, mens kontrollstreken var rett. Og plutselig var jeg gravid og prøvde å holde det hemmelig, men så ble det en masse forviklinger, akkurat som en farse :fnise:

Men greide faktisk å komme meg opp kl. 10.00 på lørdag og det er ikke verst til å være meg. Ble med mannen min en tur til Oslo for å gjøre et ærend, før vi forta oss ut derfra :reise: . Er, som dere kanskje skjønner, ikke spesielt fan av hovedstaden vår.

Ellers blir det en rolig dag i dag. Litt ryddig, litt yoga, og en koselig kveld med mannen :yvonne:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem:

Høres ut som du har litt å stri med - ikke så greit med babylaging om du har vondt under :sengekos:

Kanskje temping kan være mindre stressende? Da blir det jo ikke sånn at du venter i spenning hver dag på en klart positiv test? Kanskje du i stedet kan lære å kjenne syklusen din bedre, og sånn fastsette EL?

Ellers synes jeg du har en kjempefin innstilling til at du ønsker å føde naturlig fremfor keisersnitt, til tross for problemene dine...

Kan ikke si at jeg er like flink der - jeg har litt pre-graviditets-fødsels-angst, så blir nok noen samtaler med jordmor når jeg en gang blir :gravid:

Kos dere så godt dere kan i kveld da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Høres ut som du har litt å stri med - ikke så greit med babylaging om du har vondt under :sengekos:

Kanskje temping kan være mindre stressende? Da blir det jo ikke sånn at du venter i spenning hver dag på en klart positiv test? Kanskje du i stedet kan lære å kjenne syklusen din bedre, og sånn fastsette EL?

Ellers synes jeg du har en kjempefin innstilling til at du ønsker å føde naturlig fremfor keisersnitt, til tross for problemene dine...

Kan ikke si at jeg er like flink der - jeg har litt pre-graviditets-fødsels-angst, så blir nok noen samtaler med jordmor når jeg en gang blir :gravid:

Kos dere så godt dere kan i kveld da :klem:

Tempinga ja.. kanskje det? Kan ikkeno særlig om det, så får lese meg opp. Takk for tipset.

Vet ikke hvorfor jeg har et ønske om å føde, til tross for problemene mine, jeg bare har det. Kanskje er det urkvinnen i meg som ønsker det :fnise: Har lest at mange blir bedre etter en fødsel og. Dessuten tenker jeg at veene er lik for meg som alle andre. Er bare bare selve pressinga som kanskje blir vondere for meg enn for andre. Må nok snakke med jordmor jeg og, for å få snakket om alle tankene mine rundt dette. Tenker og at det er viktig å være åpen om det iforhold til de som skal undersøke meg på GU. Og kommer ikke til å akseptere om noen ikke tar hensyn, for da ødelegger de mye av det jeg har jobbet for.

Nå er jeg for øvrig strålende fornøyd, for nå har det blitt "baby making" fredag, lørdag og i dag tidlig, uten store smerter. Altså, vi gjennomfører det ikke hvis jeg merker at det kommer til å gjøre for vondt, så hvis vi i det hele tatt har gjort det, betyr det at det ikke har vært for mye smerter. I dag gjorde vi det til og med uten noe særlig forspill og det har ikke gått på mange år. Gøy med en tjapp en :humpe::fnise:

Dette er nok enkle gleder for de fleste av dere, men for meg er det store seiere. Jeg SKAL bli kvitt alle vondtene mine og gir meg ikke før jeg har det.

Dag 48 av syklusen :bond:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempinga ja.. kanskje det? Kan ikkeno særlig om det, så får lese meg opp. Takk for tipset.

Nå er jeg for øvrig strålende fornøyd, for nå har det blitt "baby making" fredag, lørdag og i dag tidlig, uten store smerter. Altså, vi gjennomfører det ikke hvis jeg merker at det kommer til å gjøre for vondt, så hvis vi i det hele tatt har gjort det, betyr det at det ikke har vært for mye smerter. I dag gjorde vi det til og med uten at det gikk for meg først og det har ikke gått på mange år. Gøy med en tjapp en :humpe:

Dag 48 av syklusen :bond:

Jeg trodde temping var veldig innviklet jeg og, men etter å ha lest litt her og der, og særlig på FertilityFriend, så har jeg funnet ut at det er særdeles enkelt :jepp:

Alt man trenger er et basaltermometer, og et skjema til å fylle tempene inn i (finnes enten på pernilleinfo dersom du ønsker å printe skjema og tegne inn grafer selv, eller på FertilityFriend om du kun ønsker å skrive inn tempen og la FF ordne grafer og annet).

Bra at dere har hatt en baby-lagings-vellykket helg da :fnise:

Dog er dag 48 ikke fullt aå artig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor :klemmer: sendes over

Temping har vært det beste for min del. Litt stress de første to-tre ukene, men nå går det helt av seg selv, akkurat som å spise frokost :fnise: Syns FertilityFriend har vært veldig grei å bruke. Bruker den kun til temping og overser alle andre fancy ting, så taster bare inn tempen også går det av seg selv og FF finner EL for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...